Transportul în lumeEuropaElveția / Schweiz / Suisse / Svizzera / SvizraZürich

 

Topic: Prezentare generală și informații diverse

8 posts, 7440 views
Prezentare generală și informații diverse Robert24

Zürcher Verkehrsverbund (ZVV) reprezinta asocierea transportatorilor de persoane din regiunea Zürich, care are grija de corelarea programelor de circulatia si emiterea de bilete unice de transport.





In acesta ascociere fac parte:

Verkehrsbetriebe Zürich (VBZ) - principalul operator de transport public
Schweizerische Bundesbahnen (SBB) - opereaza principalele linii S-Bahn Zürich
Stadtbus Winterthur - opereaza liniile de autobuze din Winterthur
Verkehrsbetriebe Glattal AG (VBG) - un operator de linii de autobuze in zona Aeroportului
Sihltal Zürich Uetliberg Bahn (SZU) - opereaza liniile S4 si S10
Zürichsee-Schiffahrtsgesellschaft (ZSG) - operatorul naval pe lacul Zürich

 


Re: Elvetia - Zürich Robert24

Verkehrsbetriebe Zürich (VBZ) este principalul operator de transport public.





Sunt operate:
- 15 linii de tramvai (ecartament metric)
- 6 linii de troleibuz
- 54 linii de autobuz

 


Re: Elvetia - Zürich Robert24

In aproape toate mijloacele de transport am observat aceste monitoare LCD informative, foarte ingenioase.

Z_Afisaj01.jpg (244.63 KB; downloaded 3302 times)

 


Re: Elvetia - Zürich Robert24

Statii

Z_Statie01_10.jpg (307.6 KB; downloaded 3299 times)

Z_Statie02_10.jpg (366.5 KB; downloaded 3298 times)

Z_Statie03_10.jpg (339.21 KB; downloaded 3300 times)

Z_Statie04_10.jpg (181.15 KB; downloaded 3300 times)

Z_Statie05_10.jpg (207.04 KB; downloaded 3295 times)

 


Re: Elvetia - Zürich Robert24

Si o imagine cu fatada Garii Zürich HB.

Z_hbf01.jpg (405.34 KB; downloaded 3298 times)

 


Re: Elvetia - Zürich Robert24

Autobuz turistic  :)

Z_Trolley01.jpg (381.95 KB; downloaded 3295 times)

 


Re: Elvetia - Zürich nokia2110

În"Moderne Schweizer Architektur/Architecture Moderne Suisse/Moder Swiss Architecture" - adică "Arhitectură modernă elveţiană" (cred că e ediţia din 1940).
apărută la Verlag Karl Werner Bruchdukerei (Tipografia Veral Karl Warner) din Basel.
Redactori: Dr. S. Giedon din Zürich
Ing. Werner Jegher readctor la "Schweizerischer Bauzeitung" (ce mai veche revistă tehnică din Elveţia) Zürich
Arh. Peter Meyer  redactor des "Werk" Zürich
Dr. Georg Schimdt custode/conservator la colecţie de artă Basel
Arh. Edigius Streiff de la "Schweizerischer Werkbund" (asociaţie a artiştilor şi designerilor elveţieni, fondată în 1913)

Modern Swiss Architecture (1940) cuprins general.rar
Modern Swiss Architecture (1940) cuprins general.rar (404.42 KB; downloaded 230 times)

Modern Swiss Architecture (1940) editori.rar
Modern Swiss Architecture (1940) editori.rar (277.04 KB; downloaded 233 times)


Se găseşte în partea a II-a (construcţii pt. transporturi) ceva despre un depou de tramvaie de la Zürich

Modern Swiss Architecture (1940) p II Constructii de transporturi Dep. de tramvaie la Zurich p1.rar
Modern Swiss Architecture (1940) p II Constructii de transporturi Dep. de tramvaie la Zurich p1.rar (1.61 MB; downloaded 220 times)
Modern Swiss Architecture (1940) p II Constructii de transporturi Dep. de tramvaie la Zurich p2.rar
Modern Swiss Architecture (1940) p II Constructii de transporturi Dep. de tramvaie la Zurich p2.rar (1.08 MB; downloaded 258 times)


Off-topic: am făcut mesajul # 666    :lol:

 


Re: Elvetia - Zürich bercenicity

Readaug ce am mai postat despre Zurich


Troleibuze:





Zurich-ul imi pare ca are reteaua de troleibuze cea mai avansata tehnologic:
-troleibuze bi-articulate
-cuplaj flexibil troleu-randunica -> absorb din acceleratiile laterale => o viteza mai mare in curbe si pe abatutele macazurilor :ugeek:
-macazuri telecomandate radio/infrarosu
-viteza "de linie" in incrucisari, macazuri si curbe; practic nu sunt constrangeri de viteza

Observati reteaua de la Bucheggplatz - aproape toate liniile de troleibuz (3 directii din 4) fac bucle in piata pentru a ajunge la peroanele special amenajate pentru transfer confortabil cu tramvaiul, si intre ele. Se ajunge astfel ca pe o lungime de 50-70m sa fie 4 perechi de fir de troleibuz in acelasi sens. Plus macazuri, bretele si incrucisari garla -> "avem spaghete suspendate"  :D



Tramvaie




Pe toate liniile circula tramvaie de toate tipurile (simplu sau dublu articulate, eventual cu o remorca motorizata pe 4 osii sau articulata; Cobre), cu cateva exceptii:
-pe Glattalbahn (liniile 10 si 12) circula doar Cobre; Glatalbahn-ul apartine altui operator VBG, dar este operata de VBZ cu tramvaiele in schema specifica VBG
-pe liniile 8 si 15 doar tramvaie simplu articulate, probabil din cauza ca la cateva statii nu incap tramvaie mai lungi
-mai este si linia S18, parte a sistemului de linii S. Circula expres 3km pe reteaua de tramvai de 600 Vcc (opreste doar in 5 din 10 statii) si continua 13km pe CF la 1200 Vcc in suburbii in sud.

Fiecare linie are cate o culoare, pe indicatoare numarul este alb cu fundalul culoare. Unele culori se repeta (sau se aseamana foarte mult), dar liniile respective nu opresc nicaieri la acelasi peron.


Despre Cobre: pentru niste tramvaie metrice sunt destul de spatioase in interior: cutii doar unde e necesar: la roti cat pentru scaune 2+2 spate in spate, plus intre roti o cutie la fel de mare pentru motoare. Doar un mic podium in spate pentru cupla. Articulatiile si ele sunt full-width. Au 6 roti motoare pe partea stanga, si 4 pe partea dreapta; in sectiunea din mijloc, unde trebuia sa fie motorul pentru rotile din dreapta, este o usa; astfel clasificarea e un compromis Be 5/6 (5 osii motoare din 6).
In linie dreapta am observat ca serpuiesc un pic la 60 km/h, dar asta e mai degraba din cauza caii de rulare (articulatele pe boghiuri fac la fel)

Ca multe LF-uri 100%, zdrangane cam urat la incrucisairi/macazuri; un pic complicat sa faci suspensia si compacta si confortabila.

In plus au acea placa la usi specific elvetiana pentru acces comod la peron al carucioarelor, etc...


Fata de Cobre, tramvaiule pe boghiuri nu mi s-au parut extraordinare, scotand niste sunete uneori stridente la franare (probabil din cauza franei pneumatice) si scârșâitul specific tramvaielor cu osii (normale) in (unele) curbe.

Limitele de viteza sunt atarnate de traversee si sunt multiplii de 6 (24, 30, 36, 48, 60); pe portiunile rezervate si viaducte se circula cu 60; pe pante si ace de par se merge corespunzator, ca melcul. Linia nu e chiar perfecta, la 60 km/h se vede cum serpuieste tramvaiul in linie dreapta.

In centru circula prin zone pietonale (e.g. Bahnhofstrasse) cu 30km/h.

Printr-o zona aproximativ la periferie exista si un tunel care ar fi trebuit sa faca parte dintr-o retea de metrou. Tramvaiele circula pe stanga pentru a opri la peronul central al statiilor.


Tramvaie si troleibuze pe seara





In toate vehiculele pe ecranele LCD este afisat traseul, timpul estimat pana la urmatoarele statii/terminus, in statiile de transfer mai importante legaturile cu orele de plecare (fie ca era tramvai, troleu, autobuz sau tren), si in timp real incidentele/devierile de pe retea: text plus mesaj audio cu descrierea evenimentului, liniile afectate si alternativele puse la dispozitie.

 


Home page  • 
Parent forum: Zürich  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420531 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use