Transportul feroviar în RomâniaȘtiri, evenimente, discuții și documentații feroviare

 

Topic: Discuții diverse

782 posts, 229143 views
 
Go to page:  1  ... 38 39 40 41 42 43 44  ... 56
 
 

📖 Pagination options
Re: Știri feroviare din România drbm

Îmi pare rău, dar argumente pentru desființare nu văd.
Toate sunt argumente legate de management deficitar.
Atât.
Vă rog analizați care este acoperirea prin companiile private actuale și care este cea a CFR Călători.
Despre cât de imbecili sunt cei care au adus CFR Călători aici, nu intră în discuție. Le doresc La Mulți Ani.  Cu executare!

 


Re: Știri feroviare din România andrei11

Pui problema fals.
Dacă va dispărea ( eu chiar doresc acest lucru ) compania feroviară de stat (de stat  degeaba / pe banii contribuabilor ) "în secunda doi"  o să vezi companiile particulare acolo cu un parc dimensionat corect. Statul s-a  dovedit falimentar în foarte multe ramuri unde a deținut monopolul.
<< Rute sociale >>
Prin contractele de atribuire a licențelor de traseu ( sau cum s-or numi ele ) pot fi prevăzute << la pachet >> și "rute sociale" ( nerentabile ). Dar numai dacă sunt argumentate solid.
_______________
Dacă vrei Companie de Stat cu monopol probabil că Nord Korea are așa ceva. Habar n-am dacă și Russia.
__________________
Viitorul economic / de dezvoltare este al societăților particulare și nu al incopetenților / șpăgarilor / trântorilor de la stat.
_________________
Și nu vorbim de Statul Socialist. Acolo cloaca era la ea acasă. În ramura în care am lucrat destui ani în Socialism ( agricultura ), așadar agricultura era nerentabilă. Cu toate astea noi ne primeam banii. Era o gândire economică beton, cheltui mai mult decât produci dar tu vii cu  toți banii  acasă. Bravo !

 


Re: Știri feroviare din România WT_fan06

CFR e singura cu o acoperire națională la momentul actual. Este un mamut ineficient și învechit, dar pentru mulți e singura opțiune. Dacă mâine dispare, privații NU vor putea acoperi în secunda doi. Majoritatea se târâie cu "seconhenduri" diesel regionale și "seconhenduri trase de alte seconhenduri electrice". Aș putea argumenta și că pe unele porțiuni CFR e chiar decent, pe București-Brașov de exemplu, sau Buc-Constanța.
Nu trebuie să desființezi compania, trebuie să o lași într-o piață liberalizată - supraviețuiește, bine, nu supraviețuiește, asta e. Eu cred că dacă se aduce un management profesionist chiar și privatizezi mamutul de CFR poate scoate profit în puțin timp, folosind doar resursele pe care le are deja. Trenurile sunt o mină de aur peste tot, numai la noi nu pot scoate profit... la STAT  :popa:

 


Re: Știri feroviare din România shoppy

Si care ar fi atunci argumentele pentru mentinerea lor?
In tarile civilizate argumentul este unul singur, si anume sa faca profit, si li se impune sa faca profit altfel materialul se vinde si gata. Eu nu cred ca la noi se poate implementa un asemenea argument, mai bine sa se vanda totul la privati si apoi statul, daca exista argumente puternice pentu mentinerea unui anumit contol asupra domeniului, sa cumpere actiuni la privati, si astfel sa controleze intr-o oarecare masura ca nu se apuca vreun privat care detine 20% din materialul rulant de calatori sau marfa din tara sa inchida pravalia si sa dea totul la topit peste noapte.

 


Re: Știri feroviare din România drbm

# andrei11,
https://www.bundesfinanzministerium.de/ ... hn-ag.html

"Căile Ferate Germane AG

De la înființarea sa în 1994, Deutsche Bahn a fost o corporație de acțiuni. Acesta este deținut 100% de guvernul federal. Participarea este efectuată de Ministerul Federal al Transporturilor și Infrastructurii Digitale (BMVI)."

Înainte de a emite păreri, poate ne mai informăm....

De acord?

