Transportul feroviar în RomâniaȘtiri, evenimente, discuții și documentații feroviare

 

Topic: Știri feroviare din România

1277 posts, 404832 views
 
Go to page:  1  ... 64 65 66 67 68 69 70  ... 92
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri feroviare din Romania drbm

De pe mobil nu am opțiune de evidențiere. Mulțumesc.

 


Re: Stiri feroviare din Romania shoppy

Şeful Alstom România, despre contractul naţional pentru autostrăzi şi căi ferate: Disputele se vor lungi de la patru la zece ani

Gabriel Stanciu, şeful Alstom România, consideră că nu este necesar modelul de contract pentru lucrări de infrastructură, elaborat de către Ministerul Dezvoltării. Mai mult, prin implementarea sa, durata disputelor dintre antreprenori şi companiile statului român se va lungi de la patru la 10 ani, anticipează reprezentantului firmei specializate în proiecte feroviare.

Modelele naţionale de contract elaborate de către Ministerul Dezvoltării şi care ar urma să se aplice inclusiv pentru marile proiecte de infrastructură îi nemulţumesc pe reprezentanţii unor firme private.

Şeful Alstom România, companie care derulează proiecte de reabilitare şi modernizare feroviară, apreciază că prin noul tip de contract firmele private sunt dezavantajate.

„Vrem noi să inventăm contractul naţional! Nu văd de ce e necesar. Dacă condiţiile contractuale nu sunt echilibrate între antreprenor şi beneficiar, lucrurile nu vor merge bine", spune Gabriel Stanciu.

Acesta face referire la mai multe prevederi din noile modele de contract, inclusiv la cea privind souţionarea disputelor.

„Vom merge în curţile de arbitraj, după care vom merge în instanţe şi, în loc de patru ani, o să dureze 10", explică Gabriel Stanciu.

O altă nemulţumire ar fi că, prin noul tip de contract, antreprenorii trebuie să lucreze mai mult de nouă luni chiar dacă nu sunt plătiţi, potrivit şefului Alstom România.

Acesta susţine menţinerea contractelor de tip FIDIC, care se aplică şi în alte ţări.

Pe de altă parte, iniţiatorii noului tip de contract consideră că acesta scurtează durata disputelor.

Conform proiectului elaborat de Ministerul Dezvoltării, disputele vor fi soluționate prin arbitraj la Curtea de arbitraj comercial internațional de pe lângă Camera de Comerț și Industrie a României. Iar acest sistem de soluționare permite obținerea în timp util a soluției necesare pentru a permite continuarea implementării contractului, susţin iniţiatorii.

Iar dacă după arbitraj nu se convine asupră efectuării plăţilor, acestea vor putea fi făcute după o sentință finală și irevocabilă.

Cum reprezentanţii companiilor de stat nu efectuează însă nicio plată până nu sunt parcurşi toţi paşii legali, rezultă că firmele private trebuie să se adreseze şi instanţelor judecătoreşti pentru validarea soluţiilor de la arbitraj.

Contractele pentru marile proiecte de infrastructură aflate acum la licitaţie prevăd soluţionarea litigiilor direct în instanţele judecătoreşti.


http://www.feedler.ro/feed/7165096--sef ... c.linkedin

 


Re: Stiri feroviare din Romania subway guru

http://gov.ro/ro/guvernul/sedinte-guver ... 1514467227

În sectorul feroviar, Proiectul de reabilitare cale ferată /.../-Cluj-Napoca - Ilva Mică - Suceava - Pașcani este un proiect, de asemenea, cuprins în Master Planul General de Transport al României, are o lungime de 488 de kilometri și un cost aproximativ de investiție de 1,95 miliarde de euro. Proiectul de reabilitare cale ferată București-Craiova, de asemenea inclus în Master Planul General de Transport al României, proiectul mai sus menționat are o lungime de 142 de kilometri și un cost aproximativ de investiție de 227,2 miliarde de euro. Proiectul de reabilitare cale ferată București - Iași, proiect cuprins de asemenea în Master Planul General de Transport al României, are o lungime de 462 de kilometri și un cost aproximativ de investiție de 1,687 miliarde de euro.

 


Re: Stiri feroviare din Romania 19jimmy84

Românii au construit o locomotivă care rezistă la -50 de grade Celsius

Este vorba despre compania Softronic Craiova, singurul producător de locomotive și rame electrice din România.

Locomotiva face parte din ediția „Cercul Polar” și a fost realizată pentru operatorul feroviar suedez de marfă Green Cargo, cu care compania românească a încheiat un acord anul trecut.

Locomotiva poate rezista la temperaturi de până la -50 de grade Celsius și poate să tragă până la 3.000 de tone, de două ori mai mult decât orice vehicul de acest tip folosit frecvent în Suedia.

Softronic Craiova a demarat în această toamnă producția primelor două locomotive Transmontana pentru compania suedeză.

Achiziţionarea noilor locomotive electrice face parte din strategia Green Cargo de reducere a costurilor de transport.

În vara anului 2015, locomotiva Transmontana nr. 019 a fost trimisă în Suedia pentru teste. Aceasta a fost testată de către Rush Rail şi Green Cargo. A primit chiar şi un nume suedez: Rödluvan (Scufiţa Roşie).

Producătorul de la Craiova a mai închiriat recent două locomotive Transmontana, prin leasing operaţional, lui Deutsche Bahn Cargo - Schenker


sursa: https://www.digi24.ro/stiri/economie/fo ... ius-860294

 


Re: Stiri feroviare din Romania 19jimmy84

Răbdare și tutun (la propriu)! Am călătorit cu ”trenul fantomă” din București, între Gara de Nord și Gara de Est

O filmare realizată cu camera ascunsă arată în ce condiţii mizerabile sunt nevoiţi să circule unii români, cu trenul, în vagoane vandalizate, cu toalete impracticabile, alături de călători care fumează stând liniştiţi pe scaunul din compartiment, în timp ce controlorii vorbesc la telefonul mobil şi nici măcar nu merg prin vagoane pentru a verifica dacă lumea are sau nu bilet. Este vorba despre trenul care leagă Gara de Nord de Gara Obor a Capitalei și parcurge distanța dintre cele două în 60 de minute.


Tot reportajul îl găsiţi aici: https://www.libertatea.ro/stiri/video-r ... st-2107611

 


Re: Stiri feroviare din Romania andrei11

:shock:
...şi nici măcar nu merg prin vagoane pentru a verifica dacă lumea are sau nu bilet.

Păi n-are nimeni bilet, ce să mai verifice ? Eventual să fie și luați la bătaie.

 


Re: Stiri feroviare din Romania shoppy

Trenul acela exista doar ca sa se mute vagoanele si locomotivele intre Nord si Obor, nu are nici o legatura cu profitabilitatea sau cu timpul de parcurs(mai ales ca rebruseaza in Pantelimon in loc sa intre pe racordul direct).

 


Re: Stiri feroviare din Romania 19jimmy84

Păi, şi nu era mai bine dacă circula fără călători?

 


Re: Stiri feroviare din Romania 19jimmy84

CFR Călători a vândut bilete cu loc într-un vagon-fantomă.

CFR Călători a vândut bilete cu loc într-un vagon-fantomă. Situație fără precedent, creată de CFR Călători, după ce trenul IR 1582, pe ruta Constanța-București Nord, cu plecare în data de 21 ianuarie, la ora 13.00, a rămas în mod inexplicabil, pentru călători, fără unul dintre vagoane.

„În data de 21 ianuarie, compunerea trenului IR 1582 Constanța – București a fost redusă cu un vagon, din cauza unei defecțiuni tehnice la instalația de încălzire.

Conform utilizării monitorizate prin sistemul electronic de vânzări, pasagerii cu bilete la acest vagon puteau ocupa locurile libere din celelalte vagoane, așa cum de altfel au și fost îndrumați de către personalul de tren, tuturor pasagerilor fiindu-le oferit loc în tren.

Dacă totuși au existat pasageri care au călătorit în picioare, acestora li se va restitui contravaloarea locului plătit, conform reglementărilor în vigoare”, a precizat CFR Călători, prin intermediul unui comunicat, cerându-și scuze pentru neplăcerile cauzate de acest incident.

Astfel, CFR Călători a vândut bilete la vagonul nr. 5 al acestui tren, care ulterior a fost trecut pe linie moartă de către reprezentanții companiei.

În zadar l-au căutat pasagerii, chiar dacă unii dintre ei își rezervaseră bilete la vagonul-fantomă, chiar și cu o săptămâna înainte. În ziua călătoriei, s-au trezit că nu au locuri și nici vagon.

Controlorul umbla, înaintea plecării garniturii, cu o listă cu cele aproximativ 100 de persoane rămase fără loc, încercând să le redistribuie în întreg trenul.

Ulterior, întrebat cum a fost posibilă încurcătura, controlorul trenului a declarat pentru Libertatea că garnitura a sosit de la București, în această dimineață, cu toate cele cinci vagoane, doar că unul era defect, mai precis nu furniza căldură în salon.

„Am sesizat conducerii acest fapt, iar aceștia au spus ca vor încerca să remedieze situația, dar între timp s-a luat decizia decuplării acestuia. Am încercat (controlorul și șeful de tren – n.r.) să relocăm pasagerii, pentru ca existau locuri libere în celelalte vagoane, dar nu există nici înțelegere din partea călătorilor afectați si nici nu putem sa îi ridicăm de pe locuri, chiar dacă nu le aparțin”.

Concret, călătorii afectați din vagonul 5 au ocupat locuri libere din vagoanele 1-4, care – la rândul lor – era rezervate, iar când au fost revendicate… aceștia, nervoși, au refuzat să le elibereze.

Bineînțeles că s-a creat haos, mai ales că printre călătorii de la vagonul 5 se aflau bătrâni, femei și copii. Mulți au apelat la bunăvoința celorlalți pasageri, ca să stea jos.

Așadar, foarte mulți călători, care au plătit 5 lei în plus pentru rezervarea locului, pe lângă prețul biletului de 55 de lei, s-au trezit puși în situația să meargă în picioare timp de două ore, cât durează cursa Constanța-București Nord, fiind cursă direct, fără alte opriri.

Niciun reprezentant al Gării din Constanța nu a putut fi contactat de călătorii aflați în tren, pentru a lămuri situația, iar controlorul a ridicat din umeri și doar a încercat să aplaneze conflictul, care oricum nu a fost creat de el.

O parte dintre călători, nemulțumiți de situație, au declarat că vor depune plângere la CFR Călători, chiar dacă șeful de tren nu i-a ajutat cu informații utile, numere de telefon, adrese de mail sau persoane de contact, în legătură cu acest demers.

Acest caz amintește de o situație similară, din vara anului trecut, atunci când CFR Călători a vândut bilete pentru un vagon inexistent. Atunci, compania a restituit banii pasagerilor care au cumpărat bilete la un tren regio pe ruta Braşov – Bucureşti Nord. Rămâne de văzut ce va face acum…

De altfel, compania feroviară se plânge că gratuitatea studenților la călătorii cu trenul a lăsat CFR Călători fără vagoane, după ce traficul a crescut cu 75%.


sursa: https://www.libertatea.ro/ultima-ora/cf ... ma-2115146

 


Re: Stiri feroviare din Romania 19jimmy84

Studenţii au călătorit gratis în 2017 cu trenurile CFR de 42 de milioane de euro

CFR Călători a transportat în decembrie 2017 circa 576.000 de studenţi, număr de peste două ori mai mare faţă de cel înregistrat în decembrie 2015 sau decembrie 2016, potrivit datelor companiei de stat furnizate ECONOMICA.NET.

Pe parcursul lunilor decembrie 2015 – 2016 – 2017, CFR Călători a transportat aproximativ 4 milioane de călători (conform indicatorul călători – transportați), dintre care:

Decembrie 2015

Studenți - 209.551

Elevi - 260.105

Decembrie 2016

Studenți - 205.913

Elevi - 337.413

Decembrie 2017

Studenți - 576.308

Elevi - 303.118

Reprezentanţii CFR Călători menţionează că începând din februarie, anul trecut au călătorit gratuit, în medie, 400.000 de studenți în fiecare lună.

Studenţii au călătorit gratis de 42 de milioane de euro

Valoarea călătoriilor gratuite efectuate de studenți în perioada februarie – decembrie 2017 este de aproximativ 194 milioane lei (circa 42 de milioane de euro), din care au fost decontate sumele aferente perioadei februarie – august (aproximativ 112 milioane de lei).

De la 1 februarie 2017, Guvernul a decis ca toţi studenţii din România să aibă gratuitate la transportul feroviar pentru un număr nelimitat de călătorii, inclusiv pe perioada vacanţelor universitare şi indiferent de operatorul feroviar. În acest context, CFR Călători a înregistrat în două luni aproape o dublare a numărului de bilete oferite studenţilor, iar numărul abonamentelor a crescut de peste zece ori.

La rândul lor, elevii beneficiază reduceri de 50% la călătoriile pe calea ferată.


sursa: http://www.economica.net/studentii-au-c ... 48982.html

 


Re: Stiri feroviare din Romania 19jimmy84

CFR desființează 97 de curse din toată țara.

CFR Călători pregăteşte o retragere masivă de pe aproximativ 100 de rute. Renunţarea totală, sau pe anumite zile, va intra în vigoare de la 1 martie.

Ar fi vorba de destinaţiile nerentabile, cu puţini călători. Sindicaliştii susţin însă că firmele private de transport feroviar abia aşteaptă să le preia şi acuză conducerea CFR şi ministerul Transporturilor de distrugerea companiei.

De la 1 martie dispar 97 de curse din toată ţara. Cei mai loviţi sunt navetiştii care merg pe rute scurte spre oraşele mari: Galaţi, Iaşi, Timişoara, Craiova, Braşov, Cluj, Alba Iulia şi, desigur, Bucureşti.

Extrem de grav, potrivit sindicaliştilor, este că urmează retragerea din circulaţie a trenului 1745 dintre Bucureşti şi Satu Mare.

Singurul tren care face legătura pe zi între Ardeal şi Bucureşti prin Braşov este Trenul 1745. Acesta pleacă din Gara de Nord la ora 6 dimineaţa şi ajunge peste 14 ore în Satu Mare, parcurge aproape 700 de kilometri. Adică are o viteză medie de 47 de kilometri pe oră.

Într-un răspuns oficial transmis PRO TV, cei de la CFR Călători susţin că ”din anularea garniturilor la care traficul de pasageri este redus, sub 10 pasageri/tren, și a căror circulație nu se justifică financiar, vor rezulta vagoane care pot fi redistribuite în compunerea trenurilor care circulă pe rute solicitate.”

În plus, şefii companiei precizează că sunt anulate complet 25 de trenuri. Restul nu vor circula în zilele de sărbătoare şi în weekend.

Paradoxal este că deşi statistic CFR are tot mai mulţi pasageri, a avut pierderi anul trecut de 20 de milioane de euro după ce statul a tăiat din subvenţii.

Prin lipsa de investiţii în trenuri noi va pierde şi mai mult, spun cei din sistem.

Rodrigo Maxim, preşedintele Federaţiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România: “Companiile private abia aşteaptă să intre pe aceste linii.”

Parcul CFR Călători este format din peste 1.400 de vagoane, locomotive, săgeţi albastre şi ar avea nevoie de cel puţin 200 de garnituri noi.

Lista completă a traseelor de pe care se retrage CFR Călători:

Modificări în circulația trenurilor de călători din planul de mers 2017/2018, începând cu 1.03. 2018

Galați

Tren R 5113 Buzău-Mărășești permanent
Tren R 7371 Făurei-Galați în zilele de sâmbătă și duminică
Tren R 7378 Brăila-Galați în zilele de sâmbătă
Tren R 7574 Galați-Mărășești în zilele de sâmbătă

Iași

Tren R 6510 Iași-Ungheni Prut se anulează permanent
Tren R 6409 Ungheni Prut-Iași se anulează permanent
Tren R 5402 Bacău-Mărășești se anulează permanent
Tren R 5403 Mărășești-Bacău se anulează permanent
Tren R 5471 Bacău-Bicaz se anulează în relația PiatraNeamț-Bicaz în zilele de sâmbătă, duminică și sărbători legale (va circula în relația Bacău-Piatra Neamț cu alt număr)
Tren R 5472 Bicaz-Bacău se anulează în relația Bicaz-Piatra Neamț în zilele de sâmbătă, duminică și sărbători legale (va circula în relația Piatra Neamț-Bacău cu alt număr)
Tren R 5473 Bicaz-Bacău se anulează în relația Bicaz-Piatra Neamț în zilele de sâmbătă, duminică și sărbători legale (va circula în relația Bacău-Piatra Neamț cu alt număr)
Tren R 5474 Bicaz-Bacău se anulează în relația Piatra Neamț-Bacău în zilele de sâmbătă, duminică și sărbători legale (va circula în relația Piatra Neamț-Bacău cu alt număr)
Tren R 5721 Suceava-Câmpulung Moldovenesc se anulează în zilele de sâmbătă și duminică
Tren R 5722 Câmpulung Moldovenesc-Suceava se anulează în zilele de sâmbătă și duminică
Tren R 5723 Suceava-Câmpulung se anulează în zilele de sâmbătă
Tren R 5720 Câmpulung Moldovenesc-Suceava se anulează în zilele de duminică

Timișoara

Tren R 2141 Simeria-Hunedoara permanent
Tren R 2142 Hunedoara-Simeria permanent
Tren R 2143 Simeria-Hunedoara permanent
Tren R 2144 Hunedoara-Simeria permanent
Tren R 2145 Simeria-Hunedoara permanent
Tren R 2146 Hunedoara-Simeria permanent
Tren R 2306 Simeria-Teiuș permanent
Tren R 2343 Teiuș-Săvârșin permanent

Craiova

Tren R 9487 Slatina-Piatra Olt se anulează permanent
Tren R 9484 Piatra olt-Slatina se anulează permanent
Tren R 9489 Slatina-Piatra Olt se anulează permanent
Tren R 2457 Băbeni-Călimănești se anulează permanent
Tren R 2346 Călimănești-Râmnicu Vâlcea se anulează permanent
Tren R 9510 Filiași-Craiova se anulează permanent
Tren R 9384 Craiova-Caracal se anulează în zilele de sâmbătă
Tren R 9389 Caracal-Craiova se anulează în zilele de sâmbătă
Tren R 9055 Roșiori Nord-Turnu Măgurele se anulează în zilele de duminică
Tren R 9056 în relația Turnu Măgurele-Roșiori Nord se anulează în zilele de duminică

Brașov

Tren R 3516 Mediaș-Sighișoara permanent
Tren R 3538 Sighișoara-Brașov permanent

Cluj

Tren R 3978 Cluj Napoca-Câmpia Turzii se anulează permanent
Tren R 3079 Câmpia Turzii-Cluj Napoca se anulează permanent
Tren R 3090 Cluj Napoca-Războieni se anulează permanent
Tren R 3081 Războieni-Cluj Napoca se anulează permanent
Tren R 4652 Sighetul Marmației-Vișeul de Jos se anulează permanent
Tren R 4231 Vișeul de Jos-Sighetul Marmației se anulează permanent
Tren R 11402 Sighetul Marmației-Cluj Napoca se anulează permanent
Tren R 4315 Satu Mare-Baia Mare se anulează în zilele de sâmbătă
Tren R 4316 Baia Mare-Satu Mare se anulează în zilele de sâmbătă
Tren R 4405 Satu Mare-Halmeu se anulează în zilele de sâmbătă, duminică și sărbători legale
Tren R 4406 Halmeu-Satu Mare se anulează în zilele de sâmbătă, duminică și sărbători legale
Tren R 4070 Jibou-Zalău se anulează în zilele de duminică
Tren R 4365 Zalău-Jibou se anulează în zilele de duminică
Tren R 3629 Cluj Napoca-Poieni se anulează în zilele de sâmbătă
Tren R 3630 Poeni-Cluj Napoca se anulează în zilele de sâmbătă
Tren R 4134 Sighetu Marmației-Vișeul de Jos se anulează în zilele de sâmbătă, duminică și sărbători legale

Începând cu data de 1.03.2018 se anulează următoarele trenuri:

București

Tren R 9449, 9441, 9442, 9443, 9445, 9446, 9447, 9448, 9449, 9450 în relația Târgoviște-Pietroșița și retur se anulează permanent

Craiova

Tren R 9055, 9056 în relația Roșiori Nord-Turnu Măgurele și retur se anulează permanent
Tren R 9377, 9369 în relația Alexandria-Zimnicea și retur se anulează permanent
Tren R 9368, 9372, 9367 în relația Roșiori Nord-Zimnicea și retur se anulează permanent
Tren R 9530, 9531, 9532, 9533 în relația Pitești-Curtea de Argeș și retur se anulează permanent

Brașov

Tren R 2491, 2492, 2493, 2494 în relația Teiuș-Cugir se anulează permanent

Timișoara

Tren R 2230, 2231, 2233, 2234, 2236 2237, 2239 în relația Timișoara Nord-Remetea Mică și retur se anulează în relația Giarmata H.M.-Remetea Mică și vor circula în relația Timișoara nord-Giarmata H.M.
Tren R 2232, 2235 în relația Retemea Mică-Radna și retur se anulează permanent

Iași

Tren R 5520, 5522, 5525, 5526, 5527, 5530, 5531 Târgu Neamț-Pașcani și retur se anulează permanent
Tren R 5532, 5533 Târgu Neamț-Pașcani și retur vor circula permanent

sursa: https://stirileprotv.ro/stiri/actualita ... ulate.html

 


Re: Stiri feroviare din Romania misterr

Proiectul trenului de mare viteză Cluj-Budapesta, demarat de maghiari





Primul tren de mare viteză ar putea circula pe ruta Cluj-Budapesta. Acest proiect ar fi fost discutat într o întâlnire de lucru între reprezentanţii guvernului maghiar şi al celui român.

Conforma agenţiei de presă de stat din Ungaria, vecinii noştri ar fi aprobat deja suma de 3,3 milioane de euro pentru studiul de fezabilitate al acestui proiect. Calea ferată pe care circulă acum trenurile spre Budapesta a fost construită pe vremea Imperiului Austro-Ungar.

Discuţiile între reprezentanţii României şi Ungariei au avut loc în cadrul unei întâlniri pe care Teodor melescanu a făcut-o ieri la Bucureşti. Informaţia despre proiect s-a răspândit rapid şi apare şi în agenţia naţională de presa din Ungaria care scrie că „potrivit ministrului Szijjarto există un acord între Ungaria şi România că primul TGV care se va construi în zona va face legătura între Budapesta şi Cluj. Premierul a mai anunţat şi că guvernul maghiar a alocat 1 miliard de forinţi pentru studiul de fezabilitate al căii ferate de mare viteză.”

Autorităţile de la noi însă doresc ca acest proiect să nu se încheie aici. Ei vor ca liniile feroviare să fie extinse până la Bucureşti. Lucru care nu îi deranjează deloc pe vecinii unguri. Aceasta investiţia ar avea un impact pozitiv pentru economie cred şi cei de la Consiliul judeţean din Cluj.

Alin Iuga purtător de cuvânt Consiliul Judeţean Cluj: ” Cu siguranţă nu doar penteu judeţul Cluj ci pentru întreaga Transilvanie este o investiţie de mare importanţă şi anvergură. În primul rând trebuie să avem în vedere impactul pe care o cale ferată de mare viteză îl va avea în ceea ce priveşte dezvoltarea economică a întregii regiuni circulaţia rapidă a mărfurilor persoanelor şi a relaţiei cu Europa de Vest este una absolut esenţială. Nu putem decât să salutăm orice demers care are în vedere îmbunătăţirea modalităţilor de transport.”

În momentul de faţă sunt 3 trenuri care pleacă zilnic de la Cluj la Budapesta. Investiţia într o cale ferată de mare ar fi extrem de utilă mai ales pentru pentru călătorii care în prezent sunt nevoiţi să parcurgă distanţa de 400 de km dintre cele oraşe în 8 ore. Adică trenul merge în medie cu 50 de km pe oră. Deşi acest proiect ar veni ca o gură de aer pentru călători, mulţi dintre ei sunt în continuare sceptici şi resemnaţi cu privire la condiţiile transportului feroviar de la noi. Şi sindficalistii de la CFR cred că doare peste câţiva ani va fi posibil.

Momentan nu se ştie când vor începe lucrările.

 


Re: Stiri feroviare din Romania WT_fan06

Trecând peste faptul că știrea asta are multe greșeli de scriere, 160km/h e o viteză submediocră la nivel european, nicidecum una care să stea în aceeași propoziție cu TGV sau express...

 


Re: Stiri feroviare din Romania misterr

Starea jalnică a infrastructurii CFR. Se circulă mai încet decât pe vremea lui Carol al II-lea

VIDEO: https://vid2.stirileprotv.ro/2018/02/21/61942156-2.mp4

Incidentul produs miercuri la Ploiești atrage din nou atenția asupra stării jalnice în care se află calea ferată, din România. Viteza medie comercială este de 40 - 45 de kilometri pe oră, în scădere față de anul trecut.

Se circulă mai încet chiar și față de vremea lui Carol al II-lea. Partea proastă este că lucrurile se vor înrăutați în condițiile în care nu se investește aproape deloc în calea ferată.

Deși are un buget de peste 1 miliard de euro în 2017, Compania CFR Infrastructură nu reușește să crească viteză trenurilor. Anul trecut, se circula, în medie, cu 50 de kilometri pe ora, iar în acest an, din cauza uzurii șinelor, trenurile se mișcă și mai încet  cu 40-45 kilometri pe oră.

Pe anumite tronsoane cu restricții, circulă mai încet că o căruță.

Lucian Șova, ministrul Transporturilor: “Se circulă în medie cu 25 de kilometri pe oră”

Explicabil de ce călătorii refuză să mai ia trenul pe astfel de rute, care au devenit neprofitabil. Ca să salveze aparențele, autoritățile au decis să le taie de pe harta operațională. Vor fi anulate defintiv 14 trenuri.

Iar investițiile în infrastructură s-au blocat în licitații și studii de fezabilitate. Așa se face că experții invitați la Comisia de Infrastructură a Parlamentului vorbesc despre un dezastru pe care nu avem cum să-l mai oprim.

Trenurile de marfă resimt deja dezastrul. Circulă în medie cu până la 18 kilometri pe oră. Adică, de la granița cu Ungaria, până la Constanța ajung într-o săptămână. Pe vremea lui Carol al II-lea, ajungeau în cel mult 4 zile.

Iar liniile CFR se modernizează cu aceeași viteză de melc. Anul acesta ministerul Transporturilor promite doar un tronson de cale ferată în zona Curtici, unde vom circulă cu 120 de kilometri. Cu alte cuvinte, cu acest ritm, vom moderniza cei 20 de mii de kilometri de cale ferată în peste 100 de ani.

 


Go to page:  1  ... 64 65 66 67 68 69 70  ... 92
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use