Transportul feroviar în RomâniaȘtiri, evenimente, discuții și documentații feroviare

 

Topic: Știri feroviare din România

1277 posts, 404863 views
 
Go to page:  1  ... 71 72 73 74 75 76 77  ... 92
 
 

📖 Pagination options
Re: Știri feroviare din România andrei11

Off topicul îl găsiți la Diverse feroviare

 


Re: Știri feroviare din România PTMZ

S-a desemnat câștigătorul care va moderniza 28 de kilometri de cale ferată, între Apața și Cața (tronsonul Brașov - Sighișoara). Articolul se găsește aici:
http://mobile.hotnews.ro/stire/22930252
CFR SA a anunțat oferta câștigătoare pentru modernizarea celei mai complicate secțiuni de pe traseul Brașov - Sighișoara, costul pentru cei 28 km dintre Cața și Apața fiind de 600 milioane euro din cauza tunelelor ce vor trebui construite și a numeroaselor modificări ce vor fi aplicate traseului actual. Câștigătoare este o asociere de companii din Turcia. Viteza proiectată pentru secțiunea Brașov – Sighișoara este de maximum 160 km/h pentru trenurile de călători și de maximum 120 km/h pentru trenurile de marfă. Durata de parcurs estimată pentru cei 117 km după reabilitare este de 47 minute/trenuri călători și 60 de minute/trenuri de marfă, dar în prezent călătoria durează între 155 și 240 minute.



Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a desemnat câştigătoare oferta depusă de Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ș. – Makiol Inșaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ș. pentru procedura de licitaţie publică privind modernizarea subsecţiunii Apaţa - Caţa, aflată pe secţiunea Braşov - Sighişoara, componentă a Coridorului Rin - Dunăre.

Oferta financiară a Asocierii Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ș. – Makiol Inșaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ș este de 2.850.163.157 RON (fără TVA), contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.
Sursa de finanţare pentru modernizarea subsecţiunii Apaţa - Caţa, în lungime totală de 28,2 km, este asigurată de Comisia Europeană prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), în proporţie de 81,74%, iar cofinanțarea în proporţie de 18,26% de la Bugetul de Stat.

Obiectivul general al contractului este dezvoltarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/h, pentru trenurile de călători. Contractul prevede o gamă variată de lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară: terasamente, linii C.F, consolidări de poduri, podeţe, construcţii tuneluri şi viaducte, pasaje superioare, lucrări de electrificare şi energoalimentare, telecomunicaţii, semnalizare, fibră optică, instalatii electrice etc.

 


Re: Știri feroviare din România PTMZ

Iată un articol ce pune accentul pe modul în care unii angajați CFR sunt tratați de superiori. Acesta se găsește aici:
https://www.jurnalistii.ro/teroare-la-cfr-calvarul-prin-care-trece-zilnic-un-feroviar/amp/
Într-o scrisoare sosită pe mailul redacției, un angajat feroviar, aflat de puțin timp în sistem, ne-a povestit despre calvarul pe care îl trăiește zi de la zi la locul de muncă. El susține că are șefi tirani care îi vorbesc foarte urât și care îi tratează pe subordonați ca pe niște sclavi. Omul se teme să se plângă instituțiilor abilitate, fiind convins că lucrurile nu se vor schimba prea curând. În plus, ia serios în calcul să iasă din sistem, deși abia a intrat, fiind pasionat de acest domeniu.

Pentru că Puterea și Președinția joacă ping-pong cu numirea unui ministru în fruntea Transporturilor, Statutul zace în sertarele Parlamentului, deși în luna decembrie trebuia tranșată și această problemă. Îngrijorător este faptul că unii sidicaliști nici nu mai cred în adoptarea acestuia.


Redăm integral scrisoarea:

”Mi-am supărat șefii. Din nou! În luna decembrie, am lucrat pe postul de acar de la ora 6.00 la ora 18.00, deși nu sunt autorizat. După ce mi s-a terminat programul, mi s-a cerut să duc o locomotivă Diesel într-un oraș apropiat. Pentru că eram ud la picioare și cu hainele ude după o zi de muncă istovitoare, și, în plus, foarte obosit, am refuzat. Unul dintre șefi mi-a spus să mă duc dracu dacă nu vreau să îndeplinesc acea sarcină și m-a amenințat că nu mai am ce căuta la depoul la care activez acum. Eu l-am refuzat și pentru că nu sunt autorizat pentru niciun tip de locomotivă. Încă!!!! Așa că l-am refuzat și de frică să nu fac vreun accident. Locomotivele nu sunt asigurate așa cum sunt mașinile, iar în caz de accident (dacă ia foc, de exemplu) plătești tot.

Eu mi-am luat permisul de mecanic și m-au obligat să semnez că 5 ani nu mai plec de la ei. În caz contrar, în baza unei clauze, trebuie să plătesc un miliard de lei.

În plus, ca ajutor de mecanic, m-au pus să tund gardul viu din depou, să strâng gunoaiele, să tai copaci și să tund iarba de parcă aș fi fost un asistat social. Nu mi s-a părut normal acest lucru.

Angajații sunt tratați ca niște roboți”

Pentru a-l proteja de eventualele repercursiuni, am ales să scoatem anumite elemente din scrisoare care puteau ajuta la identificarea lui.

Recent, Jurnalistii.ro a scris că pe secţiile Medgidia-Negru Vodă şi Slobozia – Ţăndărei acarii şi impiegaţii din tura de noapte sunt înlocuiți cu agenţii unei firme private de pază, iar situația nu este singulară.

 


Re: Știri feroviare din România PTMZ

Un adolescent de origine chineză a fost găsit decedat în triajul stației CFR Roman. Articolul se găsește aici:
https://evz.ro/adolescent-chinez-mort-roman.html
Un tânăr chinez în vârstă de 16 ani a fost găsit mort în triajul gării CFR Roman. Tânărul avea o lovitură la cap, dar nu fusese jefuit.    
Corpul neînsuflețit al adolescentului chinez a fost găsit sâmbătă de polițiștii de la Transporturi Feroviare din Roman. Băiatul era rănit la cap, dar avea asupra sa toate actele, inclusiv banii, telefonul mobil și un bilet spre Piatra Neamț.

Reprezentanții IPJ Neamț declară că tânărul urma să plece cu trenul din Roman spre Pașcani.

„Se pare că tânărul era într-o clasă pregătitoare la o universitate din Bacău, era turist și un împătimit al excursiilor. Acesta ar fi plecat din Bacău către Roman și ar fi schimbat trenul spre Pașcani. (…) În Roman, acesta a fost găsit decedat la aproximativ 200 de metri de gara CFR în triajul gării CFR Roman, cu o leziune în zona capului”, a declarat, pentru MEDIAFAX, purtătorul de cuvânt IPJ Neamț, Robert Costin.
Deoarece tânărul avea asupra sa toate actele și bunurile, polițiștii exclud tâlhăria.

 


Re: Știri feroviare din România 19jimmy84

Incident grav în Gara de Nord. Trenurile, blocate din cauza unei avarii

Sunt probleme, luni dimineața, în Gara de Nord. De la ora 6.15 nu există tensiune pe liniile 5-12.

Problema a apărut în dreptul Podului Grant, iar cablul de înaltă tensiune defect urmează să fie înlocuit.

Echipele feroviare lucrează pentru remedierea deranjentelor la firele de contact care asigură alimentarea cu energie electrică a liniilor 5-12 din Gara de Nord.

Intrarea și ieșirea trenurilor din București Nord se face doar de la liniile 1-4.


Sursa: https://www.antena3.ro/actualitate/soci ... 05340.html

 


Re: Știri feroviare din România TibiV

Defectiunea s-a remediat in 2 ore.
De la ora 8.15 sunt functionale toate cele 14 linii din GdN.

 


Re: Știri feroviare din România PTMZ

În sfârșit avem un proiect de TGV românesc, care va fi proiectat și construit în doar... 4 ani! Articolul se găsește aici:
https://realitateafinanciara.net/linia-ferata-de-mare-viteza-ploiesti-suceava-scoasa-la-petit-intr-un-proiect-de-20-de-ani/
Guvernul vrea să realizeze  „Linia ferată de mare viteză Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Paşcani – Iaşi – Suceava – Siret (Vicşani)” printr-o investiție de tip parteneriat public-privat (PPP).
Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză a publicat vineri un proiect de hotărâre prin care vrea includerea unui nou proiect de cale ferată în lista proiectelor strategice de investiţii realizate între sectorul public şi unul sau mai mulţi parteneri privaţi (PPP).
Este vorba de „Linia ferată de mare viteză Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Paşcani – Iaşi – Suceava – Siret (Vicşani)”.
Construcţia şi operarea liniei feroviare se va face de către un operator privat pe o perioadă de 20 de ani, din care 4 ani proiectare şi construcţie, „perioadă în care investitorul privat va obţine venituri atât din taxa de utilizare a căii ferate şi din operarea propriu zisă, cât şi din subvenţii acordate de stat.”
Prin Ordonanţa de urgenţă nr. 39/2018 privind parteneriatul public-privat publicat, Guvernul poate decide prin hotărâre ca anumite proiecte pe care le consideră strategice să fie pregătite şi atribuite în numele partenerilor publici care urmează să le implementeze de către Comisia Națională de Strategie și Prognoză.

Începând din 2018 Comisia Naţională de Prognoză, condusă de Ion Ghizdeanu, nu se limitează la studii și proiecții economice, ci a devenit „unitate centrală de fundamentare şi atribuire pentru proiectele strategice de investiţii realizate între sectorul public şi unul sau mai mulţi parteneri privaţi”.
Totodată, Comisia de prognoză „elaborează sau contractează, în condițiile legii, efectuarea documentațiilor de fundamentare a deciziei de a se realiza un anumit proiect, precum și a documentației de atribuire”.
Mai mult, Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză „monitorizează, în domeniul propriu de competenţă derularea investiţiilor publice şi cu deosebire a proiectelor strategice de investiţii în parteneriat public privat”.

Ce conține Proiectul de hotărâre:
Articol unic – După punctul 21 din Lista proiectelor strategice de investiții care urmează a fi pregătite și atribuite în parteneriat public-privat de către Comisia Națională de Strategie și Prognoză, aprobată prin Hotărârea Guvernului 357/2018,cu modificările și completările ulterioare, se introduce un nou punct cu următorul cuprins:

„22. Linia ferată de mare viteză Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Paşcani – Iaşi – Suceava – Siret (Vicşani)

Linia ferată de mare viteză Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Paşcani – Iaşi – Suceava – Siret (Vicşani) asigură reducerea timpului de legătură dintre capitală şi principalele oraşe/poli de dezvoltare de pe traseu, precum Ploieşti, Buzău, Focşani, Bacău, Paşcani, Iaşi, Suceava etc.

De asemenea, se creează posibilitatea realizării unor conexiuni cu Republica Moldova şi Ucraina. Realizarea liniei ferate de mare viteză, pe un singur fir, paralel cu firele de cale ferată existente, în lungime de aproximativ 505 km ( Ploieşti– Siret circa 430 km şi Paşcani – Iaşi circa 75 km), va conduce la atragerea unui număr însemnat de călători de la transporturile aeriene şi rutiere către transportul feroviar, la atragerea turiştilor, a tinerilor cu înaltă calificare dornici de a lucra în centrele universitare/de cercetare/industriale care există/se vor dezvolta pe traseu, dar şi a investitorilor străini, prin crearea unor sectoare industriale specializate

Asigurarea, în cadrul proiectului de parteneriat public – privat, inclusiv cu dotarea de material rulant modern, de ultimă generaţie, va atrage după sine sporirea calităţii serviciilor şi a siguranţei călătorilor şi a mărfurilor în transportul feroviar, concomitent cu reducerea consumului de energie electrică, dar şi crearea de noi locuri de muncă.

Construcţia şi operarea liniei feroviare se va face de către operatorul privat pe o perioadă de 20 de ani, din care 4 ani proiectare şi construcţie, perioadă în care investitorul privat va obţine venituri atât din taxa de utilizare a căii ferate şi din operarea propriu zisă, cât şi din subvenţii acordate de stat.„

Mie mi se pare un termen mult prea optimist, având în vedere că nici până acum Coridorul IV nu este modernizat complet.

 


Re: Știri feroviare din România andrei11

:lol:  :lol:  :lol:
2-16-2019 8-49-02 AM.jpg (53.72 KB; downloaded 5189 times)

 


Re: Știri feroviare din România punmeister

Carioca si PPP!!! :lol:

 


Re: Știri feroviare din România PTMZ

Zău că da! :lol:  :lol:  :bere:  :bere:

 


Re: Știri feroviare din România Robert

Deși direcția este spre UE, noi facem cale ferată de viteză spre Ucraina, un loc liniștit și dorit de zeci de mii de români pentru vacanță, tururui culturale și alte chestii.  :popa:

 


Re: Știri feroviare din România PTMZ

Și care, probabil, nici n-o să plece din București, capitala, așa cum ar fi normal, ci din Ploiești. Cap avem, minte ce ne mai trebuie? :popa:

 


Re: Știri feroviare din România subway guru

Ce <inteleg> strategii aia prin linie de mare viteza, cati km/h?
Daca e sub 250-280km/h e o linie banala <normala> pentru zilele noastre, daca e tot la 160km/h e <slow-motion> pentru locomotive cu abur!
:o

 


Re: Știri feroviare din România shoppy

4 ani proiectare si constructie pod feroviar peste Buzau :lol:  :lol: , asta vreau sa vad, propun sa-l faca din start mixt cu autostrada, ca pe Fetesti - Cernavoda :D .

 


Go to page:  1  ... 71 72 73 74 75 76 77  ... 92
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use