Știri feroviare din România

Știri, evenimente, noutăți, discutii și documentații feroviare

Re: Știri feroviare din România

Mesajde SirVlady » Joi, 08 Aug 2019, 08:39

De ieri a intrat in greva si depoul Brasov + sectia de reparatii din cadrul depoului Brasov.
:477: :2176: :2176:
Avatar utilizator
SirVlady
 
Mesaje: 339
Membru din: Lun, 17 Oct 2016, 10:32
Localitate: București - Sector 3 - Titan

Re: Știri feroviare din România

Mesajde PTMZ » Lun, 23 Sep 2019, 12:36

Hmmm... Se pare că există planuri de a se moderniza 44 de gări. Articolul se găsește aici:
https://www.economica.net/cfr-infrastructura--7-companii-romanesti-s-au-inscris-la-licitatiile-pentru-modernizare-a-44-de-gari-foto_174051.html
CFR Infrastructură: 7 companii româneşti s-au înscris la licitaţiile pentru modernizarea a 44 de gări

7 companii românești de specialitate au depus oferte în cadrul licitațiilor publice, organizate de CFR Infrastructură, pentru întocmirea studiilor de fezabilitate pentru 44 de stații de cale ferată, incluse în programul Modernizarea a 47 de staţii de cale ferată, parte integrantă a Programului Operaţional Infrastructură Mare. Valoarea financiară estimativă pentru elaborarea studiilor de fezabilitate este de 16,5 milioane RON, fără TVA.

Procedurile de licitații organizate de sucursalele regionale de cale ferată Cluj, Craiova, Galați și Constanța pentru cele 24 de stații de cale ferată - Satu Mare, Baia Mare, Jibou, Dej Călători, Beclean pe Someş, Valea lui Mihai, Carei, Salonta, Târgu Jiu, Alexandria, Caracal, Filiaşi, Roşiori Nord, Piatra Olt, Râmnicu Sărat, Adjud, Comăneşti, Făurei, Tecuci, Mărăşeşti, Mangalia, Neptun (Hc), Costineşti Tabără și Ciulniţa -, aflate pe raza judeţelor Satu Mare, Maramureş, Sălaj, Cluj, Bistriţa-Năsăud, Bihor, Olt, Dolj, Teleorman, Buzău, Bacău, Brăila, Galaţi, Vrancea, Constanţa şi Călăraşi se află în etapa de evaluare a ofertelor tehnice.

Ofertele depuse în cadrul procedurilor de licitații organizate de sucursalele regionale de cale ferată București și Iași pentru cele 12 de stații de cale ferată - Târgoviște, Ploiești Vest, Sinaia, Bușteni, Videle, Titu, Suceava Nord, Pașcani, Vatra Dornei Băi, Verești, Dolhasca și Gura Humorului (Oraș) - aflate pe raza judeţelor Dâmbovița, Prahova, Teleorman, Iași și Suceava, au fost evaluate din punct de vedere tehnic, în prezent fiind în evaluare ofertele financiare.

Sucursala Regională CF Brașov a finalizat procedura de licitație publică și a încheiat contractul, în valoare de 2.670.000 lei, cu societatea Consis Proiect SRL București, care va elabora 8 studii de fezabilitate pentru stațiile Miercurea Ciuc, Făgăraș, Sebeș Alba, Gheorghieni, Reghin, Aiud, Teiuș, Războieni aflate pe raza județelor Harghita, Brașov, Alba, Mureș.
Avatar utilizator
PTMZ
Membru Bronze
 
Mesaje: 468
Membru din: Dum, 16 Dec 2018, 14:51

Re: Știri feroviare din România

Mesajde TibiV » Mie, 02 Oct 2019, 09:30

Comisia Europeană a iniţiat procedura de infringement pentru netranspunerea directivelor Pilonului Tehnic al Pachetului 4 Feroviar

Comisia Europeană a iniţiat procedura de infringement împotriva României din cauza netranspunerii în legislaţia naţională a celor două directive aferente Pilonului Tehnic al Pachetului 4 Feroviar, respectiv Directiva de siguranţă şi Directiva de interoperabilitate.

Potrivit unei informări a Ministerului Transporturilor (MT), transmisă la solicitarea AGERPRES, autorităţile române au primit din partea Executivului comunitar o scrisoare de somare în acest sens, care reprezintă prima etapă a procedurii de încălcare a dreptului comunitar.
(...)

Multe detalii pe AGERPRES
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 9329
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Știri feroviare din România

Mesajde misterr » Vin, 04 Oct 2019, 20:10

Întârzierile din gări se ridică la 7.000 de minute zilnic. Raport rușinos pentru România

Click pe imagine pentru video:

Imagine

Peste 7.000 de minute în fiecare zi. La atât se ridică întârzierile adunate prin gările României.

Este şi unul dintre motivele pentru care un raport al Comisiei Europene ne plasează pe ultimele locuri în ceea ce priveşte calitatea serviciilor de transport pe calea ferată. Analiza ia în calcul inclusiv condiţiile din compartimente şi viteza garniturilor. Cel mai mult au de aşteptat călătorii care ajung în Gara de Nord şi în cea din Craiova.

În România trenurile întârzie din orice motiv. Iarna se contractă şinele, vară se dilată, iar atunci când plouă mai tare se rup cablurile sau chiar copacii.

Chiar dacă nu se întruneşte niciuna dintre aceste condiţii, tot nu se urnesc la ora anunţată. De pildă o garnitură care făcea marţi seara legătura dintre Bucureşti şi Braşov a stat aproape o oră în staţie.

Şi din această cauză România figurează în statisticile Comisiei Europene pe ultimele locuri în ceea ce priveşte calitatea serviciilor de transport pe calea ferată. Mai rău se circulă doar în Croaţia şi în Grecia, în timp ce Olanda, Finlanda şi Germania oferă garanţia unor călătorii decente.

Indiferent de gară, în România este imposibil să nu găseşti, la orice oră, trenuri întârziate. De exemplu, trenul Iasi-Timisoara a ajuns vineri după 65 de minute.

Reporter: Cum a fost călătoria cu trenul?
Călător: Pff... Auziţi? Să nu aveţi parte de aşa tren că ăsta! Niciodată în viaţă!
Reporter: De ce? Ce s-a întâmplat?
Călător: Pai cum? Vii de două zile şi o noapte şi nu ajungi la timp la Timişoara? Am stat în câmp de am zis că ne duce la cules porumbi, noaptea!”

Călătoare: „Am stat mult acolo că au zis că nu are tensiune, dar nu ştiu, era în Gura Humorului sau în Vatra Dornei. N-are trenul tensiune, când ne-am dus în Moldova a fost locomotiva stricată şi am stat și acolo două ore până când au adus alta în loc.”

Aplicaţia mytrain.ro, care prelucrează datele primite de la Ministerul Transporturilor, arată anvergura dezastrului. În cele mai aglomerate 30 de gări din ţară s-au înregistrat în ultimii doi ani întârzieri de peste 4.000 de zile.

Cele mai mari întârzieri le înregistrează trenurile care trebuie să sosească în Gara de Nord din Bucureşti. Pe locurile următoare în topul ruşinii sunt gările Craiova, Roşiori Nord, Simeria şi Ploieşti Sud.

Suma totală a întârzierilor, în medie, pe zi, în perioada 1 august 2017 - 4octombrie 2019, conform mytrain.ro:
1. Bucureşti - 823 de minute
2. Craiova - 667 minute
3. Roşiori Nord - 541 de minute
4. Simeria - 469 de minute
5. Ploieşti Sud - 453 de minute
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3579
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Anterior

Înapoi la Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori