Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni

Știri, evenimente, noutăți, discutii feroviare

Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni

Mesajde shoppy » Dum, 25 Dec 2016, 01:08

Da, pe langa incompetenta specifica, cred ca a mai intervenit un factor, cand oamenii de la aeroport au vazut rusinea aia de schema cu liniile aruncate acolo, si cuplate cu performantele sublime ale constructorilor de CF si metrou postdecembristi, au avut o reactie de genul "Ba, voi daca aveti impresia ca vin ******** astia, se aseaza ca gaina in varful gramezii in treburile noastre la care deabia le-am dat o forma, si se apuca sa rame, si fac o ditai groapa, care dupaia ramane asa 5 ani monumentul prostiei, si noi suntem niste neica-nimeni care o sa stam cu mainile in san si inghitim chestia ata, pai atunci %$#% $#%$ #%$ #% $#^% (sefu sefu, vedeti ca dati in apoplexie), da, bine, bine, uite, ca sa ramanem prieteni, nu sapati o ditai groapa in mijlocul parcarilor, sapati si voi... o groapa... asa... mai mica... si o sapati... asa... mai incolo... uite pe unde vine tufisaraia aia... deci perfect!, si peste vreo 5 ani ne intalnim din nou si ne mai gandim."
27: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SK, SW, TR, XK (Bucuresti)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 6817
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni

Mesajde subway guru » Dum, 25 Dec 2016, 18:49

Si consideri ca e normala anomalia???
Nu mai pomenesc de faptul ca 'inteligentii' aia ai tai cu airoplanele lor habar nu au ce ar trebui sa faca EI mai intai!!!...si abia apoi sa vina ceilalti sa le 'deserveasca' lor tarlaua de tarmac...
:popa:
Daca legatura de metrou e clara, aia de cf e hilara dar cea mai amuzanta e cea de avtobahn...
:bere:
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 9694
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni

Mesajde shoppy » Dum, 25 Dec 2016, 20:33

Pai Otopeniul nu are concurenta, deci clientii lor o sa fie tot aia si cu si fara statie, deci pentru ei avantajele o sa se vada cand ?, şi avand in vedere performantele voastre de pe la Drumul Taberei si Eroilor, mi se pare normal sa fie contra, faceti si voi cateva statii on-schedule si fara problemute, si cred ca oamenii o sa fie mult mai receptivi.
La autostrada idem.
27: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SK, SW, TR, XK (Bucuresti)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 6817
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni

Mesajde subway guru » Dum, 25 Dec 2016, 22:34

Ok, luam ca model TGV-urile chefere!
:bere:
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 9694
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni

Mesajde URANUS » Lun, 12 Feb 2018, 13:53

http://www.b365.ro/trenul-gara-de-nord- ... 57882.html


Trenul Gara de Nord-Aeroport Otopeni, amânat până în 2020. Proiectul metroului are prioritate

Deși părea un proiect ușor de realizat, în comparație cu linia de metrou, calea ferată dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni nu va fi gata mai repede de anul 2020. Proiectul a fost reînviat în 2016 și trebuia să fie gata încă din 2018, dar autoritățile de la Transporturi nu au fost în stare să revizuiască la timp studiul de fezebilitate.

Proiectul liniei de tren presupune construirea a doar 2 km de cale ferată în plus, a unui pasaj pe sub DN1 și a unei gări la aeroport. În schimb, autoritățile par să dea prioritate proiectului metroului către Otopeni care însă ar costă de 13 ori mai mult și nu ar putea fi gata mai devreme de 2023, scrie Hotnews.ro.

Proiectul unei legături feroviare directe între București și Aeroportul Otopeni, cu o gară semi-îngropată în zonă terminalului sosiri, este una din lucrările începute în forță pe final de mandat al cabinetului Ciolos, în a două parte din 2016, și lăsat "moștenire" guvernării PSD. Costurile erau estimate a fi în jurul a 100 milioane euro.

Inclus în Master Plan, cu finanțare europeană nerambursabila, proiectul prevedea realizarea până în 2018 a încă 2 km de cale ferată pe lângă cea existența și care să subtraverseze DN1 până la Aeroport. Scopul final? Trenuri care să facă 18 minute din gară de Nord până la Aeroport, alte garnituri care să facă opriri mai dese pe traseu în nordul Capitalei și trenuri directe spre/către Otopeni din orașe precum Brașov, Constanța, Galați, Craiova sau din nordul Bulgariei.

În primăvară lui 2017 nu se făcuseră progrese, fiindcă proiectul s-a "agățat" într-o licitație a cărei documentație se "zbătea" între CFR și Agenția Națională pentru Achiziții Publice. Termenul de finalizare fusese și el decalat, din 2018 către al treilea trimestru din 2019.

Acum, apăr noi amânări, conform unui răspuns remis HotNews.ro de către CFR Infrastructura: "Modernizarea Liniei de cale ferată București Nord - Aeroport International Henri Coanda București este inclusă în Master Planul General de Transport și în lista de proiecte finanțate din POIM 2014 - 2020. În prezent se actualizează, în conformitate cu prevederile cuprinse în Ghidul Achizițiilor Publice, respectându-se Modelele de Documentații de Atribuire Standard puse la dispoziție de ANAP, documentația pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate, în vederea lansării procedurii pe SEAP. Valoarea estimată a obiectivului de investiții prevăzută în Master Planul General de Transport este de 97,15 milioane euro, fără TVA, iar termenul pentru realizarea proiectului tehnic și al lucrărilor de execuție este anul 2020".

Traseul Gara de Nord - Aeroport ar trebui să aiba 19 km, iar 17 km există deja fiindcă este traseul liniei București-Urziceni. Mai trebuie facută subtraversarea DN1 într-o zona cu trafic foarte intens și trebuie realizat terminalul de pasageri din zona aeroportului. Ideea era să existe mai întâi un terminal provizoriu în zona sensului giratoriu de lângă parcarea terminalului Sosiri de la Aeroport.
Avatar utilizator
URANUS
Membru Silver
 
Mesaje: 1629
Membru din: Mie, 15 Dec 2010, 20:58

Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni

Mesajde Puss in Boots » Lun, 12 Feb 2018, 14:41

De ce oare are metroul prioritate cand e clar pentru oricine normal pe lumea asta ca nu are cum sa fie gata pana in 2020? Daca s-ar apuca de CFR acum si ar trage tare poate (subliniez poate) ar fi gata pana in 2020 daca tot se doreste asa ceva. Ne batem joc intr-un hal urias. Cine oare gandeste acolo la MT? Cred ca si femeia de serviciu (o profesie dealtfel onorabila) ar sti sa zica ca e mai usor -in teorie, pt romani e greu orice de la un timp incoace- sa faci o extindere pentru tren si reabilitarea a ceea ce e deja decat sa mergi dupa cai verzi pe pereti. Sa se faca si metroul nu zic nu, dar daca tot vrem sa facem ceva concret intr-un orizont de timp rezonabil si dincolo de cei "aici in 3 ani aici va fi statia ta de metrou", ar trebui cineva undeva sa regandeasca grav prioritatile. De fapt cred ca articolul nu e scris bine si autorul trebuia sa se fi referit la proiectul liniei "M5" ca avand prioritate. Si nici ala nu cred ca e 100% rezolvat pana in 2020 dar sunt oricum sanse mai mari (daca e vreo linie sau ciot de metrou gata pana in 2020 atunci e ori M5 ori nimic) :lol:
Puss in Boots
Membru Bronze
 
Mesaje: 1603
Membru din: Vin, 05 Mai 2017, 09:08

Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni

Mesajde shoppy » Lun, 12 Feb 2018, 15:23

Asta cu vrem sa facem ceva concret intr-un interval de timp rezonabil se poate interpreta intr-un numar infinit de moduri.
Daca obiectivul este sa avem un vehicol CF la aeroport, atunci deja il avem, in angajament nu scrie nicaieri definitia metroului, capacitatea minima pe ora sau distanta maxima dintre banda de bagaje si "statia din aeroport".

Apoi asta cu 4 meciuri este asa, daca era tot campionatul la Bucuresti intelegeam, dar sunt 4 maciuri, cate echipe vor juca mai mult de 1 meci la Bucuresti?, probabil niciuna, asa ca fanii ar trebui sa vina special la Bucuresti pentru un singur meci, punem un sfert din flota de Citaro la aeroport timp de 8 zile(2 zile de meci) si gata.
27: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SK, SW, TR, XK (Bucuresti)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 6817
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni

Mesajde Puss in Boots » Lun, 12 Feb 2018, 16:03

Nici macar nu mai leg trenul sau metroul de CE2020. Ce zici tu acolo ca nu e stipulat exact ce si cum ar fi culmea penibilului si a nesimtirii. E cum ar vinde dezvoltatorii de pe zona Sud apartamente cu "legatura cu aeroportul". Investitia a fost promisa pt CE dar beneficiile ei se intind cu mult dincolo de CE. Ala e cateva zile si se duce. Pur si simplu e vorba de o alternativa rapida la 783 si la aglomeratia de pe Dn1 cu legaturi mai departe cu CFR, Metrou si RATB. Pentru noi toti. Pt turisti etc. Trenul e cel mai fezabil pe termen mediu (nu e nimic scurt in Romania). Metroul pe termen lung optimist 2025 pesimist 2030+. Nu se exclud.
Puss in Boots
Membru Bronze
 
Mesaje: 1603
Membru din: Vin, 05 Mai 2017, 09:08

Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni

Mesajde alliens » Lun, 12 Feb 2018, 22:20

E evident ca nu se va face nimic si banii se vor cheltui pe pomeni....trenul era singurul care se putea construi pana in 2020, insa prin decizia luata de guvernanti acestia ne arata ca nu le pasa de fapt de necesitatea asigurarii unei legaturi pe sina între aeroport si oras
alliens
 
Mesaje: 61
Membru din: Sâm, 18 Mar 2017, 21:01

Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni

Mesajde andrei11 » Vin, 16 Feb 2018, 19:02

Când va fi gata linia ferată către Aeroportul Otopeni. Anunţul oficial al CFR
Proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru realizarea legăturii feroviare Gara de Nord - Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti Otopeni este programată pentru perioada 2019-2020, a transmis CFR SA - administratorul reţelei feroviare publice - la solicitarea MEDIAFAX.

„Pentru 2018 se estimează elaborarea studiului de fezabilitate pentru stabilirea soluţiei finale de realizarea a legăturii feroviare Gara de Nord - Aeroportul Internaţional Henri Coandă şi lansarea licitaţiei pentru proiectul tehnic şi execuţia lucrărilor. Pentru perioada 2019-2020 se estimează proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru realizarea acestei legături feroviare”, menţionează CFR SA.

„Termenul de realizare a lucrărilor se va determina în urma elaborării studiului de fezabilitate, în conformitate cu legislaţia specifică. În ceea ce priveşte termenele estimate, trebuie avute în vedere termenele impuse legal pentru fiecare etapă a proiectului”, se menţionează în documentul citat.
______________

Extras din articolul preluat de pe Gândul
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 12477
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni

Mesajde Puss in Boots » Vin, 16 Feb 2018, 19:10

Se estimeaza x2 :lol:
Puss in Boots
Membru Bronze
 
Mesaje: 1603
Membru din: Vin, 05 Mai 2017, 09:08

Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni

Mesajde Celestin Draganescu » Vin, 16 Feb 2018, 21:01

Poate 2025...cu noroc
Bataia de joc in materie de transport din aceasta tara a atins cote alarmante.
Avatar utilizator
Celestin Draganescu
Membru Gold
 
Mesaje: 788
Membru din: Lun, 22 Mar 2010, 12:36
Localitate: Bucuresti / Targoviste

Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni

Mesajde Goldmund » Vin, 16 Feb 2018, 22:15

Ce bataie de joc. CFR este aproape de colaps, chiar azi a fost un reportaj pe DIGI 24 despre CFR, de groaza! Lucruri stiute de zeci si zeci de ani. Pana prin anii '70, circulau inca locomotive cu aburi, mii de km de cale ferata erau inca neelectrificate in anul 1989, nici o magistrala la acea data nu era pregatita pentru trenuri mai rapide de 140kmh. Acum e si mai jalnic. Tot se vehiculeaza din cand in cand acest proiect aproape absurd cunoscund posibilitatile CFR...Acum se preconizeaza acest proiect fara tunel, fara statie sub aeroport...Un fel de modernizare la ce este...
"Potrivit CFR SA, modernizarea Liniei de cale ferată Bucureşti Nord - Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti Otopeni este înclusă în Master Planul General de Transport şi în lista de proiecte finanţate din POIM 2014-2020. Valoarea estimată a obiectivului de investiţii prevăzută în Master Planul General de Transport este de 97,15 milioane de euro, fără TVA."
http://www.gandul.info/stiri/cand-va-fi ... r-17001386
Ah, nici un singur cuvant despre trenurile suburbane ce ar trebui cumparate inca inainte ca acea cale ferata sa fie reabilitata si modernizata??
Cineva a sugerat aici (cu ceva pagini in urma) ca doua trenuri ar ajunge pentru o succesiune de 1/2h intre trenuri - de ce nu, un tren la o ora si putem avea doar un tren cumparat(se strica si ce daca?), de fapt, daca nu prea avem calatori, si o jumatate de tren ne-ar ajunge, ca pe romani ii poti inghesui fara sa se revolte...Cu turistii japonezi avem noi metodele stiute(nu ne prezentam la intalniri, sau trimitem taximetristii bilingvi, civilizati si foarte seriosi)

Mai intai eu as prezenta ce dorim de la proiectul respectiv, statiile subterane, statiile modernizate intre GdN si Aeroport, trenurile pe care le dorim, apoi gargara si doar atunci cand chiar dorim sa facem ceva...
Avatar utilizator
Goldmund
Membru Silver
 
Mesaje: 1981
Membru din: Sâm, 05 Iun 2010, 21:04

Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni

Mesajde andrei11 » Vin, 16 Feb 2018, 22:30

Două trenuri pe oră e arhisuficient.
De ce să modernizezi gările dintre Nord și Aeroport ?
Ți se pare că ar coborî cineva la Odăi hm ? Sau în gara Mogoșoaia ? Știi măcar unde e gara Mogoșoaia ? E la aprox. 1,5 km de cea mai apropiată casă din Mogoșoaia.
Sau da, hai că mai sunt niște stații " beton " București Basarab h ( a nu se confunda cu București Nord Gr. B ) Carpați h, București triaj hc, Pajura Hm.
_________________
Și să nu uităm că vrem sau nu vrem, la un moment dat va ajunge și M 6 la Otopeni.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 12477
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Știri și evenimente feroviare


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Puss in Boots şi 2 vizitatori