Tronsonul Deva - Lugoj

Proiectarea și execuția autostrăzii A1

Re: Tronsonul Deva - Lugoj

Mesajde abc_XC » Vin, 14 Dec 2018, 20:38

Ziarul Unirea are un articol nou despre lotul 4 al autostrazii Lugoj - Deva. La dealul Soimus (cel cu lilieci) s-a produs o noua alunecare de teren.
https://ziarulunirea.ro/video-autostrada-a-1-lotul-4-lugoj-deva-o-mini-alunecare-de-teren-inspre-viaductul-de-la-bejan-in-dealul-liliecilor-503694/
Autostrada A 1, lotul 4 Lugoj-Deva, o mini-alunecare de teren înspre viaductul de la Bejan, în ”Dealul Liliecilor”
Joi dimineață, pe lotul 4 al Autostrăzii A 1 Lugoj-Deva, în timp ce se lucra cu utilajele în zona viaductului de la Bejan, a avut loc o mini-alunecare de teren.
Practic, pământul de pe coama dealului, chiar în apropierea viaductului de la Bejan, a luat-o la vale. În zona alunecării exista plasă de protecție, iar ca proporții a fost mai mică decât cea precedentă, din apropierea viaductului de la Șoimuș.
Vineri se lucra cu utilaje în zona mini-alunecării de la viaductul de la Bejan. În cealaltă zonă de pe ”Dealul Liliecilor”, se lucra în continuare la excavarea dealului, cea mai mare concentrare de forțe, fiind în zona fostei alunecări, din apropierea viaductului de la Șoimuș.
În această zonă a fost înlăturat pietrișul și bolovanii, a fost decopertată toată poțiunea în care se aflau pioleții forați și se lucra pe aproape toată porțiunea alunecării la viitorul zid de susținere.






abc_XC
Membru Silver
 
Mesaje: 670
Membru din: Vin, 24 Iun 2016, 18:49

Re: Tronsonul Deva - Lugoj

Mesajde TibiV » Vin, 10 Mai 2019, 00:57

9 mai 20019.
”Dealul liliecilor”.... Este de manual.


TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 9327
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Tronsonul Deva - Lugoj

Mesajde TibiV » Sâm, 06 Iul 2019, 23:40

Tot de la Ziarul Unirea.
Sanse mari pentru deschiderea Lugoj-Deva, Lot 3 si si Lot 4, in august 2019...

https://ziarulunirea.ro/video-autostrada-a1-lugoj-deva-loturile-3-si-4-sanse-mari-de-deschidere-in-luna-august-a-acestui-an-531945/

Dealul Liliecilor:




Nodul Holdea:


TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 9327
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Tronsonul Deva - Lugoj

Mesajde TibiV » Mar, 06 Aug 2019, 00:05

Dealul Liliecilor cu doua saptamani inainte de deschidere:


TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 9327
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Tronsonul Deva - Lugoj

Mesajde misterr » Mie, 28 Aug 2019, 19:11

Contractul lotului 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva, gata 99%, ar fi fost reziliat

Imagine

Asociaţia Pro Infrastructură (API) susţine, într-o postare pe pagina proprie de Facebook, că miercuri Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a reziliat contractul lotului 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva.

“La 16 zile de când tronsonul de 21 de kilometri aflat la un procent fizic de 99% putea fi dat în trafic, ministrul Cuc (ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc - n. r.) şi executanţii lui din CNAIR au persistat în şantajarea constructorului şi obligarea acestuia de a accepta o extindere a garanţiei tuturor lucrărilor de la 4 la 10 ani, neluând în calcul în niciun moment deschiderea autostrăzii. Imaginaţi-vă rezilierea unui contract al unei case unde mai trebuie pus un bec. Pentru profesioniştii din domeniul infrastructurii de transport, aşa ceva este de neimaginat. Probabil vorbim de o premieră la nivel mondial”, afirmă API.

Potrivit sursei citate, contractul pentru Nodul Holdea (parte a altui contract cu acelaşi antreprenor) nu este reziliat, iar unul dintre cele două ecoducte construite nu a fost inclus şi nici plătit în cel reziliat.

″În concluzie, inaugurarea celor 21 de kilometri devine incertă. Singurul lucru sigur este că statul român va pierde definitiv garanţia de patru ani şi că vom avea mulţi ani de procese în urma cărora riscăm să plătim tot noi, contribuabilii români, daune financiare de zeci de milioane constructorului”, mai notează API.

Surse oficiale din domeniul transporturilor au confirmat pentru AGERPRES această informaţie.

“S-a luat decizia rezilierii. Ministrul Cuc şi directorul CNAIR, Scarlat, au fost la discuţii cu constructorul şi s-a reziliat (contractul - n. r.)”, au spus sursele citate.

În urmă cu două zile, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, declara că ar putea fi reziliat contractul pentru realizarea lotului 3 din autostrada Lugoj-Deva, în funcţie de rezultatele obţinute în urma unei întâlniri care va avea loc cu constructorul acestui tronson.

“Astăzi la ora 15:00 va veni antreprenorul la sediul ministerului. Domnul Sorin Scarlat (directorul general al CNAIR - n.r.) a fost joi pe autostradă, ştiţi că dădusem termenul acela de 10 zile pentru a remedia lucrurile pentru a fi dată în trafic autostrada. Astăzi sunt două scenarii: fie semnăm un act adiţional pentru prelungirea garanţiei, fie, dacă nu, din ce am fost informat, se va rezilia contractul, vom prelua lotul de autostradă, vom finaliza noi ce aveau de finalizat, vorbesc de elementele de siguranţă: gardul perimetral, decolmatări, lucruri oricum minore de făcut, dar care, practic, asigurau viabilitatea autostrăzii. Îl vom prelua şi îl vom deschide traficului aşa cum ne-am asumat”, a arătat Cuc, într-o conferinţă de presă.
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3575
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Tronsonul Deva - Lugoj

Mesajde misterr » Joi, 29 Aug 2019, 19:34

Contractul lotului 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva, reziliat. Firma a primit deja 95% din bani

Click pe imagine pentru video:

Imagine

Deși autostrada Lugoj - Deva este aproape terminată și plătită, CNAIR a reziliat contractul. Oficialii CNAIR acuză acum firma de construcție că ar fi turnat mai puțin asfalt și ar fi umflat prețul lucrărilor.

Dar, până să constate aceste probleme, statul a dat și banii pentru autostradă: 95% din suma totală.

În timpul construcţiei tronsonului 3 al autostrăzii Lugoj - Deva, de 21 de kilometri, au apărut nenumărate fisuri, terasamentul s-a prăbuşit, iar asta s-ar putea repeta după deschidere, se tem şeful Companiei pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere şi ministrul Transporturilor.

Oficialii susţin că, în unele locuri, constructorul ar fi turnat un strat de asfalt şi cu 2 centimetri mai subţire, iar preţul unor poduri ar fi fost umflate. Şefii de la transporturi afirm[ că ar fi descoperit în total 60 de probleme. Ciudat este că au aflat de ele abia acum, când lotul este aproape finalizat. Ministrul Transporturilor spune că reprezentantul statului pe şantier, un inginer consultant, le-a transmis rapoarte false.

Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor: „Consultantul e primul care a greşit, pentru că el şi-a asumat hârtiile. El a dat hârtiile semnate, ştampilate, la companie: totul e ok”.

Pentru toate problemele de pe autostradă, constructorul a fost amendat cu 73 de milioane de euro. În plus, ministrul Răzvan Cuc şi directorul actual al CNAIR i-au cerut constructorului opt ani de garanţie în loc de patru, cât prevedea iniţial contractul.

Sorin Scarlat, directorul CNAIR: „Sunt probleme de calitate pe acest lot. Noi dorim să obţinem un produs pe care l-am plătit sau îl plătim”.

Ministerul Transporturilor anunță acum, în al 12-lea ceas, că se va îndrepta penal împotriva consultantului, dar și împotriva foștilor manageri din Compania Naționala pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere, care au fost responsabili de autostradă. Unii dintre ei sunt și acum angajați în companie. Surprinzător, dar firma de construcție și a primit deja 95% din bani.

Adică aproape 580 de milioane de lei. Ministrul Transporturilor susţine, însă, că are garanţia de 58 de milioane de lei a constructorului, pe care o poate folosi în caz că trebuie să repare autostrada.

Acum autostrada este aproape gata. Ca să o deschidă circulaţiei, cei de la CNAIR promit să lucreze în regie proprie. Mai au de pus garduri de protecţie, de curăţat sistemul de evacuare a apei şi de efectuat o expertiză care să scoată la iveală eventuale probleme de structură.

Am încercat să obţinem poziţia inginerului consultant, dar şi a firmei de construcţie Comsa, dar cei vizaţi nu au comentat deocamdată acuzaţiile. Ministrul Răzvan Cuc se aşteaptă ca aceştia să conteste în instanţă sancţiunile şi rezilierea contractului.

Lucrările la lotul 3 din autostrada Lugoj - Deva au început în 2013 şi urmau să fie gata încă în 2015. CNAIR promite să o deschidă acum până la sfârşitul anului.

Reacția constructorului:

„Lotul 3 din autostrada Lugoj-Deva este finalizat și așteaptă recepția pentru a fi dat în folosință. Ministrul Cuc a reziliat însă contractul într-un mod absolut abuziv!

Piedicile înregistrate de Asociere pe parcursul derulării proiectului cât și rezilierea contractului în momentul în care construirea lotului 3 a fost finalizată ridică mari semne de întrebare despre integritatea și buna credință a autorităților statului, care intenționat au adus întârzieri în desfășurarea lucrărilor.

Asocierea a anunțat pe 12 august că lucrările aferente proiectului au fost finalizate și că nu există impedimente de ordin tehnic sau contractual pentru ca CNAIR să nu efectueze recepția proiectului și punerea sa în funcțiune. Finisajele actuale sunt în afara corpului autostrăzii și se pot executa fără a încurca traficul, ceea ce înseamnă că nu împiedică recepția lucrării.

De asemenea, Asocierea consideră o imprudență deschiderea unilaterală, în data de 13 august, de către CNAIR a traficului la Nodul Ilia, existând pericolul unui risc pentru utilizatori și nu își asumă nicio responsabilitate cu privire la această situație, având în vedere că recepția s-a realizat fără o coordonare corespunzătoare între Părți.

Totodată, Asocierea subliniază că a depus mari eforturi pentru finalizarea lucrărilor, luând în considerare nu doar lipsa plăților pentru lucrările efectuate și certificate pentru plată, ci și nerespectarea de către CNAIR a deciziilor Comisiei de Adjudecare a Disputelor, derivate din pretențiile Asocierii de la începerea lucrărilor, care sunt obligatorii.

În prezent, CNAIR are o datorie de 99,216 milioane lei față de Asociere, derivată în principal din revendicări estimate de Comisia de Adjudecare a Disputelor și lucrări certificate și aprobate de Inginer, care, însă, nu au fost autorizate de CNAIR. Din cele 99,216 milioane de lei suma de 15, 5 milioane de lei fără TVA este aferentă Ecoductului 1 neplătit de CNAIR încă din anul 2016.

Având în vedere blocarea recepției și predarea lotului 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, Asocierea trebuie sa informeze organizațiile europene competente despre această situație, astfel încât să ia măsurile considerate oportune”.
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3575
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Anterior

Înapoi la A1 (București - Pitești - Sibiu - Deva - Lugoj - Timișoara - Arad - Nădlac)


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

cron