Discutii diverse

Știri, evenimente, noutăți, discutii și documentații feroviare

Re: Discutii diverse

Mesajde andrei11 » Sâm, 07 Iul 2018, 12:53

Accidentul feroviar de la Prunișor – Împlinirea unei superstiții, sau doar o tragică întâmplare?
23 aprilie 2012 Bucurestii Vechi Si Noi Editorial
Autor: Andrei Berinde

Aproape întotdeauna adepții unei vechi credințe populare, adânc inoculate în mentalul colectiv, privesc numărul 13 ca un simbol al ghinionului, iar cea de-a 13-a zi a fiecărei luni adesea e considerată ca un moment aducător de lucruri rele.
Şi totuși, uneori poate că în această superstiție există un sâmbure de adevăr, căci în asemenea zile nefaste s-au întâmplat o parte din accidentele ce au îndoliat, din când în când, vreunul din cei peste 130 de ani de existență ai Căilor Ferate Române.
Între aceste adevărate tragedii, istoria a consemnat şi catastrofa ce-a avut loc la 13 martie 1948, în apropierea localității Prunișor – o mică stație situată pe linia magistrală București – Timişoara.
În acea noapte liniștită de început de primăvară, în timp ce locomotiva 150.001, vehicul feroviar ce aparținea depoului Turnu Severin, remorca un tren personal, cazanul său a explodat.
Aproape instantaneu, cabina de conducere a fost pulverizată, iar cele 5 persoane ce se aflau în interiorul ei au fost azvârlite la o distanță de aproximativ 20 – 30 de metri de locomotiva distrusă.
Impresionanta forță a aburului ce s-a destins brusc a făcut ca locomotiva şi primul vagon din compunerea garniturii de tren să deraieze, iar terasamentul căii ferate să fie complet distrus, la locul exploziei rămânând un crater cu un diametru de 1,5 m şi cu o adâncime de 55 de cm, fapt ce a făcut ca traficul feroviar pe între stațiile Craiova şi Turnu Severin să fie întrerupt timp de 19 ore.
Din fericire, acest grav accident nu s-a soldat cu victime din rândul călătorilor ce se aflau în vagoanele trenului personal, însă mecanicul Constantin Dogăroiu, mecanicul ajutor Constantin Colțatu şi fochistul Dumitru Goga au decedat pe loc, singurii rămași în viață din personalul locomotivei fiind fochiștii Ioan Chirițoiu şi Virgil Panduru, ce au supraviețuit în mod miraculos deși trupurile le-au fost opărite de aburul şi apa fiartă a căror temperatură depășea 200 de grade Celsius.
Oricât de incredibil ar părea, una din cauzele ce-au provocat acest accident aproape unic în istoria transporturilor feroviare din România au fost două banale bucăți de sârmă, cu diametre de 1 şi 4 milimetri, îndoite în forma literei U şi introduse în orificiile de comunicație ale robineților sticlei ce indica nivelul apei din cazanul locomotivei. Micile corpuri metalice au împiedicat circulația normală a apei, iar sedimentele depuse în jurul lor au dus la înfundarea celor două orificii, fapt ce a făcut ca aceste instrumente de siguranță să nu mai funcționeze corect.
Şi totuși… chiar şi în aceste condiții dezastrul ce-a urmat ar fi putut fi evitat, însă șuruburile de siguranță nu au funcționat așa cum ar fi trebuit, mecanicul neputând sesiza, în timp util, faptul că bolta focarului nu mai era acoperită de apă, iar oțelul special din care era confecționată această piesă, încălzit la o temperatură de peste 500 de grade Celsius, şi-a pierdut rezistenţa, fapt ce a dus la prăbușirea întregului ansamblu şi la explozia violentă a cazanului locomotivei.
Astăzi nimic nu mai amintește de clipele petrecute în fatidica noapte de acum 63 de ani: locomotivele cu abur au dispărut aproape complet din peisajul feroviar contemporan, majoritatea sfârșindu-și existența sub flacăra aparatelor de tăiere, iar cele care încă mai supraviețuiesc devenind exponate de muzeu, calea ferată Craiova – Turnu Severin a fost electrificată, staţia Prunișor a fost modernizată, trenurile ce trec acum acum prin locul unde fost distrusă prima locomotivă din seria 150.000 sunt remorcate de locomotive electrice, iar dintre călătorii aflați în vagoanele lor… aproape nimeni nu mai cunoaște povestea tragicului accident, rămas aproape unic în istoria transporturilor feroviare din România.
Fişiere ataşate
7-1-2018 4-41-26 PM.jpg
7-1-2018 4-41-26 PM.jpg (162.1 KiB) Vizualizat de 676 ori
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 13983
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Discutii diverse

Mesajde andrei11 » Sâm, 07 Iul 2018, 15:22

Poate să-mi spună și mie cineva de ce unele vagoane exsovietice au jumătate din geamuri mai puțin înalte decât înălțimea firească a lor ? Și am impresia că sunt și mai rare. ( geamurile ).
Fişiere ataşate
CCCP a.jpg
CCCP a.jpg (139.21 KiB) Vizualizat de 655 ori
CCCP.jpg
CCCP.jpg (121.33 KiB) Vizualizat de 655 ori
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 13983
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Discutii diverse

Mesajde misterr » Sâm, 07 Iul 2018, 20:26

andrei11 scrie:Oricât de incredibil ar părea, una din cauzele ce-au provocat acest accident aproape unic în istoria transporturilor feroviare din România au fost două banale bucăți de sârmă, cu diametre de 1 şi 4 milimetri, îndoite în forma literei U şi introduse în orificiile de comunicație ale robineților sticlei ce indica nivelul apei din cazanul locomotivei. Micile corpuri metalice au împiedicat circulația normală a apei, iar sedimentele depuse în jurul lor au dus la înfundarea celor două orificii, fapt ce a făcut ca aceste instrumente de siguranță să nu mai funcționeze corect.
Care ar fi trebuit să fie rolul acelor sîrmulițe? Din cîte știu, la sticlele de nivel nu există așa ceva, circulația lichidului trebuie să fie liberă.
andrei11 scrie:chiar şi în aceste condiții dezastrul ce-a urmat ar fi putut fi evitat, însă șuruburile de siguranță nu au funcționat așa cum ar fi trebuit.
Cred că e vorba de supapele de siguranță.
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 2799
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Discutii diverse

Mesajde TibiV » Sâm, 07 Iul 2018, 22:09

misterr scrie:
andrei11 scrie: una din cauzele ce-au provocat acest accident aproape unic în istoria transporturilor feroviare din România au fost două banale bucăți de sârmă, cu diametre de 1 şi 4 milimetri, îndoite în forma literei U şi introduse în orificiile de comunicație ale robineților sticlei ce indica nivelul apei din cazanul locomotivei. Micile corpuri metalice au împiedicat circulația normală a apei, iar sedimentele depuse în jurul lor au dus la înfundarea celor două orificii, fapt ce a făcut ca aceste instrumente de siguranță să nu mai funcționeze corect.

Care ar fi trebuit să fie rolul acelor sîrmulițe? Din cîte știu, la sticlele de nivel nu există așa ceva, circulația lichidului trebuie să fie liberă

Probabil au avut acelasi rol pe care il au "mileurile" de pe bordul unor vehicule RATB.... Sa arate "frumos"!!!...
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 8045
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Discutii diverse

Mesajde shoppy » Dum, 08 Iul 2018, 20:14

Corp strain in apa cu care s-a alimentat locomotiva, si nu este nici un unicat, obturarea orificiilor indicatoarelor de nivel a cauzat mai multe explozii de cazane.
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (București)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 7917
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Discutii diverse

Mesajde Vic99cpt » Joi, 12 Iul 2018, 15:48

Tren R2605 între Arad și Timișoara, viteză medie 70-80 km/h, viteză maximă 100.5 km/h. Vagon 20-76, priză, aer condiționat funcțional. Nu e rău pentru 7 lei biletul :)
Fişiere ataşate
7B31339C-ECBF-4C75-9731-F13C4CB309AC.png
7B31339C-ECBF-4C75-9731-F13C4CB309AC.png (119.91 KiB) Vizualizat de 485 ori
Vic99cpt
 
Mesaje: 1
Membru din: Lun, 09 Iul 2018, 11:32

Re: Discutii diverse

Mesajde CA 205 » Vin, 13 Iul 2018, 16:08

Era curat? Ai vazut blatisti sau nu erau?
Asteptam fondurile pentru modernizarea Depoului Titan!
CA 205
 
Mesaje: 158
Membru din: Sâm, 14 Oct 2017, 08:48
Localitate: Bucuresti, Sector 2-Vatra Luminoasa

Re: Discutii diverse

Mesajde MariusCFRBucuresti » Sâm, 14 Iul 2018, 15:30

Vic99cpt scrie:Tren R2605 între Arad și Timișoara, viteză medie 70-80 km/h, viteză maximă 100.5 km/h. Vagon 20-76, priză, aer condiționat funcțional. Nu e rău pentru 7 lei biletul :)

Vagonul 20-76 nu are priza si AC. :lol:
7528 KM pe calea ferata in 2014. 11.890 KM pe calea ferata in 2015. 9684 KM pe calea ferata in 2016. 1346 km pe calea ferata in 2017
Avatar utilizator
MariusCFRBucuresti
Membru Silver
 
Mesaje: 563
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 20:28
Localitate: Bucureşti/Constanţa/Cluj Napoca

Re: Discutii diverse

Mesajde CA 205 » Sâm, 14 Iul 2018, 16:00

Cateva vagoane 20-76 au fost dotate cu prize si AC !
Ultima oară modificat de andrei11 pe Sâm, 14 Iul 2018, 20:11, modificat 1 dată în total.
Motiv: limbaj neadecvat și folosirea greșită a funcției quote.
Asteptam fondurile pentru modernizarea Depoului Titan!
CA 205
 
Mesaje: 158
Membru din: Sâm, 14 Oct 2017, 08:48
Localitate: Bucuresti, Sector 2-Vatra Luminoasa

Re: Discutii diverse

Mesajde shoppy » Vin, 03 Aug 2018, 10:43

Cum fac altii:


28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (București)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 7917
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Discutii diverse

Mesajde Marian Andrei » Vin, 31 Aug 2018, 20:41

Situatia devierilor CFR Calatori pentru zona Carcea. Dupa data de 4 septembrie anuntata acum o saptamana, se mai amana cel putin pana pe 9 septembrie. Va fi adusa o macara de mare tonaj pentru ridicarea locomotivei de pe pod, asta e solutia aleasa.

1.jpg
1.jpg (77.19 KiB) Vizualizat de 359 ori


2.jpg
2.jpg (76.69 KiB) Vizualizat de 359 ori
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 15513
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Re: Discutii diverse

Mesajde shoppy » Joi, 04 Oct 2018, 19:17

Incompetenta CFR Calatori continua:
- merg la gara sa astept IR-ul de Galati, sosire 18:43, 5min intarziere, linia nu este afisata
- se face si 45, incepe clipocirea langa numarul trenului, linia inca nu este afisata
- se face si 50, se afiseaza linia la trenul urmator, incepe sa clipoceasca si acela
- se face si 55, se sterg din lista si trenul de Galati(care nu a avut niciodata linia afisata) si trenul urmator care venise
- adunatura de la tabela se muta imediat la informatii unde toata lumea striga fiecare in felul sau ca Galatiul nu a venit da desteptii l-au scos de pe tabela, tanti pune mana pe telefon si promite ca-l baga imediat inapoi
- trenul apare inapoi pe tabela cu o intarziere de 35min, bine, hai sa dam o tura...
- cum fac 2 pasi in alta directe intarzierea se schimba din 35 in 20min, apare si linia si trenul intra in gara
(Din tren aflam ca IR-ul a stat in aiurea Peris pentru ca "nu avea linie libera", bine, si compuerea EA + 2 etajate, vagonul 2 si vagonul 1, este o rusine.)

Alte chestii interesante de pe tabela:
- disperarea de a marca trenurile private a dus la inventarea locatilatii "Operator Privat", astfel toti privatii circula Via "Operator Privat"
- deisperarea de a marca trenurile CFR Calatori care trec pe la PO Aeroport a transformat acest punct de oprire in cea mai importanta gara de pe M700, asa ca orice tren de pe M700 circula(Galati, Braila, Faurei, Slobozia) circula via PO Aeroport
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (București)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 7917
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Anterior

Înapoi la Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator