Transportul feroviar în RomâniaȘtiri, evenimente, discuții și documentații feroviare

 

Topic: Știri feroviare din România

1278 posts, 408823 views
 
Go to page:  1  ... 74 75 76 77 78 79 80  ... 92
 
 

📖 Pagination options
Re: Știri feroviare din România SirVlady

De ieri a intrat in greva si depoul Brasov + sectia de reparatii din cadrul depoului Brasov.

 


Re: Știri feroviare din România PTMZ

Hmmm... Se pare că există planuri de a se moderniza 44 de gări. Articolul se găsește aici:
https://www.economica.net/cfr-infrastructura--7-companii-romanesti-s-au-inscris-la-licitatiile-pentru-modernizare-a-44-de-gari-foto_174051.html
CFR Infrastructură: 7 companii româneşti s-au înscris la licitaţiile pentru modernizarea a 44 de gări

7 companii românești de specialitate au depus oferte în cadrul licitațiilor publice, organizate de CFR Infrastructură, pentru întocmirea studiilor de fezabilitate pentru 44 de stații de cale ferată, incluse în programul Modernizarea a 47 de staţii de cale ferată, parte integrantă a Programului Operaţional Infrastructură Mare. Valoarea financiară estimativă pentru elaborarea studiilor de fezabilitate este de 16,5 milioane RON, fără TVA.
 
Procedurile de licitații organizate de sucursalele regionale de cale ferată Cluj, Craiova, Galați și Constanța pentru cele 24 de stații de cale ferată - Satu Mare, Baia Mare, Jibou, Dej Călători, Beclean pe Someş, Valea lui Mihai, Carei, Salonta, Târgu Jiu, Alexandria, Caracal, Filiaşi, Roşiori Nord, Piatra Olt, Râmnicu Sărat, Adjud, Comăneşti, Făurei, Tecuci, Mărăşeşti, Mangalia, Neptun (Hc), Costineşti Tabără și Ciulniţa -, aflate pe raza judeţelor Satu Mare, Maramureş, Sălaj, Cluj, Bistriţa-Năsăud, Bihor, Olt, Dolj, Teleorman, Buzău, Bacău, Brăila, Galaţi, Vrancea, Constanţa şi Călăraşi se află în etapa de evaluare a ofertelor tehnice.

Ofertele depuse în cadrul procedurilor de licitații organizate de sucursalele regionale de cale ferată București și Iași pentru cele 12 de stații de cale ferată - Târgoviște, Ploiești Vest, Sinaia, Bușteni, Videle, Titu, Suceava Nord, Pașcani, Vatra Dornei Băi, Verești, Dolhasca și Gura Humorului (Oraș) - aflate pe raza judeţelor Dâmbovița, Prahova, Teleorman, Iași și Suceava, au fost evaluate din punct de vedere tehnic, în prezent fiind în evaluare ofertele financiare.

Sucursala Regională CF Brașov a finalizat procedura de licitație publică și a încheiat contractul, în valoare de 2.670.000 lei, cu societatea Consis Proiect SRL București, care va elabora 8 studii de fezabilitate pentru stațiile Miercurea Ciuc, Făgăraș, Sebeș Alba, Gheorghieni, Reghin, Aiud, Teiuș, Războieni aflate pe raza județelor Harghita, Brașov, Alba, Mureș.

 


Re: Știri feroviare din România TibiV

Comisia Europeană a iniţiat procedura de infringement pentru netranspunerea directivelor Pilonului Tehnic al Pachetului 4 Feroviar

Comisia Europeană a iniţiat procedura de infringement împotriva României din cauza netranspunerii în legislaţia naţională a celor două directive aferente Pilonului Tehnic al Pachetului 4 Feroviar, respectiv Directiva de siguranţă şi Directiva de interoperabilitate.

Potrivit unei informări a Ministerului Transporturilor (MT), transmisă la solicitarea AGERPRES, autorităţile române au primit din partea Executivului comunitar o scrisoare de somare în acest sens, care reprezintă prima etapă a procedurii de încălcare a dreptului comunitar.
(...)

Multe detalii pe AGERPRES

 


Re: Știri feroviare din România misterr

Întârzierile din gări se ridică la 7.000 de minute zilnic. Raport rușinos pentru România

Click pe imagine pentru video:





Peste 7.000 de minute în fiecare zi. La atât se ridică întârzierile adunate prin gările României.

Este şi unul dintre motivele pentru care un raport al Comisiei Europene ne plasează pe ultimele locuri în ceea ce priveşte calitatea serviciilor de transport pe calea ferată. Analiza ia în calcul inclusiv condiţiile din compartimente şi viteza garniturilor. Cel mai mult au de aşteptat călătorii care ajung în Gara de Nord şi în cea din Craiova.

În România trenurile întârzie din orice motiv. Iarna se contractă şinele, vară se dilată, iar atunci când plouă mai tare se rup cablurile sau chiar copacii.

Chiar dacă nu se întruneşte niciuna dintre aceste condiţii, tot nu se urnesc la ora anunţată. De pildă o garnitură care făcea marţi seara legătura dintre Bucureşti şi Braşov a stat aproape o oră în staţie.

Şi din această cauză România figurează în statisticile Comisiei Europene pe ultimele locuri în ceea ce priveşte calitatea serviciilor de transport pe calea ferată. Mai rău se circulă doar în Croaţia şi în Grecia, în timp ce Olanda, Finlanda şi Germania oferă garanţia unor călătorii decente.

Indiferent de gară, în România este imposibil să nu găseşti, la orice oră, trenuri întârziate. De exemplu, trenul Iasi-Timisoara a ajuns vineri după 65 de minute.

Reporter: Cum a fost călătoria cu trenul?
Călător: Pff... Auziţi? Să nu aveţi parte de aşa tren că ăsta! Niciodată în viaţă!
Reporter: De ce? Ce s-a întâmplat?
Călător: Pai cum? Vii de două zile şi o noapte şi nu ajungi la timp la Timişoara? Am stat în câmp de am zis că ne duce la cules porumbi, noaptea!”

Călătoare: „Am stat mult acolo că au zis că nu are tensiune, dar nu ştiu, era în Gura Humorului sau în Vatra Dornei. N-are trenul tensiune, când ne-am dus în Moldova a fost locomotiva stricată şi am stat și acolo două ore până când au adus alta în loc.”

Aplicaţia mytrain.ro, care prelucrează datele primite de la Ministerul Transporturilor, arată anvergura dezastrului. În cele mai aglomerate 30 de gări din ţară s-au înregistrat în ultimii doi ani întârzieri de peste 4.000 de zile.

Cele mai mari întârzieri le înregistrează trenurile care trebuie să sosească în Gara de Nord din Bucureşti. Pe locurile următoare în topul ruşinii sunt gările Craiova, Roşiori Nord, Simeria şi Ploieşti Sud.

Suma totală a întârzierilor, în medie, pe zi, în perioada 1 august 2017 - 4octombrie 2019, conform mytrain.ro:
1. Bucureşti - 823 de minute
2. Craiova - 667 minute
3. Roşiori Nord - 541 de minute
4. Simeria - 469 de minute
5. Ploieşti Sud - 453 de minute

 


Re: Știri feroviare din România TibiV

CFR SA execută silit CFR Marfă
Gestionarul infrastructurii feroviare a deschis miercuri o acțiune la Judecătoria Sectorului 1 din București în care cere încuviințare pentru executarea silită a CFR Marfă.

Acțiunea vine la o săptămână după ce Constantin Axinia, la acel moment director general, amenința cu executarea silită a transportatorului național feroviar de mărfuri. Dosarul menționat deschis la secția civilă a Judecătoriei indicate menționează calitatea de „creditor” pentru CFR SA și de „debitor” pentru CFR Marfă, obiectul acțiunii fiind „încuviințare executare silită”. Situl de internet al instanțelor de judecată nu menționează și sumele pentru care se face executarea silită, însă recent Constantin Axinia director general al CFR SA la acel moment menționa datorii de aproximativ un miliard de lei ale operatorului de marfă către CFR SA, reprezentând TUI neplătit.

CFR SA va executa silit CFR Călători şi CFR Marfă dacă nu îşi vor achita datoriile provenite din neplata taxei de utilizare a infrastructurii (TUI), care se ridică la 180 de milioane de lei şi, respectiv, un miliard de lei, a declarat acum o săptămână Constantin Axinia, după deschiderea evenimentului Zilele Feroviare 2019.

“CFR Călători are o datorie de 180 de milioane de lei care creşte pe măsură ce trece timpul, iar CFR Marfă are o datorie de un miliard de lei. Am făcut notificări, mi-au plătit ceva din urmă, dar îi vor executa silit. Eu le-am înaintat câte un document în care le-am prezentat situaţia financiară a căii ferate române, că noi de la Infrastructură nu mai dorim să fim o bancă fără dobândă şi nu putem să subvenţionăm CFR Călători şi CFR Marfă, creându-ne un gol. Dacă ei au pierderi i-am rugat să nu le transfere către Infrastructură”, a spus Axinia.

Potrivit acestuia, datoria CFR Călători este ”o gaură imensă” în bugetul companiei, în condiţiile în care aceste datorii au fost folosite la construirea bugetului în special pe fonduri proprii.

“CFR Călători are o datorie de 180 de milioane de lei şi este o gaură imensă în bugetul nostru, pentru că aceşti bani noi i-am planificat încă de la începutul anului când am construit bugetul companiei şi mai ales pe partea de fonduri proprii. Aceste fonduri sunt în exclusivitate pentru achiziţionarea de materiale şi servicii pentru buna funcţionare a căii ferate. Mă refer la servicii de mentenanţă pentru ridicarea restricţiilor de viteză, cumpărarea de aparate de cale, şine şi traverse ca să înlocuim pe cele care sunt rele şi reabilitarea unor poduri care nu au fost cuprinse în planul de reabilitare”, a precizat şeful CFR SA.

Constantin Axinia a precizat că, din încasările de la ceilalţi operatori de marfă, exclusiv CFR Călători, s-a reuşit ridicarea a mai mult de jumătate dintre cele 490 de restricţii de viteză existente la începutul anului.

“Din resursele pe care le-am avut încasând de la ceilalţi operatori feroviari de marfă şi de călători exclusiv CFR Călători am reuşit să ridicăm aceste restricţii de viteză. Dar aceasta nu este suficient. Ne aşteaptă la uşă nişte echipamente care vor veni din Franţa, adică utilaje pentru mentenanţa căii ferate care costă în jur de 60 de milioane de lei şi începem să facem plata. Trebuie să facem plata pentru şina de cale ferată, trebuie să facem plata pentru schimbătoare de cale ferată şi mă tot gândesc de unde să fac rost. Mai mult de atât, începând cu 1 septembrie, s-a majorat salariul la calea ferată cu 15% şi trebuie să asigur fondurile necesare pentru plata salariilor. În plus, am promis că la fiecare am să le acord o clasă de salarizare sau o mărire salarială, alta decât cea de 15%, pentru performanţă şi trebuie să mă ţin de cuvânt pentru că am oameni care au performat, care au făcut siguranţa feroviară în sensul că am oprit unele evenimente de cale ferată prin munca lor”, a arătat el.

Propunerea CFR pentru CFR Marfă
În ceea ce priveşte CFR Marfă, Axinia a susţinut că le-a propus o variantă pentru reducerea sau compensarea datoriei de un miliard de lei. “Eu am propus o variantă pentru CFR Marfă de a ajuta această companie: să-mi dea în banii ăştia nişte active ca să pot ajuta CFR Marfă în sensul de a nu fi executat de altcineva – vagoane, locomotive, terminale. Există un plan. Îmi voi dezvolta un departament de marfă în care vor exista vagoane şi locomotive apte de circulaţie. Cu o parte din vagoane şi locomotive îmi voi face propriul meu transport tehnologic. Ca un fel de holding. În momentul în care statul român va considera că are nevoie să creeze o altă ‘Marfă’ poate să dea dispoziţie, prin lege, ca aceste locomotive şi vagoane de la Infrastructură care au fost luate de la Marfă să creeze o altă societate de marfă”, a menţionat el.


https://clubferoviar.ro/cfr-sa-executa-silit-cfr-marfa/

 


Re: Știri feroviare din România misterr

Modernizate ca să fie vandalizate. CFR Călători îi amenință cu “camera video” pe făptași

Click pe imagine pentru video:





CFR Călători va scoate pe șine în acest an 54 de vagoane modernizate.

Toate au aer condiționat, ecran pentru anunțul stațiilor și toalete moderne. Însă cele care au ieșit deja pe traseu au fost vandalizate de călători. ”Îi vom amenda, pentru că avem camere de supraveghere”, anunță directorul CFR Călători.

Director care însă nu le poate promite pasagerilor că în această iarnă nu vor exista trenuri care vor rămâne blocate, fără căldură, în câmp.

Cinci dintre cele 54 de vagoanele modernizate la Paşcani şi atelierele Griviţa din capitala care vor intra de anul acesta pe sine, au fost prezentate miercuri în Gara Băneasa.

Compartimentele de clasa 1 şi 2 arată aşa cum ar trebui să fie toate vagoanele CFR Călători. Au toalete curate, moderne şi sunt dotate cu aer condiţionat. Dar aerul condiţionat nu va face faţă condiţiilor de circulaţie din România, spun reprezentanţii companiei.

Viorel Fabian, directorul direcţiei vagoane CFR Călători: ”În vagon, în loc să intre 80 de oameni, intră 150, nu mai putem vorbi de climatizare. Uşile se deschid tot timpul, ferestre nu au cum. Se inhibă instalaţia şi nu au cum să funcţioneze.”

Vagoanele modernizate au spaţii speciale pentru bagaje voluminoase.

Unul din vagoanele modernizate de CFR Călători are şi rastele pentru biciclete. Din păcate, sunt doar 6 la număr. Însă iarna pot fi transformate în suport pentru schiuri sau alt echipament sportiv folosit de cei care merg la munte. Din păcate călătorii care au circulat deja cu aceste vagoane modernizate au simţit nevoia să-şi lase amprenta. Cineva a scris pe măsuţă cu pixul, iar un alt pasager a distrus tapiţeria.

Peste 300 de lei este amendă pentru cei care le vandalizează, iar vinovaţii pot fi prinşi cu ajutorul camerelor de supraveghere instalate în vagoane. Vagoanele sunt în garanţie de 12 luni. Modernizarea unui singur vagon a costat o jumătate de milion de euro, adică de trei ori mai puţin decât unul nou.

Vagoanele noi vor fi folosite în componenţa trenurilor care vor circula spre Timişoara, spre Moldova, dar şi din Bucureşti spre Constantă sau Braşov.

În acest moment, în parcul CFR Călători sunt 2200 de vagoane. 200 sunt într-o stare proastă şi ar putea fi date la fier vechi. În exploatare rămân puţin peste 1000 de vagoane. Restul îşi aşteaptă rândul să fie modernizate.

 


Re: Știri feroviare din România Taifun7993

Am trei subiecte de dezbatut cu voi .

As vrea sa incep acest prim subiect  dupa declaratia directorului Cfr  : Viorel Fabian, directorul direcţiei vagoane CFR Călători: ”În vagon, în loc să intre 80 de oameni, intră 150.

Cum este posibil asa ceva ?

Foarte simplu : atata  timp cand nu ai sistem  care sa iti arate locurile din tren exemplu Softrans: care iti arata exact cate locuri disponibile mai sunt si acolo bilete nu se vand fara loc, nu ai ce sa comenzi.

Va las un link mai jos

https://www.google.com/search?q=softran ... 866&hl=en-
GB#imgrc=LvfhEhM3OnbnpM

Acelasi sistem se foloseste si la avioane.

Iar un alt sistem ar fi montarea de porti de validare modelul tarilor din vest si folosit si la metroul din Bucuresti .

Al doilea subiect este legat de  amenda care este prea mica 300 de lei PE BUNE ?  
Eu as mari amenda si as aduce si politie in tren :
Amenziile 1500-3000 de lei si munca in folosul comunitatii + 1an inchisoare.

Al treilea subiect este legat de Camerele video :
Sunt utile atata timp cat sunt legate la politie si la bazele de date ale acestora si plus recunoasterea faciala ar ajuta foarte mult.

Solutii sunt si bani sunt FONDURI EUROPENE .

Vointa din partea decidentilor

Astept pareriile voastre.

O zi buna va doresc

 


Re: Știri feroviare din România andrei11

Toate trenurile cu locuri au sistemul în funcțiune.
Discuția cred că se purta vis a vis de  trenurile fără locuri rezervate.

 


Re: Știri feroviare din România shoppy

O fi vrut sa spuna 300ron + plata pagubelor.

 


Re: Știri feroviare din România Robert

Salut. Nu știu exact în ce rubrică să adresez această întrebare: de unde pot fi achiziționate bilete pentru trenul Transilvania?

 



Re: Știri feroviare din România misterr

Vești proaste pentru români, de la Transporturi. Ce se întâmplă cu trenurile

Evaluări la nivelul managementului CFR SA și CFR Călători

În ceea ce priveşte CNAIR, CFR SA şi CFR Călători, noul şef de la Transporturi a precizat că se va face o evaluare a activităţii managerilor acestor companii, adăugând că susţine decizia Guvernului Orban, aceea de a aduce în funcţii manageri profesionişti, printr-un proces de selecţie pe OUG 109.

Referitor la materialul rulant nou, Bode a amintit că sunt disponibili bani europeni, respectiv 252 milioane de euro, pentru achiziţia de noi garnituri care să circule pe calea ferată.

“Avem disponibili 252 de milioane de euro bani europeni. S-a demarat procesul de achiziţie pe cele 40 de rame. Există o contestaţie. Noi ne-am propus în acest mandat scurt, în această guvernare, să semnăm contractul pentru achiziţia celor 40 de rame noi. Vorbim de aproximativ 200 de milioane de euro valoare contract. Prima ramă, aşa cum arată condiţiile din contract, trebuie să fie livrată în 18 luni de la semnarea contractului şi restul în 36 de luni”, a mai spus Lucian Bode.

 


Re: Știri feroviare din România PTMZ

CFR Călători a încercat să cumpere 7 automotoare prin negociere directă de la VFU cu banii cu care trebuia să-și plătească datoria. A fost deschis un dosar la DNA în acest sens. Un articol de azi dimineață:
https://m.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/cfr-calatori-reclamata-la-dna-dupa-ce-a-vrut-sa-cumpere-prin-achizitie-directa-7-automotoare-de-la-electroputere-pascani-1232799
Achiziţia de automotoare pe care CFR Călători intenţiona să o facă nu va merge mai departe, în acest caz fiind şi un dosar deschis la DNA, a declarat, luni seara, ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode. Potrivit acestuia, este vorba despre şapte automotoare ce urmau să fie cumpărate prin achiziţie directă de la compania Electroputere Paşcani.


Compania Electroputere Pașcani aparține Grampet Group.

„Eu vă spun aşa: 126 de milioane de lei, bani pe care compania CFR Călători i-a primit din subvenţie, în loc să îşi plătească datoria către CFR Infrastructură, şi anume acea taxă de utilizare a infrastructurii, s-au gândit ei, în înţelepciunea lor, să achiziţioneze cele şapte automotoare. Eu cred că nu s-au gândit bine. (...) Achiziţia nu merge mai departe. Spun foarte clar că nu, pentru că acolo este şi un dosar deschis la DNA, unul dintre cei care au decis acolo s-a detonat, s-a dus şi s-a autodenunţat, înţeleg, aşa că lucrurile sunt destul de clare”, a afirmat ministrul, la Realitatea Plus, citat de Agerpres.

Lucian Bode a subliniat că obligaţia CFR Călători era să plătească datoria către CFR SA, nu să achiziţioneze trenuri dintr-o singură sursă. „Ei aveau obligaţia să îşi plătească datoria, nu să achiziţioneze direct şapte automotoare. Nu că n-ar fi nevoie. Eu, simplu, analizând logic această chestiune, când ai nişte bani primiţi din subvenţii tu îţi plăteşti datoria, nu faci achiziţii dintr-o singură sursă”, a adăugat el.

Şeful de la Transporturi a menţionat că a trimis Corpul de control la CFR Călători, acţiune care s-a soldat cu un raport ce a fost trimis la DNA. „Eu am trimis Corpul de control acolo. Am primit un raport. Raportul respectiv l-am trimis la DNA, pentru că lucrurile sunt destul de clare acolo. Este un alt model DN 15 Neamţ, adică alt model de achiziţie directă”, a susţinut Bode.

Întrebat de ce actualul director general interimar al companiei încă mai este în funcţie, ministrul a răspuns: „O să discutăm în curând. O să vedeţi câtă vreme mai este director acolo”. „De ce mai este director acolo? Pentru că eu vreau să numesc un manager în orice companie care să ducă compania înainte. Am identificat mai mulţi manageri, dar nu m-am grăbit să iau decizii aşa, de dragul de a lua decizii”, a explicat ministrul.

Războiul fratricid din CFR
Fostul director general al CFR SA Constantin Axinia declara, pe 8 octombrie, la un eveniment, că societatea pe care o conducea intenţiona să execute silit CFR Călători şi CFR Marfă dacă nu îşi vor achita datoriile provenite din neplata taxei de utilizare a infrastructurii (TUI), care se ridica la 180 de milioane de lei şi, respectiv, un miliard de lei.

„CFR Călători are o datorie de 180 de milioane de lei care creşte pe măsură ce trece timpul, iar CFR Marfă are o datorie de un miliard de lei. Am făcut notificări, mi-au plătit ceva din urmă, dar îi vor executa silit. Eu le-am înaintat câte un document în care le-am prezentat situaţia financiară a căii ferate române, că noi de la Infrastructură nu mai dorim să fim o bancă fără dobândă şi nu putem să subvenţionăm CFR Călători şi CFR Marfă, creându-ne un gol. Dacă ei au pierderi, i-am rugat să nu le transfere către Infrastructură”, a spus Axinia.

Potrivit lui Axinia, datoria CFR Călători reprezintă „o gaură imensă” în bugetul companiei, în condiţiile în care aceste datorii au fost folosite la construirea bugetului în special pe fonduri proprii.

La rândul său, directorul general al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, prezent la eveniment, a negat că ar avea conturile blocate în urma neplăţii datoriei către CFR SA. În plus, le-a spus jurnaliştilor care i-au adresat întrebări referitor la acest subiect că dublează cifrele „ca de obicei”, iar datoria se ridică doar la 100 de milioane de lei. „Nu (nu are conturile blocate - n. r.), nu înţeleg de ce vă place senzaţionalul, sincer. Vă repet, răspunsul este negativ. (...) Ca de obicei, dublaţi cifrele. Avem o datorie de 100 de milioane de lei (din neplata TUI-ului - n. r.) pe care o vom compensa instantaneu în momentul în care vom încasa banii de la ARF”, a răspuns Dorobanţu.

 


Re: Știri feroviare din România TibiV

http://www.romania-actualitati.ro/dan_costescu_numit_director_general_la_cfr_calatori-134367

Dan Costescu, fost ministru al Transporturilor, numit Director General la CFR Călători

Costescu pentru RRA : Creșterea numărului de vagoane de la 850 la 1000 și introducerea trenurilor Inter City

Dan Costescu, fost ministru al Transporturilor în Guvernul Cioloș a fost numit, astăzi, Director General al Companiei CFR Călători după ce, Consilul de Administrație nu a mai prelungit mandatul fostului director, Valentin Dorobanțu.

Noul șef al transportatorului feroviar de stat a precizat pentru RRA că, printre obiectivele mandatului sunt creșterea parcului de material rulant de la 850 la 1000 de vagoane și  introducerea unor trenuri Inter City pe tronsoanele feroviare reabilitate.

Dan Costescu, cu o bogată experiență în zona feroviară a mai ocupat și funcția de Director General al Companiei CFR Infrastructură.

 


Go to page:  1  ... 74 75 76 77 78 79 80  ... 92
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420552 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use