 


Re: Știri feroviare din România andrei11

Sunt pe câștig sau pe pierdere ? Asta să-mi spui. De acord ?
CFR - ul de STAT / de transport persoane  lucrează în pierdere. Nu mai am chef să subvenționez o activitate de care la o adică nici nu mă mai folosesc de vreo 25 de ani, poate chiar mai de mult. De acord ?
Cu privire la închisul prăvăliei și  la topit totul sunt două aspecte :
a) Dacă linia e într-adevăr nerentabilă de ce să o menții ?
b) Liniile strategice se pot menține prin actele de concesiune / de vânzare.
c) Este vorba despre o societate privată  ( sau mai multe ) care are / au în administrare / în grijă calea ferată ca atare. Ce circulă pe aceste căi ferate e altă mâncare de pește.

 


Re: Știri feroviare din România George

Deutsche Bahn primește anual cam 5 mld euro subvenții de la Federație ca să întrețină calea ferată și să facă investiții în ea :) Așadar, DB e rentabil doar în condițiile în care se investește în rețea, care este - și la noi - proprietatea publică a statului și nu se întreține singură.
CNAIR e rentabilă? Aceeași întrebare trebuie pusă și cu privire la CFR Infra. Cât despre Călători, și acolo trebuie investiții multe și doar după aceea se poate pretinde management performant. Nu poți face management cu locomotive muribunde de 50 de ani și vagoane fără revizii.

 


Re: Știri feroviare din România andrei11

De acord, rețeaua să fie a statului / sau 51 % a statului. Da ce circulă pe rețea să fie privat. Poate să circule și statul, dar să intre pe o piață concurențială.

 


Re: Știri feroviare din România drbm

@andrei11
E problema ta ce folosești. Și ce ai chef sau nu.
Personal prefer să mă gândesc la transportul public. Și la menirea acestui forum. De promovare și nu de distrugere a transportului.

Cât despre modul tău de a reduce judecata la profitabilitate, din discuțiile ample deja purtate prin diverse topic -uri ale acestui forum - pe care sunt convins că le-ai lecturat, fiind moderator-, a reieșit clar că transportul public de călători NU face profit. Ci iese la un nivel acceptabil al pierderilor, compensat prin subvenționare.
"Privații" de care vorbești au gestionat net mai bine aceste aspecte comparativ cu CFR Călători. Practic au optimizat condițiile de exploatare mai bine decât "statul".
Încă odată, este o chestiune de management. De lipsă a viziunii privind investițiile. De delăsare. De acord cu faptul că e revoltător. Dar subvenția din buzunarul tău, de care afirmi că nu mai ai chef, oricum se va colecta și va merge undeva.
De la asta până la afirmații hazardate de la care încerci să deviezi specios atenția, folosind argumente "coreene de nord", "rusești" sau de natură pseudo-economică,pentru  a susține desființarea CFR Călători, mi se pare excesiv.

 


Re: Știri feroviare din România andrei11

Da,  am exagerat și eu în privința subvenției.
Ideea spusă limpede ( după părerea mea ) este următoarea :
Privații gestionează mai bine orice afacere decât statul. Eu am prins transportul public ( județean /interjudețean ) făcut de stat foarte mult timp înainte de 1989. Văd diferența netă între transportul public ( județean / interjudețean ) asigurat de aproape 30 de ani de către particulari vis a vis de transportul  public asigurat de stat.
După 1989 nici nu-mi venea să cred că pot ajunge din București la Piatra ( Târgu ) Neamț fără stress, sau să mă deplasez în interiorul județului Bacău fără să-mi bat capul. Numai cu transport public privat.
_______________
Off topic.
Am avut o delegație mai spre anul 2000 ( cam după 7-8 ani de la Revoluție ) la Titu. București - Titu cu un TIR, rezolvat treaba acolo, returul în București cu trenul. Am avut un șoc când în gară la Titu am mâncat la bufetul gării 2 cârnați / murături / pâine / ba mi-am cumpărat și un Pepsi.
Am prins delegație în Titu și înainte de 1989, dacă n-aveam pachețelul la mine muream de foame...
________________
Din partea moderatorului :
Repetarea am rezolvat-o eu, nicio problemă !

:bere:
________________
Deci ce propui față de managementul defectuos de la CFR ?
Cum poți elimina nepotismul / incopetența de la activitățile unde statul e majoritar ?
Privatul dacă lucrează în pierdere dă faliment, statul nu numai că nu dă faliment dar oamenii primesc și o primă de Crăciun și de Paști.
După 1989 am lucrat numai la privat. N-am avut salariu extraordinar ( tot în agricultură am lucrat ) și la noi era cam slăbuț cu primele de Crăciun sau de Paști. De fapt cam fără prime...

 


Re: Discutii diverse drbm

Nepotismul este endemic în România, apare chiar și la privat într-o formă adesea "coafată".

Unica varianta este reîncadrarea cu personal de specialitate, în baza unei evaluări în masă a personalului existent și potrivit competentelor și abilităților testate (nu doar acoperite de calificări obținute la apelul de seară), raportat la norma de activitate existenta și a planului de activitate pe un an, pe termen mediu și pe termen lung.

Adică strategie de dezvoltare asumată de un management coerent.

Altfel, peștele de la cap se împute!
Istoria se repetă obsesiv....
IMG-20190120-WA0037.jpg (402.68 KB; downloaded 3960 times)

 


Re: Discutii diverse BodoMinea

Referitor la discuția anterioară despre operatori naționali, subvenții feroviare și profitabilitate. Îmi dau și eu cu părerea. Haideți să ne uităm la două știri (sunt din perioade diferite, dar nu asta e ideea) pentru a vedea o diferență generală între Germania și România.

GERMANIA:
DMU-uri livrate pentru lansarea transportului de călători pe linie de marfă
GERMANIA: Căile ferate locale de transport de marfă Bentheimer Eisenbahn au preluat primele două din cele cinci automotoare diesel (DMU) Alstom Coradia Lint 41 pe care le-a comandat pentru a permite reintroducerea serviciilor de călători pe ruta Bad Bentheim – Nordhorn – Neuenhaus de 30 km.

Serviciile de călători au fost înlocuite cu autobuze operate în 1964, dar în 2015 Landul Niedersachsen și autoritățile locale din Bentheim, Nordhorn și Neuenhaus au convenit să finanțeze un proiect de 17 milioane de euro pentru modernizarea infrastructurii pentru a permite ca circulația trenurilor de călători să fie restabilită.

La începutul anului 2017, Bentheimer Eisenbahn a acordat direct Alstom contractul privind materialul rulant, întrucât evaluarea pieței a concluzionat că este singurul furnizor care ar putea livra DMU-uri cu omologare de tip și care să respecte cerințele de accesibilitate ale landului, inclusiv o înălțime a podelei de 800 mm, într-un timp atât de scurt.

S-a sperat că serviciile ar putea începe în decembrie 2018. Lansarea este acum planificată să aibă loc imediat ce îmbunătățirile infrastructurii vor fi finalizate, ceea ce ar putea fi în luna iunie, dacă vremea o va permite.
-- http://www.aifr.ro/?p=12774

ROMÂNIA:
CFR desființează 97 de curse din toată țara. LISTA completă a trenurilor anulate
CFR Călători pregăteşte o retragere masivă de pe aproximativ 100 de rute. Renunţarea totală, sau pe anumite zile, va intra în vigoare de la 1 martie.

Ar fi vorba de destinaţiile nerentabile, cu puţini călători. Sindicaliştii susţin însă că firmele private de transport feroviar abia aşteaptă să le preia şi acuză conducerea CFR şi ministerul Transporturilor de distrugerea companiei.

De la 1 martie dispar 97 de curse din toată ţara. Cei mai loviţi sunt navetiştii care merg pe rute scurte spre oraşele mari: Galaţi, Iaşi, Timişoara, Craiova, Braşov, Cluj, Alba Iulia şi, desigur, Bucureşti.
-- https://stirileprotv.ro/stiri/actualita ... ulate.html

Până la urmă nici CFR Călători nu a anulat 97 de trenuri, a anulat vreo 15, dar pe noi ne interesează PERSPECTIVELE ȘI ABORDAREA.

În România căile ferate sunt „tolerate” prin subvenții și dacă unii nu mai aveau de furat de acolo probabil dispăreau de mult (a se vedea CFR Mesagerie, Gevaro, etc.) . Aici se aruncă niște bani în lehamite de către minunații conducători ai țării pentru a întreține sub limita supraviețuirii un serviciu folosit în general de cei care nu au altă alternativă.

Între timp, în Germania căile ferate sunt susținute spre dezvoltare și se „încearcă” tot felul de jocuri, fie ele politice, economice sau tehnice. DB este listat la bursă deși i se acordă subvenții, DB nu s-a opus niciodată progresului, chiar dacă a însemnat spargerea în companii mai mici, deschiderea rețelei către alți operatori păstrând aceleași standarde de calitate, suprimarea unor opriri pentru creșterea atractivității serviciilor, experimentarea cu service pattern-uri noi. Și totuși, vorbim de DB, care comparativ cu englezii de exemplu se pot încadra chiar ca și CONSERVATORI. Știți ce a rezultat? Un serviciu care este folosit PENTRU CĂ este convenabil, nu DIN CAUZĂ CĂ nu există alternative.

Subvenții se practică peste tot - trenurile sunt prin definiție mașinării FOARTE SCUMPE, la fel și modalitatea lor de propulsie, fie electrică sau diesel (sau hidrogen sau ce mai inventează alții), împreună cu întreținerea și toate costurile. E scump și dacă e vechi pentru că trebuie să faci mentenanță mai des, e scump și dacă e nou pentru că plătești pentru R & D și materia cenușie băgată în tehnologie. Deci... e un sistem scump. Și oamenii trebuie totuși să îl considere o variantă viabilă. Deci fie că vorbim de un TGV din Franța, de un echivalent din Spania, de Frecciarosa, de ICE sau de Shinkansen, toate au mâncat mai multe subvenții de-a lungul anilor decât puteau aduce prin profitabilitate până acum. Însă trebuie privit nivelul MACRO. Pe românește, cum din câmp și pustietate sau un sat uitat de lume ai făcut un oraș cu condiții decente prin adăugarea legăturii de transport feroviar. Până la urmă prin balansarea liniilor profitabile cu cele neprofitabile, taxe, taxe de la tot ce se construiește adiacent căii ferate și evidentul beneficiu social și de mediu, căile ferate au fost și încă sunt investiții viabile, dacă sunt făcute cu cap.

Iar discuția la noi... CFR Călători e un mamut ineficient care circulă pe spinarea unui elefant care trage și el să moară (Infra). Frumos lucru de desenat în imaginație, nu? Yea.. Punctual pentru comparația cu Titan Sud (Gara Republica) - Oltenița. CFR Călători opera o locomotivă diesel care trăgea un număr rușinos de vagoane pline cu blatiști, mașină care consuma la manevră cât un automotor pe tot traseul. Privatul a adus trenuri automotoare diesel eficiente și bune pentru ruta respectivă. Ce să fie mai bun decât un tren ușor reversibil pentru o linie simplă? A venit cu bilete online (pe rută REGIO, atenție!), supraveghere video, prețuri foarte competitive, pază în tren, internet, locuri pentru biciclete...

Traficul a crescut exponențial, s-au mai băgat perechi de trenuri, acum poți spune că ai o legătură cu adevărat suburbană acolo. De ce nu vedem așa ceva la CFR Călători? Pentru că atunci când compania trage să moară și no matter what statul bagă datoria sub preș, nu au interesul să se schimbe în mai bine. Ăștia dacă nu îi razi acum de pe fața planetei, peste 20 de ani o să folosească TELEX și macaze manuale, când alții le-au scos și din muzee.

Indiferent că vor crește prețurile, că se va schimba schema de acordare a subvențiilor și reducerilor, eu sper ca liberalizarea pieței să aducă o gură de aer pentru călători și o palmă de trezire la realitate pentru CFR Călători și cei care le permit să meargă așa dintr-o chinuită inerție. Mai multe firme mai mici și chiar străine ar gestiona mai bine dacă s-ar licita pe regiuni (a se vedea WestBahn, National Express, DB Regio „infiltrat” în asocierile de transport din Germania) etc.

Interesant de citit: seria „de ce România e altfel” de la Jurnal Feroviar, pe Facebook.
https://www.facebook.com/JurnalFeroviar ... 0039003685
https://www.facebook.com/JurnalFeroviar ... 7898614899

 


Re: Discutii diverse WT_fan06

De acord cu tine pâna la faza cu licitatul, care ar fi o catastrofă cam cum e acum în Marea Britanie, care vrea RENAȚIONALIZAREA căilor ferate.
Competiție la liber da, licitație şi apoi un singur operator privat pe o rută NU.

 


Re: Discutii diverse iliutu

Dupa parerea mea, cea mai mare greseala a fost spargerea CFR in Infra/Marfa/Calatori. DB de ce nu se sparge  :twisted:

 


Go to page:  1  ... 38 39 40 41 42 43 44  ... 56
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420539 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use