Știri, noutăți, perspective

Infrastructura rutieră națională: știri, noutăți, evenimente și discuții despre acestea

Re: Știri, noutăți, perspective

Mesajde Puss in Boots » Mie, 09 Ian 2019, 06:18

Ploiesti-Brasov cu taxa de maine daca s-ar putea (15 ani poate, optimist vorbind). Si pana apare Autostrada, se taxeaza DN1, cum ar fi? :lol:
Puss in Boots
Membru Bronze
 
Mesaje: 3148
Membru din: Vin, 05 Mai 2017, 09:08

Re: Știri, noutăți, perspective

Mesajde PTMZ » Vin, 11 Ian 2019, 22:17

Se pare că Oradea își conturează deja planuri de racord la Autostrada Transilvania. Articolul se găsește aici:
https://ziuadecj.realitatea.net/economie/oradea-isi-face-conexiune-la-autostrada-clujul-nu-este-in-stare-de-10-ani--181659.html
Drumul de legătură între Oradea şi viitoarea Autostradă Transilvania (A3) prinde contur, printr-o investiţie de 150 de milioane de euro. Cu toate că primul tronson din șoseaua de mare viteză a fost inaugurat la Cluj, reședința de județ încă nu are ieșire directă la A3.



Comisia tehnică a Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a aprobat indicatorii tehnico-economici ai drumului cu patru benzi de 19,5 km ce va lega Oradea de A3, conform ebihoreanul.ro. Proiectul viitoarei legături a municipiului cu autostrada a fost susţinut de directorul Zonei Metropolitane Oradea, Adrian Foghiș.


„Pentru ca o investiţie guvernamentală să devină realitate, cel mai important pas îl constituie avizul comisiei tehnice. Ulterior, o comisie a Ministerului Transporturilor şi o comisie interministerială verifică dacă nu sunt probleme cu proiectul. În paralel se lucrează la emiterea unei hotărâri de guvern care, având un caracter tehnic, ar trebui să meargă destul de repede. Dacă nu vor apărea probleme deosebite, în primul trimestru am putea avea hotărârea de guvern pe baza căreia să poată fi demarată procedura de licitaţie pentru proiectarea şi execuţia viitoarei căi de legătură. Cel târziu în toamnă am putea avea desemnat un consorţiu care să execute lucrările cu predare de 24 de luni”, a declarat primarul Ilie Bolojan.
Noua cale de legătură ar putea fi dată în folosinţă în acelaşi timp cu noua autostradă, la care se va racorda. Ea se va intersecta prin giraţii atât cu noua legătură cu comuna Sântandrei, pornind din sensul giratoriu de la intersecţia str. Cazaban cu şoseaua de centură, cât şi cu prelungirea drumului expres, care acum este proiectat să se oprească la giraţia de lângă complexul comercial Real II. Legătura cu A3 va deservi tot judeţul Bihor.


Autostrada fără benzinării

Cluj-Napoca încă nu are o ieșire directă la Autostrada Transilvania, deși primul tronson dat în folosință din A3, în 2009, a fost cel din apropierea reședinței de județ. Variantele de a crea asemenea ieșiri la Ciurila, Săvădisla sau Tureni nu s-au concretizat, astfel că pentru a accesa A3 din “capitala Transilvaniei” conducătorii auto trebuie să se deplaseze pe șosele “clasice”, cu trafic foarte aglomerat, spre localitățile Gilău (16 km), Nădășelu (18 km) sau Turda (31 km).

De fapt, cu toate că are deja o vechime de peste 10 ani, autostrada de Cluj nu are încă nicio stație de alimentare cu combustibil. Totuși, în planurile CNAIR figurează un spațiu de servicii, la km 47 și o parcare de scurtă durată, la km 10.
Avatar utilizator
PTMZ
 
Mesaje: 88
Membru din: Dum, 16 Dec 2018, 14:51

Re: Știri, noutăți, perspective

Mesajde alliens » Lun, 14 Ian 2019, 17:23

Daca lucrarea se va face cu bani de la Guvern, sunt cam optimisti oradenii...
alliens
 
Mesaje: 146
Membru din: Sâm, 18 Mar 2017, 21:01

Re: Știri, noutăți, perspective

Mesajde PTMZ » Sâm, 19 Ian 2019, 12:06

Cu ocazia #10YearsChallenge, s-a făcut o comparație a numărului de kilometri de autostrăzi și drumuri expres între Polonia, Ungaria, Bulgaria și România. Articolul se găsește aici:
http://mobile.hotnews.ro/stire/22921865
La început de 2009, după cinci ani de la aderarea în UE, Polonia avea o rețea de drumuri rapide - autostrăzi și drumuri expres - de circa 1.300 de kilometri. Zece ani mai târziu, la început de 2019, rețeaua de drumuri de mare viteză în Polonia a ajuns la peste 3.600 de kilometri. Similar, Bulgaria a trecut de la circa 400 la aproape 800, iar Ungaria a crescut de la peste 1.100 de km la peste 1.500 km. Și în România ultimii zece ani numărul de kilometri de autostradă a crescut cu peste 200%.




România - drumuri de mare viteză (autostrăzi și drum expres) la începutul anilor:

2009: 263 km

2019: 807 km (+544 km)
Polonia - drumuri de mare viteză (autostrăzi și drum expres) la începutul anilor:

2009: 1.282 km

2019: 3.648 km (+2.366 km)


Bulgaria - drumuri de mare viteză (autostrăzi și drum expres) la începutul anilor:

2009: 418 km

2019: 800.5 km (+382 km)


Ungaria - drumuri de mare viteză (autostrăzi și drum expres) la începutul anilor:

2009: 1.113 km

2019: 1.524 km (+411 Km / +37%)

----
Autostrăzile din România, în cifre

Kilometri reali de autostradă în exploatare:

A1: București-Pitești - 109,66 km
A1: Sibiu-Sebeș-Orăștie-Deva - 132,43 km
A1: Margina-Timișoara-Arad-Nădlac - 159,56 km
A2: București-Cernavodă-Medgidia-Constanța - 203,00 km
A3: București-Ploiești 62,79 km
A3: Ungheni (Aeroport Tg. Mureș) - Iernut - 13,7 km
A3: Câmpia Turzii - Nădășelu 61,246 km

A4: Centura Constanța - 22,2 km
A6: A1-Centura Lugoj - 11,40 km
A10: Turda-Aiud Sud 28,75 km *aproximativ 4 km (între nod Aiud și limita cu lotul 2) nu pot fi folosiți
A11: Parte din Centura Arad - 2 km
---------------------------------------------------------------------
TOTAL KM REALI IN EXPLOATARE: 806,736 km


Evoluția kilometrilor de autostradă deschiși circulației în ultimii ani:

2009 - 42 km
2010 - 28 km
2011 - 57 km
2012 - 139 km
2013 - 108 km
2014 - 28,2 km*
2015 - 46,6 km
2016 - 22,11 km*
2017 - 15 km
2018 - 58,4 km
* Lotul 3 Cunța - Săliște din A1 Sibiu - Orăștie - 22,11 km - a fost deschis inițial în noiembrie 2014, dar a fost închis în 2015 pentru reparații capitale pe o bucată. Întreg lotul a fost redeschis definitiv în octombrie 2016.


Kilometri de autostradă funcționali în România, în perioada 2008 - 2018:

2008: 263 km
2009: 305 km
2010: 332 km
2011: 389 km
2012: 528 km
2013: 636 km
2014: 664 km
2015: 711 km
2016: 733 km
2017: 748 km
2018: 807 km

Kilometri de drum expres funcționali în România, în perioada 2008 - 2018:

2008: 0 km
.......
2018: 0 km
Avatar utilizator
PTMZ
 
Mesaje: 88
Membru din: Dum, 16 Dec 2018, 14:51

Anterior

Înapoi la Știri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori