Știri feroviare din România

Știri, evenimente, noutăți, discutii și documentații feroviare

Re: Știri feroviare din România

Mesajde WT_fan06 » Mie, 10 Apr 2019, 14:39

O poveste de succes din Oltenia. Cum a renăscut Reloc Craiova după ce a fost preluată de Grampet Group

În urmă cu aproape șapte ani de zile, când a fost preluată de Grampet Group, compania omului de afaceri Gruia Stoica, prin hale bătea vântul – mai erau doar câțiva angajați pentru pază. Apoi, a renăscut Reloc Craiova, căci despre ea este vorba, din propria-i cenușă. Acum este o poveste de succes.

La finele lui 2012, Gruia Stoica, proprietarul Grampet Grup, a preluat producătorul de locomotive Electroputere Craiova și Reloc SA, cea mai importantă companie din zona reparațiilor și modernizării de locomotive din România. La vremea respectivă, Grampet Group a achiziționat activitatea de producție de locomotive de la Electroputere Craiova, fosta Divizie de Vehicule Feroviare și Urbane- DVFU care a fabricat peste 1.000 locomotive electrice și peste 3.000 locomotive Diesel electrice de-a lungul timpului. Noua entitate se numește acum Electroputere VFU SA. Totodată, Grampet Group a achiziționat și fabrica Reloc SA Craiova, tranzacție ce i-a permis să-și consolideze activitatea de reparații de locomotive și material rulant.

Nimeni nu mai credea pe atunci că Reloc se va mai pune pe picioare. Cei câțiva angajați care mai veneau la serviciu și intrau în halele fabricii se îngrijeau să nu se fure componentele din metal rămase pe acolo. Toată lumea era convinsă că, după modelul altor centre industriale, și aici se va rade totul de pe fața pământului și va apărea fie vreun centru comercial, fie vreun cartier rezidențial. Și totuși, de data asta a fost cu noroc. A renăscut Reloc după ce a fost privatizată, iar afacerile au început să meargă strună.

Pe poarta fabricii a ieșit prima locomotivă

În 2014, are loc o premieră: a fost prezentată prima locomotivă proiectată şi realizată integral la Craiova după 24 de ani de stagnare. Este vorba despre o locomotivă Diesel de 1250 CP, construită de Electroputere VFU şi Reloc SA, în parteneriat cu corporaţia americană Caterpillar, unul dintre cei mai mari constructori de motoare Diesel din lume. Grațian Călin, preşedintele Reloc SA, spunea atunci că noua locomotivă, numită Terranova, nu are nicio legătură cu vechile locomotive din România.

Fabrica de la Craiova avea o capacitate de trei locomotive pe lună, existând deja un precontract în Europa de Vest pentru opt unități. Locomotiva Terranova este destinată serviciului de manevră grea şi transportului de marfă şi poate rula pe linii cale ferată cu ecartament îngust, normal sau larg, putând fi utilizată în majoritatea sistemelor feroviare.

Reloc Craiova în cifre

Fabrica din Craiova a ajuns acum, la aproape șapte ani de la privatizare, la un nivel de invidiat în business-ul feroviar. Potrivit ultimelor date disponibile la Ministerul Finanțelor, în 2017 Reloc Craiova a înregistrat o cifră de afaceri de aproape 65 milioane de lei (peste 15 milioane de euro) și un profit de 2,16 milioane de lei. Numărul mediu de salariați era de 693.

“Reloc SA și Electroputere VFU Craiova sunt un stindard al tradiției feroviare românești, sunt un simbol al economiei românești, reprezintă interesele naționale peste graniță, culegând recunoștința și aprecierea clienților internaționali prin calitatea și capabilitățile produselor ce ies pe porțile celor două fabrici”, spune Grațian Călin, președintele Consiliului de Administrație.

Grupul format de Electroputere VFU și Reloc SA reprezintă cea mai mare unitate de fabricare și reparații de locomotive din România și din întreaga Europă Centrală și de Sud-Est. Reloc găzduiește un centru de proiectare și cercetare în domeniul tracțiunii feroviare, care va continua la Craiova tradiția locomotivelor Electroputere.

Clienți din România și din Europa Centrală și de Est

Reloc este specializată în proiectarea, construcția, repararea și modernizarea vehiculelor feroviare și a materialului rulant, precum și în producția de piese de schimb pentru industria feroviară. Fabrica din Craiova execută toată gama de reparații și lucrări de întreținere pentru locomotive, de orice tip ar fi acestea.

Beneficiarii serviciilor Reloc sunt cele mai mari societăți feroviare private sau de stat din România, Polonia, Serbia, Macedonia, Slovacia, Ungaria sau Bulgaria, dar și numeroase alte companii private. La Reloc s-au făcut cu succes peste 8.500 de reparații planificate, peste 800 reparații accidentale și nenumărate reparații de agregate (motoare de tracțiune, osii, generatoare, transformatoare etc.) și recondiționări de subansamble pentru locomotive, relatează Club Feroviar.

Sursa: https://clubferoviar.ro/a-renascut-reloc/
Avatar utilizator
WT_fan06
Membru Silver
 
Mesaje: 1277
Membru din: Dum, 23 Iul 2017, 18:49

Re: Știri feroviare din România

Mesajde PTMZ » Joi, 11 Apr 2019, 08:08

A apărut o petiție online cu privire la introducerea unui număr limitat de călătorii gratis pentru studenți. Iată site-ul: https://www.petitieonline.com/vrem_numr_limitat_de_cltorii_pe_tren_pentru_studeni. Vă prezint și un articol al DC News pe această temă:https://m.dcnews.ro/studenti-gratuitate-pe-tren-alternative-care-ar-putea-sa-inlocuiasca-sistemul-nelimitat-de-calatorii_630794.html
Studenți, gratuitate pe tren. Alternative care ar putea să înlocuiască sistemul NELIMITAT de călătorii

După lansarea petiției ”Vrem număr limitat de călătorii GRATUITE pe tren pentru studenți”, au urmat foarte multe mesaje din partea românilor care sunt de acord cu această propunere.

În timp ce studenții, indiferent de vârstă, călătoresc cu trenul nelimitat oricând, oriunde, la orice oră, în sistemul "fără număr", oamenii cu handicap sunt umiliți, că despre altceva nu poate fi vorba. Oamenii cu handicap au dreptul la doar 12 călătorii gratuite pe an! 12, în timp ce pentru studenți nu există nicio limită.

Iată ce ne-au scris românii după ce au semnat petiția ”Vrem număr limitat de călătorii GRATUITE pe tren pentru studenți”. Printre aceste mesaje găsiți și câteva propuneri la actualul sistem gratuitate:


1. Semnez pentru ca m-am confruntat cu aceeasi situatie chiar mai rau, toti studentii din bucuresti bat Valea Prahovei (pleaca dimineata si se intorc seara) iar toti studentii din provincie (~200km) fac zilnic naveta la cursuri.

2. Nu consider normal o gratuitate nelimitata pe alte rute decat cea catre domiciliul din buletin sau spre locul unde invata. Pentru alte rute sa se plateasca bilet integral sau la 50%. Daca se ramane la aceeasi varianta nelimitatat, orice rezervare neonorata sa aduca o amenda egala cu suma ce s-ar plati pe un bilet.

3. Călătoriile trebuie făcute în vacanțe sau în zilele legal libere, altfel pot fi un îndemn de absențe de la cursuri în favoarea absenței pregătirii științifice.

4. Studenților sa li se acorde de către Universitatea la care învață foi de drum doar pentru perioada vacantei, dus-întors de la localitate de domiciliu la orașul în care este universitatea pe care o urmează și cu condiția sa fie bursieri. Așa vom susține pregătirea de calitate nu chiulul și mediocritate. Cei mai nepregătiti și cu pretenții nu produc nimic.

5. Studentii nu trebuie sa aiba mai mult de 6 calatorii gratuite pe an, doar de la locul de domiciliu la locul de studiu. Nicaieri in Occident nu exista asemenea gratuitati nelimitate.

