Transportul în lumeEuropaRusia / Россия

 

Topic: Locomotive sovietice

12 posts, 4065 views
Locomotive sovietice Aron

In acest topic o sa prezint locomotivele care circula prin aceste 2 tari

 


Re: Ucraina si Rusia Aron

Incep cu locomotivele electrice din grupa VL.
Mentionez ca locomotivele din aceasta grupa sunt destinate pe trenurile de marfa dar exista scapari si pe trenurile de pasageri.
Prima locomotiva cu care incep din aceasta grupa este VL8:
An productie: 1953-1967
Viteza de proiectare: 100km/h
Tipul de curent: continuu
Forta de tractiune: 35260 kgf
Greutatea maxima de tractare: 180 t






 


Re: Ucraina si Rusia Aron

Urmatoarea locomotiva este VL10:
An productie: 1961-1977
Viteza de proiectare:    100km/h
Forta de tractiune: 39200kgf
Tensiune nominala: 1500V
Putere: 650kw
Exista si o subcategorie: VL10u fiind putin mai performant dpdv tehnic.






 


Re: Ucraina si Rusia Aron

VL11:
An productie: nu am gasit data deincetarea productiei insa a inceput din 1975
Viteza de proiectare: 100km/h
Forta de tractiune: 32000kgf
Putere: 670kw
Tensiune nominala: 1500V






 


Re: Ucraina si Rusia Aron

VL15:
An productie: 1984-1991
Au fost facute numai 50 de astfel de locomotive.
Viteza de proiectare: 100km/h -> cam asta e viteza la toate locomotivele pana la modelul VL80
Putere: 750kw
Tensiune nominala: 1500V
Forta de tractiune: 66300kgf



 


Re: Ucraina si Rusia Aron

VL60. Iar ca sub categorie VL60p destinate trenurilor de pasageri.
VL60:
Tipul de curent: monofazat 20kv
An productie: 1957-1967
Forta de traciune: 27500 kgf
Putere: 775kw






VL60p:
Tipul de curent: o singura faza de 25kv
Forta de tractiune: 26000 kgf
Putere: 690 kw



 


Re: Ucraina si Rusia Aron

VL80 are mai multe subcategorii:
VL80k, VL80p, VL80t, VL80pe
Date tehnice in general la locomotiva de acest tip:
Viteza de proiectare: 110km/h
Putere: 775-810 kw(depinde de subcategorie)
Tensiune nominala: 950v
forta de tractiune: 37800 - 45100kgf

Din 3 bucati :D





 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Ucraina si Rusia Dr2005

E ceva în neregulă cu puterile alea...
dj_exemplar wrote:
Putere: 775kw

Păi un V3A are 240 kW... mă îndoiesc că o locomotivă are doar de 3 ori mai mult, ţinând cont că locomotivele noastre, unde trenurile nu sunt большой, au, în cel mai nefericit caz, vreo 2500 kW (alea de la Regiotrans, că un EA are 5100 kW). Aia e ori puterea nominală a motoarelor (presupunând că are un motor pe osie, înseamnă 6 motoare electrice de tracţiune, adică 4050 kW, ceea ce e acceptabil pentru un Co'Co'), fie puterea nominală e 7750kW, că dacă tot e большой, măcar să fie большой până la capăt.

 


Re: Ucraina si Rusia bercenicity

Tensiune nominala a cui?
Ca in Rusia&co liniile sunt electrificate fie la 3 kV curent continuu, fie la 25kV 50Hz curent alternativ (20kV au fost doar initial, la primele teste de electrificare in c.a.)

@Dragos, ru.wikipedia zice si ea ca (aproximativ) puterile de mai sus sunt ale motoarelor de tractiune

 


Re: Ucraina si Rusia Aron

Dr2005 wrote:
E ceva în neregulă cu puterile alea...
dj_exemplar wrote:
Putere: 775kw

Păi un V3A are 240 kW... mă îndoiesc că o locomotivă are doar de 3 ori mai mult, ţinând cont că locomotivele noastre, unde trenurile nu sunt большой, au, în cel mai nefericit caz, vreo 2500 kW (alea de la Regiotrans, că un EA are 5100 kW). Aia e ori puterea nominală a motoarelor (presupunând că are un motor pe osie, înseamnă 6 motoare electrice de tracţiune, adică 4050 kW, ceea ce e acceptabil pentru un Co'Co'), fie puterea nominală e 7750kW, că dacă tot e большой, măcar să fie большой până la capăt.


Dap....775kw este puterea pe un motor la o osie :D

 


Re: Ucraina si Rusia Aron

bercenicity wrote:
Tensiune nominala a cui?
Ca in Rusia&co liniile sunt electrificate fie la 3 kV curent continuu, fie la 25kV 50Hz curent alternativ (20kV au fost doar initial, la primele teste de electrificare in c.a.)

@Dragos, ru.wikipedia zice si ea ca (aproximativ) puterile de mai sus sunt ale motoarelor de tractiune


Da...doar la aia am scris de 20kv...ca in rest sunt la 3kv si 25kv...asa gasisem si eu pe net....specifica faptul ca datele erau de la testele de electrificare in ca.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Ucraina si Rusia Dr2005

Nu crezi că ar fi mai util să precizezi puterea nominală a întregii locomotive? Sau măcar numărul de motoare, să facem calculul.
Tensiune nominala: 950v

Dacă liniile sunt ori la 3000 V c.c. ori la 25 kV c.a., atunci aia de mai sus ce e? Tensiunea nominală a motorului electric de tracţiune de c.c. de pe locomotiva de c.a. alimentată la 25 kV (adică ce iese din transformator şi trece prin punţile redresoare)?

 


Home page  • 
Parent forum: Rusia / Россия  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420659 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use