Grecia - infrastructura feroviara

Transportul în comun și infrastructura din Grecia

Grecia - infrastructura feroviara

Mesajde BodoMinea » Dum, 11 Sep 2016, 22:41

Situația căilor ferate din Grecia este cam la fel de complicată ca a Greciei în sine :lol:

Mai exact, OSE (sau Hellenic Railways Organization), compania națională de căi ferate a Greciei, este o firmă privată ce deține liniile și tot materialul rulant. TrainOSE angajează personalul de tren, stabilește mersul și coordonarea trenurilor și este unicul operator pe liniile OSE, dar închiriază materialul rulant de la OSE, atât pentru trenurile de pasageri, cât și pentru cele de marfă. TrainOSE, fostă filială a OSE, este temporar administrată de stat și este într-un proces de privatizare, ca și OSE.

Eu am circulat pe una din liniile lor principale, Athens – Larissa – Thessaloniki. Experiența pe scurt:

  • Sistemul online de bilete este acceptabil (clar mai bun ca la CFR Călători) dar este loc de mai bine -> m-am putut orienta fără probleme cu privire la mersul trenurilor și cât de cât referitor la prețuri, dar chiar și după setarea aplicației pe engleză anumite lucruri despre oferte, reduceri și disponibilitatea locurilor nu erau clare, plus că anumite texte nu apăreau în alfabetul latin.
  • Atât în gara din Thessaloniki cât și în Katerini personalul de la casă vorbea engleză, am primit fără probleme reducerea pentru tineri (deși nu eram din țară) și când a fost cazul m-a informat referitor la întârzieri. Personalul din tren nu părea să vorbească engleză dar nu a fost o problemă, au compostat biletele și și-au văzut de treabă.
  • Trenurile au circulat constant cu 160 km/h, călătoria a fost lină și plăcută, peisajele frumoase, mecanicul sau șeful de tren anunța stațiile - la trenul de întoarcere (ramă electrică) sigur anunța mecanicul pentru că îl vedeam, la IC-ul cu locomotivă nu știu.
  • Am dat sub 15 EUR pentru o distanță de aproximativ 160km (80 dus - cu tren IC, 80 întors - cu tren regional).
  • Atât vagoanele designed by Siemens ale trenului IC cât și locurile din rama electrică Desiro foarte confortabile și spațioase, totul civilizat și curat, dotat și funcțional. Nimic de reproșat.



Observăm în imagini:

  • Rama electrică Siemens Desiro clasa 460 EMU-5 (serviciu Regio): nu am de obiectat decât că nu îi funcționau afișajele interioare. Adică scria next station și apoi mesajul default cu OSE DESIRO sau așa ceva. Mai bine scoteau de tot next station și lăsau doar numele ramei dacă tot nu are PIS.
  • Trenul IC50 cu 2 locomotive clasa 120 Siemens & 1x clasa 220 AdTranz
  • Diverse fotografii din stația Katerini. O stație dintr-un orășel destul de micuț, modernizată din bani europeni și care exceptând graffiti-ul din subtraversarea liniilor se prezintă foarte bine: acceptabil de curată, peroane renovate, subtraversarea liniilor cu lifturi funcționale la fiecare peron. Cam tot ce poți cere de la o stație regională de acest gen.
  • Interiorul unui vagon de InterCity cu design Siemens
  • Interior Desiro Electric
  • Diverse fotografii cu infrastructura OSE: sisteme de semnalizare, protecție și control Alstom. Nu știu sigur dacă sunt ceva ATP, coridor ETCS, dar sigur sunt mai inteligente ca PZB-ul :lol:.
  • Subtraversarea liniilor de la stația nouă din Salonic: lifturi, ca și la Katerini și spații de depozitat bagajele
  • Diverse: echipamente de semnalizare mai noi și mai vechi, locomotive remizate, semnalul de alarmă din Desiro, etc.








Ignorați posibilele intervenții mai colorate din audio-ul celui de-al doilea videoclip, eu și colegul de forum cu care eram am fost puțin surprinși când a venit ICul... :lol: Nu ne supărăm dacă îl vizionați pe mut.
Ultima oară modificat de BodoMinea pe Dum, 11 Sep 2016, 23:14, modificat 1 dată în total.
Video & Foto Transport: Canal Youtube | Galerie Imgur
2016 -> Pe calea ferată: 3500km; Pe șosea: 5400km | 2015 -> Pe calea ferată: 1200km; Pe șosea: 5100km | 2014 -> Pe șosea: 2800km
Avatar utilizator
BodoMinea
Membru Silver
 
Mesaje: 506
Membru din: Dum, 13 Dec 2015, 12:02
Localitate: București

Re: Grecia - infrastructura feroviara

Mesajde shoppy » Mar, 03 Oct 2017, 15:41

Grecii continua sa fie cei mai descurcareti europeni, bravo lor
https://www.linkedin.com/pulse/9km-rail...8x3A%3D%3D
27: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SK, SW, TR, XK (Bucuresti)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 6567
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1


Înapoi la Grecia / Ελλάδα


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori