Transportul feroviar în RomâniaȘtiri, evenimente, discuții și documentații feroviare

 

Topic: Știri feroviare din România

1278 posts, 409387 views
 
Go to page:  1  ... 61 62 63 64 65 66 67  ... 92
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri feroviare din Romania stefan_br

Restrictia de 5km/h de la Valea Calugareasca este de la inceputul primaverii.

 


Re: Stiri feroviare din Romania TibiV

https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/1621039877930874

Bucureşti, 12 iunie 2017

Lucrări la infrastructură feroviară la intrare în stația CF Ploiești Sud

În perioada 12.06 - 26.06.2017 se execută lucrări la infrastructura feroviară la intrare în stația Ploiești Sud, pentru realizarea unei joncţiuni (legături) între firul I Ramificaţia Ploieşti Triaj - Ploieşti Sud şi firul II Marfă Ploieşti Triaj - Ploieşti Sud, joncțiune care va permite accesul direct al trenurilor de călători la liniile 1-6 din stație.

În perioada de execuție a lucrărilor se vor înregistra întârzieri în graficul anumitor trenuri din cauza redirecționării circulației alternativ pe un singur fir între Ploiești Triaj și Ploiești Sud și între Ploiești Sud și Ramificația Ploiești Triaj și a timpului necesar reînscrierii acestora în grafic.

Menționăm faptul că aceste lucrări sunt cuprinse în programul de modernizare a podului feroviar de la km 57+560, linia CF Brazi - Ploiești Sud.

Se vor înregistra întârzieri în graficul de circulaţie al trenurilor care tranzitează această zonă, ca urmare a închiderii şi scoaterii de sub tensiune a firului I de circulaţie, urmând ca circulaţia să se realizeze pe celălalt fir (cu implicaţii datorită aşteptării pentru înscrierea în circulaţie a trenurilor).


Sunt si doua poze cu lucrarile respective.
CFR promite ca va posta zilnic pe FB poze cu evolutia lucrarilor...

 


Re: Stiri feroviare din Romania shoppy

:evil: , deabia ma bucuram ca am scapat de Valea Calugareasca(apropo, am scapat?).

 


Re: Stiri feroviare din Romania shoppy

Urmare a testelor reusite cu Transmontana in Elvetia, operatorul Green Cargo a comandat 2 locomotive Transmontana, livrarea se va face in 2018.
Bravo Softronic :bere: !

http://www.railcolor.net/index.php?nav=...tion=dview

 


Re: Stiri feroviare din Romania mindmasster

Incet incet parca se mai misca ceva in acest domeniu,

 


  • ClaudiuL
  • Posted:
  •  

Re: Stiri feroviare din Romania ClaudiuL

O mica rectificare importanta este vorba de Suedia (Sweden) si nu Elvetia.
De altfel cred ca elvetienii sunt bine dotati in acest domeniu. Au munti cat cuprinde, sunt pioneri in tractiune electrica, ne-au vandut licenta de locomotive electrice...

 


Re: Stiri feroviare din Romania TibiV

"Benzinarii" au un adevarat expert in domeniul "feroviar".
Se numeste frunzaverde si nu cred ca exista ceva in domeniul feroviar pe care sa nu il cunoasca.
Si un mic amanunt: omul traieste in Suedia... ;)

Cineva a intrebat daca Softronic sunt competitivi, asa ca a explicat cum au ajuns suedezii sa cumpere locomotive de la ei aici, dar preiau explicatiile lui ca sa nu topaiti de pe un forum pe altul...

frunzavere wrote:
E foarte, foarte simplu:

Green Cargo are nevoie de completari low-cost pentru Rc-uri, o parte din Rc-urile lor ajungand la capatul vietii.
Nevoile lor sunt:
1. solutie low-cost
2. cat mai similara cu Rc-urile din punct de vedere al exploatarii si comportarii pe sina si din punctul de vedere al pregatirii mecanicilor.
3. compatibila cu Rc la tractiune (inclusiv cuplari multi-locomotiva).

Deci pe scurt, daca ar gasi pe undeva niste Rc-uri ar mai cumpara cateva. SSRT nu mai are de dat; SJ nu mai are de dat (si SJ o sa intre in deficit de locomotive la tractiune in jur de 2020); alti operatori nu mai au de dat. ASEA/ABB nu mai fabrica asa ceva (nici macar fabrica nu mai exista).

Singurii care mai fabrica ceva pe platforma ASEA Rb-Rc sunt Softronic in Craiova in toata lumea. Deci s-au dus la Softronic. Au luat doua bucati pentru experimentare.

Alternativa, de a cumpara lucruri noi pe alta platforma e si ea urmata de GC: au cumparat Traxx-uri in 2008-2012, urmeaza sa mai aiba o licitatie de ceva similar in 2018. Dar nu au nevoie de fineturi pentru a inlocui Rc-urile pe moarte pe rute secundare grele: trasul cu 30 la ora nu justifica o platforma noua si incompatibila cu Rc.

Nu sunt (aproape) deloc competitivi.

Faptul ca vand in Suedia se datoreaza aproape exclusiv faptului ca Softronic produce locomotive suedeze pe platforma ASEA Rb-Rc. Si sunt ultimii din lume care fac asta (ASEA a oprit productia in 1988, nici macar platforma ASEA-ABB de generatie urmatoare, Lok2000 nu se mai produce).

In principiu, operatorii suedezi au cantitati impresionante de Rc-uri in uz (>300 de bucati sunt active). O parte (in jur de 25), produse la sfarsitul anilor '60 si inceputul anilor '70 ajung la scadenta finala in urmatorii 5 ani, si deci trebuie scoase din uz.

Inlocuirea lor cu modele noi este o optiune pentru anumite trasee, dar pentru alte trasee care or sa ramana exploatate in principal cu Rc-uri pana la scadentarea finala a marii parti a parcului de Rc (2030-2035) e nevoie pur-si-simplu de cateva Rc-uri noi care sa le inlocuiasca pe alea de la sfarsitul anilor '60 care ies la pensie (si topitorie).

Si Softronic inca mai le face. Nu-s chiar Rc-uri, sunt derivate independente din Rb de generatie similara cu Rc-urile dar cu tractiune mai moderna decat Rc-urile. Sunt pe 6 osii, nu pe 4, ca Rc-urile; dar asta e. Compatibilitatea castiga in cazul asta, si pretul redus.

Green Cargo nu are nevoie de 6 MW - nu le aproba Trafikverket exploatare cu tonaje de genul asta decat pe foarte putine linii. Are insa nevoie de inlocuitori de Rc. Multi. Daca le merge bine cu Softronicul (la testele RailRush s-a plans Trafikverket ca mananca linia urat de tot), mai cumpara 5-6. Si gata.

Dar daca vrea sa intre pe piata serios, Softronic trebuie sa faca ceva si sa dezvolte o platforma noua de locomotiva. Una derivata dintr-un produs vechi de 50+ de ani nu are cum sa fie competitiva decat pentru carpeli din astea.

P.S. Am eu impresia c-o sa-si manance zilele intre Gävle si Rosersberg carand containere. Va zic dac-o vad.

P.P.S. La 6 MW esti deja intr-o nisa cu putine, foarte putine aplicatii. E foarte multa putere si sunt foarte putine trenuri de lungimea asta care sa aiba nevoie de asemenea putere. De altfel te cam apropii de limita la care transmisia de putere prin sistemul clasic de cupla manuala (tampoane si lant/surub, cupla UIC) sa fie fezabila; dincolo ai nevoie de cuple automate, care nu sunt implementate pe scara larga in Europa (sunt doar cateva linii din Europa care merg cu cupla automata).

Si daca chiar ai nevoie de 6 MW poti sa scoti 6 MW din multiple locomotive de 3-5 MW care sunt suficient de flexibile sa fie folosite si la alte aplicatii, mai standard.

 


Re: Stiri feroviare din Romania shoppy

Da, din graba am incurcat Swiss cu Sweden, se schimba mult datele problemei, Suedia este un fel de Ungaria, adica linii secundare lungi pe care trec trenuri rare dar de tonaje mari, daca i-ar fi primit Elvetia cu 6MW pe liniile lor principale atunci era cu totul alta poveste, Softronic nu ar mai fi fost un producator de nisa.

Cum ziceam, Softronic cu Transmontana activeaza intr-o nisa, defapt 2 nise
- tari anormale ca Romania si Bulgaria unde autoritatea feroviara are pantalonii rupti in *** iar operatorii impun regulile dorite de ei(care sunt distructive atat pentru infrastructura cat si pentru traficul de calatori)
- linii secundare de frecventa redusa dar tonaj mare unde traficul de calatori nu se perturba atat de usor

 


Re: Stiri feroviare din Romania Puss in Boots

http://clubferoviar.ro/start-la-achizit...enuri-noi/  stirea asta e pe bune? n-am vazut nimic pe forum, poate n-am cautat eu bine.

 


Re: Stiri feroviare din Romania BodoMinea

Sunt abonat la newsletter-ul Club Feroviar și am primit și eu chiar pe mail știrea aceea... nu am găsit nimic pe forum și nici prin alte locuri, nici dacă e vorba de rame/automotoare chiar noi sau second-hand pentru recondiționare... să nu fie ca multe alte „bătăi cu pumnii în piept”, doar pe hârtie și la TV.

Am cerut și un punct de vedere din partea CFR, dar până acum nu am primit niciun răspuns.

Hotnews monitorizează acest demers anunțat încă de anul trecut dar parcă utopic - http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-21460083-video-trenuri-noi-pentru-cfr-vor-vagoane-moderne-internet-aer-conditionat-trenuri-care-circule-160-unele-chiar-mai-mult-atat.htm

 


Re: Stiri feroviare din Romania Trole

Știrea e pe bune, pentru că e o declarație a unei autorități. În septembrie se va vedea, dacă autoritatea se ține de planificare. Dar vorbim abia de o licitație. Ipotetic, livrarea materialului rulant se va face cel mai devreme începând cu sfârșitul anului 2018, prima parte a anului lui 2019. Oficial, acesta e unul din scopurile existenței ARF, dar până cum nu au existat decât declarații. Cum se vor exploata și întreține aceste trenuri, cine le va avea în proprietate, sunt întrebări neatacate încă.

 


Re: Stiri feroviare din Romania shoppy

S-a mai declarat de cateva ori si anul trecut fara sa se intample nimic.

 


Re: Stiri feroviare din Romania Celestin Draganescu

Si iar o sa ramana doar gura de noi. Stati linistiti,nu se va cumpara nimic :(

 



Go to page:  1  ... 61 62 63 64 65 66 67  ... 92
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420650 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use