Transportul feroviar în RomâniaȘtiri, evenimente, discuții și documentații feroviareExpoziții, simpozioane și proiecte feroviare

 

Topic: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviară(20

85 posts, 38593 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviară(20 Robert24

Vino la o plimbare gratuită cu ”Mocănița Bucureștilor”

Bucureștenii de toate vârstele sunt așteptați, în perioada 10-15 iunie, la o plimbare gratuită cu mocănița. Primăria Sectorului 1 îi invită, timp de aproape o săptămână, pe pasionații de istorie, și nu numai, în epoca locomotivelor cu aburi.

Prezența "bunicii" locomotivei Diesel în Capitală face parte din proiectul "Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviară. Muzeul Ceferiștilor la 75 de ani de la inaugurare", eveniment organizat de Centrul Național de Calificare și Instruire Feroviară (CENAFER) în parteneriat cu Primăria Sectorului 1.

Organizatorii vor construi în piața din fața Muzeului Ceferiștilor o cale ferată îngustă pe care va circula un tren de epocă alcătuit dintr-o locomotivă cu abur și trei vagoane. Mocănița va circula zilnic, în perioada evenimentului, între orele 09.00 – 17.00, pe o distanță de aproximativ 150 de metri pe platoul dintre Muzeul CFR și gura de metrou Basarab.

Pe 10 iunie 2014 se împlinesc 75 de ani de la inaugurarea Muzeului Căilor Ferate Române. Cu ocazia aniversării celor peste șapte decenii de existență, muzeul organizează o serie de manifestări care vor promova importanța căilor ferate de-a lungul istoriei și, implicit, transportul feroviar – mijlocul de transport cel mai ecologic și prietenos cu mediul înconjurător.

Cei care își doresc să cunoască mai multe despre oamenii care au făcut posibil transportul pe căile ferate sunt invitați la un simpozion dedicat marilor personalități în domeniu. Un loc aparte îi va fi dedicat inginerului Anghel Saligny, în memoria căruia va fi organizat în data de 13 iunie un tren special de călători compus din cea mai modernă locomotivă electrică și cele mai moderne vagoane de călători pe ruta București Nord – Cernavodă Pod – Constanța. Trenul va opri 20 de minute în stația Cernavodă Pod unde pasagerii vor putea vizita Podul Carol I, proiectat și construit de Anghel Saligny.

De asemenea, pasionații de istorie feroviară vor putea admira în Gara de Nord o expoziție de material rulant de epocă și trenul cu locomotiva cu abur "Călugăreni", care va gara la linia 14. Trenul, fabricat în anul 1869, va face zilnic, pe toată perioada evenimentului, două trasee dus-întors între Gara de Nord și Gara Regală Băneasa, care anul acesta împlinește 75 de ani de la deschidere.

http://www.primariasector1.ro/articole/...curestilor

mocanita.jpg (284.66 KB; downloaded 7425 times)

 


Re: Stiri, noutati, perspective Aron

Vor fi expuse 6 locomtive, mai exact:
230.516 care este functionala
150.125 din Mogosoaia
142 din Oradea
140 din Tg. Mures
50 din Oravita
+ Calugareniul care va face 2 curse zilnice intre BN si Baneasa cu garnitura aferenta. Si Mocanita prezentata mai sus ;)

 


Re: Stiri, noutati, perspective Gabi23

Mai sunt mici probleme de rezolvat cum ar fi toaletarea copacilor şi mutarea unui autoturism care este parcat totuşi legal regulamentar, dar care împiedică trecerea mocăniţei...

Calea Griviţei - 08.06.2014.jpg (333.21 KB; downloaded 7406 times)

Calea Griviţei - 08.06.2014 (1).jpg (346.25 KB; downloaded 7407 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Utilizator anonim

Aron wrote:
Vor fi expuse 6 locomtive, mai exact:
230.516 care este functionala
150.125 din Mogosoaia
142 din Oradea
140 din Tg. Mures
50 din Oravita
+ Calugareniul care va face 2 curse zilnice intre BN si Baneasa cu garnitura aferenta. Si Mocanita prezentata mai sus ;)


+ ED 48, EC 001, DA 001, IVA 115.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Andrei Irimescu

230.516,150.125 si DA001 pregatite pentru expozitie


 


Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar Gabi23

Exponatele vor avea rezervate liniile 12-13, iar linia 14 va fi rezervată trenului care va circula între Nord şi Băneasa. Până la miezul nopţii au sosit treptat majoritatea exponatelor, fiind prezente în gară:
- locomotivele cu aburi: 230.516; 125.025;  142.044; 50.065;  
- locomotiva de manevră Malaxa 95-0043-0
- locomotivele DA 001, EC 001, ED 048
- rama electrică motoare IVA 115 + LDH 45-345 (85-0102-5)
- automotoarele Malaxa seria 78: 773, 751, 792
- vagoanele trenului "Moldoviţa"
- vagoanele trenului "Călugăreni"
- cel mai recent vagon de călători modernizat la Atelierele CFR Griviţa (modernizat în anul 2012) şi încadrat în prezent în seria 21-76 901 (ex: 21-96 001)

142.044 - 09.06.2014.jpg (342.83 KB; downloaded 7283 times)

50.065 - 09.06.2014.jpg (355.39 KB; downloaded 7278 times)

95.0043.0 - 09.06.2014.jpg (373.08 KB; downloaded 7279 times)

DA 001 - 09.06.2014.jpg (330.44 KB; downloaded 7275 times)

EC001 - 09.06.2014.jpg (355.07 KB; downloaded 7275 times)

792+751 - 09.06.2014.jpg (343.45 KB; downloaded 7273 times)

IVA 115 - 09.06.2014.jpg (345.61 KB; downloaded 7277 times)

Moldoviţa + Călugăreni - 10.06.2014.jpg (342.76 KB; downloaded 7279 times)

21-76 - 10.06.2014.jpg (307.56 KB; downloaded 7275 times)

 


Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar stakee

Dupa ce se termina expozitia, rama IVA va fi expusa undeva sau o ascund la loc in pamant?

 


Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar Robert24

TRENUL CĂLUGĂRENI:  va circula zilnic, în perioada evenimentului,  pe relaţia Bucureşti Nord - Bucureşti Băneasa, 2 curse pe zi.

    Călătoria cu trenul Călugăreni  se face  în baza  biletului de călătorie procurat anticipat.
    Biletul se eliberează în mod gratuit, în limita locurilor disponibile pentru fiecare tren.
    Rezervarea unui bilet se poate face telefonic la numărul de telefon 0749.151.056, cu condiţia ridicării biletului cu cel târziu o oră înainte de plecarea trenului.
    În cazul neridicării biletului în termenul specificat, rezervarea se anulează.
    Ridicarea biletelor se face  zilnic, începând cu data de azi, 04.06.2014, de la sediul Muzeului CFR, persoana de contact dl. expert Neagu Iulian.
    Prezentarea la tren se va face cu cel puţin 15 minute înainte de plecarea trenului. În cazul neprezentării şi neocupării locului în tren, cu 10 minute înainte de plecarea trenului, organizatorul îşi rezervă dreptul de a redistribui locurile pentru care au fost emise biletele şi nu au fost ocupate.

Calugareni1.jpg (193.12 KB; downloaded 7220 times)

Calugareni2.jpg (185.52 KB; downloaded 7220 times)

 


Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar aztec

Mers si vazut.
Impresii. Pt un tatic e ok, pt ca pustiul se bucura nespus.
Privita cu critic- se putea mai bine.

