Infrastructura rutieră din RomâniaȘtiri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere

 

Topic: Coridorul IV

360 posts, 136619 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 26
 
 

📖 Pagination options
Coridorul IV Tavi

http://www.capital.ro/articol/monteadriano-a-finalizat-10-km-de-autostrada-in-doi-ani-137989.html
Constructorul portughez MonteAdriano, cu afaceri de 130 mil. euro la nivel local, a finalizat primul tronson din coridorul IV european, lucrare în valoare de 20,8 mil. euro, potrivit unui comunicat al companiei.

Tronsonul centurii Lugoj, contruit în regim de autostradă, a fost atribuit prin licitaţie  de către Ministerul Transporturilor prin CNADNR în 3 martie 2008. În doi ani compania portugheză a finalizat cei 9,6 km de autostradă la un cost de 2,2 mil. euro pe kilometru. În costul de execuţie a fost inclusă şi relocarea utilităţilor care se aflau în zonă.
„Centura Lugoj reprezintă o lucrare de referinţă pentru infrastructura din România pentru că este un nod important, asigurând conexiunea în coridorul IV transeuropean cu tronsonul Deva-Lugoj-Nadlac”, a declarat Luis Vinagre, directorul general al MonteAdriano, sucursala România.
La executarea lucrărilor au fost implicaţi peste 210 muncitori şi ingineri, dintre care, în mod direct pe şantier au fost 90.
Compania MonteAdriano a realizat până acum în România şapte proiecte, în valoare de peste 134 mil. euro.
„Suntem în România din 2005 şi vrem să participăm mai departe la dezvoltarea infrastructurii la nivel european. Absorbţia fondurilor europene este un «must» pentru România, iar experienţa noastră în acest sens este benefică pentru statul român. O verigă importantă în realizarea infrastructurii moderne din România sunt consultanţii internaţionali pe care statul român îi angajează să supervizeze acest lucrări şi al căror aport este determinant”, consideră Luis Vinagre.€

 


Re: Coridorul IV DanCld

Pentru a nu dezinforma cititorii trebuie sa subliniem ca e vorba doar de centura 1+1 a orasului Lugoj, acum parte a DN6. Povestile cu autostrazile sunt deocamdata doar bune de adormit copiii  :!:

 


Re: Coridorul IV Tavi

DanCld wrote:
Pentru a nu dezinforma cititorii trebuie sa subliniem ca e vorba doar de centura 1+1 a orasului Lugoj, acum parte a DN6. Povestile cu autostrazile sunt deocamdata doar bune de adormit copiii  :!:

F buna observatia!
DanCld, poate explici un pic diferentele si pentru cei mai putin cunoscatori.

 


Re: Coridorul IV DanCld

Articolul de mai sus e un copy-paste de cine stie unde, o dezinformare plimbata din ziar in ziar. Exista un set de poze la skyscrapercity care arata trista realitate, adica un drum national clasic de 7 metri + inca vreo 3 metri acostament lateral (adunat din ambele parti). Bine, adunand metru cu metru ne apropiem de un sens de autostrada dar ce facem cu podurile  :lol:

 


Re: Coridorul IV Tavi

DanCld wrote:
Articolul de mai sus e un copy-paste de cine stie unde
Comunicatul este al corporatiei dupa cum scrie si sursa citata in link.
DanCld wrote:
o dezinformare plimbata din ziar in ziar.
Ma rog, daca zici tu...parerea mea este ca omu' a vandut drepturile de autor la cati a putut :)) dar fiecare e liber sa inteleaga cat il duce mintea :idea:
DanCld wrote:
Exista un set de poze la skyscrapercity care arata trista realitate, adica un drum national clasic de 7 metri + inca vreo 3 metri acostament lateral (adunat din ambele parti).
Baga un link. ;)
DanCld wrote:
Bine, adunand metru cu metru ne apropiem de un sens de autostrada dar ce facem cu podurile  :lol:
Ei vezi? Aici deveneai tu geniu daca explicai diferentele 8-)

 


  • Mrs
  • Posted:
  •  

Re: Coridorul IV Mrs

Deva – Orăştie, povestea fără sfârşit a autostrăzii care nu a început!

România a ajuns să se milogească de Comisia Europeană ca să prelungească perioada în care poate folosi fondurile ISPA pentru construirea tronsonului din coridorul IV paneuropean care leagă Deva de Orăştie.

Şi aceasta pentru că de patru ani Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) nu a reuşit să atribuie lucrarea, cu toate că până acum au existat patru tentative. Ultima e în derulare. 12 consorţii s-au prezentat la licitaţia pentru construirea respectivei bucăţi de autostradă. Relicitarea a avut loc la data de 19 mai, dar încă nu s-a stabilit un câştigător. Reprezentanţii CNADNR spun că acum se verifică toate ofertele şi că în cursul acestei luni va fi cunoscut câştigătorul.

La ultima strigare, cea din luna mai, nici nu s-au deschis bine ofertele de licitaţie că, în dulcele stil românesc, mai multe firme au fost excluse din start de CNADNR din procedura de atribuire. De altfel, problema autostrăzii invizibile Deva - Orăştie a fost îndelung prezentată şi de Radu Berceanu, care se arăta indignat de contestaţiile care curg cu nemiluita în cazul atribuirii contractului pentru autostrada din judeţul Hunedoara. Ministrul declara pe atunci că se poartă moda ca cel de pe locul cinci să îl conteste pe câştigător până când acesta, sătul de situaţie, cedează 20% din lucrare. De această dată însă, locul doi a fost exclus din start din licitaţie chiar de CNADNR. Motivul găsit ar fi fost o neregulă în garanţia depusă de consorţiul de pe locul doi, prin liderul Puentes Y Calzados Infraestructures SLU, o asociere de patru firme.

Surse din Ministerul Transporturilor susţin însă că excluderea asocierii care ocupa locul al doilea a avut un scop politic, asta pentru că aceia care ocupă poziţia a treia, asocierea dintre Straco - Strabag ar trebui să ia contractul pentru Deva - Orăştie. Locul al doilea, odată exclus din licitaţie devansează poziţiile automat. Lucrurile nu au rămas însă după bunul plac al legilor interne din CNADNR. Asta pentru că asocierea exclusă a câştigat în instanţă, Curtea de Apel Bucureşti dispunând obligarea CNADNR la reluarea procedurii de atribuire prin licitaţie publică la faza deschiderii ofertelor. Orice acţiune întreprinsă de Companie, chiar şi un recurs la sentinţa existentă ar duce la un proces îndelungat care ar putea face ca România să piardă automat fondurile pe care le are de mai bine de patru ani.

Tocmai pentru a întâmpina "pierderile politice" şi a aşterne liniştiţi jocurile de culise pentru licitaţia Deva - Orăştie, conducerea CNADNR a încercat obţinerea unui acord de principiu privind extinderea perioadei în care pot fi accesate fondurilor ISPA. Lupa pentru locul doi în proiectul Deva - Orăştie este atât de acerbă, întrucât, spun surse din Ministerul Transporturilor, oferta de pe locul întâi ar fi necalificabilă. Contactat telefonic, Alexandru Horpos, directorul Straco, cel despre care se spune că ar fi favorit în cursa pentru Deva - Orăştie, a precizat: "De unde ştiţi pe ce loc suntem? Nici noi nu ştim! Pachetele sunt închise. Eu vă dau în judecată dacă ştiţi pe ce loc este fiecare! Dacă ceilalţi ştiu pe ce loc sunt, eu nu ştiu.

Există un punctaj şi comisia decide. Deci numai preţurile pe care un constructor le oferă nu sunt reale. Nu am discutat cu autorităţile să ştiu ce se întâmplă şi nu mă interesează". Trebuie să precizăm însă faptul că, în procesele-verbale de deschidere, comisia revizuieşte şi ofertele financiare ale tuturor ofertanţilor. Astfel că, prima clasificare s-a realizat încă din luna iunie. Încă de atunci, fiecare ofertant îşi cunoaşte exact poziţia, cel puţin din punct de vedere financiar.

O altă problemă a proiectului Deva - Orăştie este lipsa consultantului, cel care ar fi trebuit să medieze relaţiile dintre companie şi ofertanţi. Potrivit constructorilor, documentaţia este verificată de o comisie a CNADNR, comisie ce are un singur responsabil - directorul pe calitate în cadrul companiei, Petre Dumitru. Acesta s-a dovedit extrem de obedient şi "echidistant", recomandându-l cu prisosinţă scandalul consultanţei pentru tronsonul Cernavodă - Medgidia, Medigia - Constanţa.

Şef de comisie şi atunci, Dumitru a dat de două ori câştig de cauză firmei care ocupa locul 4 din punct de vedere al ofertei financiare. În ciuda existenţei a două hotărâri judecătoreşti în favoarea Search Corporation, participantă la licitaţie pentru consultanţa celor două tronsoane, Dumitru a refuzat să le pună în aplicare.

Nici în următorii patru în ani în judeţul Hunedoara nu se va circula pe autostradă. Iniţial, lucrările trebuiau să înceapă în 2007 şi să fie finalizate în 2010, atunci când se încheie programele ISPA. După trei încercări de atribuire a contractului, CNADNR a organizat la 19 mai o relicitare. Directorul "Autostrăzi" din cadrul CNADNR, Adrian Ionescu, a declarat: "Nu pot spune cu precizie cât va mai dura. Sunt mii de pagini pe care le-au depus participantele la procedura de relicitare pentru acest tronson. Facem o verificare amănunţită pentru că este vorba despre fonduri în valoare de peste 253 de milioane de euro. În câteva săptămâni vom şti cine este constructorul şi, după ce vor fi parcurse toate etapele legale vom semna şi contractul". Criteriul de atribuire a contractului este "oferta cea mai bună din punct de vedere economic". În alegerea ofertei câştigătoare, propunerea financiară va avea o pondere de 50%, iar cea tehnică tot 50%.

Valoarea estimată a contractului este de 253.375.705,12 euro. Trei sferturi din finanţare vine de la UE, iar restul de la Guvernul României. Practic, era vorba despre fonduri ISPA, iar acestea erau aplicabile până la 31 decembrie 2010. În fapt, aceşti bani se pot pierde dacă nu există motive bine întemeiate pe care autorităţile române să le prezinte în faţa Comisiei Europene. Directorul "Autostrăzi" din cadrul CNADNR, Adrian Ionescu, susţine însă că există deja acordul de principiu al părţii europene pentru ca banii că fie folosiţi până în 2012: "De principiu, Comisia Europeană a fost de acord ca fondurile să fie folosite până la sfârşitul anului 2012. Dacă nu vor fi contestaţii în instantă, cred că deja în septembrie ar putea chiar să înceapă lucrările pe bucata dintre Deva şi Orăştie".


Un alt pod Basarab în judeţul Hunedoara
Traseul tronsonului Deva - Orăştie porneşte din Şoimuş, urmează cursul râului Mureş, unde va avea două supratraversări până în zona Aurel Vlaicu, iar în rest păstrează malurile Mureşului. Bypass-ul traversează suprafaţa comunelor Şoimuş, Hărău, Rapolt, Turdaş şi a oraşelor Simeria, Orăştie şi Geoagiu. Proiectul prevede 19 poduri, din care cel mai dificil este un pod peste Mureş, care are 2 kilometri lungime. Construcţia acestuia se ridică la dificultatea şi anvergura podului Basarab din Bucureşti. Construirea tronsonului Deva - Orăştie este însă cu atât mai importantă cu cât pe DN 7, care preia tot transportul rutier spre graniţa de Vest a României, a devenit în ultimii ani cea mai aglomerată şosea din ţară. Aici trec zilnic 30.000 de maşini, iar în perioada de vară chiar şi 40.000.



http://www.jurnalul.ro/stire-special/de...51688.html€

 


  • Mrs
  • Posted:
  •  

Re: Coridorul IV Mrs

Chiar daca e un pic mai vechi articolul, incepand cu 1 septembrie spre Budapesta se va merge pe autostrada de la Mako...


Ungurii ne-au mai dat o lecţie: Autostrada M43 a fost construită în doi ani


În timp ce la autostrada Vestului, dintre Arad şi Timişoara, lucrările se desfăşuară în ritm de melc, ungurii au ajuns deja în apropiere de graniţa română. Autostrada Szeged-Mako, de 24,9 km, este aproape terminată, urmând să fie predată pe data de 31 august 2010. În 2012, ungurii vor inaugura drumul rapid dintre Mako şi Nădlac, care măsuară 23 de kilometri.

Autostrada Szeged-Mako va fi inaugurată în luna august, iar drumul rapid care leagă autostrada maghiară de Nădlac este proiectat şi va fi gata în doi ani.


Vecinii maghiari nu au redus ritmul de lucru la investiţiile în infrastructura rutieră, deşi Ungaria este unul dintre statele UE cele mai afectate de recesiune. Autostrada M43 are 30 de kilometri şi leagă oraşele Szeged de Mako. Termenul limită de predare este 31 august 2010. Lucările la M43 au început în 2008. Autostrada are, patru benzi, câte două pe sens, plus banda de urgenţă. Drumul a plecat de la buza deja celebrei autostrăzi M5, care duce la Budapesta, legătura fiind realizată prin câteva poduri spectaculoase. Mai mult, în Szeged s-a construit şi un pod nou peste Tisa.  Autostrada Szeged-Mako a costat 200 de milioane de euro. Aproape 70 la sută din investiţie se realizează prin finanţări venite de la Uniunea Europeană, restul de aproape 30 la sută sunt fonduri plătite de statul maghiar.

Peste doi ani sunt la graniţă

Planul maghiarilor de a ajunge cu autostrăzile până la graniţa cu România mai cuprinde şi tronsonul de 23 de kilometri dintre localitatea Mako şi Nădlac. Se lucrează din greu la ieşirea din Mako, termenul limită pentru predarea autostrăzii până la graniţă fiind sfârşitul anului 2012. Preşedinta judeţului Csongrad a cerut, anul trecut, Guvernului României să grăbească lucrările la autostrada Vestului. Chiar dacă ungurii se află în apropierea graniţei, autorităţile de la noi doar supraveghează ritmul lent cu care ia naştere autostrada dintre Arad şi Timişoara.

Autostrada Timişoara-Arad este gata în 14 ani

Într-un an, autostrada Vestului a ajuns la doar 7 la sută din graficul stabilit. În acest context, cei aproape 40 de kilometri dintre cele două oraşe din Vest ar urma să fie terminaţi în 14 ani. Pe tronsonul dintre Arad şi Timişoara sunt deschise nouă puncte de lucru, iar la două dintre ele se toarnă piloni. Totodată, se lucrează la şase poduri, din cele 31 câte sunt în proiect şi la câteva podeţe. Costul acestei autostrăzi se ridică la 161 de milioane de euro. Tronsonul de autostradă Nădlac-Arad, în lungime de 38,5 km, valoarea estimativă a lucrărilor fiind de 198,5 milioane de euro, însă până la prima piatră de temelie va mai curge mult timp.


Încă două şosele spre România

Până în prezent, Ungaria are autostradă spre Austria, Serbia, Slovacia, nu însă şi spre România şi Ucraina. Pe lângă autostrada de la Szeged spre frontieră, ungurii mai au în lucru încă două şosele rapide spre România: M42, care va ajunge la Berettyoujfalu, de la Debrecen spre graniţa cu judeţul Bihor, şi M44, pe tronsonul Kecskemet-Bekescsaba-Gyula.



http://www.adevarul.ro/locale/timisoara...76130.html€

 


  • Mrs
  • Posted:
  •  

Re: Coridorul IV Mrs

Autostrada vestului: 1 kilometru în 10 zile

Prognozată să fie gata la începutul lui 2011, autostrada vestului va fi funcţională cel mai devreme la sfârşitul anului viitor. Veştile bune de pe autostrada vestului Arad-Timişoara sunt umbrite parţial de cele proaste, chiar şi pentru cei implicaţi direct în construcţia autostrăzii.


Turnarea primului strat de asfalt pe doi kilometri din traseul viitoarei autostrăzi este doar un prim pas în recuperarea întârzierilor, fapt recunoscut şi de oficialii Ministerului Transporturilor. „Vremea a provocat cele mai multe întârzieri şi mai sunt probleme de rezolvat cu privire la zonele aflate în exploatare arheologică, dar sperăm ca bună parte dintre aceste întârzieri să fie recuperate”, a  declarat ministrul secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Eusebiu Pistru.
Secretarul de stat a mai adăugat că se lucrează în acest moment şi la viaductul care se construieşte peste drumul judeţean cu care se intersectează autostrada la Şagu, dar şi la alte viaducte şi poduri de pe traseu.

Cu toate acestea, termenul de finalizare al autostrăzii Arad-Timişoara va fi mai mult ca sigur amânat. Programat iniţial pentru începutul lui 2011, termenul de predare a lucrării va fi finele anului viitor sau chiar începutul lui 2012. „Am discutat cu cei care execută lucrările şi sperăm ca la finele lui 2011 sau cel târziu în primul trimestru din 2012, autostrada să fie finalizată”, a mai declarat Pistru. „Nu pot avansa un termen, pentru că sunt încă probleme cu anumite situri arheologice unde nu putem intra, dar termenul iniţial va suferi cu siguranţă modificări”, a declarat  Marco Grinovero, managerul de proiect.
Nici reprezentanţii societăţii civile nu crede în finalizarea la timp a autostrăzii. „E ca la noi. Nimic nu e gata la timp. Cred că e de vină şi legislaţia, dar şi lipsa de preocupare a celor ce încheie contractele”, susţine  Dan Artimon, preşedinte al asociaţiei civice Arad ID.



http://www.adevarul.ro/locale/arad/arad...69187.html€

 


  • Mrs
  • Posted:
  •  

Re: Coridorul IV Mrs

Chiar daca nu este un ziar de urmarit, interesant as spune articolul:

http://www.cancan.ro/actualitate/intern ... 18269.html

4 milioane de euro din taxa de la Fetesti

Sutele de mii de turisti care s-au indreptat spre litoral nu au adus profit doar hotelierilor, ci si Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationa-
le din Romania (CNADNR). "Prin Agentia de Taxare de la Fetesti au tranzitat in perioada 1 iunie - 31 iulie 2010 un numar de833.765 autoturisme", a declarat, pentru CANCAN, directorul general al CNADNR, Dorina Tiron. Si, fiindca nimic nu e gratis, cei peste 800.000 de soferi si motociclisti au scos din buzunare sume aparent modice pentru a trece de bariere.
Cate un leu, cate un leu, angajatii de la statia de taxare au strans, in doua luni, 17,4 milioane de lei, cu TVA inclus. Adica peste patru mi-lioane de euro. "Aceasta suma s-a incasat ca urmare a aplicarii tarifului de utilizare a podului peste Dunare Fetesti - Cernavoda. Sumele reprezinta tarifele achitate pentru toate categoriile: motociclete, autoturisme, vehicule de transport persoane si marfa", a explicat directoarea Tiron. Conform managerului CNADNR, sumele fabuloase incasate pe tot parcursul anului de la persoanele care trec pe pod sunt investite in drumuri: "Sumele incasate ca urmare a aplicarii acestor tarife constituie o parte a veniturilor proprii ale CNADNR - SA, venituri care se utilizeaza in principal pentru proiectarea, repararea, administrarea si intretinerea drumurilor na-tionale, rambursari de credite, plata dobanzilor si a comisioanelor aferente contractate in acest scop".
Si, pentru ca statia de taxare de la Fetesti este extrem de profitabila, CNADNR efectueaza in prezent studii pentru amplasarea unor bariere identice si pe alte drumuri intens circulate.

 


Re: Coridorul IV telvanni

Mrs wrote:
CNADNR efectueaza in prezent studii pentru amplasarea unor bariere identice si pe alte drumuri intens circulate.

Poftim??? Nu-mi vine sa cred! Unde naiba mai vor sa puna taxa? Pe drumurile nationale care si asa sunt vai mortii lor...ce nesimtiti. Taxa se pune pe autostrada daca vrei sa mergi ca boieru...dar poti alege drumuri nationale pentru care platesti vignieta (nu mai zic ca e cam ilegala aplicarea cumulata a celor doua moduri de taxare)

 


  • Mrs
  • Posted:
  •  

Re: Coridorul IV Mrs

In urma placutei calatorii la malul marii pe care am intreprins-o in acest weekend as vrea sa aduc multumirile mele:

1. Mai multor romani care au studiat eronat legislatia cu privire la bunul mers al autovehiculelor pe drumuri publice, in special celor care vroiau sa ajunga primii la mare, celor care depaseau pe dreapta sau chiar si pe banda de urgenta (va doresc sa faceti acest lucru si in Germania sau Elvetia, dar ma tem ca aceste tari sunt mai departe de Mamaia sau Balcic), celor care erau opriti si chiar parcati in anumite locuri pe banda de urgenta, ca de loganu' tre' sa si mai raceasca sau ca ala micu' vrea sa faca pishu' cu toate ca pe A2 este plin de locuri unde poti face pishu' in mod organizat si foarte in regula (a se citi curat).
2. Oamenilor legii  :D  :D  care s-au dotat cu Avensis noi, cu toate ca toata lumea strange cureaua conform cu bok minister.
3. Autoritatilor care  s-au apucat sa inchida A2 intre Drajna si Fetesti pe sensul spre Cernavoda exact in weekend cand se stie ce aglomeratie este pe acest traseu.
4. Acelorasi bravi pandari, ma scuzati oameni ai legii ascunsi cu loganurile lor noi prin toate shantzurile si boschetii de pe DN3A intre Drajna si Fetesti (aprox. 4-5 la numar pe 40 km) de parca erau intro operatiune de camuflaj in Afganistan.
5. Multumim pentru taxa ilegala marita cu 10% la traversarea podului pedestru de la Cernavoda. Pot spune ca l-am studiat in profunzime sambata dimineata, sambata la pranz... dracu' mai stie cat a durat... oricum te duceai linistit pana in Cernavoda sa-ti iei tigari...
6. Multumesc statului roman care se implica in dezvoltarea infrastructurii in Romania, mai ales pe coridoarele cu atentie sporita de la UE (Coridorul IV si VIII) care vor fi gata din an in an dupa cum promit totzi .... prin media, dar adevarul este departe...
7. Multumesc autoritatilor din Euforii pentru cei 10 lei/zi loc de parcare
oriunde in cele doua localitati
, ACUM CHIAR SI PE CAMP.
8. Multumesc celor care opresc sa-si cumpere nuci si piersici de la indienii locali pe un drum cu o banda + linie continua + shantz si mai stau si sa negocieze fix pe mijlocul drumului  
9. In fine ash dori sa multumesc tuturor .... in particular si cu voce tare...
10. Multumesc Doamne ca traiesc in rromania!

PS Multumesc Utilizator anonim  pentru acest forum deosebit!  ;)

 


Re: Coridorul IV Dominatrix

telvanni wrote:
Unde naiba mai vor sa puna taxa? Pe drumurile nationale care si asa sunt vai mortii lor...ce nesimtiti. Taxa se pune pe autostrada daca vrei sa mergi ca boieru...dar poti alege drumuri nationale pentru care platesti vignieta (nu mai zic ca e cam ilegala aplicarea cumulata a celor doua moduri de taxare)
Nu "cam ilegala" ci "complet ilegala". Nicaieri in Europa nu platesti si vigneta si taxa de autostrada. Exista ori una, ori alta, altfel e impotriva normelor europene. Deci Berceanu trebuia sa taca inainte sa ii iasa pasarica asta din gura, ca filozof ramanea. Deci, Bercene, strč prst skrz krk a zemřít

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Coridorul IV Tom

Dominatrix wrote:
Deci, Bercene, strč prst skrz krk a zemřít!
Mai curand: Pane Berčene jdi do prdele

 


  • Mrs
  • Posted:
  •  

Re: Coridorul IV Mrs

Berceanu pune pe tusa Autostrada Sibiu - Pitesti


Prezent la Sibiu in cursul zilei de joi, Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat ca lucrarile la autostrada Sibiu- Pitesti se vor putea finaliza numai peste trei sau chiar patru ani, din cauza lipsei banilor si a interventiilor dificile care trebuie facute pe traseu.

Inainte sa stabileasca modalitatea de lucru pentru viitoarea autostrada guvernantii trebuie sa faca rost de bani pentru ca, potrivit lui Radu Berceanu, "lucrarea nu este acoperita financiar".

Din acesta cauza s-a luat hotararea ca autostrada sa fie concesionata.

"Este o lucrare foarte scumpa. Am discutat cu cei de la Banca Europeana de Investitii, de la Comosia Europeana si de la BERD sa o scoatem la concesiune, impartita in doua sau trei portiuni. Anul viitor va incepe aceasta licitatie internationala care va dura vreo patru sau cinci luni. Duca aceasta, ei au o perioada de inchidere financiara. In momentul in care au un castigator al licitatiei merg sa aduca banii necesari de la banci. Dupa aceea lucrarile vor dura 3-4 ani", a declarat la Sibiu ministrul Radu Berceanu.

Pe traseu vor fi proiectate mai multe puncte in care se va lucra in sistem tunel-viaduct iar dupa finalizarea autostrazii Sibiu- Curtea de Arges-Pitesti se va putea inchide culoarul 4 european. Asta numai peste patru ani, dupa estimarile facute de Radu Berceanu.


http://www.citynews.ro/cluj/auto-27/vid ... sti-91588/

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 26
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere  • 
Choose destination

Since our 2267 forum members have written 419477 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use