Știri, noutăți, perspective

Infrastructura rutieră națională: știri, noutăți, evenimente și discuții despre acestea

Re: Știri, noutăți, perspective

Mesajde Puss in Boots » Vin, 06 Iul 2018, 04:43

Un mare dobitoc acel Alin Serbanescu.
Puss in Boots
Membru Bronze
 
Mesaje: 2722
Membru din: Vin, 05 Mai 2017, 09:08

Re: Știri, noutăți, perspective

Mesajde misterr » Mar, 11 Sep 2018, 18:49

Nu avem autostradă, dar există deja un tarif. Drumul până la Brașov cu mașina, mai scump decât cu trenul

VIDEO: https://vid2.stirileprotv.ro/2018/09/11/61985266-2.mp4

Deşi nu avem încă o autostradă până la munte, ştim cât va fi taxa de acces pentru ea. Fiecare maşină care va merge pe autostrada București - Braşov ar putea plăti 6,3 euro fără TVA pe 100 de kilometri.

Asta înseamnă peste 100 de lei dus - întors. Iar camioanele vor fi taxate cu dublul acestei sume. Tarifele apar într-un document aprobat de Guvern săptămâna trecută.

Calculele din raport arată că statul sau administratorul privat al autostrăzii ar încasa astfel peste două miliarde de euro numai din taxarea şoferilor până în 2043.

Raportul adoptat de Guvern pentru construirea în Parteneriat Public Privat a Autostrăzii Ploiești - Brașov, de 107 kilometri, estimează că şoseaua va costa peste 1,3 miliarde de euro şi că va fi gata în 2023. Apoi documentul explica de unde îşi poate scoate banii viitorul constructor pentru investiţia făcută.

Potrivit raportului Guvernului porțiunea construită deja de 62 de kilometri, dintre Bucureşti şi Ploieşti, va putea fi dată în administrare noului constructor al porţiunii dintre Ploieşti şi Braşov. Va putea fi şi aici, de pildă, o staţie de taxare, pentru că aceste staţii vor fi montate, la intrarea şi ieşirea de pe autostradă şi în intersecţii. Taxa va fi de 6,3 euro plus TVA. Asta înseamnă că vorbim de 34,7 lei şi un drum dus - întors până la munte va fi undeva la 70 de lei pentru o familie.

Concret, dacă ar fi taxată întreaga autostradă pe hârtie, de 169 de kilometri, drumul cu o maşină care consumă în medie 8 litri de benzină la suta de kilometri ar costa 134 de lei, fără a pune la socoteală şi rovinieta. Pentru o persoană care ar alege trenul, acelaşi drum Bucureşti - Braşov ar fi sub 50 de lei.

Utilitarele de peste 12 tone vor fi taxate cu 8,82 de euro plus TVA, adică 48,6 lei la fiecare 100 de kilometri, iar camioanele de peste 12 tone, cu 12,6 euro, adică aproape 70 de lei.

Aceste tarife nu vor rămâne fixe, ci vor putea fi indexate, adică majorate, anual, cu creşterea salariului mediu net. Transportatorii susţin că potrivit regulilor europene, taxarea suplimentară a mersului pe o autostradă este imposibilă, cel puţin până când vom avea peste 2 mii de kilometri de astfel de drum.

Radu Dinescu, secretar generat UNTRR: - Bucureşti, Constanța, Giurgiu conectat cu Ungaria şi trebuie să conectezi partea de Nord Moldova, Iaşi obligatoriu, adică fără zona asta nu zic că ar tebui şi Moldova conectată cu Transilvania, deci cam asta ar fi minimul necesar de la care ai putea să faci nişte discuţii despre o posibilă taxare.

Reporter: - Altfel nu sunt compatibile rovinieta cu taxa pe autostradă.

Radu Dinescu, secretar generat UNTRR: - Da, deci nu le văd compatibile prin prisma legislaţiei europene.

Cu toate acestea, Guvernul susţine raportul care arată că până în 2043, numai din taxa pe tronsonul Ploieşti - Braşov, constructorul ar trebui să câştige 1,3 miliarde de lei, adică exact cât erau estimate costurile de construcţie.
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 2852
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Știri, noutăți, perspective

Mesajde misterr » Lun, 01 Oct 2018, 18:56

Se schimbă denumirile carburanţilor. Ce semnificaţii vor avea cerculeţele, pătrăţele şi romburile

Imagine

Atenţie şoferi! Din 12 octombrie, se schimbă denumirea carburanţilor la pompă. Concret, Directiva 2014/94/UE a Parlamentului European va intra în vigoare în data de 12 octombrie şi presupune introducerea unui nou sistem de etichetare a carburanţilor.

Această directivă se va aplica în toate statele membre UE cât şi în câteva ţări vecine (Islanda, Norvegia, Serbia, Elvetia, Macedonia, Lichtenstein şi Turcia) şi are ca scop armonizarea denumirilor pentru a ajuta conducătorii auto să aleagă combustibilul potrivit pentru vehiculul lor atunci când călătoresc.

Benzina va fi marcată cu litera „E“, care va fi încadrată într-un cerc. Litera va fi urmată obligatoriu de una sau de două cifre, după caz. Astfel, inscripţia „E5“ se referă la benzina cu cifră octanică 95 sau 98, care are maximum cinci procente etanol. Benzina E10, de 95 sau de 98, are 10% etanol în compoziţie. Alimentarea cu acest sortiment poate aduce avarii la un autoturism care nu este compatibil cu standardul E85 (Etanol 85).

În cazul motorinei, marcajul va fi litera „B“, integrat într-un pătrat, urmat de o cifră (în funcţie de procentul de bio-diesel din motorină). Deocamdată, la pompe se poate alimenta doar cu motorină B7, însă ulterior la pompe vom găsi şi motorină B10, dar şi sortimentul XTL. Acesta din urmă reprezintă motorina sintetică.

În sfârşit, cu romb vor fi marcaţi toţi carburanţii alternativi, iar pompele de GPL vor fi singurele care nu îşi schimbă numele, dar vor avea cele trei litere în simbolul geometric.

H2 (în romb) semnifică alimentarea cu Hidrogen, în timp ce pompele de gaz natural lichefiat vor avea avea inscripţia GNL (în romb), iar cele cu gaz natural comprimat vor avea GNC în aceeaşi formă.
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 2852
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Știri, noutăți, perspective

Mesajde punmeister » Lun, 01 Oct 2018, 19:37

Avem in Romania statii de incarcare cu Hidrogen?? :shock:
Avatar utilizator
punmeister
Membru Silver
 
Mesaje: 2123
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

Re: Știri, noutăți, perspective

Mesajde shoppy » Lun, 01 Oct 2018, 20:37

Da, GPL este 3 litere in simbolul geometric, care acelasi simbol geometric se foloseste si la altele.
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (Predeal)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 8041
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Știri, noutăți, perspective

Mesajde andrei11 » Lun, 01 Oct 2018, 21:02

Deja mi se învârtește capul. Până acum luam ca tot omul benzină 95. Acum ce iau ? Merci.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 14160
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Știri, noutăți, perspective

Mesajde misterr » Mar, 02 Oct 2018, 18:56

Din 12 octombrie, carburanții vor avea noi denumiri. Directiva Uniunii Europene

Imagine

Uniunea Europeană vrea să ajute consumatorii să găsească mai repede combustibilii potriviți pentru autoturismele lor, astfel că schimbă modul de etichetare a combustibililor.

Directiva 2014/94/UE a Parlamentului European intră în vigoare din 12 octombrie și se aplică în toate statele membre UE.

Benzina va fi marcată cu litera „E“ încadrată într-un cerc, urmată de una sau de două cifre, după caz.

La motorină, marcajul va fi litera „B“, încadrată într-un pătrat, urmat de o cifră.

A treia etichetă este un romb care va indica toţi carburanţii alternativi. H2 (în romb) semnifică alimentarea cu Hidrogen, în timp ce pompele de gaz natural lichefiat vor avea avea inscripţia GNL (în romb), iar cele cu gaz natural comprimat vor avea GNC în aceeaşi formă.

Imagine

Etichetele vor fi plasate pe vehiculele nou-produse, în imediata apropiere a gurii de alimentare, în manualul vehicolului, în benzinării şi la toate magazinele de vânzare ale automobilelor.

Noul sistem de va ajuta consumatorii, spun oficialii UE, să aleagă tipul corespunzător de carburant pentru automobilul propriu.
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 2852
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Știri, noutăți, perspective

Mesajde andrei11 » Mar, 02 Oct 2018, 19:50

Repet, și benzina de 95 / 98 care e ? Eu ce voi pune în rezervor ? Oricum și până acum tot cu "E" începea...
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 14160
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Știri, noutăți, perspective

Mesajde survola » Mar, 02 Oct 2018, 21:39

E10 are 10% bioetanol. Deci mai puțin petrol ars, e mai bio.
Probabil vor exista și vechile (de acum) E5 95, E5 98, dar și noile E10 95 și E10 98, și așa mai departe.
Avatar utilizator
survola
Membru Silver
 
Mesaje: 2391
Membru din: Lun, 06 Feb 2012, 12:08


Re: Știri, noutăți, perspective

Mesajde misterr » Mar, 09 Oct 2018, 18:41

Scandal uriaş la Ministerul Transporturilor. Lucian Șova, huiduit pentru că vrea liberalizarea rutelor

VIDEO: https://vid2.stirileprotv.ro/2018/10/09/61991727-2.mp4

Scandal uriaş la Ministerul Transporturilor. Patronii companiilor care fac transport de persoane l-au huiduit pe ministrul Lucian Sova şi i-au cerut demisia.

I-a supărat faptul că pe rutele pe care le deţin de zeci de ani vor putea circula şi autobuzele ori microbuzele altor companii. Transportatorii spun că în cazul în care ministrul nu se răzgândeşte, joi declanşează greva generală în întreaga ţară. Ar fi afectaţi aproape un milion de români.


Imagine


Patronii companiilor de transport care au protestat marți sunt înfuriaţi de ordinul de ministru care liberalizează rutele.

În acest moment, cel mai important criteriu de departajare la atribuirea licenţelor este vechimea.

Practic câştigă mereu aceeaşi companie în detrimentul uneia care poate avea cu parc auto similar şi maşini moderne.

Ministrul Transporturilor a anunţat însă că liberalizarea pieţei presupune apariţia concurenţei, iar călătorii au de câştigat. A fost momentul în care sala de şedinţe a explodat.


Imagine


Lucian Șova, ministrul Transporturilor: Să fim foarte clari, nu vechime pe traseu. Nu se poate că un transportator care face transport de la Bucureşti la Madrid să nu poată face transport de la Bucureşti la Urziceni. Am luat act de faptul că doriţi introducerea experienţei similare.”

După ce l-au huiduit pe ministrul Transporturilor, nemulţumiţii i-au dat acestuia un ultimatum.

Vasile Ştefănescu, preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România: ”Și-a pus în cap să facă o liberalizare, nu avem nimic împotrivă, dar nu poţi să o faci peste noapte.”

Augustin Hagiu, Preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport: În 48 de ore începând de acum, cheile trebuie scoase din contact. aici aveţi toată ţara.
Reporter: Câți oameni vor fi afectaţi?
Augustin Hagiu, Preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport: Toți călătorii curselor interjudeţene.

Greva generală care va începe joi înseamnă că pe cele aproape 1.000 de rute interjudeţene nu va circula niciun autobuz şi niciun microbuz. Acestea vor rămâne blocate în autogări. De altfel, acţiunea de protest va afecta aproape un milion de români în fiecare zi de grevă.
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 2852
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Știri, noutăți, perspective

Mesajde drbm » Mar, 23 Oct 2018, 17:00

Contractul pentru construcția pasajului de la Mogoșoaia de pe centura Capitalei, semnat la peste trei luni de la atribuirea prin licitație

Strabag va proiecta și construi un pasaj de circa 800 de metri pe Centura Captialei, peste DN1A spre Mogoșoaia, conform contractului semnat marți, anunță Compania de Drumuri, la peste trei luni de când compania fusese anunțată căștigătoare la licitație și la peste un an și trei luni de la demararea licitației. Costul proiectului este de circa 32 de milioane de lei, iar termenul de realizare este de 6 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție.

"CNAIR SA a semnat contractul de proiectare și execuție a a pasajului Mogoșoaia pe centura București peste DN 1A cu ofertantul declarat câștigător, SC STRABAG SRL", transmite Compania de Drumuri. Valoarea contractului este de 32.259.665,70 LEI fara TVA.

Obiectivul de investiții "Pasaj Mogoșoaia pe Centura București peste DN 1A" este situat pe Centura București, între km 66+540 - km 67+340 include rampa de urcare (km 66+580 – km 66+810) și rampa de coborâre km (66+920 - km 67+150), pasajul superior peste DN 1A, precum și breteaua de acces 7 (km 66+870 - km 67+340) și breteaua de acces 8 (km 66+870 km 67+280).

În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestui contract este de 30 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare și 24 luni pentru execuția lucrărilor. "Menționăm că Antreprenorul a ofertat o perioadă de garanție a lucrărilor de 10 ani", transmite CNAIR.

Asociația Pro Infrastructura critica în urmă cu câteva zile faptul că deși a anunțat atribuirea contractului pe 12 august, Compania de Drumuri "nu este în stare să încheie rapid o licitație nici măcar când nu apar complicații deosebite!".


http://m.hotnews.ro/stire/22773842
drbm
Membru Bronze
 
Mesaje: 421
Membru din: Mar, 23 Feb 2016, 16:27

Re: Știri, noutăți, perspective

Mesajde misterr » Vin, 26 Oct 2018, 19:17

A fost inaugurat primul hub din România de încărcare rapidă pentru mașinile electrice

Imagine

Acesta este primul hub de acest fel din din România și din Europa de Est.

Situat în parcarea magazinului Kaufland de pe Strada Barbu Vacărescu nr. 120-144 din București, hub-ul oferă posibilitatea incărcării simultane a 6 mașini electrice, în mod gratuit, iar noutatea și principalul beneficiu al lui este că 3 dintre ele se vor putea incărca în regim rapid, adică în mai puțin de o oră.

Pentru incărcarea bateriilor automobilelor electrice este folosită peste 95% energie din surse regenerabile.

În prezent, sunt înmatriculate în România peste 1000 mașini electrice, conform surselor oficiale.

Stațiile din cadrul hub-ului inaugurat în data de 25 octombrie 2018 sunt compatibile cu toate tipurile de vehicule 100% electrice și hibride plug-in.

Stațiile au un regim de funcționare non-stop și costurile incărcărilor sunt suportate în totalitate de către Kaufland România.

La finalul evenimentului de lansare, 30 de mașini electrice, în frunte cu prima masină electrică de curse din România, care a participat deja la 10 etape de competiții naționale de viteză în coastă și de raliu, au defilat într-un tur spectaculos de câteva ore pe străzile Bucureștiului.
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 2852
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Anterior

Înapoi la Știri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori

cron