Știri, noutăți, perspective

Infrastructura rutieră națională: știri, noutăți, evenimente și discuții despre acestea

Re: Știri, noutăți, perspective

Mesajde Puss in Boots » Mie, 09 Ian 2019, 06:18

Ploiesti-Brasov cu taxa de maine daca s-ar putea (15 ani poate, optimist vorbind). Si pana apare Autostrada, se taxeaza DN1, cum ar fi? :lol:
Puss in Boots
Membru Bronze
 
Mesaje: 3170
Membru din: Vin, 05 Mai 2017, 09:08

Re: Știri, noutăți, perspective

Mesajde PTMZ » Vin, 11 Ian 2019, 22:17

Se pare că Oradea își conturează deja planuri de racord la Autostrada Transilvania. Articolul se găsește aici:
https://ziuadecj.realitatea.net/economie/oradea-isi-face-conexiune-la-autostrada-clujul-nu-este-in-stare-de-10-ani--181659.html
Drumul de legătură între Oradea şi viitoarea Autostradă Transilvania (A3) prinde contur, printr-o investiţie de 150 de milioane de euro. Cu toate că primul tronson din șoseaua de mare viteză a fost inaugurat la Cluj, reședința de județ încă nu are ieșire directă la A3.



Comisia tehnică a Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a aprobat indicatorii tehnico-economici ai drumului cu patru benzi de 19,5 km ce va lega Oradea de A3, conform ebihoreanul.ro. Proiectul viitoarei legături a municipiului cu autostrada a fost susţinut de directorul Zonei Metropolitane Oradea, Adrian Foghiș.


„Pentru ca o investiţie guvernamentală să devină realitate, cel mai important pas îl constituie avizul comisiei tehnice. Ulterior, o comisie a Ministerului Transporturilor şi o comisie interministerială verifică dacă nu sunt probleme cu proiectul. În paralel se lucrează la emiterea unei hotărâri de guvern care, având un caracter tehnic, ar trebui să meargă destul de repede. Dacă nu vor apărea probleme deosebite, în primul trimestru am putea avea hotărârea de guvern pe baza căreia să poată fi demarată procedura de licitaţie pentru proiectarea şi execuţia viitoarei căi de legătură. Cel târziu în toamnă am putea avea desemnat un consorţiu care să execute lucrările cu predare de 24 de luni”, a declarat primarul Ilie Bolojan.
Noua cale de legătură ar putea fi dată în folosinţă în acelaşi timp cu noua autostradă, la care se va racorda. Ea se va intersecta prin giraţii atât cu noua legătură cu comuna Sântandrei, pornind din sensul giratoriu de la intersecţia str. Cazaban cu şoseaua de centură, cât şi cu prelungirea drumului expres, care acum este proiectat să se oprească la giraţia de lângă complexul comercial Real II. Legătura cu A3 va deservi tot judeţul Bihor.


Autostrada fără benzinării

Cluj-Napoca încă nu are o ieșire directă la Autostrada Transilvania, deși primul tronson dat în folosință din A3, în 2009, a fost cel din apropierea reședinței de județ. Variantele de a crea asemenea ieșiri la Ciurila, Săvădisla sau Tureni nu s-au concretizat, astfel că pentru a accesa A3 din “capitala Transilvaniei” conducătorii auto trebuie să se deplaseze pe șosele “clasice”, cu trafic foarte aglomerat, spre localitățile Gilău (16 km), Nădășelu (18 km) sau Turda (31 km).

De fapt, cu toate că are deja o vechime de peste 10 ani, autostrada de Cluj nu are încă nicio stație de alimentare cu combustibil. Totuși, în planurile CNAIR figurează un spațiu de servicii, la km 47 și o parcare de scurtă durată, la km 10.
Avatar utilizator
PTMZ
 
Mesaje: 91
Membru din: Dum, 16 Dec 2018, 14:51

Re: Știri, noutăți, perspective

Mesajde alliens » Lun, 14 Ian 2019, 17:23

Daca lucrarea se va face cu bani de la Guvern, sunt cam optimisti oradenii...
alliens
 
Mesaje: 149
Membru din: Sâm, 18 Mar 2017, 21:01

Re: Știri, noutăți, perspective

Mesajde PTMZ » Sâm, 19 Ian 2019, 12:06

Cu ocazia #10YearsChallenge, s-a făcut o comparație a numărului de kilometri de autostrăzi și drumuri expres între Polonia, Ungaria, Bulgaria și România. Articolul se găsește aici:
http://mobile.hotnews.ro/stire/22921865
La început de 2009, după cinci ani de la aderarea în UE, Polonia avea o rețea de drumuri rapide - autostrăzi și drumuri expres - de circa 1.300 de kilometri. Zece ani mai târziu, la început de 2019, rețeaua de drumuri de mare viteză în Polonia a ajuns la peste 3.600 de kilometri. Similar, Bulgaria a trecut de la circa 400 la aproape 800, iar Ungaria a crescut de la peste 1.100 de km la peste 1.500 km. Și în România ultimii zece ani numărul de kilometri de autostradă a crescut cu peste 200%.




România - drumuri de mare viteză (autostrăzi și drum expres) la începutul anilor:

2009: 263 km

2019: 807 km (+544 km)
Polonia - drumuri de mare viteză (autostrăzi și drum expres) la începutul anilor:

2009: 1.282 km

2019: 3.648 km (+2.366 km)


Bulgaria - drumuri de mare viteză (autostrăzi și drum expres) la începutul anilor:

2009: 418 km

2019: 800.5 km (+382 km)


Ungaria - drumuri de mare viteză (autostrăzi și drum expres) la începutul anilor:

2009: 1.113 km

2019: 1.524 km (+411 Km / +37%)

----
Autostrăzile din România, în cifre

Kilometri reali de autostradă în exploatare:

A1: București-Pitești - 109,66 km
A1: Sibiu-Sebeș-Orăștie-Deva - 132,43 km
A1: Margina-Timișoara-Arad-Nădlac - 159,56 km
A2: București-Cernavodă-Medgidia-Constanța - 203,00 km
A3: București-Ploiești 62,79 km
A3: Ungheni (Aeroport Tg. Mureș) - Iernut - 13,7 km
A3: Câmpia Turzii - Nădășelu 61,246 km

A4: Centura Constanța - 22,2 km
A6: A1-Centura Lugoj - 11,40 km
A10: Turda-Aiud Sud 28,75 km *aproximativ 4 km (între nod Aiud și limita cu lotul 2) nu pot fi folosiți
A11: Parte din Centura Arad - 2 km
---------------------------------------------------------------------
TOTAL KM REALI IN EXPLOATARE: 806,736 km


Evoluția kilometrilor de autostradă deschiși circulației în ultimii ani:

2009 - 42 km
2010 - 28 km
2011 - 57 km
2012 - 139 km
2013 - 108 km
2014 - 28,2 km*
2015 - 46,6 km
2016 - 22,11 km*
2017 - 15 km
2018 - 58,4 km
* Lotul 3 Cunța - Săliște din A1 Sibiu - Orăștie - 22,11 km - a fost deschis inițial în noiembrie 2014, dar a fost închis în 2015 pentru reparații capitale pe o bucată. Întreg lotul a fost redeschis definitiv în octombrie 2016.


Kilometri de autostradă funcționali în România, în perioada 2008 - 2018:

2008: 263 km
2009: 305 km
2010: 332 km
2011: 389 km
2012: 528 km
2013: 636 km
2014: 664 km
2015: 711 km
2016: 733 km
2017: 748 km
2018: 807 km

Kilometri de drum expres funcționali în România, în perioada 2008 - 2018:

2008: 0 km
.......
2018: 0 km
Avatar utilizator
PTMZ
 
Mesaje: 91
Membru din: Dum, 16 Dec 2018, 14:51

Re: Știri, noutăți, perspective

Mesajde PTMZ » Dum, 20 Ian 2019, 17:53

Din câte se pare, traficul de pe A3 București - Ploiești s-ar fi dublat. Articolul se găsește aici:
http://www.economica.net/mobile/autostrada-bucuresti-ploiesti-traficul-s-a-dublat-dupa-inaugurarea-sectorului-urban_163753.html
Traficul pe Autostrada Bucureşti – Ploieşti (A3) s-a dublat, ajungând la 10.000 – 12.000 autovehicule zilnic, după deschiderea sectorului urban al autostrăzii, potrivit unor estimări neoficiale. Date exacte cu privire la evoluţia traficului vor fi disponibile anul viitor.

"Potrivit estimărilor neoficiale, traficul s-a dublat ajungând la momentul acesta la 10.000 – 12.000 de autovehicule zilnic pe A3, după deschiderea sectorului urban al autostrăzii. Urmează ca la primul recensământ de trafic să avem şi date exacte. Ultimul recensământ de trafic s-a făcut în 2015 iar următorul va fi elaborat în 2020", a spus pentru ECONOMICA.NET Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).



Din 14 decembrie 2018, a fost deschisă circulația rutieră pe 6,5 km din autostrada A3 de la Șoseaua de Centură Bucureşti până în zona Petricani din Capitală. Această porţiune are câte trei benzi pe sens (fără bandă de urgență) și două noduri: la intersecția cu Popasului și un sens giratoriu la intersecția cu strada Gherghiței.

Avatar utilizator
PTMZ
 
Mesaje: 91
Membru din: Dum, 16 Dec 2018, 14:51

Re: Știri, noutăți, perspective

Mesajde PTMZ » Lun, 21 Ian 2019, 14:35

Pasul Tihuța, nervi și accidente din cauza zăpezii și a lipsei de sare. Articolul se găsește aici:
https://m.stirileprotv.ro/lbin/amp/index.php?article_id=3807872
Drumarii au rămas fără sare, așa că şoseaua a fost acoperită de gheață. Timp de zeci de minute, șoferii nu au mai putut înainta în siguranță pe patinoarul imens și au răbufnit.

Din păcate, unii au fost implicați în accidente rutiere.



Aceste imagini au fost surprinse pe şoseaua care face legătura între Moldova şi Transilvania. Pe un drum care semăna cu un patinoar, după cum spun şoferii, o maşină a oprit la câţiva centimetri de un TIR. Iar conducătorul care circula în spate a încercat să evite cele două vehicule. A tras de volan, dar a lovit autoturismul şi a ajuns în şanţ.

Șofer: "A fost zăpada până aici. Din vârf şi până aici ne-a adus de-a latul, ne-am dat de altă maşină şi ne-a aruncat în şanţ."

Pasager: "Cu filmarea de pe bord şi cu pozele făcute o să-i dau în judecată şi pe urmă vom vedea ce va fi. Cine ne plăteşte pagubele făcute, tot noi."



Drumul prin Pasul Tiuța a fost duminică seară o provocare pentru toţi cei care au ajuns în zonă. Cum drumarii au rămas fără sare, au intervenit doar cu utilajele de deszăpezire, spre disperarea şoferilor.

"E polei pe jos, cică nu au sare să dea băieţii. Degeaba curăță dacă pe jos e polei. Dacă ştiam nu porneam."

"Li s-a terminat stocul de sare şi dau cu lama, ne face derdeluş. De o oră, o oră şi un pic stau. Nu putem să mişcăm dacă nu ne ajută cumva."

Un şofer care nu a mai putut înainta a încercat să găsească soluţii, dar în zadar.

Șofer: "A trecut cu lama, uitaţi ce a făcut, gheaţa. Acum încerc să pun lanţurile, dar degeaba, că e asfalt. Mai sunt colegi blocaţi că am trecut pe lângă ei şi m-a încurcat o maşină mică şi nu am mai putut să urc."

Pentru a evita astfel de situaţii, la baza Pasului Tihuța au fost trimişi poliţişti care să verifice toate maşinile care urcă dacă sunt echipate corespunzător.

Incidente au fost şi în zona comunei Dumitra, unde un utilaj de deszăpezire a derapat într-o curbă. Vehiculul a încercat să evite un autoturism şi a ieşit de pe şosea, iar la fața locului a fost nevoie de intervenţia unei macarale.
Avatar utilizator
PTMZ
 
Mesaje: 91
Membru din: Dum, 16 Dec 2018, 14:51

Anterior

Înapoi la Știri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori