Ucraina - Istorie

Transportul în comun și infrastructura din Ucraina

Ucraina - Istorie

Mesajde PTMZ » Lun, 17 Dec 2018, 19:25

Deschid acest topic spre a vorbi despre industria transporturilor din Ucraina.
Cum ați reacționa dacă v-aș spune că CKD Tatra n-a murit în 2003, așa cum crede toată lumea, și funcționează în Dnipro, Ucraina, producând tramvaie la standarde acceptabile, și având contracte de furnizare cu egiptenii? Este greu de crezut, dar adevărat: compania Tatra-Yug, o urmașă ideologică a Tatrei cehoslovace fondată în 1993, produce tramvaie inspirate din seriile CKD.
Povestea fabricii începe în 1993, când Ucraina a ajuns să dețină resurse tehnice și materiale suficiente pentru a înființa prima fabrică de tramvaie de pe teritoriul ucrainean. Cum vecinii lor aveau încă succes cu tramvaiele Tatra, s-a decis înființarea unei companii ce ar putea funcționa în același ritm cu Tatra. În 1994, se semnează un contract de licență, prin care Tatra-Yug poate construi Tatra T6B5 sub numele de T3M. În 1996, pe măsură ce Tatra se îndrepta spre faliment, Tatra-Yug creștea producția. Conform acordului, până în 2003 s-au produs aceste tramvaie.
200px-Kiev3.jpg
200px-Kiev3.jpg (11.47 KiB) Vizualizat de 552 ori

În același an, defuncta Tatra predă omoloagei sale ucrainiene echipamentele și utilajele necesare unui nou model, K-1. Proiectat în 2001, acesta are afișaj digital rusesc, masca frontală oblică devine dreaptă, echipamentele electronice și electrice sunt noi. Datorită lipsei de fonduri, se produce abia din 2010 în serie, în 76 de exemplare.
250px-К-1_ззаду-1.jpg
250px-К-1_ззаду-1.jpg (21.62 KiB) Vizualizat de 552 ori

250px-К-1_збоку.jpg
250px-К-1_збоку.jpg (11.47 KiB) Vizualizat de 552 ori

300px-К-1.jpg
300px-К-1.jpg (42.16 KiB) Vizualizat de 552 ori

Din 2006 până în 2012 se realizează un model biarticulat cu PPC, K-1M8. Din nefericire, a fost fabricat doar în 4 exemplare.
К-1М8_в_Донецке,_вид_спереди.jpg
К-1М8_в_Донецке,_вид_спереди.jpg (17.98 KiB) Vizualizat de 552 ori

Din 2012, se începe producția de tramvaie K-1 cu podea parțial coborâtă, K-1M. Până la ora actuală, s-au produs doar 10 bucăți.
К-1М.jpg
К-1М.jpg (23.73 KiB) Vizualizat de 552 ori

Un prototip de K-1M6 a fost lansat în 2017. Au participat 250 de companii de piese ucrainiene. Este 100% LF.
IMG_7559-1024x683.jpg
IMG_7559-1024x683.jpg (235.45 KiB) Vizualizat de 552 ori

Tramvaiul K-1E6 este un model pentru Egipt, ce se află în stadiu de construcție. 100% LF.
IMG_9285Finallogo-1024x682.jpg
IMG_9285Finallogo-1024x682.jpg (160.75 KiB) Vizualizat de 552 ori

Și ultimul, dar nu cel din urmă, este K-1T206, un tramvai proiectat, modular, căruia i se poate schimba numărul de secțiuni la cerere. Tot 100% LF.
Screen-Shot-2018-09-13-at-13.02.59-1024x718.png
Screen-Shot-2018-09-13-at-13.02.59-1024x718.png (975.71 KiB) Vizualizat de 552 ori

Schema boghiurilor:
111.png
111.png (119.19 KiB) Vizualizat de 552 ori

Primele 6 poze sunt preluate de pe uk.wikipedia.org, iar ultimele 4 sunt de pe Tatra-Yug.com.ua
La final, aș dori să vă mulțumesc pentru atenția acordată.
Avatar utilizator
PTMZ
 
Mesaje: 236
Membru din: Dum, 16 Dec 2018, 14:51

Re: Ucraina - Istorie

Mesajde PTMZ » Mar, 25 Dec 2018, 10:28

200px-Electron_T5L64_Kotliarevskoho_2.JPG
Vedere din spate
https://ru.m.wikipedia.org/wiki/Электрон_T5L64
200px-Electron_T5L64_Kotliarevskoho_2.JPG (9.58 KiB) Vizualizat de 464 ori
Electrontrans este o fabrică ucraineano-germană, cu sediul în Liov, Ucraina, fondată în 2011. Fabrica produce tramvaie pentru ecartamente de 1000, 1435 și 1520mm, troleibuze, autobuze diesel și autobuze electrice. Compania funcționează sub directiva Concern-Electron, TransTech Vetschau și Avtotekhnoproekt.
Primul vehicul produs de fabrică este un tramvai cu 5 secțiuni, cu ecartament metric, T5L64, proiectat în 2012 și produs în 2013, în 15 exemplare. Este 80% ucrainean și 20% german, de asemenea fiind primul tramvai 100% LF produs în Ucraina. Are și un echivalent pentru ecartamentul de 1524mm, T5B64. Lungimea este de 30,2m, lățimea de 2300mm.
Tramvaiul are 250 de locuri, din care 58 sunt pe scaune. Modul de frânare permite recuperarea energiei din rețeaua de contact (economie cca 40%). De asemenea, este conceput cu sistem automat de lubrifiere a căii de rulare pe flansele rotite pentru secțiuni curbate.
250px-Electron_T5L64_Franka_square_1.JPG
Vedere frontală
250px-Electron_T5L64_Franka_square_1.JPG (15.98 KiB) Vizualizat de 464 ori

Electron_T5L64_inside_04.JPG
Interior
Electron_T5L64_inside_04.JPG (10.42 KiB) Vizualizat de 464 ori

200px-Electron_T5L64_Kotliarevskoho_2.JPG
Vedere din spate
https://ru.m.wikipedia.org/wiki/Электрон_T5L64
200px-Electron_T5L64_Kotliarevskoho_2.JPG (9.58 KiB) Vizualizat de 464 ori

Varianta T5B64 are o lățime de 2500m. Sunt în proiect 10 unități, din care 6 au fost deja livrate la Kiev.
Cea mai interesantă este povestea primului tramvai, care a fost fabricat în 2014 pentru St. Petersburg, însă a fost refuzat din motive politice. Până la urmă, a fost livrat în Kiev, când a fost semnat contractul pentru cele 10 tramvaie în 2015.
Elektron-T5B64-Kyjiw-801.jpg
Primul tramvai, la Kiev, în schema destinată St. Petersburg.

https://ru.m.wikipedia.org/wiki/Электрон_T5B64
Elektron-T5B64-Kyjiw-801.jpg (22.46 KiB) Vizualizat de 464 ori

Tramvaiul T3L44 este un tramvai cu 3 secțiuni, complet LF, cu ecartament 1000mm, produs în 8 exemplare pentru Liov. Licitația pentru livrarea de tramvaie a fost câștigată în 2013, primul tramvai a fost livrat în 2014, iar celelalte au fost livrate până la finalul lui 2016. Are 19,5m lungime, 2300mm lățime, 160 de locuri, din care 35 pe scaune.
Electron_T3L44.jpg
https://ru.m.wikipedia.org/wiki/Электрон_T3L44
Electron_T3L44.jpg (20.64 KiB) Vizualizat de 464 ori

Autobuzul electric Elektron E19 este un prototip produs în 2016, ce circulă în Liov. Are o lungime de 12m, 100 de locuri, din care 36 pe scaune. Bateriile au o tensiune de 414V și o intensitate de 700A, ce permite deplasarea fără încărcare pe 280km.
267px-Електробус_E19101__Електрон_.jpg
Electrontrans E19 #101
https://ru.m.wikipedia.org/wiki/Электрон_Е19
267px-Електробус_E19101__Електрон_.jpg (18.48 KiB) Vizualizat de 464 ori

Elektron A185 este un model de autobuz de 12m, produs din 2016 până în prezent. Reprezintă o variantă ușor modificată a lui CityLiAZ 12. Are aceleași caracteristici ca și Elektron E19, motor Cummins Euro 5. Până acum, s-au produs 80 de exemplare. Circulă în Liov.
267px-Electron_A185_bus_in_Lviv.jpg
https://ru.m.wikipedia.org/wiki/Электрон_А185
267px-Electron_A185_bus_in_Lviv.jpg (17.95 KiB) Vizualizat de 464 ori

Și ultimul, dar nu cel din urmă, este troleibuzul Elektron T19, produs din 2014, în 12 exemplare. Suportă 106 persoane, din care 34 pe scaune. Are modificările T19101, T19102 și T19103, care diferă în ce privește motorul.
Electron_T19102_117.jpg
https://ru.m.wikipedia.org/wiki/Электронтранс
Electron_T19102_117.jpg (9.07 KiB) Vizualizat de 464 ori
Avatar utilizator
PTMZ
 
Mesaje: 236
Membru din: Dum, 16 Dec 2018, 14:51

Re: Ucraina - Istorie

Mesajde ByOnu » Joi, 27 Dec 2018, 11:52

Cheers pentru prezentare! Just saying insa, la K-1M6 si K-1E6 despre care spui ca sunt "100% LF" se vede destul de clar ca au trepte la prima si ultima usa. De fapt, primul si ultimul vagon sunt preponderent la doua trepte inaltime față de usile LF si vagonul central. ;)

Bravo lor ca au reusit minunea de a construi o fabrica in anii '90, in vreme ce estul se destrama. Noi nu doar ca n-am construit nimic, dar am ras tot.

Oricum, produsul in sine este insa aceeasi Tatra doar modificata, modernizata, lățită, lungita, articulata, samd. Arata a struto-camila. Este ceva asemanator cu Bucur LF. Pana nu vor arunca la gunoi patentul vechi si nu vor cumpara unul nou (asa cum a facut Astra), nu vor avea acces pe piata europeana.
VREAU PASAJ LA PIATA ROMANA! ACUM!
Avatar utilizator
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 4367
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

Re: Ucraina - Istorie

Mesajde PTMZ » Joi, 27 Dec 2018, 16:07

Ups :oops: ! Pe site zicea ceva de genul că ar putea fi 100% LF în viitor, n-am fost eu atent, scuze! Mersi pentru observație!
Într-adevăr, succesul unei fabrici noi în vremuri tulburi post-sovietice este o raritate! Și da, trebuie modernizată tehnica de producție.
Electrontrans ar putea intra, dar sunt mai mult locali și produc puțin. Trebuie mărită capacitatea de producție. Sunt ajutați de licența nemțească, deci ar fi păcat să nu iasă în evidență.
Avatar utilizator
PTMZ
 
Mesaje: 236
Membru din: Dum, 16 Dec 2018, 14:51

Re: Ucraina - Istorie

Mesajde 1689 » Lun, 31 Dec 2018, 08:14

La starea infrastructurii de tramvai din Kiev, T3M / K1 e cartea cistigatoare.
Apropo, T3SU-urile de acolo sint - estetic - cu zece clase deasupra T4R-urilor STB.
Avatar utilizator
1689
Membru Bronze
 
Mesaje: 786
Membru din: Mie, 10 Mar 2010, 19:38

Re: Ucraina - Istorie

Mesajde PTMZ » Sâm, 05 Ian 2019, 21:09

Kievul merge cum merge, dar la București care ar merge, ignorând ecartamentul diferit?
Cred și eu că T3SU sunt mai faine decât ale noastre. În primul rând, poate apărea lipsa banilor pentru alte tramvaie sau buget limitat, ceea ce determină îngrijirea mai riguroasă a celor vechi. Ține și de "fauna" specifică fiecărei zone, turism, infrastructură și, mai ales, valoare culturală. Dar cea mai importantă e voința. Ucrainenii s-au inspirat din occident mai mult decât noi, deși nu sunt în UE, la capitolul acesta, al mentenanței. Să nu uităm că nu au avut fabrică până în 1993, și aceea cu o capacitate destul de mică, iar cealaltă producând cam un exemplar pe an, limitând astfel posibilitățile de reînnoire a parcului rulant.
Avatar utilizator
PTMZ
 
Mesaje: 236
Membru din: Dum, 16 Dec 2018, 14:51

Re: Ucraina - Istorie

Mesajde 1689 » Lun, 28 Ian 2019, 09:47

Ma refeream strict la starea T3-SU. Restul infrastructurii transportului in comun in Kiev e intr-o stare deplorabila.
Avatar utilizator
1689
Membru Bronze
 
Mesaje: 786
Membru din: Mie, 10 Mar 2010, 19:38


Înapoi la Ucraina / Україна


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori