Știri, noutăți, perspective

Infrastructura rutieră națională: știri, noutăți, evenimente și discuții despre acestea

Re: Știri, noutăți, perspective

Mesajde TibiV » Vin, 26 Ian 2018, 20:19

Iata doua tabele din MPGT, impartira pe Autostrazi si drumuri Expres.
Autostrazi:
Imagine

Drumuri Expres:
Imagine

La vremea aia inca mergeau pe ideea ca in loc de A7 sa faca DEx7... Intre timp au cerut ca la licitatiile pentru SF (licitatii aflate in curs) contractorul sa stabileasca daca trebuie facut A sau Dex...

Iar ceea ce vedeti trecut ca "Alte retele" este ceea ce spune andrei11, adica dupa 2100...

Probabil ca postarea asta ar trebui mutata in alta parte, dar nu am gasit topic de MPGT...
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 6701
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Știri, noutăți, perspective

Mesajde andrei11 » Vin, 26 Ian 2018, 21:21

Eu circul mult cu mașina. M-am săturat de hârțoage. Tabelul prezentat e vorbărie, e blabla la greu.
Două treburi din perioada Socialismului Putred :
1) Proiectul podului de la Brăila de peste Dunăre. Până la urmă s-a făcut la Vadul Oii ca să-i împace și pe moldoveni și pe bucureșteni.
2) Autostrada Pitești - Sibiu.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 12487
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Știri, noutăți, perspective

Mesajde TibiV » Vin, 26 Ian 2018, 22:28

Este vorbarie in ceea ce priveste declaratiile autoritatilor romane.
Dar NU este vorbarie in ceea ce priveste definirea respectivelor sosele (A/DEx) drept Core sau Comprehensive.

Definire pe care a facut-o UE, nu Romania, si al carei rol este urmatorul:
UE va finanta fara cracnire si inainte de orice proiectele "Core" (infrastructura de baza, "inima" retelei).
Proiectele pe "Comprehensive" (reteaua extinsa, cuprinzatoare) primesc finantare doar dupa ce ai terminat "Core".

Hai sa ne uitam ce considera de fapt cei de la UE ca fiind "Core".
1. Coridorul IV Nadlac-Arad-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta (deci A1 si A0, ca A2 este deja facuta si nu mai apare la "planuri de viitor")
2. Fostul coridor XIX, adica autostrada Bucuresti-Moldova (A7 sau DX7), nu conteaza cum ii spunem.
3. A8, adica Targu Mures-Targu Neamt-Iasi-Ungheni (cu pod peste Prut spre Rep.Moldova)
ATAT !!!

Pana acum nu au finantat nimic pe nici o alta ruta cu doua exceptii:
1. A3, insa doar sectiunea Campia Turzii - Targu Mures.
2. A10, Sebes - Turda.
Dar daca ne uitam pe harta, aceste doua "exceptii" fac parte dintr-un traseu clar, si anume un traseu secundar, desprins din A1 la Sebes, catre Moldoiva si Rep.Moldova (deci, indiferent de numaratoarea romaneasca a autostrazilor, ele sunt capatul autostrazii spre Moldova).

Cu alte cuvinte, pe directia vest-est, sunt prioritare doua coridoare: unul de la Nadlac la Marea Neagra iar celalalt de la Nadlac spre Moldova, dar pe traseul nordic (A8 Tg.Mures-Ditrau-Tg.Neamt-Iasi), nu pe cel sudic (A13 Sibiu-Brasov-Bacau).

Dar ai nostri, in special PSD-ul, se ambitioneaza sa faca tocmai invers.
1. Ponta si Sova au promis ca se muta cu cortul pe Comarnic-Brasov, iar de vreo doua luni si guvernul Tudose a revenit cu resuscitarea A3 CoBra.
Si pentru ca este clar ca UE nu va finanta asa ceva (noi mai avem 10 ani pana sa terminam Sibiu-Pitesti, la ce naiba sa ne dea banii pentru inca o traversare montana daca noi nu suntem in stare sa o terminam pe cea principala, care face parte dintr-un coridor care duce in inima UE ?!?!...) incearca cu finantare Banca Mondiala. Doar ca pe aia nu ii pot prosti asa usor cu spagile.
2. Inainte de Anul Nou, guvernul Mihai Tudose se lauda cum va porni Sibiu-Brasov-Bacau... Sa il porneasca, dar sa vina cu bani de acasa, ca de la UE nu vor primi.

OBSERVATIE
O a treia exceptie ar putea sa devina A3, dar nu CoBra, ci sectiunea Nadaselu-Suplacu de Barcau-Bors, adica celalat capat al A3.
In ideea ca traseul de nord spre Moldova sa aiba si o intrare proprie, alta decat cea de pe A1 de la Nadlac.
Mai ales ca probabil ungurii vor termina anul asta M35 Debrecen-Bors, probabil in cinstea Marii Uniri a Romaniei... :(
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 6701
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Știri, noutăți, perspective

Mesajde andrei11 » Vin, 26 Ian 2018, 23:29

Nu încerca să mă duci, asta e tot vorbărie.
Pitești - Sibiu, ok, dar dacă eram încă Republica Socialistă cum necum ( din fonduri proprii ) făceam și București - Brașov.
Am împânzit România pe hârtie cu autostrăzi iar panglicarul acela de Udriște cu magistrale de metrou până în 2020. Oricum A 3 București - Ploiești e cam degeaba la ora actuală. În loc de București - Ploiești eu aș fi făcut Comarnic - Brașov.
Îți amintesc că A 2 este gata datorită Republicii Socialiste Romania, dacă RSR nu s-ar fi apucat de tronsonul cel mai greu ( bașca l-a și terminat ) Fetești - Cernavodă ( cred că a durat vreo 10 ani construcția podurilor ) la ora actuală treceam Dunărea tot cu bacul.
Și să nu uităm de tronsonul ( din A 2 ) București - Fundulea, o ratare de proporții în ale proiectării / realizării.
Ar fi multe de spus, dar mă opresc. E bine că au reușit să facă București - Iași la 3 benzi ( 1 1/2 pe sens ), e singura realizare cap - coadă a capitalismului triumfător.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 12487
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Știri, noutăți, perspective

Mesajde shoppy » Sâm, 27 Ian 2018, 11:25

Republica socialista construia CF, nu sosele.
Podurile peste Dunare sunt poduri de CF la care soseaua este doar un accesoriu si alternativa strategica la Vadul Oii.
Daca traiam inca in republica socialista aveam Bucuresti - Pitesti - Valcea - Sibiu - Alba Iulia dublat si electrificat.
27: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SK, SW, TR, XK (Bucuresti)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 6817
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Știri, noutăți, perspective

Mesajde shoppy » Mar, 13 Feb 2018, 18:59

Soava a tinut neaparat sa ne impartaseasca din intelepciunea sa din putu gandirii:
- pe CB de sud se va circula pe 2 benzi pe sens cand va fi gata
- pe DN7 - A1 este santier deci se lucreaza
- anul acesta se va deschide traficul pe autostrazile care vor fi receptionate
(digi24)
27: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SK, SW, TR, XK (Bucuresti)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 6817
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Știri, noutăți, perspective

Mesajde Puss in Boots » Mar, 13 Feb 2018, 19:58

Zero barat putul gandirii.
Puss in Boots
Membru Bronze
 
Mesaje: 1604
Membru din: Vin, 05 Mai 2017, 09:08

Re: Știri, noutăți, perspective

Mesajde misterr » Mar, 13 Feb 2018, 20:31

Ministrul Transporturilor, ironic în explicațiile privind infrastructura: ”Dacă este şantier, înseamnă că se lucrează”

VIDEO: https://vid2.stirileprotv.ro/2018/02/13/61940546-2.mp4

Vom circula pe centura de sud când va fi gata şi vom avea autostrăzi când vor fi recepţionate, spune ministrul Transporturilor.

El a fost marți la Parlament şi a dat răspunsuri ironice când a fost întrebat despre starea dezastruoasă a infrastructurii rutiere.

După întâlnirea dintre ministrul Transporturilor, deputaţi şi cei mai importanţi constructori de autostrăzi, jurnaliştii l-au întrebat pe Lucian Șova despre proiectele de infrastructură.

“Când vom putea circula pe centura sud la două benzi?
Lucian Sova, ministrul Transporturilor: Când va fi gata.”

Cât despre centura Capitalei, pe care se circulă, deşi nu este gata...

″Între DN7 şi A1, unde a fost dată în exploatare şi, totuşi, acum este încă şantier, s-a întâmplat asta pe vremea domnului ministru Cuc. Cum ne explicaţi?
Lucian Șova, ministrul Transporturilor: Dacă este şantier, înseamnă că se lucrează...”

Dacă vreţi să ştiţi pe ce autostrăzi vom circula în acest an...

Lucian Șova, ministrul Transporturilor: “Vom circula pe autostrăzile care vor fi recepţionate.”

Trecem la un alt subiect: calea de rulare cu probleme de pe aeroportul din Otopeni numită Whiskey.

Lucian Șova: “Pe whiskey, dacă ştiţi, este vorba de calea de rulare. Nu intru în terminologie, dar o pistă. Pentru mine are o semnificaţie foarte comună.”

Iată şi explicaţiile unui constructor pentru întârzierile de pe autostrada Transilvania.

Adrian Adler, director adjunct proiect A3, lotul 3: “Mizăm pe o iarnă ca o parcurgem, da, noi acuma parcurgem în două ierni. Oricât de zmei am fi, iarna e iarnă, cum a spus domnul fost preşedinte: iarna nu e ca vara.”

Constructorii s-au plâns că obţin greu autorizaţiile ca să poată începe la timp lucrările, dar ministrul le-a promis că va discuta aceste probleme cu altă ocazie.
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 2489
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Anterior

Înapoi la Știri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori