Infrastructura rutieră din RomâniaȘtiri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere

 

Topic: Știri, noutăți, perspective

673 posts, 227579 views
 
Go to page:  1  ... 31 32 33 34 35 36 37  ... 49
 
 

📖 Pagination options
Re: Știri, noutăți, perspective TibiV

abc_XC wrote:
Scopul unei autostrazi e sa deserveasca cat mai multi oameni si aglomerari urbane, deoarece acestia ulterior vor dezvolta afaceri si vor genera trafic de marfuri si de persoane pe autostrada, generand astfel venituri la buget si facand autostrada o investitie profitabila.

Eu cred ca gresesti...
Scopul unei autostrazi este sa asigure un transport rapid din punctul A in punctul B cand intre A si B sunt peste 200 km.
Vezi cine a inventat autostrazile si de ce...
Faptul ca se fac noduri rudiere pe parcurs este doar o "maximizare a beneficiilor".
Coridorul (repet, coridorul) european Nadlac-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta ar functiona perfect (dpdv european) cu noduri doar in cele 5 localitati mentionate.

abc_XC wrote:
In cazul A8, cred ca suntem de acord ca marele generator de trafic va fi nordul Moldovei, prin judetele Iasi, Neamt, Suceava si Botosani.Apoi, aproximativ 200 km intre Targu Neamt si Targu Mures traficul absorbit va fi extrem redus.

De acord.
Dar UE (care "marca' banu'...) nu este absolut deloc interesata de traficul (sau de lipsa lui...) intre Tg.Neamt si Tg.Mures. De ce absoarbe sau nu absoarbe A8 pe 200 km. Aia este o problema locala a Romaniei. Traficul local poate sa ramana bine-mersi pe DN-uri/DJ-uri.  NU se fac autostrazi ca sa te misti mai lejer intre doua orase "No-name" la nivel european sau chiar national... (Nu am trecut in viata mea prin Tg.Frumos, Tg.Neamt & altele asemenea....)

UE vrea o cale rapida de transport spre/dinspre granita de est a Uniunii.
Din motive oficial economice, dar sa nu uitam ca UE are si strategii de aparare pe termen foarte, foarte lung...
Nemtii au "inventat" autostrazile in primul rand ca sa poata duce rapid diviziile "Panzer" in est.
Motivatia (nedeclarata oficial ca atare) este la fel de valabila si dupa 80 de ani...

abc_XC wrote:
cel putin momentan coridorul Bors - Iasi nu exista, dovada fiind si faptul ca UE nu doreste sa finanteze lucrarile dintre Cluj si Bors (nu ma refer la lucrarile neterminate de Bechtel, ci la portiuni nou licitate, care se fac cu finantare exclusiv bugetara cum e pe Gilau -Nadaselul) Nu cred ca exista dovezi ca UE a impus constructia A8, cel mult UE a cerut legarea Moldovei de Transilvania.

Hai sa le luam pe rand...
abc_XC wrote:
cel putin momentan coridorul Bors - Iasi nu exista

Pai este clar ca momentan coridorul Bors - Iasi nu exista.
Exista insa coridorul Nadlac-Sebes-Turda-Tg,Mures-Iasi.
Asta este singurul coridor sigur pe care UE mizeaza...
Dovada:
abc_XC wrote:
dovada fiind si faptul ca UE nu doreste sa finanteze lucrarile dintre Cluj si Bors (nu ma refer la lucrarile neterminate de Bechtel, ci la portiuni nou licitate, care se fac cu finantare exclusiv bugetara cum e pe Gilau -Nadaselul) Nu cred ca exista dovezi ca UE a impus constructia A8, cel mult UE a cerut legarea Moldovei de Transilvania.

Asta este exact dovada ca pentru UE singurul coridor este A8.
ATENTIE !...
UE a refuzat sa finanteze orice altceva din A3 (Bechtel) in afara de Campia Turzii - Tg.Mures, desi Ponta s-a dat cu "dosul" de pamant pentru CoBra si Cluj-Bors....
UE a acceptat insa fara sa clipeasca finatarea A10 Sebes-Tura si A3 (doar) Turda-Campia Turzii (nimic altceva din A3...)
Iar acum ia mata harta si vezi ce finantari a aprobat UE: A1  Nadlac-SEBES-Sibiu-Pitesti-Bucuresti, A10 Sebes-Turda, A3 Campia Turzii-Tg.Mures....
NIMIC ALTCEVA !...
Iar daca, dupa ce desenezi ceea ce este aprobat la finatare, mai ai indoieli privind A8, nu stiu ce sa mai spun...

abc_XC wrote:
S Nu cunosc vreo pozitie oficiala prin care UE sa refuze finantarea Sibiu -Bacau."

UE este o institutie "politicoasa".
Nu a spus niciodata "autostrada aia nu ne intereseaza, este un kkt..."
(UE nu are "pozitii vocale", acolo nu lucreaza "politicieni de Dambovita" care abia asteapta sa isi arate chilotii...)
UE pur si simplu NU APROBA finantarea pentru "vise umede". Punct.
Ai vreo veste ca ar fi aprobat finantarea pentru Sibiu-Bacau ?... Ca eu nu am auzit nici macar de vagi sperante.
Poate (insa "doar poate"...) sa obtinem ceva pe Sibiu-Brasov - si atat, nimic in plus de la Brasov spre Bacau..

abc_XC wrote:
UE asigura acum 85%, aceasta proportie va scadea cu timpul, la fel ca fondurile alocate in total, ori pe actualul exercitiu financiar nu cred ca te astepti sa atragem vreun ban pentru A8.

Ba da, ma astept...
Pentru ca in rest suntem complet "in aer" cu orice alt proiect.
Pana si A7 este la "genunciul brostei", iar A12 este doar o "frumoasa intentie:...
Chiar si numai SF-ul pe A8 ne-ar ajuta sa facem o absorbtie mai buna, absorbtie care in acest momnet pare sa fie compromisa si pentru 2014-2020...

abc_XC wrote:
.
Iar autostrazi peste Carpati vad 3: una care se construieste intre Lugoj - Deva, una care se pregateste pe Valea Oltului si una care se doreste spre Moldova.

Adica vezi doar doua: "una care se pregateste pe Valea Oltului si una care se doreste spre Moldova."
Lugoj-Deva NU este "autostrada peste Carpati".
Cu exceptia a vreo 10-15 kilometri (zona viitoarelor tuneluri) este mult mai plata decat cei 8 km de pe A3 Gilau-Nadaselu....

 


Re: Știri, noutăți, perspective andrei11

# abc_XC o  intrebare superdirecta. A 2 ( Bucuresti - Constanta ) ce regiune superdezvoltata strabate ? Ce orase superimportante ?
Astept raspunsul cu interes.

 


Re: Știri, noutăți, perspective abc_XC

Pentru legatura Bucuresti - Constanta mai exista vreun traseu alternativ printr-o zona mai dens locuita si nu a fost ales? Iar traversarea Dunarii se poate face doar prin 2 locuri( ca nu era nimeni dornic sa mai faca un pod). Si ar mai fi un aspect deloc de neglijat, A2 este o autostrada prin Baragan care a costat aproximativ 600 milioane de euro (podul peste Dunare fiind deja construit), A8 intre Targu - Mures si Targu Neamt e o autostrada prin munti care are tot vreo 200 de km dar e estimata la 3 miliarde de euro.
Sa nu uitam ca UE e atenta cu banii, dovada fiind si analiza pe care o face acum pe DNCB Sud daca finanteaza largirea sau direct un segment de A0. Poate si aici s-ar impune o analiza serioasa, facuta de specialisti, cu costuri clare si cat mai exacte nu estimari grosolane de pret si despre beneficiile pe care le-ar aduce fiecare traseu in parte. Pana atunci imi mentin parerea ca Sibiu -Bacau ar avea costuri mai reduse si un impact economic mai bun la nivel national dar mai redus in regiunea Moldovei.
Singura problema ramane ca indiferent de traseul ales, Moldova nu va avea o legatura spre Transilvania la nivel de autostrada in urmatorii 15 ani. :popa:

 


Re: Știri, noutăți, perspective andrei11

abc_XC wrote:
(podul peste Dunare fiind deja construit),

Ha ? Si podul asta a aparut asa, din spuma Dunarii ? N-a costat si el niste bani ?

 


Re: Știri, noutăți, perspective abc_XC

Nu stiu cat au costat podurile peste Dunare dar incepem sa amestecam lucrurile deoarece aceste poduri au si 2 fire de cale ferata pe ele, asa ca nu poti calcula prea usor un cost doar pentru sectiunea rutiera. Pot doar sa spun ca podul Calafat  - Vidin are 2 km lungime, 2 benzi / sens, trotuar si pista de bicicleta, fir de cale ferata si a costat 250 milioane de euro prin 2010. Nu cred ca ne apropiem de costul A8 :(

 


Re: Știri, noutăți, perspective TibiV

Bine, hai sa o luam altfel....

A8 se va face.
Nu pentru ca vrem noi (abc_XCclar nu o vrea...).
Dar o vrea ala care "marca banu'...".

O vrea UE. Prioritar.
Din motivele lor geo-strategice, sau macar euro-strategice.

Toate celelalte "vise umede" pe care le au unii si altii sunt fix pix.
Au fost guverne care au desenat cu karioka linii colorate pe harta Romaniei. Si care au primit de la Bruxelles 0,00 euro pentru alea.

Daca tu crezi ca ceva este inutil si altceva ar fi muuult mai util este OK. Poti sa finantezi tu chestia utila respectiva.
Daca te tine buzunarul.

Dar daca nu ai banii aia si ai nevoie de "bani moka de altul", nu te infoia daca ala altul care da "banii moka" iti spune si pe ce anume sa ii cheltuiesti.

Ca e prea scump, ca nu leaga destule orasele de provincie, ca sunt alte autostrazi "mai prioritare" (in opinia celui care posteaza) - astea NU sunt argumente. Cu exceptia cazului in care cel care posteaza chiar pune banii pe masa.

Iar pana acum "cel care pune banii pe masa" a pus banii doar pe A1-A2 Nadlac-Bucuresti-Constanta (celebtrul coridor IV), a acceptat sa plateasca A7 (coridorul IX, deocamdata la stadiul amarat de centura Bacaului - si atat!), pentru Iasi-Targu Frumos si pentru pachetul Sebes-Turda + Campia Turzii-Targu Mures.

Daca nu ai chiulit la geografie, aseaza-te la harta si deseneaza tronsoanele de autostrada finantate deja / cu finantarea in curs sau aprobata de UE.

1. Spune-mi cam ce rezulta in mod logic din exercitiul asta de "geografie aplicata".
2. Explica cum de UE a refuzat cu obstinatie finantarea A3 (in special Comarnic-Brasov, dar si Cluj-Bors) dar a acceptat Cp.Turzii-Tg,Mures si mai ales A10 Sebes-Turda, care teoretic nu tine nici de A1 nici de A3... (Ca sa iti reduc efortul: A10 Sebes-Turda PLUS A3 Cp.Turzii Tg.Mures sunt fix pe traseul pe care il vede Bruxelles-ul ca legatura spre Iasi. Aia nu se impiedica de numerotarea noastra, ca Ax sau Ay... Ei si-au propus sa ajunga la Iasi prin Tg.Mures. Punct)
2. Spune-mi daca vezi macar vreun ciot de autostrada Bacau-Brasov-Sibiu acceptata de UE la finantare macar la nivel de SF...
3. Daca afli alt tronson de autostrada finantat de UE in Romania in afara acestor doua trasee, ma retrag 6 luni de pe forum !
(Nu veni cu Craiova-Pitesti... Inca NU este aprobata finanatarea UE. Se SPERA ca UE ar putea finanta proiectul. Si pentru ca probabil NU va finanta proiectul, A12 va incepe doar cu doua bucatele, centurile Bals si Slatina, din surse bugetare... Ceea ce se poate traduce ca NU se vor face, dupa alegerile recent incheiate... :( )

Eu nu am nimic cu tine ca iti doresti ceva (probabil A13 Sibiu-Brasov-Bacau) si ca urasti profund altecva (A8).
Dar nici tu, nici "reprezentantul tau legal" (adica statul roman), NU aveti bani pentru A13. De fapt, pentru nici o autostrada...
Pentru a construi autostrazi, statul roman trebuie sa ceara "bani gratis" de la altul.
Iar acel altul are dreptul (perfect logic, zic eu...) sa spuna ca "din banii mei faceti X sau Y, in nici un caz a, b, sau c".

