Infrastructura rutieră din RomâniaȘtiri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere

 

Topic: Diverse

15 posts, 6150 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Diverse shoppy

Dashcam "Romănia țara Curbelor - Vol. 1 - DN10 Ciuta"
Un segment de DN foarte ineficient.


 


Re: Diverse cris_m

Un subiect foarte bun de tratat; extrem de multe drumuri la noi sunt pline de curbe desi sunt in plin camp. Ceva nu e bine. In minte imi vin acum DN73C inainte de Rasnov (curbe desi e neted terenul...), pe drumul Cenad-Timisoara si multe altele...

 


Re: Diverse misterr

Chiar și A3 București - Ploiești. Te sucește, te-nvîrtește, numa' drept nu merge...

 


Re: Diverse Costin

@adix  mesajul tau a fost sters deoarece este off topic. Pasajul respectiv fie are subiect dedicat, fie ii puteai crea tu un subiect, in sectiunea potrivita. Acesta este un avertisment.

 


Re: Diverse orex

Situație scandaloasă la Compania de Autostrăzi: membrii de sindicat primesc zece sporuri și au 19 zile muncite pe lună. Noul administrator: ”Le tremură izmenele că renegociem contractul colectiv. Am o frustrare uriașă când mă uit în ochii colegilor mei din privat”
Ion Lixandru, membru din februarie 2021 în Consiliul de Administrație al Companiei de Autostrăzi (CNAIR), a denunțat vineri privilegiile sindicaliștilor din compania deținută de Ministerul Transporturilor. Trimis ca administrator de ministrul Cătălin Drulă, Lixandru a declarat că vrea un nou contract colectiv de muncă, dat fiind că actualul contract le permite membrilor de sindicat să încaseze câte zece sporuri care ajung până la 60% din venituri. Mai mult, el arată că membrii de sindicat au o medie de lucru de doar 19 zile pe lună, restul fiind libere, potrivit News.ro.
”De când am fost invitat de ministru în CA al CNAIR am început să mă uit la veniturile angajaților. E o balama care scârțâie rău de tot când vezi ce venituri au comparativ cu veniturile din piața liberă. Am o frustrare enormă, mă uit în ochii colegilor mei din domeniul privat și nu e în regulă. Pe lângă salariu au bonusuri, tichete, spor de limbi străine, zile libere. Plus bonus de 4-5 salarii la ieșirea la pensie. Mai ales că discutăm de bani publici, de o companie din bani publici”, a declarat Lixandru pentru Economedia.ro.
El avertizează că toate aceste cheltuieli suplimentare se răsfrâng și în creșterea pensiilor: ”toate aceste bonusuri, tichete și sporuri se adaugă la venituri, peste salariu, și se rostogolesc în pensii. Deci cheltuiala din bugetul statului se prelungește și după pensionare”, a declarat pentru Economedia.ro Ion Lixandru, care este antreprenor de 31 de ani și coordonatorul departamentului de infrastructură al Coaliției pentru Dezvoltarea României.
Imediat după ce a început să analizeze cheltuielile CNAIR, Lixandru a fost atacat public de sindicatul din CNAIR ”Elie Radu”. Sindicaliștii l-au acuzat pe acesta de un presupus caz de incompatibilitate pentru că ar fi concomitent proprietar și administrator al unui grup de firme cu activitate de transport și comerț cu mobilă și vicepreședintele Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România.
”Sunt doar administrator la CNAIR. Mă interesează să protejez cheltuiala corectă a banului public. Sunt şi proprietar al companiilor mele: Camion Logistic, Metal Construct Carpatina (inchiriere spaţii proprii industriale), Romtrailer Service (reparaţii vehicule tractate). Acestea nu au legătură cu domeniul de activitate al CNAIR. Problema celor care fac aceste afirmaţii e că a venit unul care se comporta ca antreprenor. Este vorba de sindicatul din cadrul companiei”, a spus Lixandru pentru News.ro, în replică la acuzațiile sindicaliștilor.
O simplă verificare arată că acuzele sindicaliștilor nu se susțin. Ion Lixandru nu mai este de mulţi ani membru UNTRR, cu atât mai puțin vicepreşedinte, iar firma Camion Logistic nu are contracte cu statul şi se ocupă cu închirierea spaţiilor comerciale.
”Le-am spus: Băieţi, nu mai merge, cât sunt eu aici. Acum le tremură izmenele că se duce starea de alertă şi se va renegocia contractul colectiv de muncă. Că acesta va expira şi va trebui renegociat. Şi dacă eu sunt acolo, nu îl voi valida, decât în condiţii corecte în care să plătim activitatea. Sunt 6.900 de oameni în CNAIR, care au multe avantaje, nu am detalii câţi dintre ei sunt membri de sindicat. De-asta există companii de stat bolnave. Ce a fost la metrou e subţire”, a mai spus Lixandru.
Riposta violentă a sindicaliștilor vine în contextul în care membrii Consiliului de Administraţie discută posibilitatea ca noul Contract colectiv de muncă să fie semnat chiar de Consiliul de Administrație şi nu de directorul general, Mariana Ioniţă, care vine chiar din rândul angajaților. ”Directorii sunt împinși de la spate de angajați să păstreze aceleași condiții în viitorul contract colectiv, dar asta nu se poate. Nu putem păstra bonusuri pentru pensionare și zile libere că a născut verișoara. Aici e problema”, a mai spus Ion Lixandru pentru Economedia.ro.
Un alt motiv al rezistenței la reformă din este proiectul pentru implementarea sistemelor de monitorizare şi control: camere video cu înregistrarea automată, cântare pentru camioane la vămi şi Agenţiile de Control şi Încasare (ACI), un sistem inteligent pentru verificarea circulaţiei etc.
Ce fac aceste sisteme? Reduc semnificativ posibilitatea de fraudare. Relevantă pentru problematica banilor nefiscalizaţi pe care CNAIR îi pierde este situaţia de la sfârşitul anului trecut la vama Nădlac 2, cea mai tranzitată ca număr de TIR-uri: Încasările de la punctul de control al traficului de mare tonaj din Vama Nădlac 2 au crescut în primele 10 luni din 2020 cu 2.500 la sută față de aceeași perioadă a anului trecut, după o anchetă a DNA, anunţa Regionala de Drumuri şi Poduri Timişoara.
Reforma CNAIR.
CNAIR este una dintre cele mai mari companii din România, cu circa 6.900 de angajați. Performanţa nu se măsoară doar în kilometrii de autostradă inauguraţi (doar 800 km. după Revoluţie), ci şi în modul de utilizare a banului public.
Actualul Contract Colectiv de Muncă expiră în luna septembrie, dar se aplică legea 55/2020 şi acesta se prelungește automat în starea de alertă. ”Eu cât timp voi fi administrator la CNAIR nu voi semna un contract ca acesta. Nu e posibil așa ceva, asemenea bătaie de joc. Plus că, din cauza acestor venituri nerealiste, atrage mulți angajați din piața privată, iar companiile care chiar fac treabă nu mai au forță de muncă”, a mai spus Ion Lixandru.
Reforma Companiei de Drumuri înseamnă şi ,,spargerea” CNAIR într-o companie care administrează actuala reţea rutieră şi una nouă, CNIR care se va ocupa de construirea noilor drumuri şi autostrăzi. Este o lege promovată încă din 2015 în Guvernul Cioloş atunci când actualul ministru, Cătălin Drulă era consilierul premierului pe probleme de infrastructură.

 


Re: Diverse orex

CNAIR este pregătită să intervină pe rețeaua rutieră. Directorul general, Cristian Pistol, a condus ședința comandamentului de iarnă și a verificat astăzi, din nou, situația
Luni, 10.01.2022, Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, a condus ședinta comandamentului de iarnă în urma căreia s-au analizat toate măsurile necesare pentru menținerea circulației în condiții de siguranță pe rețeaua națională de drumuri și autostrăzi.

Cristian Pistol a cerut o comunicare operativă, atât între structurile CNAIR, cât și către opinia publică. Directorul general al companiei a subliniat că ”Suntem pregătiți pentru sezonul de iarnă. Avem stocurile necesare de sare, nisip, clorură de calciu, la care se adaugă mobilizarea în teren a utilajelor proprii. CNAIR a demonstrat că a înțeles valoarea prevenției și pregătirii.

Am încredere că vom trece cu bine peste această perioadă. Prioritatea noastră este protejarea vieții cetățenilor, pe lângă lângă activitatea de întreținere și menținere a fiabilității rețelei rutiere. Nu trebuie să punem în pericol viața cetățenilor, motiv pentru care, în primul rând, trebuie să preîntâmpinăm situațiile riscante și să alocăm resursele necesare.

Trebuie să transmitem opiniei publice că, în cazul în care vom fi nevoiți să închidem sectoare de drumuri, această decizie va ține cont de siguranța cetățenilor. Experiența anilor trecuți ne arată că, deși au fost sectoare de drum pe care puteam să intervenim în continuare, viscolul, în special, reducea atât de mult vizibilitatea, încât deplasarea ar fi pus în pericol viețile participanților la trafic. Din aceste motive, a fost nevoie să închidem circulația până când fenomenele meteo au încetat, fiindcă intervențiile, în anumite condiții, nu-și mai ating scopul.

Un alt fenomen, care ne obligă să închidem anumite porțiuni ale rețelei rutiere, este freezing rain, ploaie înghețată, situație în care materialele antiderapante nu mai sunt eficiente. Ca atare, închidem respectivul sector de drum, până când fenomenul se oprește și putem relua intervențiile, astfel încât circulația să fie deschisă în condiții de siguranță.

Vreau să transmit șoferilor că, dacă văd utilajele CNAIR acționând pe porțiuni de drum închise, nu înseamnă că pe acolo pot circula și ei cu propriile vehicule, acestea neavând caracteristicile specifice utilajelor de deszăpezire.”, a explicat Cristian Pistol, directorul general al CNAIR.    

 


Re: Diverse orex

Ministerul Transporturilor majorează amenzile pentru lipsa taxei de drum/ La autoturisme, amenda minimă crește de la 250 la 275 de lei, pentru camioane de la 3000 la 4500 lei (Propunere)
Ministerul Transporturilor propune majorarea amenzilor pentru lipsa taxei de drum ( rovinietă), sancțiunile urmând să crească de la cu sume cuprinse între 25 de lei în cazul autoturismelor până la 1500 de lei la camioane grele. Astfel, pentru categoria B- autoturisme, amenda minimă crește de la 250 de lei la 275 de lei, la microbuze de transport persoane de până la 23 locuri amenda crește cu 500 de lei, de la 1250 la 1750 de lei, în timp ce pentru camioane sancțiunea minimă ar putea ajunge la 4500 de lei, în prezent fiind de 3000 de lei. Propunerile se regăsesc într-un Proiect de Lege pe care Ministerul Transporturilor l-a prezentat pentru a fi trimis Parlamentului.

Majorarea cuantumului pentru amenzile aplicabile șoferilor care nu și-au plătit taxa de drum este motivată prin faptul că o actualizare a amenzilor nu s-a mai făcut de 12 ani în timp ce, din 2010 și până în prezent rovinieta s-a scumpit cu 20 %, totodată din 2015 și până în 2021 numărul amenzilor s-a dublat (n.r. această ultimă justificare nu face referire la creșterea numărului de autovehicule din parcul auto național precum și noile camere pentru control rovinietă montate în ultimii ani, inclusiv în vămi)

,,Prin prezentul proiect de act normativ se propune modificarea anexei nr. 2 la Ordonanța guvernului nr. 15/2002, în sensul actualizării cuantumului amenzilor contravenționale aplicabile utilizatorilor pentru lipsa rovinietei valabile. Din anul 2010 și până în prezent cuantumul amenzilor a rămas la același nivel, în timp ce cuantumul tarifului de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România exprimat în lei a crescut cu aproape 20%.Astfel, valoarea amenzilor contravenționale s-a calculat ca fiind de două ori tariful anual de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România, pentru amenda minimă și de patru ori tariful anual de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România, pentru amenda maximă.De precizat este faptul că amenda stabilită prin procesul – verbal de constatare a contravenției poate fi achitată la jumătate din minimul acesteia prevăzut de lege, în termen de 15 zile de la comunicarea acestuia. Propunerea de modificare a cadrului legal actual este justificată de faptul că numărul contravențiilor aplicate pentru circulația fără achitarea tarifului de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România (rovinietă) a crescut foarte mult în ultimii ani (734.143 PVCC aplicate numai în anul 2021 prin intermediul punctelor fixe și mobile de control față de 357.531 aplicate în anul 2015). Creșterea exponențială a numărului de contravenții aplicabile a condus la concluzia că valoarea actuală a amenzilor nu este în măsură să descurajeze fenomenul contravențional.” arată Ministerul Transporturilor.

În prezent, pe rețeaua de Autostrăzi și Drumuri Naționale ( aprox. 18 000 kilometri) sunt active aprox. 100 de camere pentru control rovinietă. Taxa de drum costă de la 138 lei/an pentru autoturisme, 1583 de lei pentru microbuze și 5988 lei/an pentru camioane grele.

PS
Un singur lucru pot reprosa acestui articol...ca incurca capra cu varza...majorarea nu e aplicabila soferilor ci proprietarilor de autovehicule! :yes:

 


Re: Diverse orex

Drulă anunță noi întârzieri la autostrăzile și căile ferate finanțate prin PNRR/Grindeanu, provocat să respecte termenele pentru Autostrada Ploiești-Buzău : ,,Sorine, o ratezi și pe asta ?”

Autostrada Moldovei -A7, cel mai important proiect de infrastructură rutieră din Europa finanțat prin PNRR, dar și proiectele pentru lucrări de reînnoire la calea ferată și execuția primelor stații ale Magistralei de metrou M 4 Gara de Nord-Gara Progresu sunt mult întârziate și riscă să piardă finanțarea europeană, susține fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă într-o postare pe pagina sa de Facebook. Pentru Autostrada Ploiești -Pașcani (320 km.) România poate primi o finanțare prin PNRR de 3 miliarde de euro cu condiția finalizării lucrărilor pentru cele 4 secțiuni până în august 2026, dar constructorii nu sunt anunțați nici măcar pentru prima secțiune, Ploiești-Buzău iar pentru loturile 3 și 4 Focșani-Bacău și Bacău-Pașcani, licitațiile pentru execuție încă nu au fost lansate : ,, O șansă istorică pentru România, PNRR, este făcută praf de PSD-PNL.Cel mai mare proiect de infrastructură rutieră din toate PNRR-urile din Europa, autostrada A7, bate pasul pe loc și deja intrăm în mari întârzieri. Vorbim de un proiect de 320km și 3 mld €! Adică mai mult decât a cheltuit România pentru toate autostrăzile în ultimii 10 ani. Nu visam la acești bani care reprezintă o oportunitate o dată la o generație. Și ne-am bătut cu ardoare la Bruxelles acum un an ca să-i obținem. DA, PSD-ule, SUNT SUPĂRAT că își bate joc Grindeanu de această șansă. CUM să nu fii în stare din septembrie până acum nici să dai un câștigător la licitațiile celor 3 loturi din autostrada A7 Ploiești – Buzău? Ultima amânare a fost pentru 22 februarie ca termen limită de evaluare a ofertelor. Sorine, o ratezi și pe asta? Jumătate din autostradă, adică de la Focșani la Bacău și apoi până la Pașcani, nu e nici azi licitată și o promit abia la jumătatea anului.” a scris Drulă. Inițial, evaluarea celor 39 de oferte pentru cele trei loturi ale secțiunii Ploiești-Buzău trebuia terminată pe 13 decembrie 2021, dar a fost amânată, pentru 22 februarie, CNAIR invocând complexitatea proiectului.Fostul ministru al Transporturilor vorbește și de întârzieri ale proiectelor feroviare finanțate prin PNRR, lucrările de reînnoire pentru căile ferate și lansarea licitației pentru structura primelor stații pe M 4 Gara de Nord-Gara Progresu : ,, -miliardul de euro pentru reînnoirile, ridicările de restricții și electrificările pe magistralele București – Pitești, Constanța – Mangalia, Giurgiu – Videle, Reșița – Voiteni. Nicio licitație nu a fost lansată pentru aceste proiecte;
-metrou: pentru magistrala bucureșteană M4 Gara de Nord – Filaret nu există avize obținute, studiu de fezabilitate aprobat, acord de mediu. Dar până la final de an trebuie contractată jumătate din acest proiect.”

 


Re: Diverse orex

Falimentul City Insurance lovește și piața construcțiilor: Asigurătorii nu vor să preia garanția de bună execuție de la City Insurance / Constructorii cer intervenția statului pentru asigurarea polițelor care expiră
Falimentul City Insurance, compania care a fost liderul pieței de asigurări din România, produce efecte majore și în piața construcțiilor, pentru că asiguratorii nu vor să preia garanția de bună execuție constituită la semnarea contractelor cu polițe încheiate la City Insurance. Garanția de bună execuție, în general 10% din valoarea contractului, se constituie înainte de începerea lucrărilor și se păstrează până la recepția lucrărilor. Pe 9 februarie, Tribunalul București, la cererea Autorității de Supraveghere Financiară, a aprobat intrarea în faliment și a dispus dizolvarea Companiei, polițele încheiate urmând să înceteze „de drept” în termen de 90 de zile de la decizia instanței.

Compania City Insurance deținea aproximativ 60% din polițele pentru garanția de bună execuție a lucrărilor publice, dar asiguratorii rămași în piață nu vor să preia restul din polițele încheiate, a explicat, pentru Economedia, Adriana Eftime, directorul Federației Patronatelor Societăților din Construcții.

„Societățile de Asigurări sunt mai cunoscute publicului pentru polițele auto RCA și imobile, dar au o activitate foarte importantă în derularea contractelor de investiții. Când participă la o licitație, constructorul trebuie să depună o garanție de participare. Dacă i se atribuie contractul atunci trebuie să constituie o garanție de bună execuție, de regulă 10% din valoarea contractului. Garanția se restituie constructorului doar după recepția la terminarea lucrărilor. Este vorba despre sume foarte mari. Când City Insurance a intrat în faliment a afectat foarte multe contracte, firma deținea… cred că 60% din piața pentru constructori. Legea îl obligă pe contractor să dețină o poliță pentru toată lucrarea. De la momentul falimentului, polițele Companiei mai sunt valabile doar 90 de zile. Problema este că alte societăți de asigurare nu preiau asigurarea de la City Insurance, acestea sunt dispuse să emită polițe pentru restul de executat. Nici măcar o societate nu a preluat riscul City Insurance. Se va intra curând într-un blocaj”, potrivit Adrianei Eftime.

În acest context, Federația Patronatelor Societăților din Construcții spune că, deși legea permite Instituțiilor Financiare Nebancare să preia garanția polițelor City Insurance, Agenția Națională de Achiziții Publice a dat o dispoziție în sens contrar, deși IFN-urile sunt agrementate de Banca Națională. O soluție pentru evitarea blocajului ar fi ca statul să preia riscul City Insurance printr-o bancă proprie.

„Noi găsim că este foarte potrivit pentru lucrări publice, adică lucrări ale statului ca o bancă de stat, una singură a mai rămas, e vorba despre CEC, să asigure aceste polițe de garanție de la City Insurance. CEC-ul să își extindă activitatea și pe partea de asigurări, Să își facă o societate de asigurări, pentru că acum are doar activitate de bancă. În acest context, inclusiv în actuala conjunctură, socială, politică, economică ne temem ca fondurile de investiții din PNRR să nu fie direcționate pentru alte destinații”, potrivit reprezentantului FPSC.

Despre contractele CNAIR cu polițe de asigurare City Insurance, Economedia a scris aici.

 


Re: Diverse orex

Ne-au dat-o bulgarii la temelie pentru a nu stiu cata oara. Rusinika! :bleah:





 


Re: Diverse orex

Misiunile umanitare pentru Ucraina, exceptate de la plata taxelor de drum din România (Proiect OUG)
Misiunile umanitare pentru Ucraina care utilizează rețeaua de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România vor fi exceptate de la plata taxei de drum (rovinietă), potrivit unui Proiect de Ordonanță de Urgență a Guvernului pe care l-a publicat Ministerul Transporturilor. Pentru a beneficia de această facilitate, Ministerul Afacerilor Interne prin Departamentul pentru Situații de Urgență (DSU) trebuie să trimită o solicitare prealabilă către Ministerul Transporturilor, Guvernul urmând să deconteze contravaloarea rovinietei către Compania de Drumuri din Fondul de Rezervă. Este o nouă facilitate pe care o acordă Ministerul Transporturilor în contextul războiului din Ucraina, după transportul feroviar și rutier gratuit pentru refugiați, culoar special și scutirea de la plata tarifelor pentru mărfurile transportate pe ruta Portul Constanța -Vama Albița și exceptarea de la taxele de dirijare pentru avioanele NATO. DSU trebuie să trimită Companiei de Drumuri solicitarea de exceptare cu cel puțin o zi înainte de efectuarea misiunilor de protecție civilă sau asistență umanitară :

,,Vehiculele care efectuează transporturi în cadrul unor misiuni de protecție civilă sau misiuni umanitare pe teritoriul României sau care tranzitează România în acest scop beneficiază de scutire de la plata tarifului de utilizare, pe baza solicitării transmise Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A. de Ministerul Afacerilor Interne, prin Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă. Pentru a beneficia de scutirea prevăzută la alin. (1), Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă din cadrul Ministerului Afacerilor Interne solicită Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere- S.A., cu cel puțin o zi lucrătoare sau îndată ce primește informarea privind desfășurarea misiunii prevăzute la alin. (1) pe teritoriul României, emiterea de roviniete cu titlu gratuit. Contravaloarea rovinietelor eliberate în baza prevederilor alin. (5) se decontează bianual Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, din sumele alocate de către Guvern din fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, sau alte sume legal constituite, prevăzute cu această destinație în legile bugetare anuale, pe baza situaţiei transmisă până la data de 15 a primei luni din fiecare semestru, pentru semestrul anterior.” -Proiect OUG

Pentru un camion de peste 12 tone, rovinieta pentru o zi este 11 euro în timp ce taxa de drum pentru o săptămână este de 55 euro. În prezent, sunt exceptate de la plata Rovinietei, mașinile MAI, MAPN, SRI, SIE, SPP, STS, ANP, ISCTR, Ambulanța și Crucea Roșie din România, alte vehicule prevăzute ca fiind exceptate prin acordurile și tratatele internaționale la care România este parte.

 


Re: Diverse orex

Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila -Galați și podurile UMB de pe Autostrada de Centură București Nord, construite cu oțel produs la combinatul siderurgic Liberty Galați
Podul peste Dunăre de la Brăila, al treilea din Europa, podul peste Siret de pe Drumul Expres Brăila-Galați și podul de la Cernica pe lotul UMB de pe Autostrada de Centură București Nord sunt construite cu oțel produs la combinatul siderurgic Liberty din Galați, potrivit Aidei Nechifor, directorul general Liberty Galați. Cel mai mare angajator al polului de dezvoltare Brăila-Galați unde lucrează peste 7000 de persoane exportă oțel în peste 30 de țări și spune că, în ultimul an a crescut producția de oțel pentru a acoperi cererea din regiune. Însă, piața -țintă rămâne cea internă, în special pentru proiecte majore de infrastructură de transport, a explicat Aida Nechifor : ,,În ultimul an am crescut semnificativ producția și nu ne vom opri aici. Vom crește în continuare nivelul producției la Galați pentru a acoperi cererea de oțel din regiune și toate acestea chiar pe fondul evenimentelor din Ucraina care au afectat lanțul nostru de aprovizionare. De asemenea, Liberty este un exportator de top, dar piața noastră țintă rămâne România și încercăm să acoperim nevoia internă. Suntem prezenți cu materialul produs la Galați, oțelul nostru regăsindu-se în infrastructură, atât la nivel local cât și național. Producem oțel pentru Podul peste Dunăre de la Brăila, de asemenea pentru podul peste Siret care face parte din proiectul Drumului Expres Brăila -Galați, pentru centura Galați și pentru podul peste lacul Cernica pe Autostrada București Nord” a transmis șefa Liberty Galați la o conferință dedicată investițiilor pentru zona Brăila-Galați.

 


Re: Diverse orex

Sindicatul Drumarilor : transporturile agabaritice distrug sistematic șoselele. Sindicatul din CNAIR îi solicită ministrului Grindeanu să preia de la ISCTR activitatea de control
Transporturile agabaritice distrug sistematic drumurile naționale, susține sindicatul ,,Elie Radu”, sindicatul reprezentativ din CNAIR care îi solicită ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu ca activitatea de verificare a camioanelor agabaritice să fie preluată de la Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR) la Compania de Drumuri. La începutul anului, sindicatul îi solicita ministrului de resort ca ISCTR să reia ,,controalele reale” pentru camioane, PNL schimbând șeful ISCTR care în mandatul lui Cătălin Drulă începuse ,,controale pe bune“.

Sindicatul drumarilor transmite că cel mai eficient control îl pot face cei care sunt responsabili cu întreținerea și repararea rețelei de autostrăzi și Drumuri Naționale : ,, Transporturile care depășesc greutatea maximă admisă distrug sistematic drumurile!

Sindicatul Drumarilor ”Elie Radu”, care reunește angajați ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, trage un semnal de alarmă asupra modului în care transporturile agabaritice, care depășesc greutatea maximă prevăzută de lege, distrug sistematic infrastructura rutieră! Cea mai eficientă posibilitate de prevenție este controlul riguros al transportatorilor, care trebuie efectuat de către echipaje din cadrul CNAIR – companie responsabilă de întreținerea și repararea drumurilor naționale și a autostrăzilor. În prezent – exceptând zonele de trecere a frontierei – controlul agabaritic, în interiorul țării, este realizat de către Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (I.S.C.T.R.) – instituție care a preluat în dotare cântarele de la vechea CNADNR – actualmente CNAIR.  Sindicatul Drumarilor Elie Radu a transmis, la începutul acestui an, ministrului Transporturilor o scrisoare în care a motivat necesitatea preluării acestor atribuții de către CNAIR. Tragem și acum acest semnal de alarmă deoarece pe timp de caniculă și temperaturi mari, asfaltul poate suferi deformații majore ireversibile sub presiunea traficului greu. Considerăm că instituția responsabilă de repararea și modernizarea drumurilor este cea mai în măsură să îi verifice pe cei care, nerespectând prevederile legii, le pot distruge. ” au transmis sindicaliștii din CNAIR.

Propunerile Sindicatului Elie Radu transmise ministrului Grindeanu încă de la începutul anului :
„Deoarece constatăm că nu putem repara drumurile, în ritmul în care le distrug transportatorii, am solicitat domnului ministru:
– modificarea legislaţiei, astfel încât salariaţii noştri să poată verifica şi amenda transporturile agabaritice neautorizate;
– achiziţionarea de instalaţii care sesizează şi alarmează în privinţa transporturilor agabaritice aşa cum se procedează în alte ţări din Europa. În prezent CNAIR are montaţi contori clasificatori care furnizează date referitoare la greutatea totală a autovehiculelor care circulă pe autostrăzi şi drumurile naţionale. Din analiza datelor furnizate de un contor Peek, montat pe autostrada A1, am constatat că majoritatea autovehiculelor de transport au o greutate cuprinsă între 55 şi 80 tone, în condiţiile în care greutatea maximă admisă este de 40 tone”, a transmis Sindicatul din CNAIR.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Diverse ADK

"Exemplu" de trotuar îngrijit, cu primul asfalt turnat vreodată pe Bd. Republicii din orașul Buzău, vizavi de Autogara Sud (fosta Piața Săracă, ce denumire).
842022183231.jpg (405.18 KB; downloaded 1979 times)


Însă probabil până la sfârșitul anului va fi reabilitat, de aprox. o lună s-au început lucrările de modernizare ale trotuarelor de pe Republicii (zona Depoul CFR - Autogara Sud) și e posibil să fie inclus și bulevardul.

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere  • 
Choose destination

Since our 2265 forum members have written 419376 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use