Accidente si incidente in Romania

Știri, evenimente, noutăți, discutii feroviare

Re: Accidente si incidente in Romania

Mesajde drbm » Mar, 31 Oct 2017, 18:33

Pericol de explozie in gara din Breaza, dupa un incendiu la un vagon de tren incarcat cu nitrat de amoniu. Circulatia trenurilor intre Bucuresti si Brasov este blocata

http://m.hotnews.ro/stire/22086031

Circulatia trenurilor intre Bucuresti si Brasov este blocata dupa un incendiu la un vagon de tren incarcat cu nitrat de amoniu. Trenul se afla in gara din Breaza, iar pasagerii au fost evacuati.


Aceeași știre, Agerpres:

https://www.agerpres.ro/social/2017/10/ ... i-18-07-02

Pompierii prahoveni intervin, marți seară, în gara Breaza Nord, pentru asigurarea măsurilor specifice la un vagon încărcat cu nitrat de amoniu din care iese fum, populația urmând să fie evacuată pe o rază de aproximativ 800 de metri.


Potrivit purtătorului de cuvânt al Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) Prahova, Raluca Vasiloae, trenul de marfă este compus din 25 de vagoane, iar dintr-un container situat la jumătate iese fum.

La fața locului se intervine cu șase autospeciale pentru răcirea vagonului, dar și cu o ambulanță SMURD, până la acest moment nefiind înregistrate victime.

Vasiloae a precizat că populația va fi evacuată pe o rază de aproximativ 800 de metri.

Conform sursei citate, a fost oprită alimentarea cu energie electrică, urmând ca linia să fie scoasă de sub tensiune.

Circulația feroviară este blocată pe un fir, pe ruta Brașov-București, au afirmat oficiali ai Poliției Transporturi Feroviare Prahova.

AGERPRES / (AS — autor: Anamaria Toma, editor: Marius Frățilă)
drbm
 
Mesaje: 371
Membru din: Mar, 23 Feb 2016, 16:27

Re: Accidente si incidente in Romania

Mesajde drbm » Joi, 02 Noi 2017, 02:24

Nereguli găsite la trenul care putea exploda în Breaza. "Era deosebit de periculos"

Nereguli găsite la trenul care putea exploda în Breaza. "Era deosebit de periculos" - Stirileprotv.ro

http://m.stirileprotv.ro/lbin/mobile/in ... id=3763461

Ancheta în cazul trenului de marfă, plin cu azotat de amoniu, care a fost la un pas să explodeze, marți seara, în gara Breaza Nord, scoate la iveală mari nereguli.

Substanța extrem de periculoasă nu a fost transportată corespunzător, așa cum cere legislația. Ea trebuia protejată, și așezată în vagoane metalice, dar în schimb, a fost pusă în saci de hârtie cerată, peste o podea din lemn, care s-a topit, după ce fumul a cuprins un vagon întreg.
La temperaturi ridicate, azotatul de amoniu se descompune și poate provoca o explozie devastatoare, cum a fost cea de la Mihăilești, în 2004, când 18 oameni au murit. În trenul de marți seara era o cantitate de 100 de ori mai mare decât cea de la Mihăilești.
Trenul cu 25 de vagoane era plin cu două mii de tone de azotat de amoniu. Când a trecut prin Comarnic, un angajat CFR a zărit fumul și scânteile de sub roți. A dat alarma, iar trenul s-a oprit aproape 2 kilometri mai departe, în gara Breaza Nord. Imediat a fost blocată circulația trenurilor și oprită alimentarea electrica.
Pentru că exista riscul unei explozii devastatoare, autoritățile au evacuat toate gospodăriile aflate pe o rază de un kilometru.
Mădălina Lupea, Prefectul județului Prahova: "Primarul din Breaza a pus la dispoziție o sală de sport."
La 170 de grade Celsius, azotatul de amoniu se descompune. Dacă depășește 200 de grade și nu se iau rapid măsuri de răcire, totul poate sări în aer. Pompierii s-au luptat ore întregi să răcească vagonul și să mențină o temperatura scazuta.
Locotenent-colonel Mihai Drăgan, ISU Prahova: "Am procedat la deschiderea vagonului și inundarea lui cu apă. Noi presupunem că a pornit de la blocarea sabotilor de tren care au dus la aprinderea podelei."
Marfarul venea de la combinatul Azomureș cu indicații clare de transport către Ploiesti.
Desi în fișa scrie negru pe alb că produsul, extrem de periculos, nu trebuie să între în contact cu lemn sau material combustibil, iar podeaua caroseriei trebuie acoperită cu un înveliș impermeabil necombustibil, azotatul de amoniu a fost așezat în saci din hârtie cerată, chiar pe o podea din lemn, care s-a topit.
Marius Andruh, academician şi profesor de chimie: "Este deosebit de periculos ca explozia să fie inițiată de prezența unor materiale precum pulberi metalice sau fracțiuni grele de petrol".
Reporter: "În situația de marți seară, se întruneau aceste condiții de pulberi de metale și de fracțiuni grele de petrol?"
Marius Andruh: "Se poate, pentru că în definitiv și metalele și va spuneam de anumite fracțiuni de petrol sunt combustibile, ori lemnul este combustibil."
După mai bine de 4 ore, pericolul a fost îndepărtat, iar localnicii evacuați s-au întors acasă. Poliția transporturilor feroviare, cei de la CFR și ITM au declanșat imediat anchete.
Ministerul Transportului a cerut înființarea unei comisii, care are și misiunea de a propune măsuri severe pentru că asemenea evenimente să nu se mai repete.
Nicolae Bratu Dantes, Inspector general de stat al Inspecției Muncii: "Putea produce pagube foarte mari sau pierderi de vieți omenești. De aceea îl cercetăm sub aspectul incidentului periculos, incident la legea securității muncii."
Raluca Brezeanu, purtătorul de cuvânt al IPJ Prahova: "Se fac cercetări, infracțiuni la siguranță circulației".
Angajatul CFR care a sesizat problema a fost felicitat de superiori care i-au acordat o primă. Este un bărbat de 49 de ani, care lucrează pentru căile ferate din 1990.
Ilie Şerban, angajat CFR: "I-am spus mecanicului să verifice, să tragă trenul unde să se poată acționa și am sunat la 112"
Garnitura se află acum în Ploiești Triaj, unde investigatorii continuă cercetările.
drbm
 
Mesaje: 371
Membru din: Mar, 23 Feb 2016, 16:27

Re: Accidente si incidente in Romania

Mesajde BodoMinea » Lun, 06 Noi 2017, 11:58

București, 6 noiembrie 2017

Furturi de componente feroviare pe secțiile de cale ferată Lehliu - Sărulești și Călinești - Golești

Circulaţia feroviară pe relaţiile Lehliu - Sărulești (Magistrala București-Constanța) și Călinești – Golești (tronsonul Titu-Golești) se desfăşoară la această oră în condiţii speciale, de tip cale liberă, sub atenta supraveghere a personalului feroviar, care dirijează traficul pe bază de comandă telefonică.

Măsura a fost impusă după ce persoane necunoscute au tăiat cablul de alimentare al instalației de dirijare a traficului între Călinești - Golești, în vederea sustragerii, iar între Lehliu și Sărulești au furat 50 de relee, după ce au devastat dulapurile instalațiilor de dirijare.

Până la înlocuirea componentelor sustrase și remedierea deranjamentelor tehnice produse la instalațiile de dirijare a traficului, trenurile înscrise în circulație pe cele două segmente de cale ferată vor acumula întârzieri în graficul de circulație de 10-20 de minute pe porţiunea afectată, întârzieri care modifică implicit și ora de sosire la destinație.

Sursa: CFR Infra (Facebook)
Video & Foto Transport: Canal Youtube | Galerie Imgur
2016 -> Pe calea ferată: 3500km; Pe șosea: 5400km | 2015 -> Pe calea ferată: 1200km; Pe șosea: 5100km | 2014 -> Pe șosea: 2800km
Avatar utilizator
BodoMinea
Membru Silver
 
Mesaje: 502
Membru din: Dum, 13 Dec 2015, 12:02
Localitate: București

Re: Accidente si incidente in Romania

Mesajde 19jimmy84 » Lun, 06 Noi 2017, 13:18

Trafic feroviar oprit între Sighișoara și Brașov

Traficul feroviar între Sighişoara şi Braşov, este oprit, luni, din cauza unei şine care s-a rupt, anunţă Infotrafic.

Sursa citată precizează că trenurile nu circulă pe magistrala de cale ferată Sighişoara – Braşov, la kilometrul 239 – 300, între localităţile Racoş şi Rupea, din judeţul Braşov.

Măsura a fost luată după ce s-a constatat pe firul 1 este o şină ruptă, iar firul 2 este închis pentru a permiteînlocuirea traverselor din beton.


sursa: https://www.realitatea.net/trafic-ferov ... 20260.html
Avatar utilizator
19jimmy84
Membru Silver
 
Mesaje: 446
Membru din: Mie, 17 Aug 2016, 16:22

Re: Accidente si incidente in Romania

Mesajde BodoMinea » Mie, 29 Noi 2017, 14:50

Tată și fiu, uciși pe loc într-o căruță spulberată de tren în Târgu Jiu, informează Libertatea...
https://www.libertatea.ro/stiri/tata-si ... iu-2057847
Imagini de coșmar după ce o căruță a fost spulberată de tren în Târgu Jiu. Un bărbat și fiul acestuia de doar 16 ani au murit pe loc, după ce atelajul cu care se îndreptau spre casă a fost izbit violent de un tren Regio. Accidentul a avut loc pentru că oamenii au traversat calea ferată printr-un loc nemarcat și nesemnalizat.

Incidentul șocant s-a produs într-o zonă de la periferia orașului Târgu Jiu în care localnicii și-au creat propriul drum pentru a traversa cu calea ferată spre șoseaua de centură, notează Pandurul. Un adolescent de 16 ani și tatăl acestuia au încercat să traverseze calea ferată cu căruța și au fost spulberați de tren. Oamenii nu au avut nicio șansă.

Localnicii spun că zona în care s-a produs accidentul mortal este extrem de periculoasă deoarece nu este iluminată.
Video & Foto Transport: Canal Youtube | Galerie Imgur
2016 -> Pe calea ferată: 3500km; Pe șosea: 5400km | 2015 -> Pe calea ferată: 1200km; Pe șosea: 5100km | 2014 -> Pe șosea: 2800km
Avatar utilizator
BodoMinea
Membru Silver
 
Mesaje: 502
Membru din: Dum, 13 Dec 2015, 12:02
Localitate: București

Re: Accidente si incidente in Romania

Mesajde sss » Joi, 30 Noi 2017, 10:56

BodoMinea scrie:
Localnicii spun că zona în care s-a produs accidentul mortal este extrem de periculoasă deoarece nu este iluminată.
[/quote]


Asta arata cat de needucati ( ca nu stiu daca pot scrie tampiti ) suntem! Ne trezim dandu-ne cu parerea, inainte sa gandim! Daca zona era luminata, ii vedea mecanicul si le dadea ''prioritate de caruta'', sau vedeau ei mai bine trenul??? :popa:
Avatar utilizator
sss
Membru Silver
 
Mesaje: 485
Membru din: Lun, 03 Mai 2010, 17:15
Localitate: Bucuresti

Anterior

Înapoi la Știri și evenimente feroviare


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: misterr şi 4 vizitatori