Ce este mai simplu de atat ?...
Eu platesc muzicantii, eu le spun ce sa cante... :lol:

 


Re: Știri, noutăți, perspective abc_XC

TibiV, daca avem o perspectiva diferita asupra unor lucruri nu trebuie sa o iei asa personal si sa ma consideri omul negru care "uraste profund A8" sau care eventual vrea sa saboteze dezvoltarea infrastructurii nationale. Totodata nu am inventat eu un traseu nou ca sa vorbim despre "vise umede" am vorbit de variantele care exista intr-un document oficial, MPGT, aprobat de guvern. Daca consideri ca acolo sunt numai aberatii, te anunt ca si A8 figureaza pe aceeasi harta.
Legatura la nivel de autostrada intre Transilvania si Moldova are la baza doar un studiu de prefezabilitate realizat de IPTANA prin 2007 in care s-a incercat trasarea A8, analizand mai multe trasee posibile ( prin Toplita, Ditrau, chiar si o varianta prin Cheile Bicazului cu iesire la Piatra Neamt). Pe Sibiu - Bacau nu avem nici macar atat asa ca in lipsa oricarei documentatii sau proiect nici nu cred ca am putea cere finantare. :mrgreen:
Daca tot vorbesti despre coridoare euro-strategice pun aici un link unde gasesti o harta cu toate autostrazile si coridoarele europene:http://ec.europa.eu/transport/themes/infrastructure/ten-t-guidelines/corridors/maps_en
" Coridorul IX" nu stiu exact care e, dar pe la Bacau aparent nu trece nimic in acest moment asa ca UE finanteaza "degeaba" centura aia, nu e pe coridor. Singurele 2 coridoare care traverseaza teritoriul Romaniei: Rin - Dunare (Nadlac -Sibiu - Pitesti - Constanta) si Orient/Est Mediterana (Arad -Timisoara -Orsova - Craiova - Calafat). Cred ca finantarea pentru Craiova - Pitesti are mai multe sanse in acest moment daca privim harta UE, dar in continuare e nevoie de un proiect bine facut si realizate licitatii internationale transparente nu "regie proprie".
Cat despre A8 sau alt traseu, sper doar ca cei care vor decide sa ia cea mai buna decizie, oricare va fi ea voi urmari cu interes desfasurarea evenimentelor.

Ai afirmat ca te retragi 6 luni daca gasesc un tronson finantat de UE care nu e pe coridoarele schitate de tine. Portiunea de 11 km din A6 care leaga Lugojul de A1 e doar pe coridoarele europene, nu si pe cele propuse de tine si a primit bani UE :lol:  
Evident, acum nu am pretentia la o autosuspendare, nu ar folosi nimanui.

 


Re: Știri, noutăți, perspective TibiV

Problema mea este aceea cand fiecare are alta sugestie de autostrada.
Dar fara sugestie de sursa de finantare.
Daca vorbim despre MPGT, vezi ca acolo exista si un calendar de realizare.
Unele sunt acum (2014-2020), altle in 2021-2024, dar sunt si unele dupa 2030/2040.
Daca tot cerem "fa-o pe aia din 2030 acum", spune-mi la care dintre cele programate deja pentru acum renuntam ?...

Intelege bine: si eu as vrea sa merg la anul (sau hai, in 2020) pe toate autostrazile din MPGT si pe toate CF de acolo cu trenuri la 160 km/h.
Dar pur si simplu NU SE POATE.
De aia s-a dezbatut atat prioritizarea proiectelor...

abc_XC wrote:
Daca tot vorbesti despre coridoare euro-strategice pun aici un link unde gasesti o harta cu toate autostrazile si coridoarele europene:http://ec.europa.eu/transport/themes/infrastructure/ten-t-guidelines/corridors/maps_en
" Coridorul IX" nu stiu exact care e, dar pe la Bacau aparent nu trece nimic in acest moment asa ca UE finanteaza "degeaba" centura aia, nu e pe coridor. Singurele 2 coridoare care traverseaza teritoriul Romaniei: Rin - Dunare (Nadlac -Sibiu - Pitesti - Constanta) si Orient/Est Mediterana (Arad -Timisoara -Orsova - Craiova - Calafat).

Asta pentru ca esti mult mai tanar... ;)
In primul rand coridoarele europene NU sunt batute in cuie, se revizuiesc la fiecare 10 ani...
Pentru ca intre timp se mai pot intampla "lucruri"...
Dupa cum vezi, acum se vorbeste despre coridorul Rin - Dunare si Orient/Est Mediterana.
Astea sunt noile denumiri aparute la ultima revizuire (cred ca prin 2014) a retelei TEN-T.
In 2004 ele se numeau "Coridorul IV", respectiv "CIV sud". Coridorul VII era (si a ramas) strict naval - adica Dunarea...
Iar Coridorul IX arata in 2004 cam asa:




sau asa:




Evident, intre timp "traditionalele relatii de pritenie" dintre Rusia si vecinii ei de la vest (vestul Rusiei...) s-au cam deteriorat, deci Coridorul IX a disparut...
Uite aici si doua linkuri la cu texte lamuritoare:
- Aici o sinteza foarte buna pe vechiul site al Min.Transporturilor (de prin 2005 cred...) care explica si "procedurile" de modificare/extindere a retelei TEN-T http://old.mt.ro/nou/articol.php?id=coridoare_pan_europene
- Aici un articol "jurnalist" (Romania Libera din 2006) http://m.romanialibera.ro/actualitate/eveniment/radu-berceanu-intentiona-sa-concesioneze-lucrarile-de-pe-coridorul-ix-6533

Iar acum adaug:
1. Uitata-te in MPGT, acolo sunt fiecare autostrada are clar precizata apartenenta la TEN-T Core sau TEN-T Comprehensive sau "Alte retele"
Adica asta, in care te rog sa observi pozitiile 5 si 8 (adica A8 Tg.Mures-Tg.Neamt-Iasi-Ungheni)



Iar aici observa pozitia 11, Dr.T.Severin - Lugoj



In tabelul de mai sus Dx se va schimba probabil in A pentru Ploiesti-Pascani, se va decide dupa realizarea SF-urilor taman' scoase la licitatie...

2. Nu ma voi retrage 6 luni pentru ca nu am gresit cu nimic...
"Portiunea de 11 km din A6 care leaga Lugojul de A1" s-a licitat si  executat simultan cu celelalte loturi din Nadlac-Sibiu... Purr si simplu nu am considerat-o "autostrada", ci o simpla extensie (asa cum un "racord" de metrou nu poate fi considerata Magistrala)
Dar... A6 este pe reteaua TEN-T Core.

Dar hai sa reformulez: spune-mi ce a finantat UE in afara de TEN-T Core ?

 


Re: Știri, noutăți, perspective abc_XC

Romania a cerut finantare pentru tronsoane  comprehensive doar in momentul in care anumiti indivizi au vrut sa mute coridorul european prin Brasov, sau in cazul A3 Cluj -Bors, care a facut parte din contractul cu Bechtel. Nu cunosc cu siguranta daca Sebes -Turda a fost pe core, asa ca in lipsa de contrargumente o sa consider ca ai dreptate, desi nu sunt pe deplin convins. O sa ne lamurim cu Craiova -Pitesti, daca primeste sau nu finantare dar mai avem de asteptat.
Chiar si in cazul in care se vor finanta doar proiectele core, pe actualul exercitiu bugetar ( care beneficiaza de extensia de 3 ani si ajunge in 2023) vom finaliza A1 intre Deva si Timisoara, autostrada Sebes -Turda, autostrada dintre Campia Turzii si Targu Mures, se vor face lucrari pe Sibiu - Pitesti dar sigur nu se va termina acest tronson si segmente intre Ploiesti si Pascani (aproximativ 1,3 miliarde de euro in varianta de drum expres) si estimez ca fondurile sunt pe terminate.
Ne mutam pe fondurile din 2020 - 2027 care nici macar nu stim ce valoare vor avea. Achitam facturile pentru Sibiu - Pitesti facem Targu -Neamt Iasi( peste un miliard) si Drobeta Turnu Severin - Lugoj sau incepem Targu Mures -Targu Neamt??? Prima e  core e pe coridor si are si punctaj mai mare.
De inelul de autostrada al Bucurestiului nu am zis nimic pana acum, l-am lasat la coada ca e pe locul 9, dar asta in conditiile in care drumul expres era o prioritate si deja implementat. In lipsa lui  sunt sanse reale ca A0 sa treaca in fata Targu Mures - Targu Neamt, vezi actualul studiu care vrea sa stabileasca care e varianta optima pentru sudul capitalei. Au trecut 10 ani si intr-un scenariu optimist la sectiunea montana a lui A8 am putea avea lucrari in desfasurare. O sa fie nevoie de inca un exercitiu bugetar si pentru a le putea plati dar si pentru a le executa fizic. Undeva intre 2030 -2035 estimez ca e posibil sa avem A8 gata.
Eu asa vad lucrurile, poti sa spui ca sunt pesimist, dar nu am luat in calcul absolut deloc alte investitii care ar putea deveni necesare: drum expres Braila/ Galati - Focsani/Buzau, drum expres Cluj - Dej - Baia Mare -Satu Mare, Craiova trebuie legata de autostrada, indraznesc sa adaug si Brasov, un drum rapid Ploiesti -Targoviste - Gaesti -A1. Sunt lucrari care vor consuma bani.
A8 este scumpa, daca UE chiar vrea sa finanteze doar acest traseu spre Moldova ar trebui sa fie mai darnica pentru a o putea realiza intr-un orizont de timp rezonabil, in caz contrar riscam sa nu mai gasim pe nimeni in Moldova pana ajunge acolo autostrada.UE ne ofera 5,1 miliarde de euro intre 2014-2020, cu contributia statului roman ne apropiem de 6 miliarde dar acesti bani sunt si pentru caile ferate, aeroporturi, metrou, transport naval. http://www.fonduri-ue.ro/poim-2014
Nici Sibiu -Bacau nu ar fi gata maine, tot spre 2030 se duce, dar se suprapune peste Sibiu -Brasov care tot va necesita la un moment dat realizat. Impuscam 2 iepuri dintr-un foc.
O sa ma opresc aici, am spus ce cred si cum am ajuns la ideile astea acum fiecare cu opinia sa.  :bere:

 


Re: Știri, noutăți, perspective TibiV

Asa mai vii de acasa... ;)

abc_XC wrote:
Eu asa vad lucrurile, poti sa spui ca sunt pesimist, dar nu am luat in calcul absolut deloc alte investitii care ar putea deveni necesare: drum expres Braila/ Galati - Focsani/Buzau, drum expres Cluj - Dej - Baia Mare -Satu Mare, Craiova trebuie legata de autostrada, indraznesc sa adaug si Brasov, un drum rapid Ploiesti -Targoviste - Gaesti -A1. Sunt lucrari care vor consuma bani.

Cred ca astea le facem din banii nostri...
Nu cred ca UE se va razgandi cu finantarea "intai core".
Cum bine ai zis, A0 este Core si noi inca nu stim ce vrem sa facem cu ea...
Sa nu venim cu propuneri noi si "urgente", ca nu sunt bani.
Si cu viitorul guvern, s-ar putea sa nu ramana bani nici pestru proiectele clar stabilite...

Dupa parerea mea, este prematur sa facem acum "planificari" pentru 2021-2027, cu atat mai putin dupa 2028...
S-ar putea sa pierdem iar un sfert din banii din 2014-2020...

Eu de aia spun: sa ne tinem caineste de ceea ce avem acum aprobat si sa ii dam bataie...

Altfel... vezi prea bine ca discutiile pot fi interminabile si raman doar discutii...
(De exemplu mie personal "mi-ar veni manusa" DX Cluj-Dej-Baia Mare, dar nu o sa ma auzi "e aboslut necesar, nu se mai poate fara !... Cand i-o veni randul, i-o veni...)

 


Re: Știri, noutăți, perspective abc_XC

Constructia podului suspendat dintre Braila si Tulcea, aproape de faza de licitatie.

CNAIR SA a transmis Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice, Documentatia de Atribuire pentu executia unui Proiect care cuprinde Podul suspendat peste Dunare, in zona Braila. Dupa obtinerea validarii, CNAIR SA urmeaza sa publice Anuntul de Participare pentru lansarea licitatiei publice.

Lungimea totala a Proiectului este de 23,413 km si cuprinde doua sectiuni: drumul principal Braila - Jijila, cu o lungime 19,095 km si drumul de legatura cu DN22 Smardan - Macin, in lungime de 4,328 km.

Podul suspendat peste Dunare, structura principală din cadrul Proiectului, va avea o lungime de 1.974,30 de metri, din care 1.120 metri reprezinta deschiderea centrala. La aceasta se adauga doua deschideri laterale de 489,65 metri, pe malul dinspre Braila si 364,65 metri pe malul dinspre Tulcea.

Gabaritul pe verticala al podului suspendat va fi de cel putin 38 m de la nivelul maxim de inundatie al Dunarii, astfel incat sa fie indeplinite criteriile de navigatie fluviala. Conform studiului de fezabilitate, valoarea totala a investitiei depaseste 2 miliarde de lei, fara TVA.

Informatii suplimentare:

Podul suspendat. Va fi pozitionat intre km 4+596,10 si km 6+570,52 pe drumul principal Braila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunarea (kilometraj pe Dunare, masurat de la Sulina).

De o parte si de alta vor fi construite doua viaducte de acces in lungime de cate 110 metri,  care se vor adauga lungimii podului suspendat.

Latimea totala a podului va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri si va fi alcatuita din 4 benzi de circulatie de cate 3,50 m latime fiecare, 4 benzi de incadrare de cate 0,5 m latime, doua acostamente de 1,50 m latime si o zona mediana cu latimea de 3,00 m. La acestea se adauga, de o parte si de alta, 2 benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si intretinere, trotuarele având de cate 2,80 m fiecare.

Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal si tiranti verticali de legatura intre tablier si cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate in teren si sunt localizate in afara digurilor Dunarii.              

Podul suspendat peste Dunăre este cuprins în Master Planul General de Transport al României si face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investitii Teritoriale Integrate), finantabile din POIM 2014 - 2020, Axa Prioritara 2 "Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient".

Drumul principal Braila – Jijila. Va avea o lungime de 19,095 Km si va fi prevazut cu doua benzi de circulatie pe sens, benzi de incadrare, acostamente, zona mediana si zona de parapete.

Pe tronsonul cuprins intre km 4+486,10 si km 6+680,30, unde drumul traverseaza fluviul Dunărea, se vor construi doua viaducte de acces in lungime de cate 110,00 metri fiecare.

Traseul include o ramificatie pe directia Sud, pana la intersectia cu drumul existent Smardan - Macin (DN22).

Drumul de legatura cu DN22 Smardan - Macin.  Cu o lungime de  4,328 km, acest drum va fi prevazut cu o banda de circulatie pe sens. Drumul de legatura urmeaza sa porneasca de la  km 7+940 al drumului principal (Braila- Jijila) si se va intersecta cu DN22 Smardan-Macin.

Surpriza de Paste din partea CNAIR, comunicatul oficial: http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/comunicat-de-presa-18042017

 


Re: Știri, noutăți, perspective TibiV

Atentie daca aveti drum spre sudul Litoralului (de la Agigea spre Eforie - Mangalia )

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/comunicat-de-presa-03052017-0

03 Mai 2017
Podul de la Agigea – ultimele intervenții înainte de sezonul estival.
Este necesară închiderea acestui pod în perioada 08-25 mai 2017


CNAIR SA, la propunerea Antreprenorului, are în vedere restricționarea totală a traficului auto pe podul de la Agigea, în perioada 08-25 mai 2017 .

Măsura, sprijinită de  Poliția Rutieră,  are ca principal scop pregătirea acestui pod pentru circulația din sezonul estival, în condiții de siguranță și într-un termen cât mai scurt.

Închiderea totală a traficului pe pod este necesară în această perioadă pentru tensionarea finală a cablurilor (înlocuite în perioada septembrie-decembrie 2016), demontarea ancorajului provizoriu de pe pilonul central și montarea elementelor rosturilor de dilatație ale podului.

CNAIR SA se va asigura că în perioada în care Podul de la Agigea va fi închis, Canalul Dunăre-Marea Neagră va putea fi traversat în condiții optime pe noul pod (Podul Apolodor), aflat la o distanță suplimentară de doar 2,8 km.

Pentru evitarea blocajelor în trafic, ruta alternativă propusă este următoarea:
nodul rutier A4 ( intersecţie cu DN 39, Agigea) - A4 ( intrare port Constanţa Sud ) - podul nou peste Canalul Dunăre - Marea Neagră - bretea acces la DN 39A- DN 39A- DN 39 (Eforie Nord - Agigea).

După redeschiderea podului, toate cele patru benzi vor putea fi utilizate fără restricții de circulație, pe întreaga durată a sezonului estival.

În cazul în carevremea va fi favorabilă (fără vânt puternic) și va permite finalizarea lucrărilor într-un termen mai scurt, podul de la Agigea poate fi redeschis mai devreme, iar CNAIR S.A. va aduce imediat la cunostința publicului noua situație.

La ora actuală hidroizolația podului a fost finalizată, iar din punct de vedere tehnic toate cele patru benzi de circulație vor fi funcționale, începând din data de 5 mai 2017.  

Informații suplimentare:

Demontarea  ancorajului (inel cu o greutate de aproximativ 90 de tone), presupune măsuri speciale. Operațiunea va fi efectuată cu ajutorul a două macarale cu o capacitate de 400 tone fiecare, utilaje care nu pot acționa în condiții de vânt puternic. În vederea evitării unor accidente care ar putea pune în pericol viața sau integritatea corporală a participanților la trafic, podul de la Agigea trebuie închis în totalitate, în perioada efectuării acestor manevre. Pentru tensionarea finală a cablurilor sunt necesare operațiuni de  nivelment al podului ( stabilirea poziției inițiale a tablierului podului) și teste pentru măsurarea forțelor din fiecare cablu. Aceste teste se pot face doar după eliberarea oricărei sarcini de pe pod, ceea ce înseamna implicit oprirea traficului.  

 


Re: Știri, noutăți, perspective shoppy

A ajuns si aici construcotrul sa-si denuemasca podul dupa el, podurile se cheama Hobanatul Agigea 1 si Hobanatul Agigea 2, nu Apolodor, Astaldi, Lena, etc.

 


Re: Știri, noutăți, perspective TibiV

Daca v-ati planificat un Transfagarasan in eek-end, informati-va bine inainte de plecare...

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/transf%C4%83g%C4%83r%C4%83%C5%9Fan-risc-de-%C3%AEnchidere-st%C3%A2nc%C4%83-de-1000-de

Transfăgărăşan, risc de închidere. Stâncă de 1000 de tone desprinsă din versant.
21 Iun 2017

Miercuri, 21.06.2017, pe Trănsfăgărăşan (DN7C), km 126+250, s-a constatat desprinderea de pe versant a unui bloc de stâncă de aproximativ 1000 tone (4x3x30)mc. Stânca s-a oprit la marginea părţii carosabile şi nu a afectat căile de rulare.

La partea superioară a acestui bloc de stâncă se află încă două stânci de dimensiuni relativ mai reduse, care prin desprindere ar putea afecta partea carosabilă  a drumului şi implicit siguranţa participanţilor la trafic.

Reprezentanţii CNAIR S.A. au iniţiat demersurile necesare în vederea asigurării circulaţiei în condiţii de siguranţă şi au introdus semnalizarea provizorie de restricţionare şi monitorizarea continuă a zonei cu pericol.

Precizăm că în eventualitatea creşterii gradului de risc, CNAIR S.A. va propune închiderea circulaţiei rutiere, prioritară fiind protejarea vieţii şi  integrităţii corporale a celor care tranzitează zona în aceste zile.

 


Go to page:  1  ... 31 32 33 34 35 36 37  ... 49
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419387 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use