Elvetia - transport public

Transportul în comun și infrastructura din Elvetia

Elvetia - transport public

Mesajde bercenicity » Mie, 18 Mai 2011, 16:24

In Zurich se mai cumpara 12 troleibuze dublu-articulate HESS. Pret: 1.36 mil EUR/buc

http://www.proaktiva.ch/tram/zurich/new ... 11&lang=en
Avatar utilizator
bercenicity
Membru Silver
 
Mesaje: 1518
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 10:32
Localitate: BerceniCity

Re: Elvetia

Mesajde macheta218 » Mar, 14 Iun 2011, 23:59

Berna tramvai Tango :P



Avatar utilizator
macheta218
Membru Gold
 
Mesaje: 1083
Membru din: Sâm, 03 Apr 2010, 07:57

Re: Elvetia

Mesajde Dominatrix » Vin, 17 Iun 2011, 00:35

De mentionat ca la Berna a fost doar imprumutat si a circulat cateva zile. In Elvetia, acest model de tramvai circula in mod curent la Basel si, in curand, va circula si la Geneva.
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: Elvetia

Mesajde Dominatrix » Vin, 22 Iul 2011, 00:47

Transport public in Elvetia. Observati ca la ei troleibuzele, fie simple, fie cu remorca, fie articulate nu incurca traficul. Ele incurca "traficul" (banilor negri rezultati din valorificarea retelei de contact si din ciordirea motorinei de la autobuzele care le inlocuiesc) doar in orase precum Brasov, Constanta, Sibiu, Suceava, Iasi etc.


Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: Elvetia

Mesajde nokia2110 » Vin, 18 Noi 2011, 01:42

Cum eu sunt pasionat de trecut şi de vehicule elveţiene ante 1970, vă prezint nişte filmări din trecut.
Basel (1989): http://www.youtube.com/watch?v=spBMpaR5 ... re=relatedî
Basel (1994) - tramvai de epocă: http://www.youtube.com/watch?v=LwuIlJsV ... ure=relmfu
Berna (1989): http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=204JsTG9Ob0
Biel (1989): http://www.youtube.com/watch?v=0CyJiCsA ... re=related
Geneva (1983): http://www.youtube.com/watch?v=cmBVjDkw ... re=feedlik
Zürich (1989): http://www.youtube.com/watch?v=lvaGRMQ2 ... re=related
Ultima oară modificat de nokia2110 pe Mie, 07 Dec 2011, 14:29, modificat 1 dată în total.
nokia2110
Membru Silver
 
Mesaje: 814
Membru din: Lun, 10 Oct 2011, 16:43
Localitate: Bucureşti

Re: Elvetia

Mesajde nokia2110 » Mar, 29 Noi 2011, 00:37

Extrem de multe cu vehicule vechi aici :D :o : http://www.bus-bild.de/name/galerie/kat ... e~FBW.html
http://www.bus-bild.de/name/galerie/kat ... aurer.html
+ http://www.flickr.com/photos/71144572@N ... 19/?page=3
Poze vechi color (of, ce frumoase erau culorile odinoară) cu troleibuze elveţiene: http://www.trolleybus.ch
În anii '40-'60 elveţienii au conceput unele dintre cele mai frumoase caroserii de autobuz şi troleibuz din lume! (puţine alte caroserii egalându-le frumuseţea). Bine, nu chiar toate caroseriile au fost extrem de frumoase. E interesant că unele caroserii elveţiene seamănă cu unele englezeşti. Care o fi copiat pe care? :lol:

Troleibuz "Saurer" din anii '60 "în acţiune": http://www.youtube.com/user/251Aloha#p/ ... X3acrVKnQE
http://www.youtube.com/user/251Aloha#p/ ... TOcK8QBUcM
Vechi vs. nou (mama mia, câta mai "râma" e <<Combino>> ăla): http://www.youtube.com/user/251Aloha#p/ ... Jx1Cy6bFqg
Desene cu schema de culori a tramvaielor din Elveţia: http://www.youtube.com/user/251Aloha#p/ ... 1ksVkZr0do
Tramvaie şi troleibuze la Berna (în 2010): http://www.youtube.com/user/251Aloha#p/ ... aCRtqexBSg

Şi autobuze "F.B.W." B51U şi B71U la Basel în perioada 1999-2001
Ceva despre ele pe aici: http://forum.trolley.ch/viewtopic.php?t=1703
Fişiere ataşate
BVB 67 Garage Rank.jpg
BVB 67 Garage Rank.jpg (96.96 KiB) Vizualizat de 3204 ori
BVB 67 Lyss.jpg
BVB 67 Lyss.jpg (129.89 KiB) Vizualizat de 3204 ori
BVB 70 Bahnhof SBB.jpg
BVB 70 Bahnhof SBB.jpg (107.91 KiB) Vizualizat de 3204 ori
BVB 70 Bruderholzspital.jpg
BVB 70 Bruderholzspital.jpg (116.38 KiB) Vizualizat de 3204 ori
BVB 70 Zoo Dorenbach.jpg
BVB 70 Zoo Dorenbach.jpg (130.26 KiB) Vizualizat de 3204 ori
BVB 72 Binningen.jpg
BVB 72 Binningen.jpg (100.19 KiB) Vizualizat de 3204 ori
BVB 74 Garage Rank.jpg
BVB 74 Garage Rank.jpg (114.33 KiB) Vizualizat de 3204 ori
BVB 80 Bettingen.jpg
BVB 80 Bettingen.jpg (153.38 KiB) Vizualizat de 3204 ori
BVB 84 Wettsteinplatz.jpg
BVB 84 Wettsteinplatz.jpg (133.87 KiB) Vizualizat de 3204 ori
nokia2110
Membru Silver
 
Mesaje: 814
Membru din: Lun, 10 Oct 2011, 16:43
Localitate: Bucureşti

Re: Elvetia

Mesajde bercenicity » Sâm, 17 Mar 2012, 15:55

Troleibuze Winterthur in HD:





Sistemul are trei linii "diametrale" care se intalnesc la gara centrala unde stationeaza permitand transferul in orice directie. Orarele sunt sincronizate astfel incat toate ajung (mai mult sau mai putin) si (mai ales) pleaca in acelasi timp de la gara centrala (in speta duminica din 10 in 10 minute).

Retea cu suspensii pendulare si macazuri si incrucisari pe sanii. Macazurile sunt si cu directie implicita cu revenire mecanica (ca in Bucuresti), directie implicita cu revenire prin senzor de randunica, fie fara directie implicita. Actionarea lor se face telecomandat probabil prin unde radio, desi la gara centrala este ceva ce ar putea fi senzor infrarosu... Din punctul de vedere al soferilor acestea aproape nici nu exista, se circula la viteza de linie peste tot

In afara de reteaua activa mai sunt destule segmente nefolosite, sau care pot fi folosite in caz de urgenta (bucle de intoarcere); toate segmentele de retea sunt legate prin macazuri, niciunul nu se termina in vre-un stalp...

Despre vehicule: troleibuzele articulate Hess (Swistrolley 3) sunt o clasa peste Trollinourile 18 Solaris: mult mai aerisite in interior, articulatia si ea mai spatioasa; Trollino 18 pare sa fie de fapt un autobuz cu inca o "noptiera" in fata ultimei osii pentru motorul electric - este destul de inghesuit; in fata mai are si "placa de calcat" la usa 2
Avatar utilizator
bercenicity
Membru Silver
 
Mesaje: 1518
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 10:32
Localitate: BerceniCity

Re: Elvetia

Mesajde bercenicity » Dum, 18 Mar 2012, 22:43

Tramvaie si cateva troleibuze in Zurich, pe seara:



Avatar utilizator
bercenicity
Membru Silver
 
Mesaje: 1518
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 10:32
Localitate: BerceniCity

Re: Elvetia

Mesajde Dominatrix » Dum, 18 Mar 2012, 23:32

Ai avut ocazia sa calatoresti cu "Cobrele"? Eram curioasa sa aflu impresii noi first-hand despre ele si conceptul "revolutionar" - pentru vremea lor - de tramvai cu osii solo pivotante.
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: Elvetia

Mesajde bercenicity » Lun, 19 Mar 2012, 07:02

M-am plimbat cu ele. Pentru niste tramvaie metrice sunt destul de spatioase in interior: cutii doar unde e necesar: la roti cat pentru scaune 2+2 spate in spate, plus intre roti o cutie la fel de mare pentru motoare. Doar un mic podium in spate pentru cupla. Articulatiile si ele sunt full-width.
In linie dreapta am observat ca serpuiesc un pic la 60 km/h, dar asta e mai degraba din cauza caii de rulare (articulatele pe boghiuri fac la fel) - lucru care m-a mirat un pic (cum, nu e linia perfecta? nu suntem in Elvetia? :)) )

Ca multe LF-uri 100%, zdrangane cam urat la incrucisairi/macazuri; un pic complicat sa faci suspensia si compacta si confortabila; V3A-u' proaspat fabricat in URAC suna chiar frumos la capitolul asta.

In plus au acea placa la usi specific elvetiana pentru acces comod la peron al carucioarelor, etc...

In alta ordine de idei, o licitatie pentru tramvaie noi 100% LF este in curs de desfasurare http://www.proaktiva.ch/tram/zurich/new ... tem=170311
"Pe surse" participa Alstom, Skoda si Vossloh Kiepe http://www.proaktiva.ch/tram/zurich/new ... ml#180311c
Avatar utilizator
bercenicity
Membru Silver
 
Mesaje: 1518
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 10:32
Localitate: BerceniCity

Re: Elvetia

Mesajde bercenicity » Sâm, 24 Mar 2012, 14:00

Troleibuzele din Zurich





Observati reteaua de la Bucheggplatz - aproape toate liniile de troleibuz (3 directii din 4) fac bucle in piata pentru a ajunge la peroanele special amenajate pentru transfer confortabil cu tramvaiul, si intre ele. Se ajunge astfel ca pe o lungime de 50-70m sa fie 4 perechi de fir de troleibuz in acelasi sens. Plus macazuri, bretele si incrucisari garla si avem spaghete suspendate.

Ar mai fi de observat si cuplajul flexibil intre troleu si randunica ce absoarbe din acceleratiile laterale => o viteza mai mare in curbe si pe abatute :ugeek:

Niciun fir de troleu nu se termina in aer, toate sunt legate la reteaua principala prin macazuri telecomandate radio/infrarosu.

Din ce am vazut pana acum, mi se pare ca Zurich are ce este mai bun in materie de tehnologie a troleibuzului - vehicule, retea, interfata randunica/fir, viteza...

Si la Farbhof este o bucla (pentru transfer la tramvai si autobuzul local). Si desi bucla incalecata s-ar fi putut rezolva cu o singura incrucisare, au mai bagat o pereche de macazuri in caz de deranjamente in trafic - cum a si fost cazul cat eram acolo: din cauza "ultrasilor" care cam blocau centrul, linia 31 a suferit mari intarzieri, iar vreo doua troleibuze (posibil scoase special din depou) au lucrat doar portiunea externa, de la capatul liniei de tramvai spre periferie.

Ca veni vorba, in toate vehiculele pe ecranele LCD este afisat traseul, timpul estimat pana la urmatoarele statii/terminus, in statiile de transfer mai importante legaturile cu orele de plecare (fie ca era tramvai, troleu, autobuz sau tren), si in timp real incidentele/devierile de pe retea: text plus mesaj audio cu descrierea evenimentului, liniile afectate si alternativele puse la dispozitie (de exemplu coliziune pe linia 4 -vezi clipul video de mai sus-, tramvaiele intorc la piata cutare, autobuze naveta de la piata la terminus; sau linia 31 functioneaza doar intre Schlieren Zentrum si Farbhof, continuati calatoria cu tramvaiul - ma rog, sistemul nu era infailibil, in tramvai se spunea ca si el este nu paote continua calatoria din cauza suporterilor si intre timp a venit un 31 care mergea direct spre centru... dar fata de Bucuresti :oops: )

Ca fapt divers, VBZ intentioneaza sa electrifice liniile de autobuz 69 si 80 pana in 2017 datorita numarului mare de calatori (ambele trec pe la "Politehnica" Zurich) si a pantelor accentuate. Cost 44 milioane franci + 14 milioane pentru vehicule. http://www.tagesanzeiger.ch/zuerich/reg ... y/16515578
Avatar utilizator
bercenicity
Membru Silver
 
Mesaje: 1518
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 10:32
Localitate: BerceniCity

Re: Elvetia

Mesajde bercenicity » Lun, 11 Iun 2012, 17:33

Tramvaie in Zurich, pe zi




Pe toate liniile circula tramvaie de toate tipurile (simplu sau dublu articulate, eventual cu o remorca motorizata pe 4 osii sau articulata; Cobre), cu cateva exceptii:
-pe Glattalbahn (liniile 10 si 12) circula doar Cobre
-pe liniile 8 si 15 doar tramvaie simplu articulate, probabil din cauza ca la cateva statii nu incap tramvaie mai lungi

Fiecare linie are cate o culoare, pe indicatoare numarul este alb cu fundalul culoare. Culorile se repeta, dar liniile respective nu opersc nicaieri la acelasi peron.

Fata de Cobre, tramvaiule pe boghiuri nu mi s-au parut extraordinare, scotand niste sunete uneori stridente la franare (probabil idn cauza franei pneumatice) si scârșâitul specific tramvaielor cu osii (normale) in (unele) curbe.

Fata de ce am poevstit mai sus despre Cobre, ce mai este interesant la ele este ca au 6 roti motoare pe partea stanga, si 4 pe partea dreapta; in sectiunea din mijloc, unde trebuia sa fie motorul pentru rotile din dreapta, este o usa.

Limitele de viteza sunt atarnate de traversee si sunt multiplii de 6 (24, 30, 36, 48, 60); pe portiunile rezervate, viaducte se circula cu 60; pe pante si ace de par se merge corespunzator, ca melcul. Linia nu e chiar perfecta, la 60 km/h se vede cum serpuieste tramvaiul in linie dreapta.

In centru circula prin zone pietonale (e.g. Bahnhofstrasse) cu 30km/h.

Printr-o zona aproximativ la periferie exista si un tunel pre-metro unde tramvaiuele circula pe stanga ca sa aiba statii cu peron central.
Avatar utilizator
bercenicity
Membru Silver
 
Mesaje: 1518
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 10:32
Localitate: BerceniCity

Re: Elvetia

Mesajde vancouver » Sâm, 14 Iul 2012, 21:26

St. Gallen:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine


In poza urmatoare se vede foarte bine cum troleibuzele circula pe aceeasi banda cu tramvaiele, având linii de contact alaturate:
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagini gazduite pe: www.flickr.com Flickr
vancouver
Membru Bronze
 
Mesaje: 220
Membru din: Lun, 08 Mar 2010, 23:14
Localitate: Frankfurt am Main

Re: Elvetia

Mesajde nokia2110 » Dum, 21 Oct 2012, 00:32

Paradă din aprilie cu ocazia împlinirii a 150 de ani de la introducerea tramvaielor în Geneva:
http://www.youtube.com/watch?feature=en ... LXvhjs93zk
http://www.youtube.com/watch?v=XY0ixfj4 ... re=related
nokia2110
Membru Silver
 
Mesaje: 814
Membru din: Lun, 10 Oct 2011, 16:43
Localitate: Bucureşti

Următorul

Înapoi la Elvetia / Schweiz / Suisse / Svizzera / Svizra


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori