Rusia - Istorie

Transportul în comun și infrastructura din Rusia

Rusia - Istorie

Mesajde GPS » Vin, 23 Noi 2018, 23:13

În acest topic aș dori să vă prezint, la dorința unui prieten pasionat de transportul în comun, câte ceva despre istoria transportului din Rusia. Pentru început voi începe cu fabrica de vagoane UKVZ. De menționat că textul este scris de el și adaptat de mine, în plus am adăugat și câteva fotografii.

Pentru început un scurt istoric al fabricii:
Numele complet al acesteia este: Ust-Katavskiy vagonostroitel'nyy zavod imeni SM kirova. Aceasta se află situată în Ust-Katav și a fost fondată în anul 1758. Din anul 1901 aceasta produce și tramvaie. De-a lungul anilor pe porțile uzinei vor ieși mai multe vagoane așa cum veți putea observa și în cele ce urmează. Modelele mai noi prezintă denumirea de 71-6xy, cifrele x și y reprezintă cifrele din denumirea KTM-xy pe care am ales să o utilizez. (Spre exemplu vagonul KTM-19 se numește și 71-619.)

Primul model de tramvai se numește KTM-1, construit la sfârșitul anilor '40. Era un model simplu, cu 4 roți, și cu remorca KTP-1. A fost construit pentru liniile mici, rurale, nepopulate. Cu toate acestea, a avut o popularitate atât de mare, încât a trebuit să fie reconceput. Așa a apărut un nou model KTM/KTP-2.

KTM-1

Imagine
___________________
Sursa: http://ymtram.mashke.org/gallery.php?g= ... sk/13&l=en

KTM-2

Imagine
___________________
Sursa: https://forum.paradoxplaza.com/forum/in ... 031/page-7


În 1969 pe poarta fabricii din Ust-Katav a ieșit ultimul tramvai KTM-2. Modelul era destul de învechit, iar piața cerea un nou vagon mai bun și mai modern. Așa a apărut vagonul KTM-5 (după ce prototipurile 3 și 4 au fost un eșec), ajuns cel mai produs tramvai din lume, la 15000 de tramvaie din 1969 până în 1992. Ele aveau uși culisante, dintr-o singură foaie. Încă mai sunt folosite ca material rulant activ în lipsa altor modele pe ecartament larg.

KTM-5

Imagine
___________________
Sursa: https://de.wikipedia.org/wiki/KTM-5#/media/File:71-605_(KTM-5)_tram_in_Nizhny_Novgorod.jpg

Datorită faptului ca modelul devenise învechit, anul 1988 aduce un nou model, KTM-8, după ce modelele 6 și 7 au fost din nou eșecuri . Diferența constă și în aspect (spre deosebire de KTM-5 acesta are forme mai curbate, primește încă o ușă, acestea având foi duble). Ca și KTM-5, este folosit și astăzi. KTM-8 a fost produs în 3 variante: KTM-8, KTM-8K (anii 1990-1995) și KTM-8KM( până în 2007).

KTM-8

Imagine

___________________
Sursa: http://ymtram.mashke.org/russia/prokopy ... _3_en.html


În perioada 1992-1995 se construiește modelul KTM-11 ca variantă cu uși pe ambele părți a lui KTM-8, folosită la metrou ușor.

KTM-11

Imagine
___________________
Sursa: https://transit.parovoz.com/muralista/p ... p?ID=21656

Din 1999 până în 2012 se construiește modelul KTM-19, o variantă foarte modernă, cu uși automate, firma led. A fost un succes fulminant, fiind livrat în toate țările post-sovietice cu tramvaie.

KTM-19

Imagine
____________________
Sursa: https://en.wikipedia.org/wiki/71-619#/media/File:71-619K_(KTM-19K)_in_Nizhny_Novgorod.jpg

Din 2009 se construiește modelul KTM-23. Este produs și în prezent, fiind un model simplu cu podea PPC. Ca o noutate, acesta are uși batante.

KTM-23

Imagine
____________________
Sursa: https://en.wikipedia.org/wiki/File:71-623_(KTM-23)_tram_in_Ufa_(on_test_route).jpg

Ne întoarcem puțin în trecut, mai exact în 2006, când uzinele produc, cei drept doar ca prototip, prima variantă articulată, cât și primul model cu podea parțial coborâtă, KTM-30.

KTM-30

Imagine
____________________
Sursa: https://www.skyscrapercity.com/showthre ... 45&page=35

În cele din urmă, penultimul model, KTM-31, o continuare a KTM-30. Se regăsește din anul 2011 în 6 exemplare la St. Petersburg.

KTM-31

Imagine
____________________
Sursa: https://ru.wikipedia.org/wiki/71-631#/m ... %D0%B5.jpg

Ultimul model, KTM-33 este un prototip produs în anul 2014, fiind și primul vagon LF al companiei.

KTM-33

Imagine
____________________
Sursa: https://www.skyscrapercity.com/showthre ... =121309612


La final aș dori să-i mulțumesc încă o dată prietenului, ce a dorit să rămână anonim, pentru efortul pe care la depus în
scrierea acestei prezentări, cât și pentru faptul că mi-a oferit ocazia de a vă prezenta acest articol.
GPS
Membru Silver
 
Mesaje: 1997
Membru din: Dum, 07 Iun 2015, 18:47

Re: Rusia - Istorie

Mesajde GPS » Dum, 25 Noi 2018, 21:56

Uralvagonzavod este o companie rusească specializată în producția de tancuri și aparatură militară. Aceasta are sediul în Ekaterinburg, subsidiarul pentru tramvaie numindu-se Uraltransmash.
Uzina se fondează în anul 1817, cu scop de exploatare auriferă, din 1917 aceasta este reprofilată în uzină de exploatare și prelucrare a petrol, iar din anul 1941 produce armament militar. În prezent principala ramură de producție sunt tramvaiele.
Uzina a produs și produce mai multe modele, prezentate mai jos.

Primul model, realizat în anul 1997, se numește 71-401 sau SPECTR-1. Următorul model a fost produs între anii 1999 și 2005 și s-a numit, cum probabil nici nu era greu de intuit, 71-402 sau SPECTR-2.
Modelul 71-402 survine în contextul în care modelul 71-401 avea o aparatură învechită asemănătoare vagoanelor Tatra. Modelul 71-402 are un aspect similar, dar componente electrice noi, în mare măsură datorate infrastructurii schimbate, ce necesita un alt echipament decât cel prezent pe modelul 71-401.

71-401

Imagine
______________
Sursa: http://transphoto.ru/photo/361108

71-402

Imagine
______________
Sursa: https://samaralife.wordpress.com/2015/0 ... %B0%D0%BC/

Următorul model a fost numit 71-403, spre deosebire de modelele 1 și 2 acesta nu a mai fost denumit SPECTR. Modelul a fost fabricat între anii 2003-2012. Acesta venea cu un nou design și cu echipamente noi, adaptate la noile cerințe. Modelul 71-404 a fost un proiect nerealizat.

71-403

Imagine
______________
Sursa: https://www.flickr.com/photos/legoblock/10222525273

După proiectul 71-404 uzina a continuat cu proiectul 71-405, ce a fost fabricat începând cu anul 2006, până în anul 2014. Un nou model ce aducea, din nou, ceva diferit, cu o înfățișare nouă și dezvoltat cerințelor, având motoare asincron, primul vagon al uzinei ce are acest tip de motor, acesta va fi fabricat în paralel cu fratele 71-403. Vagonul are două modele derivate: 71-405-08 pentru Moscova și un model 71-405-11 cu autonomie mai mare.

71-405

Imagine
______________
Sursa: https://hiveminer.com/Tags/tram%2Cyekaterinburg

71-405-08

Imagine
______________
Sursa: http://transphoto.ru/photo/161251/

71-405-11

Imagine
______________
Sursa: http://transphoto.ru/photo/1083150/?vid=212313

Dacă 71-405 era un model fără podea joasă, următorul bazat tot pe caroseria acestuia, este un model PPC, numit 71-407. Produs începând cu anul 2009, acesta a fost produs, precum modelul 71-405, până în anul 2014. Asemenea modelului anterior și acesta are un derivat, este vorba despre 71-407-01, acesta având măștile și salonul modificat.
Modelul va fi ultimul variantă solo cu podea PPC (în priporție de 33%) deoarece persoanele au reclamat greutatea cu care se face accesul în tramvai. Vagonul 71-407-01 reprezintă succesorul modelului 71-407, fabricându-se și astăzi.

71-407

Imagine
______________
Sursa: https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... 4%D0%B5_(1).jpg

71-407-01

Imagine
______________
Sursa: https://www.selectron.ch/en/news/newsle ... rsburg.php

Primul model articulat, cât și primul model LF, modelul 71-409 a fost realizat în anul 2009, acesta are și o variantă Facelift: 71-409-01.

71-409

Imagine
______________
Sursa: http://transphoto.ru/photo/738037/?vid=216819

71-409-01

Imagine
______________
https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... gograd.jpg
GPS
Membru Silver
 
Mesaje: 1997
Membru din: Dum, 07 Iun 2015, 18:47

Re: Rusia - Istorie

Mesajde GPS » Dum, 25 Noi 2018, 21:56

Următorul model este poate și cel mai cunoscut, 71-411, cunoscut ca și ATOM.

71-411

Imagine
______________
Sursa: https://ru.wikipedia.org/wiki/R1_(%D1%8 ... 0%B0%D0%B9)

După ATOM, noul 71-412 este un model de concepție nouă. Acesta fiind produs începând de anul acesta.

71-412

Imagine
______________
Sursa: https://www.metro-report.com/news/singl ... trams.html

71-414, un model precedent lui 71-412, fabricat între anii 2014 și 2017. Acesta este contemporan cu vagonul KTM-33 și a fost asamblat de PESA în Polonia.

71-414

Imagine
______________
Sursa: http://transphoto.ru/photo/675828/

Ultimul vagon fabricat de uzină, precum 71-412, începând de anul acesta, este modelul 71-415.

71-415

Imagine
______________
Sursa: https://transit.parovoz.com/muralista/p ... p?ID=67994

71-430 este un proiect conceput în anul 2015 împreună cu Universitatea Uralul de Sud.

Dacă în cazul modelelor produse de UKVZ modelele aveau corespondența modelelor KTM-xy -> 71-6xy, în cazul modelelor produse de Uraltransmash corespondența este UTM-xy -> 71-4xy.

Aici se încheie prezentarea producătorului Uraltransmash, mulțumiri se adresează și de această dată prietenului meu, fără care această prezentare ar fi fost imposibilă.
GPS
Membru Silver
 
Mesaje: 1997
Membru din: Dum, 07 Iun 2015, 18:47

Re: Rusia - Istorie

Mesajde GPS » Mar, 27 Noi 2018, 21:43

La propunerea prietenului meu, astăzi vă voi prezenta fabrica PK TS. Și de această dată meritele se îndrepată către prietenul meu anonim, căruia îi sunt din nou recunoscător.

PK TS (PC Carriage Systems/PK Transportnye Sistemy) este o companie de proiectare și construcție a tramvaielor, înființată în anul 2013, ca urmare a desprinderii din UKVZ.
Tramvaiele sunt produse în Fabrica de Vagoane Tver aflată în proprietatea Transmash, producătorul național de material rulant.
Compania produce doar 2 modele, acestea fiind: 71-911 "City Star" și 71-931 "Vityaz". Ambele sunt complet LF, diferența constând în numărul de vagoane, 71-911 fiind un model solo, în timp ce modelul 71-931 este dublu articulat.
Povestea companiei este una destul de interesantă. În anul 2000 se discută construcția unui tramvai LF, iar UKVZ, cea mai mare fabrică, își propune să realizeze modelul 71-625 (KTM-25), dar acesta nu a fost omologat. UKVZ continuă însă să lucreze în dezvoltarea acestui model, care nu avea însă să fie finalizat vreodată. Cu toate acestea în anul 2013 se revine la omologarea proiectului. După ce UKVZ a întrerupt relațiile cu camera de comerț se formează departamentul de proiectare, care va deveni, ulterior, independent. Departamentul de proiectare preia numele de PK TS, iar în anul 2014 după o colaborare cu Transmash, se realizează modelul 71-911, prezent în 39 de exemplare, produs și în prezent. Necesitatea unui model articulat se resimte astfel ia naștere modelul 71-931, produs în 243 de exemplare dintre care 11 clasice și 232 cu un design modificat, modelul derivat 71-931M.
În prezent modelele 71-931 și 71-931M se află în circulație în orașele: Moscova, Krasnodar și St Petersburg, în timp ce modelul 71-911 în orașele: Tver, Rostov-pe-Don și Perm.

71-911

Imagine
_____________
Sursa: http://transphoto.ru/photo/820356/

71-931

Imagine
_____________
Sursa: http://trams.ru/ph.php?pid=27300

71-931M

Imagine
_____________
Sursa: https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... t_view.jpg
GPS
Membru Silver
 
Mesaje: 1997
Membru din: Dum, 07 Iun 2015, 18:47

Re: Rusia - Istorie

Mesajde GPS » Vin, 30 Noi 2018, 23:10

Stația mecanică de tramvai St. Petersburg (PTMZ) a fost o fabrică de tramvaie din Leningrad / St. Petersburg ce a funcționat în perioada 1929-2013. Uzina a apărut în 1928, ca o fabrică de reparații auto. În primăvara anului 1934 se construiește secția de tramvaie, după ce realizarea acesteia a întâmpinat dificultăți. Înainte de inaugurare, producția de tramvaie se realiza în Depoul de Tramvaie Nr. 2, de unde au ieșit primele 4 vagoane LM-33, în anul 1933. Modelul prezintă și remorcă, fiind produse un total de 232 de unități între anii 1933 și 1939. În prezent mai există un cuplu funcțional în St. Petersburg folosit ca vagoane de muzeu, acesta fiind LM-33 4275 + LP-33 4454.

LM-33 + LP-33

Imagine
_________
Sursa: http://www.railpictures.net/photo/204244/

Proveniența denumirilor LM și LP este L - Leningrad, M - motor, P - remorcă (în alfabetul chirilic litera P simbolizează litera R din alfabetul latin).

Următorul model a reprezentat un prototip, LM-36 + LP-36, produs în 1936, a fost numit și "Blue Express". Acestea sunt mai largi și prezintă uși mai late. Au avut și denumirea de MCH-36.

LM-36 + LP-36

Imagine
_________
Sursa: https://www.alamy.com/36-4501-36-1937-2 ... 04142.html

LM-47 + LP-47 este un model fabricat între anii 1948 și 1949, proiectat în anul 1947. A fost fabricat în 43 de exemplare, fiind construite pentru a înlocui vagoanele de tip LM-33 și LP-33 distruse în Al Doilea Război Mondial. Pentru echiparea acestora s-au utilizat aceleași echipamente utilizate și pentru vagoanele LM-36 și LP-36, acestea fiind caroserii noi adaptate la trucurile rămase de la vagoanele LM-33 și LP-33 distruse. Până în anul 1973 au circulat ca tramvaie de călători, ca mai apoi să fie utilizate ca vagoane utilitare până în anii '90. În St. Petersburg mai există un cuplu: LM-47 3521 + LP-47 3584.

LM-47 + LP-47

Imagine
_________
Sursa: https://www.pinterest.com/pin/506655026811917870/

LM-49 + LP-49 este ultimul model de cupluri, fabricat între anii 1949 și 1960. În perioada 1965-1968 au mai fost produse câteva vagoane remorcă LP-49. În total au fost produse 400 LM-uri și 375 LP-uri. Datorită faptului că vagoanele LM-47 și LP-47 aveau o masă foarte mare, se ia decizia construcției unui model nou, care să fie produs în cantități mari și care să aibă o structură complet metalică, spre deosebire de celelalte ce aveau o structură din lemn amplasată pe un truc metalic. Printre caracteristicile pe care noile vagoane trebuiau să le aibă se numără: o capacitate mai mare decât a celorlalte vagoane, uși mai eficiente (fiind folosite uși glisante cu două foi), o durabilitate mai mare a vagonului, economia in materia prima. Având în vedere realizarea unui vagon decent, care să ofere un confort minim călătorilor s-a făcut un compromis privind ultimele două caracteristici ce trebuiau îndeplinite.
Designul era unul nou pentru tramvaiele sovietice, acestea în contextul în care structura tramvaiului se baza pe sudură, neexistând piese suplimentare, astfel încât costurile de producție să fie cât mai scăzute. Caracteristicile vagoanelor LM și LP sunt ecartament 1520 mm, 15 m lungime, și lățime 2,55 m. Acestea aveau uși culisante din 2 foi, iar începând cu anul 1958 un nou model de ferestre, utilizate și pe vagoanele LM-57. Au fost retrase la sfârșitul anilor '70, începutul anilor '80.
În prezent mai există 3 vagoane LM-49 și un vagon LP-49 în Nijni Novgorod.

LM-49 + LP-49

Imagine
_________
Sursa: https://picssr.com/tags/lm49
GPS
Membru Silver
 
Mesaje: 1997
Membru din: Dum, 07 Iun 2015, 18:47


Înapoi la Rusia / Россия


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori