Elvetia - Zürich

Transportul în comun și infrastructura din Elvetia

Re: Elvetia - Zürich

Mesajde nokia2110 » Mar, 15 Oct 2013, 22:25

În "Moderne Schweizer Architektur/Architecture Moderne Suisse/Moder Swiss Architecture" - adică "Arhitectură modernă elveţiană" (cred că e ediţia din 1940).
apărută la Verlag Karl Werner Bruchdukerei (Tipografia Veral Karl Warner) din Basel.
Redactori: Dr. S. Giedon din Zürich
Ing. Werner Jegher readctor la "Schweizerischer Bauzeitung" (ce mai veche revistă tehnică din Elveţia) Zürich
Arh. Peter Meyer redactor des "Werk" Zürich
Dr. Georg Schimdt custode/conservator la colecţie de artă Basel
Arh. Edigius Streiff de la "Schweizerischer Werkbund" (asociaţie a artiştilor şi designerilor elveţieni, fondată în 1913)

Modern Swiss Architecture (1940) cuprins general.rar
(404.42 KiB) Descărcat de 28 ori

Modern Swiss Architecture (1940) editori.rar
(277.04 KiB) Descărcat de 23 ori


Se găseşte în partea a II-a (construcţii pt. transporturi) ceva despre un depou de tramvaie de la Zürich



Off-topic: am făcut mesajul # 666 :lol:
nokia2110
Membru Silver
 
Mesaje: 750
Membru din: Lun, 10 Oct 2011, 16:43
Localitate: Bucureşti

Re: Elvetia - Zürich

Mesajde bercenicity » Mar, 15 Oct 2013, 23:19

Readaug ce am mai postat despre Zurich


Troleibuze:





Zurich-ul imi pare ca are reteaua de troleibuze cea mai avansata tehnologic:
-troleibuze bi-articulate
-cuplaj flexibil troleu-randunica -> absorb din acceleratiile laterale => o viteza mai mare in curbe si pe abatutele macazurilor :ugeek:
-macazuri telecomandate radio/infrarosu
-viteza "de linie" in incrucisari, macazuri si curbe; practic nu sunt constrangeri de viteza

Observati reteaua de la Bucheggplatz - aproape toate liniile de troleibuz (3 directii din 4) fac bucle in piata pentru a ajunge la peroanele special amenajate pentru transfer confortabil cu tramvaiul, si intre ele. Se ajunge astfel ca pe o lungime de 50-70m sa fie 4 perechi de fir de troleibuz in acelasi sens. Plus macazuri, bretele si incrucisari garla -> "avem spaghete suspendate" :D



Tramvaie




Pe toate liniile circula tramvaie de toate tipurile (simplu sau dublu articulate, eventual cu o remorca motorizata pe 4 osii sau articulata; Cobre), cu cateva exceptii:
-pe Glattalbahn (liniile 10 si 12) circula doar Cobre; Glatalbahn-ul apartine altui operator VBG, dar este operata de VBZ cu tramvaiele in schema specifica VBG
-pe liniile 8 si 15 doar tramvaie simplu articulate, probabil din cauza ca la cateva statii nu incap tramvaie mai lungi
-mai este si linia S18, parte a sistemului de linii S. Circula expres 3km pe reteaua de tramvai de 600 Vcc (opreste doar in 5 din 10 statii) si continua 13km pe CF la 1200 Vcc in suburbii in sud.

Fiecare linie are cate o culoare, pe indicatoare numarul este alb cu fundalul culoare. Unele culori se repeta (sau se aseamana foarte mult), dar liniile respective nu opresc nicaieri la acelasi peron.


Despre Cobre: pentru niste tramvaie metrice sunt destul de spatioase in interior: cutii doar unde e necesar: la roti cat pentru scaune 2+2 spate in spate, plus intre roti o cutie la fel de mare pentru motoare. Doar un mic podium in spate pentru cupla. Articulatiile si ele sunt full-width. Au 6 roti motoare pe partea stanga, si 4 pe partea dreapta; in sectiunea din mijloc, unde trebuia sa fie motorul pentru rotile din dreapta, este o usa; astfel clasificarea e un compromis Be 5/6 (5 osii motoare din 6).
In linie dreapta am observat ca serpuiesc un pic la 60 km/h, dar asta e mai degraba din cauza caii de rulare (articulatele pe boghiuri fac la fel)

Ca multe LF-uri 100%, zdrangane cam urat la incrucisairi/macazuri; un pic complicat sa faci suspensia si compacta si confortabila.

In plus au acea placa la usi specific elvetiana pentru acces comod la peron al carucioarelor, etc...


Fata de Cobre, tramvaiule pe boghiuri nu mi s-au parut extraordinare, scotand niste sunete uneori stridente la franare (probabil din cauza franei pneumatice) si scârșâitul specific tramvaielor cu osii (normale) in (unele) curbe.

Limitele de viteza sunt atarnate de traversee si sunt multiplii de 6 (24, 30, 36, 48, 60); pe portiunile rezervate si viaducte se circula cu 60; pe pante si ace de par se merge corespunzator, ca melcul. Linia nu e chiar perfecta, la 60 km/h se vede cum serpuieste tramvaiul in linie dreapta.

In centru circula prin zone pietonale (e.g. Bahnhofstrasse) cu 30km/h.

Printr-o zona aproximativ la periferie exista si un tunel care ar fi trebuit sa faca parte dintr-o retea de metrou. Tramvaiele circula pe stanga pentru a opri la peronul central al statiilor.


Tramvaie si troleibuze pe seara





In toate vehiculele pe ecranele LCD este afisat traseul, timpul estimat pana la urmatoarele statii/terminus, in statiile de transfer mai importante legaturile cu orele de plecare (fie ca era tramvai, troleu, autobuz sau tren), si in timp real incidentele/devierile de pe retea: text plus mesaj audio cu descrierea evenimentului, liniile afectate si alternativele puse la dispozitie.
Avatar utilizator
bercenicity
Membru Silver
 
Mesaje: 1295
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 10:32
Localitate: BerceniCity

Re: Elvetia - Zürich

Mesajde bercenicity » Sâm, 14 Oct 2017, 09:51

Tramvai pe pasaj in stil elvetian. Statia de pe mijloc, unde opresc si troleibuzele, face legatura cu statia de trenuri suburbane





P.S. Nici la ei nu sunt drepte fix balustradele :)
Avatar utilizator
bercenicity
Membru Silver
 
Mesaje: 1295
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 10:32
Localitate: BerceniCity

Anterior

Înapoi la Elvetia / Schweiz / Suisse / Svizzera / Svizra


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori