Transportul în lumeEuropaUcraina / Україна

 

Topic: Ucraina - Istorie

7 posts, 5114 views
Ucraina - Istorie PTMZ

Deschid acest topic spre a vorbi despre industria transporturilor din Ucraina.
Cum ați reacționa dacă v-aș spune că CKD Tatra n-a murit în 2003, așa cum crede toată lumea, și funcționează în Dnipro, Ucraina, producând tramvaie la standarde acceptabile, și având contracte de furnizare cu egiptenii? Este greu de crezut, dar adevărat: compania Tatra-Yug, o urmașă ideologică a Tatrei cehoslovace fondată în 1993, produce tramvaie inspirate din seriile CKD.
Povestea fabricii începe în 1993, când Ucraina a ajuns să dețină resurse tehnice și materiale suficiente pentru a înființa prima fabrică de tramvaie de pe teritoriul ucrainean. Cum vecinii lor aveau încă succes cu tramvaiele Tatra, s-a decis înființarea unei companii ce ar putea funcționa în același ritm cu Tatra. În 1994, se semnează un contract de licență, prin care Tatra-Yug poate construi Tatra T6B5 sub numele de T3M. În 1996, pe măsură ce Tatra se îndrepta spre faliment, Tatra-Yug creștea producția. Conform acordului, până în 2003 s-au produs aceste tramvaie.
200px-Kiev3.jpg (11.47 KB; downloaded 4846 times)

În același an, defuncta Tatra predă omoloagei sale ucrainiene echipamentele și utilajele necesare unui nou model, K-1. Proiectat în 2001, acesta are afișaj digital rusesc, masca frontală oblică devine dreaptă, echipamentele electronice și electrice sunt noi. Datorită lipsei de fonduri, se produce abia din 2010 în serie, în 76 de exemplare.
250px-К-1_ззаду-1.jpg (21.62 KB; downloaded 4842 times)

250px-К-1_збоку.jpg (11.47 KB; downloaded 4845 times)

300px-К-1.jpg (42.16 KB; downloaded 4844 times)

Din 2006 până în 2012 se realizează un model biarticulat cu PPC, K-1M8. Din nefericire, a fost fabricat doar în 4 exemplare.
К-1М8_в_Донецке,_вид_спереди.jpg (17.98 KB; downloaded 4846 times)

Din 2012, se începe producția de tramvaie K-1 cu podea parțial coborâtă, K-1M. Până la ora actuală, s-au produs doar 10 bucăți.
К-1М.jpg (23.73 KB; downloaded 4879 times)

Un prototip de K-1M6 a fost lansat în 2017. Au participat 250 de companii de piese ucrainiene. Este 100% LF.
IMG_7559-1024x683.jpg (235.45 KB; downloaded 4841 times)

Tramvaiul K-1E6 este un model pentru Egipt, ce se află în stadiu de construcție. 100% LF.
IMG_9285Finallogo-1024x682.jpg (160.75 KB; downloaded 4885 times)

Și ultimul, dar nu cel din urmă, este K-1T206, un tramvai proiectat, modular, căruia i se poate schimba numărul de secțiuni la cerere. Tot 100% LF.
Screen-Shot-2018-09-13-at-13.02.59-1024x718.png (975.71 KB; downloaded 4850 times)

Schema boghiurilor:
111.png (119.19 KB; downloaded 4844 times)

Primele 6 poze sunt preluate de pe uk.wikipedia.org, iar ultimele 4 sunt de pe Tatra-Yug.com.ua
La final, aș dori să vă mulțumesc pentru atenția acordată.

 


Re: Ucraina - Istorie PTMZ

Vedere din spate
https://ru.m.wikipedia.org/wiki/Электрон_T5L64
200px-Electron_T5L64_Kotliarevskoho_2.JPG (9.58 KB; downloaded 4743 times)
Electrontrans este o fabrică ucraineano-germană, cu sediul în Liov, Ucraina, fondată în 2011. Fabrica produce tramvaie pentru ecartamente de 1000, 1435 și 1520mm, troleibuze, autobuze diesel și autobuze electrice. Compania funcționează sub directiva Concern-Electron, TransTech Vetschau și Avtotekhnoproekt.
Primul vehicul produs de fabrică este un tramvai cu 5 secțiuni, cu ecartament metric, T5L64, proiectat în 2012 și produs în 2013, în 15 exemplare. Este 80% ucrainean și 20% german, de asemenea fiind primul tramvai 100% LF produs în Ucraina. Are și un echivalent pentru ecartamentul de 1524mm, T5B64. Lungimea este de 30,2m, lățimea de 2300mm.
Tramvaiul are 250 de locuri, din care 58 sunt pe scaune. Modul de frânare permite recuperarea energiei din rețeaua de contact (economie cca 40%). De asemenea, este conceput cu sistem automat de lubrifiere a căii de rulare pe flansele rotite pentru secțiuni curbate.
Vedere frontală
250px-Electron_T5L64_Franka_square_1.JPG (15.98 KB; downloaded 4742 times)

Interior
Electron_T5L64_inside_04.JPG (10.42 KB; downloaded 4743 times)

Vedere din spate
https://ru.m.wikipedia.org/wiki/Электрон_T5L64
200px-Electron_T5L64_Kotliarevskoho_2.JPG (9.58 KB; downloaded 4743 times)

Varianta T5B64 are o lățime de 2500m. Sunt în proiect 10 unități, din care 6 au fost deja livrate la Kiev.
Cea mai interesantă este povestea primului tramvai, care a fost fabricat în 2014 pentru St. Petersburg, însă a fost refuzat din motive politice. Până la urmă, a fost livrat în Kiev, când a fost semnat contractul pentru cele 10 tramvaie în 2015.
Primul tramvai, la Kiev, în schema destinată St. Petersburg.

https://ru.m.wikipedia.org/wiki/Электрон_T5B64
Elektron-T5B64-Kyjiw-801.jpg (22.46 KB; downloaded 4742 times)

Tramvaiul T3L44 este un tramvai cu 3 secțiuni, complet LF, cu ecartament 1000mm, produs în 8 exemplare pentru Liov. Licitația pentru livrarea de tramvaie a fost câștigată în 2013, primul tramvai a fost livrat în 2014, iar celelalte au fost livrate până la finalul lui 2016. Are 19,5m lungime, 2300mm lățime, 160 de locuri, din care 35 pe scaune.
https://ru.m.wikipedia.org/wiki/Электрон_T3L44
Electron_T3L44.jpg (20.64 KB; downloaded 4740 times)

Autobuzul electric Elektron E19 este un prototip produs în 2016, ce circulă în Liov. Are o lungime de 12m, 100 de locuri, din care 36 pe scaune. Bateriile au o tensiune de 414V și o intensitate de 700A, ce permite deplasarea fără încărcare pe 280km.
Electrontrans E19 #101
https://ru.m.wikipedia.org/wiki/Электрон_Е19
267px-Електробус_E19101__Електрон_.jpg (18.48 KB; downloaded 4742 times)

Elektron A185 este un model de autobuz de 12m, produs din 2016 până în prezent. Reprezintă o variantă ușor modificată a lui CityLiAZ 12. Are aceleași caracteristici ca și Elektron E19, motor Cummins Euro 5. Până acum, s-au produs 80 de exemplare. Circulă în Liov.
https://ru.m.wikipedia.org/wiki/Электрон_А185
267px-Electron_A185_bus_in_Lviv.jpg (17.95 KB; downloaded 4741 times)

Și ultimul, dar nu cel din urmă, este troleibuzul Elektron T19, produs din 2014, în 12 exemplare. Suportă 106 persoane, din care 34 pe scaune. Are modificările T19101, T19102 și T19103, care diferă în ce privește motorul.
https://ru.m.wikipedia.org/wiki/Электронтранс
Electron_T19102_117.jpg (9.07 KB; downloaded 4742 times)

 


Re: Ucraina - Istorie ByOnu

Cheers pentru prezentare! Just saying insa, la K-1M6 si K-1E6 despre care spui ca sunt "100% LF" se vede destul de clar ca au trepte la prima si ultima usa. De fapt, primul si ultimul vagon sunt preponderent la doua trepte inaltime față de usile LF si vagonul central. ;)

Bravo lor ca au reusit minunea de a construi o fabrica in anii '90, in vreme ce estul se destrama. Noi nu doar ca n-am construit nimic, dar am ras tot.

Oricum, produsul in sine este insa aceeasi Tatra doar modificata, modernizata, lățită, lungita, articulata, samd. Arata a struto-camila. Este ceva asemanator cu Bucur LF. Pana nu vor arunca la gunoi patentul vechi si nu vor cumpara unul nou (asa cum a facut Astra), nu vor avea acces pe piata europeana.

 


Re: Ucraina - Istorie PTMZ

Ups :oops: ! Pe site zicea ceva de genul că ar putea fi 100% LF în viitor, n-am fost eu atent, scuze! Mersi pentru observație!
Într-adevăr, succesul unei fabrici noi în vremuri tulburi post-sovietice este o raritate! Și da, trebuie modernizată tehnica de producție.
Electrontrans ar putea intra, dar sunt mai mult locali și produc puțin. Trebuie mărită capacitatea de producție. Sunt ajutați de licența nemțească, deci ar fi păcat să nu iasă în evidență.

 


Re: Ucraina - Istorie 1689

La starea infrastructurii de tramvai din Kiev, T3M / K1 e cartea cistigatoare.
Apropo, T3SU-urile de acolo sint - estetic - cu zece clase deasupra T4R-urilor STB.

 


Re: Ucraina - Istorie PTMZ

Kievul merge cum merge, dar la București care ar merge, ignorând ecartamentul diferit?
Cred și eu că T3SU sunt mai faine decât ale noastre. În primul rând, poate apărea lipsa banilor pentru alte tramvaie sau buget limitat, ceea ce determină îngrijirea mai riguroasă a celor vechi. Ține și de "fauna" specifică fiecărei zone, turism, infrastructură și, mai ales, valoare culturală. Dar cea mai importantă e voința. Ucrainenii s-au inspirat din occident mai mult decât noi, deși nu sunt în UE, la capitolul acesta, al mentenanței. Să nu uităm că nu au avut fabrică până în 1993, și aceea cu o capacitate destul de mică, iar cealaltă producând cam un exemplar pe an, limitând astfel posibilitățile de reînnoire a parcului rulant.

 


Re: Ucraina - Istorie 1689

Ma refeream strict la starea T3-SU. Restul infrastructurii transportului in comun in Kiev e intr-o stare deplorabila.

 


Home page  • 
Parent forum: Ucraina / Україна  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use