Parti negative
Adica, prezenta mai multor vagoane calatori(simple, etajate- mai nou si mai vechi), marfa,  panouri expicative mai multe.
Muzeul e arncorat in trecut,mult prea in trecut, lipsa spatiu si exponate insuficiente pt o istorie si o traditie totusi bogata a CFR-ului.
Cu o investirie majora si o preocupare se poate organiza de ex in zona gari Cotroceni un muzeu CFR extraordinar, cu expunerea permanenta a trenurilor regale si a altor materiale rulante istorice si semnificative. Asa cum e in afara.

Parti pozitive
Amabilitatea "expozantilor" adica a angajatilor la fata locului, vizitarea majoritati exponatelor, intrarea gratuita la muzeu.
Mocanita este o idee excelenta,pacat ca linia se vede ca este improvizata si scoate unele zgomote si un balans ce mai taie putin din entuziasmul celui mic. Oricum si aici personalul este serviabil. Si plimbarea gratuita.
Idea trenului Calugareni iarasi este binevenita, se putea pune o taxa modica(gratuitatea e binevenita) si din aceasta taxa sa fie tiparite brosuri/pliante cu istoricul CFR.


Asta la un "review" rapid.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar Utilizator anonim

Cum nu am stat toata noaptea prin gara, vin cu poze pe lumina buna, linia 12, in ordine.
- ED 048, ex EA 610, modernizat la IRLU Pascani in 2013
- 040-EC-001, prima locomotiva EC adusa de la Konkar, restaurata in 2013-2014 la IRLU Dej, parte a patrimoniului tehnic national
- Malaxele 773, 792 si 751, apartinand de CFR Infrastructura
- LDH45-375 al Metrorex, adus doar sa remorce rama IVA prezentata
- LDH seria 85 remotorizat Cummins, la Reloc SA
- 472-002, nu voi intelege niciodata ce valoare are jaful acesta pentru patrimoniul tehnic al romaniei, prin urmare nu voi mai aduce vorba de el aici din respect pentru calea ferata din tara noastra si patrimoniul acesteia
- Montana 001.

1 (1).JPG (307.87 KB; downloaded 7110 times)


1 (2).JPG (282.58 KB; downloaded 7115 times)


1 (3).JPG (296.76 KB; downloaded 7109 times)


1 (4).JPG (297.55 KB; downloaded 7108 times)


1 (5).JPG (311.44 KB; downloaded 7108 times)


1 (6).JPG (309.46 KB; downloaded 7112 times)


1 (7).JPG (315.43 KB; downloaded 7111 times)


1 (9).JPG (325.37 KB; downloaded 7109 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar Utilizator anonim

REM IVA 115

115.JPG (448.19 KB; downloaded 7106 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar Utilizator anonim

Aburoasele 230.516, 50.065, 150.025, 142.044.
Locomotiva de manevra 95-0043.
Mocanita montanta pe Calea Grivitei.

1 (1).JPG (323.73 KB; downloaded 7100 times)


1 (2).JPG (330.07 KB; downloaded 7103 times)


1 (3).JPG (312.17 KB; downloaded 7103 times)


1 (4).JPG (326.69 KB; downloaded 7106 times)


1 (5).JPG (330.18 KB; downloaded 7104 times)


1 (6).JPG (531.68 KB; downloaded 7103 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar Utilizator anonim

Trenul si locomotiva Calugareni, si CAF "Arges" in trecere.

1 (1).JPG (512.99 KB; downloaded 7097 times)


1 (3).JPG (401.27 KB; downloaded 7096 times)


1 (2).JPG (318.56 KB; downloaded 7095 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar Utilizator anonim

Locomotiva Calugareni in anul 1969, cu ocazia implinirii a 100 ani de la inaugurarea liniei Bucuresti - Filaret - Giurgiu. Foto din colectia personala a bunicului meu care a lucrat in caile ferate.

c.JPG (220.69 KB; downloaded 7064 times)

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Expoziții, simpozioane și proiecte feroviare  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419407 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use