Transportul în lumeEuropaGrecia / Ελλάδα

 

Topic: Grecia - infrastructura feroviara

10 posts, 3642 views
Grecia - infrastructura feroviara BodoMinea

Situația căilor ferate din Grecia este cam la fel de complicată ca a Greciei în sine  :lol:

Mai exact, OSE (sau Hellenic Railways Organization), compania națională de căi ferate a Greciei, este o firmă privată ce deține liniile și tot materialul rulant. TrainOSE angajează personalul de tren, stabilește mersul și coordonarea trenurilor și este unicul operator pe liniile OSE, dar închiriază materialul rulant de la OSE, atât pentru trenurile de pasageri, cât și pentru cele de marfă. TrainOSE, fostă filială a OSE, este temporar administrată de stat și este într-un proces de privatizare, ca și OSE.

Eu am circulat pe una din liniile lor principale, Athens – Larissa – Thessaloniki.  Experiența pe scurt:

  • Sistemul online de bilete este acceptabil (clar mai bun ca la CFR Călători) dar este loc de mai bine -> m-am putut orienta fără probleme cu privire la mersul trenurilor și cât de cât referitor la prețuri, dar chiar și după setarea aplicației pe engleză anumite lucruri despre oferte, reduceri și disponibilitatea locurilor nu erau clare, plus că anumite texte nu apăreau în alfabetul latin.
  • Atât în gara din Thessaloniki cât și în Katerini personalul de la casă vorbea engleză, am primit fără probleme reducerea pentru tineri (deși nu eram din țară) și când a fost cazul m-a informat referitor la întârzieri. Personalul din tren nu părea să vorbească engleză dar nu a fost o problemă, au compostat biletele și și-au văzut de treabă.
  • Trenurile au circulat constant cu 160 km/h, călătoria a fost lină și plăcută, peisajele frumoase, mecanicul sau șeful de tren anunța stațiile - la trenul de întoarcere (ramă electrică) sigur anunța mecanicul pentru că îl vedeam, la IC-ul cu locomotivă nu știu.
  • Am dat sub 15 EUR pentru o distanță de aproximativ 160km (80 dus - cu tren IC, 80 întors - cu tren regional).
  • Atât vagoanele designed by Siemens ale trenului IC cât și locurile din rama electrică Desiro foarte confortabile și spațioase, totul civilizat și curat, dotat și funcțional. Nimic de reproșat.




Observăm în imagini:

  • Rama electrică Siemens Desiro clasa 460 EMU-5 (serviciu Regio): nu am de obiectat decât că nu îi funcționau afișajele interioare. Adică scria next station și apoi mesajul default cu OSE DESIRO sau așa ceva. Mai bine scoteau de tot next station și lăsau doar numele ramei dacă tot nu are PIS.
  • Trenul IC50 cu 2 locomotive clasa 120 Siemens & 1x clasa 220 AdTranz
  • Diverse fotografii din stația Katerini. O stație dintr-un orășel destul de micuț, modernizată din bani europeni și care exceptând graffiti-ul din subtraversarea liniilor se prezintă foarte bine: acceptabil de curată, peroane renovate, subtraversarea liniilor cu lifturi funcționale la fiecare peron. Cam tot ce poți cere de la o stație regională de acest gen.
  • Interiorul unui vagon de InterCity cu design Siemens
  • Interior Desiro Electric
  • Diverse fotografii cu infrastructura OSE: sisteme de semnalizare, protecție și control Alstom. Nu știu sigur dacă sunt ceva ATP, coridor ETCS, dar sigur sunt mai inteligente ca PZB-ul  :lol:.
  • Subtraversarea liniilor de la stația nouă din Salonic: lifturi, ca și la Katerini și spații de depozitat bagajele
  • Diverse: echipamente de semnalizare mai noi și mai vechi, locomotive remizate, semnalul de alarmă din Desiro, etc.









Ignorați posibilele intervenții mai colorate din audio-ul celui de-al doilea videoclip, eu și colegul de forum cu care eram am fost puțin surprinși când a venit ICul... :lol: Nu ne supărăm dacă îl vizionați pe mut.

 


Re: Grecia - infrastructura feroviara shoppy

Grecii continua sa fie cei mai descurcareti europeni, bravo lor
https://www.linkedin.com/pulse/9km-rail...8x3A%3D%3D

 


Re: Grecia - infrastructura feroviara shoppy

Filmare sub boghiu LDH-125


 


Re: Grecia - infrastructura feroviara aztec

Platamonas.
Linie inchisa in 2005.
Senzationala.
IMG_20220903_132430.jpg (1.51 MB; downloaded 1466 times)
IMG_20220903_132436.jpg (1.1 MB; downloaded 1466 times)

 


Re: Grecia - infrastructura feroviara shoppy

GFR lanseaza filiala din Grecia.



 


Re: Grecia - infrastructura feroviara reiny2000

Coliziune frontală între două trenuri, unul de pasageri și unul de marfă, lângă Larissa
Accidentul s-a produs la ora 3 dimineața, la 380 de km nord de Atena, lângă orașul Tempe din regiunea Larissa. Un tren de pasageri care făcea legătura între Atena și Salonic s-a ciocnit frontal cu un tren de marfă care mergea la Larissa, venind dinspre Salonic. Salvatorii au identificat 32 de morți, iar din ce 85 de răniți transportați la spitale, 25 sunt în stare gravă. 194 de pasageri au fost transportați la Larissa, dar la bordul trenului de pasageri se aflau 350 de pasageri și 20 de angajați ai companiei feroviare, ceea ce înseamnă că încă sunt persoane care nu au fost găsite.
Cel puțin trei dintre vagoane au luat foc. Potrivit presei grecești, supraviețuitorii au povestit că, la impact, mai mulți pasageri au fost aruncați prin geamurile vagoanelor, iar alții au rămas încarcerați între fiarele contorsionate, la răsturnarea trenului.
Cum e posibil ca două trenuri să circule pe același fir dar în direcții opuse?

 


Re: Grecia - infrastructura feroviara shoppy

Oameni cu creierul in vacanta, scot semnalizarea si mecanismele de siguranta(gen INDUSI) ca este mai ieftin sa circuli la linie libera data de seful de gara, si dupaia bagi la inchisoare seful de gara, ceea ce s-a si intamplat cu cel din Larissa, un fel de acarul Paun.
Au mai reusit si italienii acum vreo 30 de ani tot asa sa infiga un marfar intr-un tren pasageri, nu s-a invatat lectia.

 


Re: Grecia - infrastructura feroviara alliens

Mai degraba par sa o fi invatat-o, dar in sens negativ. Caile ferate grecesti parca au fost preluate de italieni de cand au fost in criza.

 


Re: Grecia - infrastructura feroviara shoppy

Un video cu explicarea accidentului:


 



Home page  • 
Parent forum: Grecia / Ελλάδα  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use