Știri feroviare din România

Știri, evenimente, noutăți, discutii și documentații feroviare

Re: Știri feroviare din România

Mesajde SirVlady » Joi, 08 Aug 2019, 08:39

De ieri a intrat in greva si depoul Brasov + sectia de reparatii din cadrul depoului Brasov.
:477: :2176: :2176:
Avatar utilizator
SirVlady
 
Mesaje: 339
Membru din: Lun, 17 Oct 2016, 10:32
Localitate: București - Sector 3 - Titan

Re: Știri feroviare din România

Mesajde PTMZ » Lun, 23 Sep 2019, 12:36

Hmmm... Se pare că există planuri de a se moderniza 44 de gări. Articolul se găsește aici:
https://www.economica.net/cfr-infrastructura--7-companii-romanesti-s-au-inscris-la-licitatiile-pentru-modernizare-a-44-de-gari-foto_174051.html
CFR Infrastructură: 7 companii româneşti s-au înscris la licitaţiile pentru modernizarea a 44 de gări

7 companii românești de specialitate au depus oferte în cadrul licitațiilor publice, organizate de CFR Infrastructură, pentru întocmirea studiilor de fezabilitate pentru 44 de stații de cale ferată, incluse în programul Modernizarea a 47 de staţii de cale ferată, parte integrantă a Programului Operaţional Infrastructură Mare. Valoarea financiară estimativă pentru elaborarea studiilor de fezabilitate este de 16,5 milioane RON, fără TVA.

Procedurile de licitații organizate de sucursalele regionale de cale ferată Cluj, Craiova, Galați și Constanța pentru cele 24 de stații de cale ferată - Satu Mare, Baia Mare, Jibou, Dej Călători, Beclean pe Someş, Valea lui Mihai, Carei, Salonta, Târgu Jiu, Alexandria, Caracal, Filiaşi, Roşiori Nord, Piatra Olt, Râmnicu Sărat, Adjud, Comăneşti, Făurei, Tecuci, Mărăşeşti, Mangalia, Neptun (Hc), Costineşti Tabără și Ciulniţa -, aflate pe raza judeţelor Satu Mare, Maramureş, Sălaj, Cluj, Bistriţa-Năsăud, Bihor, Olt, Dolj, Teleorman, Buzău, Bacău, Brăila, Galaţi, Vrancea, Constanţa şi Călăraşi se află în etapa de evaluare a ofertelor tehnice.

Ofertele depuse în cadrul procedurilor de licitații organizate de sucursalele regionale de cale ferată București și Iași pentru cele 12 de stații de cale ferată - Târgoviște, Ploiești Vest, Sinaia, Bușteni, Videle, Titu, Suceava Nord, Pașcani, Vatra Dornei Băi, Verești, Dolhasca și Gura Humorului (Oraș) - aflate pe raza judeţelor Dâmbovița, Prahova, Teleorman, Iași și Suceava, au fost evaluate din punct de vedere tehnic, în prezent fiind în evaluare ofertele financiare.

Sucursala Regională CF Brașov a finalizat procedura de licitație publică și a încheiat contractul, în valoare de 2.670.000 lei, cu societatea Consis Proiect SRL București, care va elabora 8 studii de fezabilitate pentru stațiile Miercurea Ciuc, Făgăraș, Sebeș Alba, Gheorghieni, Reghin, Aiud, Teiuș, Războieni aflate pe raza județelor Harghita, Brașov, Alba, Mureș.
Avatar utilizator
PTMZ
Membru Bronze
 
Mesaje: 474
Membru din: Dum, 16 Dec 2018, 14:51

Re: Știri feroviare din România

Mesajde TibiV » Mie, 02 Oct 2019, 09:30

Comisia Europeană a iniţiat procedura de infringement pentru netranspunerea directivelor Pilonului Tehnic al Pachetului 4 Feroviar

Comisia Europeană a iniţiat procedura de infringement împotriva României din cauza netranspunerii în legislaţia naţională a celor două directive aferente Pilonului Tehnic al Pachetului 4 Feroviar, respectiv Directiva de siguranţă şi Directiva de interoperabilitate.

Potrivit unei informări a Ministerului Transporturilor (MT), transmisă la solicitarea AGERPRES, autorităţile române au primit din partea Executivului comunitar o scrisoare de somare în acest sens, care reprezintă prima etapă a procedurii de încălcare a dreptului comunitar.
(...)

Multe detalii pe AGERPRES
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 9329
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Știri feroviare din România

Mesajde misterr » Vin, 04 Oct 2019, 20:10

Întârzierile din gări se ridică la 7.000 de minute zilnic. Raport rușinos pentru România

Click pe imagine pentru video:

Imagine

Peste 7.000 de minute în fiecare zi. La atât se ridică întârzierile adunate prin gările României.

Este şi unul dintre motivele pentru care un raport al Comisiei Europene ne plasează pe ultimele locuri în ceea ce priveşte calitatea serviciilor de transport pe calea ferată. Analiza ia în calcul inclusiv condiţiile din compartimente şi viteza garniturilor. Cel mai mult au de aşteptat călătorii care ajung în Gara de Nord şi în cea din Craiova.

În România trenurile întârzie din orice motiv. Iarna se contractă şinele, vară se dilată, iar atunci când plouă mai tare se rup cablurile sau chiar copacii.

Chiar dacă nu se întruneşte niciuna dintre aceste condiţii, tot nu se urnesc la ora anunţată. De pildă o garnitură care făcea marţi seara legătura dintre Bucureşti şi Braşov a stat aproape o oră în staţie.

Şi din această cauză România figurează în statisticile Comisiei Europene pe ultimele locuri în ceea ce priveşte calitatea serviciilor de transport pe calea ferată. Mai rău se circulă doar în Croaţia şi în Grecia, în timp ce Olanda, Finlanda şi Germania oferă garanţia unor călătorii decente.

Indiferent de gară, în România este imposibil să nu găseşti, la orice oră, trenuri întârziate. De exemplu, trenul Iasi-Timisoara a ajuns vineri după 65 de minute.

Reporter: Cum a fost călătoria cu trenul?
Călător: Pff... Auziţi? Să nu aveţi parte de aşa tren că ăsta! Niciodată în viaţă!
Reporter: De ce? Ce s-a întâmplat?
Călător: Pai cum? Vii de două zile şi o noapte şi nu ajungi la timp la Timişoara? Am stat în câmp de am zis că ne duce la cules porumbi, noaptea!”

Călătoare: „Am stat mult acolo că au zis că nu are tensiune, dar nu ştiu, era în Gura Humorului sau în Vatra Dornei. N-are trenul tensiune, când ne-am dus în Moldova a fost locomotiva stricată şi am stat și acolo două ore până când au adus alta în loc.”

Aplicaţia mytrain.ro, care prelucrează datele primite de la Ministerul Transporturilor, arată anvergura dezastrului. În cele mai aglomerate 30 de gări din ţară s-au înregistrat în ultimii doi ani întârzieri de peste 4.000 de zile.

Cele mai mari întârzieri le înregistrează trenurile care trebuie să sosească în Gara de Nord din Bucureşti. Pe locurile următoare în topul ruşinii sunt gările Craiova, Roşiori Nord, Simeria şi Ploieşti Sud.

Suma totală a întârzierilor, în medie, pe zi, în perioada 1 august 2017 - 4octombrie 2019, conform mytrain.ro:
1. Bucureşti - 823 de minute
2. Craiova - 667 minute
3. Roşiori Nord - 541 de minute
4. Simeria - 469 de minute
5. Ploieşti Sud - 453 de minute
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3583
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Știri feroviare din România

Mesajde TibiV » Vin, 18 Oct 2019, 03:53

CFR SA execută silit CFR Marfă
Gestionarul infrastructurii feroviare a deschis miercuri o acțiune la Judecătoria Sectorului 1 din București în care cere încuviințare pentru executarea silită a CFR Marfă.

Acțiunea vine la o săptămână după ce Constantin Axinia, la acel moment director general, amenința cu executarea silită a transportatorului național feroviar de mărfuri. Dosarul menționat deschis la secția civilă a Judecătoriei indicate menționează calitatea de „creditor” pentru CFR SA și de „debitor” pentru CFR Marfă, obiectul acțiunii fiind „încuviințare executare silită”. Situl de internet al instanțelor de judecată nu menționează și sumele pentru care se face executarea silită, însă recent Constantin Axinia director general al CFR SA la acel moment menționa datorii de aproximativ un miliard de lei ale operatorului de marfă către CFR SA, reprezentând TUI neplătit.

CFR SA va executa silit CFR Călători şi CFR Marfă dacă nu îşi vor achita datoriile provenite din neplata taxei de utilizare a infrastructurii (TUI), care se ridică la 180 de milioane de lei şi, respectiv, un miliard de lei, a declarat acum o săptămână Constantin Axinia, după deschiderea evenimentului Zilele Feroviare 2019.

“CFR Călători are o datorie de 180 de milioane de lei care creşte pe măsură ce trece timpul, iar CFR Marfă are o datorie de un miliard de lei. Am făcut notificări, mi-au plătit ceva din urmă, dar îi vor executa silit. Eu le-am înaintat câte un document în care le-am prezentat situaţia financiară a căii ferate române, că noi de la Infrastructură nu mai dorim să fim o bancă fără dobândă şi nu putem să subvenţionăm CFR Călători şi CFR Marfă, creându-ne un gol. Dacă ei au pierderi i-am rugat să nu le transfere către Infrastructură”, a spus Axinia.

Potrivit acestuia, datoria CFR Călători este ”o gaură imensă” în bugetul companiei, în condiţiile în care aceste datorii au fost folosite la construirea bugetului în special pe fonduri proprii.

“CFR Călători are o datorie de 180 de milioane de lei şi este o gaură imensă în bugetul nostru, pentru că aceşti bani noi i-am planificat încă de la începutul anului când am construit bugetul companiei şi mai ales pe partea de fonduri proprii. Aceste fonduri sunt în exclusivitate pentru achiziţionarea de materiale şi servicii pentru buna funcţionare a căii ferate. Mă refer la servicii de mentenanţă pentru ridicarea restricţiilor de viteză, cumpărarea de aparate de cale, şine şi traverse ca să înlocuim pe cele care sunt rele şi reabilitarea unor poduri care nu au fost cuprinse în planul de reabilitare”, a precizat şeful CFR SA.

Constantin Axinia a precizat că, din încasările de la ceilalţi operatori de marfă, exclusiv CFR Călători, s-a reuşit ridicarea a mai mult de jumătate dintre cele 490 de restricţii de viteză existente la începutul anului.

“Din resursele pe care le-am avut încasând de la ceilalţi operatori feroviari de marfă şi de călători exclusiv CFR Călători am reuşit să ridicăm aceste restricţii de viteză. Dar aceasta nu este suficient. Ne aşteaptă la uşă nişte echipamente care vor veni din Franţa, adică utilaje pentru mentenanţa căii ferate care costă în jur de 60 de milioane de lei şi începem să facem plata. Trebuie să facem plata pentru şina de cale ferată, trebuie să facem plata pentru schimbătoare de cale ferată şi mă tot gândesc de unde să fac rost. Mai mult de atât, începând cu 1 septembrie, s-a majorat salariul la calea ferată cu 15% şi trebuie să asigur fondurile necesare pentru plata salariilor. În plus, am promis că la fiecare am să le acord o clasă de salarizare sau o mărire salarială, alta decât cea de 15%, pentru performanţă şi trebuie să mă ţin de cuvânt pentru că am oameni care au performat, care au făcut siguranţa feroviară în sensul că am oprit unele evenimente de cale ferată prin munca lor”, a arătat el.

Propunerea CFR pentru CFR Marfă
În ceea ce priveşte CFR Marfă, Axinia a susţinut că le-a propus o variantă pentru reducerea sau compensarea datoriei de un miliard de lei. “Eu am propus o variantă pentru CFR Marfă de a ajuta această companie: să-mi dea în banii ăştia nişte active ca să pot ajuta CFR Marfă în sensul de a nu fi executat de altcineva – vagoane, locomotive, terminale. Există un plan. Îmi voi dezvolta un departament de marfă în care vor exista vagoane şi locomotive apte de circulaţie. Cu o parte din vagoane şi locomotive îmi voi face propriul meu transport tehnologic. Ca un fel de holding. În momentul în care statul român va considera că are nevoie să creeze o altă ‘Marfă’ poate să dea dispoziţie, prin lege, ca aceste locomotive şi vagoane de la Infrastructură care au fost luate de la Marfă să creeze o altă societate de marfă”, a menţionat el.


https://clubferoviar.ro/cfr-sa-executa-silit-cfr-marfa/
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 9329
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Anterior

Înapoi la Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: alch3mist şi 2 vizitatori