6. In afara de cele spuse aici, studentii au posibilitatea sa faca rezervari multiple, blocând locurile care par putea fi vandute pe bani unor calatori. credeti-ma, e fapt real, un student si-a rezervat calatorie spre Bucuresti in fiecare zi a saptamanii, spunând ca nu stie "cand are chef sa ajung ala gara".

7. Un salariat plateste biletul integral, un pensionar are dreptul la 3 calatorii gratuite dus-intors/an, in rest plateste integral. M-am confruntat cu situatia de a sta in picioare pe relatia Fetesti, sotia pe relatia Ucea_Sibiu. O calatorie dus-intors/luna catre localitatea de bastina este suficient.

8. Este O MARE BATAIE DE JOC, DE 1000 DE ORI MI S-A INTAMPLAT SI MIE, FAMILIEI SI SOTIEI, SA AM BANI SI SA NU FIE BILETE (CA LE-AU LUAT STUDENTII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ESTE REVOLTATPARE SITUATIA! Sa le dea gratuitate, dar nu oricand si oriunde!!!!!!!

9. Este o porcărie care discriminează restul populației.

10. În timpul studentiei mele, aveam gratuitate dus-intors la facultate, din localiatea de domiciliu. Insa, doar la inceputul anului universitar, la sfarsitul anului universitar si in vacantele legale.

11. Sunt studenta, insa mi se pare o măsură stupida. Trenurile sunt supra aglomerate, si asa cu vagoane putine, condițiile sunt execrabile si asta pentru ca nu mai intra niciun ban in CFR.

12. Eu sunt o persoana cu handicap grav și sunt direct afectat! Cei cu handicap de ce nu au călătorii nelimitate?!...Este bătaie de joc!

13. Situația de acum e revoltătoare. Trebuie schimbată urgent!

14. Trebuie un echilibru... Trebuie să fie o măsură. Am platit bilet, am loc. Studentul vrea să meargă gratis? Foarte bine! Mediile peste nouă.... Daca nu, plătește redus... Iar locul, suplimentar.... Părerea mea. Pâine fără muncă, nu ! Muncă fără pâine, nu! Simplu.
Avatar utilizator
PTMZ
 
Mesaje: 194
Membru din: Dum, 16 Dec 2018, 14:51

Re: Știri feroviare din România

Mesajde cris_m » Joi, 11 Apr 2019, 16:19

In mod normal trebuia sa fie oferita gratuitate pe ruta pe care o frecventeaza studentul in cauza, pentru a merge acasa. Atat.
Avatar utilizator
cris_m
Moderator forum
 
Mesaje: 3205
Membru din: Vin, 11 Iul 2014, 22:11
Localitate: Bucuresti, Titan

Re: Știri feroviare din România

Mesajde PTMZ » Joi, 11 Apr 2019, 16:24

Azi, a avut loc un protest al Alianței Federațiilor Tehnice Feroviare și a Federației Naționale "Drum de Fier" în fața Ministerului Transporturilor. Articolul se găsește aici:
https://m.realitatea.net/protest-al-salariatilor-feroviari-in-fata-ministerului-transporturilor_2187096.html?utm_source=Cub-Homepage&utm_medium=Clicks&utm_campaign=trkweb
Alianţa Federaţiilor Tehnice Feroviare şi Federaţia Naţională "Drum de Fier" organizează joi un protest în faţa Ministerului Transporturilor. Organizatorii spun că la miting urmează să participe circa 1.500 de persoane.

Principalele revendicări pentru care se organizează acţiunea de protest sunt: adoptarea proiectului de Lege privind statutul personalului feroviar în forma dorită de salariaţii feroviari, salarizare decentă la societăţile feroviare, îmbunătăţirea condiţiilor de muncă, reorganizarea societăţilor feroviare într-un sistem integrat de tip holding şi investiţii urgente în infrastructura feroviară şi în materialul rulant.
Avatar utilizator
PTMZ
 
Mesaje: 194
Membru din: Dum, 16 Dec 2018, 14:51

Anterior

Înapoi la Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori