Transportul feroviar în RomâniaȘtiri, evenimente, discuții și documentații feroviare

 

Topic: Accidente și incidente în România

951 posts, 336486 views
 
Go to page:  1  ... 27 28 29 30 31 32 33  ... 68
 
 

📖 Pagination options
Re: Accidente si incidente in Romania BodoMinea

Normal că erau Hz, doar vorbim de inductanța magnetică a unor bobine. A fost o scăpare din partea lui Andrei.
Anyway, s-a apcuat și AGIFER să vorbească.
13/08/2018
S-a decis deschiderea investigatiei pentru accidentul feroviar grav produs la data de 12.08.2018, ora 08:17, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Craiova, în circulația trenului de marfă nr.80315, aparținând operatorului de transport feroviar de marfă Grup Feroviar Român SA, care având comandă de oprire în halta de mișcare Malu Mare și-a continuat mersul, a depășit semnalul X2 având indicația „OPREȘTE fără a depăși semnalul” și au deraiat locomotiva de remorcare și primele 10 vagoane din compunere, pe firul I de circulație Malu Mare – Banu Mărăcine, pe viaductul de la km 200+306.
- https://www.agifer.ro/index.php/ro/inve ... i-deschise
39079821_1932199700151783_1096149669110611968_n.png (499.71 KB; downloaded 3258 times)

Sursa imagine: https://www.facebook.com/cfrmemes/photo ... permPage=1
Apropo, uitați ce mai fac unii operatori feroviari pentru a ameliora efectele situației:
angajații noștri au instalat un sistem de iluminare exterioară în stația Leu și au îndepărtat vegetația excedentară de pe traseul de circa 100 metri între liniile de cale ferată și autocarele care transportă călătorii noștri între Craiova și Leu în perioada întreruperii circulației la Cârcea.
- viewtopic.php?p=280180#p280180

 


Re: Accidente si incidente in Romania shoppy

Beat la 8 dimineata, da cand s-a apucat de baut?, la 5?!!!

 


Re: Accidente si incidente in Romania TibiV

shoppy wrote:
Beat la 8 dimineata, da cand s-a apucat de baut?, la 5?!!!

Parerea mea este ca a baut "de aseara de pe la ora 18" si ca la 8 dimineata abia incepea sa se dezmeticeasca.... :(

TibiV wrote:
Mecanicul era beat.
Mecanicul de locomotivă a fost testat cu etilotest şi a rezultat o alcoolemie de 0,72 mg/l alcool în sânge.

http://www.gds.ro/Local/Dolj/2018-08-12 ... la-carcea/

 


Re: Accidente si incidente in Romania Robert

După ce văd al doilea accident cu mecanici beți la privați, înțeleg că este o practică regulată la noi să bei când te plimbi cu locomotiva prin țară?  :popa:

 


Re: Accidente si incidente in Romania shoppy

Daca si acesta avea 67 de ani si dormea pe locomotiva de 2 saptamani...

 


Re: Accidente si incidente in Romania TibiV

AGIFER a publicat o nota privind accidentul.
Nu spune nimic nou, dar este prezentata schema H.m. Malu Mare
https://www.agifer.ro/images/rap-prelim-ro/2018-22-Malu-Mare-Banu-Maracine-12-08-2018.pdf

 


Re: Accidente si incidente in Romania BodoMinea

Am extras schema din raport ca să o avem și direct aici pe forum.
schema.png (82.4 KB; downloaded 3230 times)

 


Re: Accidente si incidente in Romania cris_m

Probabil la 8 sau la 4 a aparut o problema daca nu a fost strict din vina mecanicului. Oricum, finalizarea anchetei ne va lamuri exact ce s-a intamplat.

 


Re: Accidente si incidente in Romania shoppy

Nu a fost nici o problema, regulamentul spune ca daca intrii de pe abatuta pe firul curent iar semnalul este rosu atunci macazul sa nu fie facut spre firul curent astfel incat sa se impiedice intrarea neregulamentara pe firul curent, cum firul I era inchis atunci singurul fir curent existent a devenit firul II, asa ca a fost corect ca 8 sa fie pe directa cand X2 era pe rosu.
Practic aplicarea corecta a regulamentului a tranformat firul I inchis in linie de fuga, problema este ca liniile de fuga au o anumita lungime si se termina intr-un maldar de pamant, linia asta se termina imediat intr-un pod de pe care linia a fost demontata, lafel de bine se putea termina intr-o prapastie sau intr-un zid, efectul ar fi fost acelasi.
Cred ca AFER trebuie sa recomande o schimbare in instructia de semnalizare de a nu se transforma in linii de fuga linii care nu au anumite proprietati, practic pe firul I inchis trebuiau montati saboti de deraiere dincolo de macazul 2, dar daca antreprenorul actioneaza cu utilaje pe firul inchis atunci ar insemna sa demonteze si sa remonteze sabotii la fiecare trecere a unui utilaj.

(Cred ca este o greseala in schema, nu sunt notate semnalele dintr-un capat cu X si cele din celalalt capat cu Y?)

 


Re: Accidente si incidente in Romania TibiV

shoppy wrote:
(Cred ca este o greseala in schema, nu sunt notate semnalele dintr-un capat cu X si cele din celalalt capat cu Y?)

Exact asta m-am intrebat si eu cand am citit prima oara documentul...
Daca este o greseala, este una "incurajatoare" pentru "calitatea" angajatilor AGIFER... :(

 


Re: Accidente si incidente in Romania andrei11

1) Semnalele sunt notate corect.
X tot ce e într-o direcție deci cum ar veni de la Roșiori la Craiova ; Y tot ce e în cealaltă direcție, cum ar veni de la Craiova la Roșiori.
De fapt la magistrale X e tot ce se depărtează de București, Y e tot ce se aproprie de București. Semnalele de ieșire din GdN București sunt cu  X numerotate.
Și în schiță e la fel, numai că busola e deandăretelea, N e jos și S e sus.
2) Lăsați-o moartă cu liniile de fugă, acelea sunt bune când se pierde controlul trenului din cauza unei pante, cazuri particulare când se întâlnesc 2 magistrale, etc, etc.
În cazul de față pe locomotivul respectiv l-a durut în pix de induși. Pe lângă că era și băut.
______________
locomotiv --> cuvânt inventat de mine.
N.jpg (19.48 KB; downloaded 3090 times)

La macaze într-un cap al stației sunt notate cu numere pare, în celălalt cap al stației cu numere impare. Nu știu dacă par / impar e legat de X / Y. Habar n-am. Hai divizia cfr de pe forum, veniți cu precizări. Mulțumesc.
______________
Deci dacă se pleacă de la Craiova spre București trebuie să se întâlnească numai semnale care încep  cu Y. ( Y . YF / Y numărul liniei ) BLA - urile dintre stații au numere impare. Primul număr este 1 ( firul 1 ) sau 2 ( firul 2 ) urmat de numărul BLA - ului ( numerotat de la X către Y ).
Deci în funcție de câte BLA - uri sunt între stații, dacă plec pe firul 2 de la Craiova spre București,  primul BLA va fi numerotat 211. Asta înseamnă că până la prima stație de la Craiova spre București am 6 BLA - uri, respectiv 211, 29, 27, 25, 23, 21.

 


Re: Accidente si incidente in Romania TibiV

andrei11 wrote:
X tot ce e într-o direcție deci cum ar veni de la Roșiori la Craiova ; Y tot ce e în cealaltă direcție, cum ar veni de la Craiova la Roșiori.
De fapt la magistrale X e tot ce se depărtează de București, Y e tot ce se aproprie de București. Semnalele de ieșire din GdN București sunt cu  X numerotate.

In cazul asta, alta intrebare...



De ce ala de la intrare este "X simplu", nu X7, nu X6, ci doar "X". Este un fel de X0 ("X zero") ?...
Uitandu-ma pe schema, mi se pare ca pana la X2 ar trebui sa mai existe cel putin inca un semnal (inainte de "7")...
Dar, recunosc, nu ma pricep, astea sunt mai incurcate decat sudurile...  :lol:

 


Re: Accidente si incidente in Romania mcosmin

Schema scoate in evidenta doar sensul de mers al tremului. Semnalele de pe celalalt fir sunt irelevante situatiei descrise de schema.

 


Re: Accidente si incidente in Romania TibiV

https://www.facebook.com/JurnalFeroviar/posts/2209398826002474

Dragi prieteni feroviari si nu numai, astazi prezentam si noi incidentul petrecut pe 12 august 2018, cand un tren cu 23 de vagoane cu biodiesel a deraiat duminica dimineata pe magistrala 900 Caracal-Craiova, pe raza localitătii Cârcea, judetul Dolj.

Trenul de marfa nr.80315 apartinand operatorului de transport feroviar de marfă SC Grup Feroviar Roman SA a fost expediat de la statia CFR Slobozia Veche și avea ca destinatie stația CFR Curtici.

„Între stația CFR Leu și H.m. Malu Mare trenul de marfă nr.80315 a circulat pe linia curentă firul I. În halta de mișcare Malu Mare trenul de marfă nr.80315 trebuia să oprească la linia II directă (în fața semnalului de ieșire X2, care indica „OPREȘTE fără a depăși semnalul"), pentru a aștepta trecerea pe linia III a două trenuri de călători", citat din raportul preliminar al Agenţiei de Investigare Feroviară Română (AGIFER).

Nu va faceti mari sperante pentru reluarea circulatiei pe firul 2, un pilon este fisurat(se vede in foto) iar altul s-a deplasat lateral 8-10 cm in urma impactului(info primita ieri 19 august). Din pacate e de durata si este posibil sa asistam la Gradistea v2.0. Pana in primavara lui 2019 nu cred ca va mai trece nici un tren pe M 900 la Carcea.

Varianta 1 (cea oficiala), e ca s-ar asteapta o macara din Italia, varianta care a ajuns la noi e ca exista macara capabila sa scoata locomotiva de acolo si in Romania dar le este frica sa intre cu ea pe firul 2 pentru ca nimeni nu garanteaza daca podul rezista din cauza pilonului deplasat/fisurat.

Varianta 2, de durata(cel putin 3 luni de zile) montarea liniei pe podul avariat, firul 1 dinspre Craiova si locomotiva scoasa pe rotile ei de pe pod. Aici e cu dus si intors, sectiunea pe care sta locomotiva GFR si un vagon sta sa cada dupa cum vedeti in foto, tablierul fiind desprins din suport iar pilonul fisurat.

Varianta 3 si cea mai fantezista(dar in Romania orice e posibil), GFR vrea sa impinga locomotiva de pe pod si sa o taie la fata locului, asta cand am auzit-o era sa scap telefonul din mana...Asta fiind si varianta cea mai daunatoare anchetei, prin distrugerea probei principale.

 


Go to page:  1  ... 27 28 29 30 31 32 33  ... 68
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 420969 posts in 5244 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use