Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la drumuri naționaleLucrări finalizate

 

Topic: Transalpina

22 posts, 13355 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Transalpina Lutyk

Transalpina, denumita si "Drumul Regelui"  face legatura intre Transilvania si Oltenia. Aflat la peste 2.000 de metri altitudine, Transalpina este cel mai înalt drum din România care poate fi traversat cu maÅŸina, având punctul cel mai înalt în Pasul Urdele (la 2.145 m).
     Desi mai inalta decat Transfagarsanul este mai putin cunoscuta decat acesta pentru ca nu a fost niciodata asfaltat chiar daca figureaza ca si drum national pe toate hartile, fie ele tiparite sau GPS.
     In 2009 a inceput asfaltarea si modernizarea acestui drum pe o distanţă de 148 de kilometri, între SebeÅŸ, judeÅ£ul Alba si Bengesti judeÅ£ul Gorj. La inceputul lui octombrie 2010 mai mult de 95% din Transalpina era deja asfaltatata. Se preconizeaza ca intreaga Transalpina va fi  asfaltat si modernizata pana la finele anului 2011.
     ÃŽnceputurile acestui drum sunt neclare. Unele surse susÅ£in că a fost construit prima dată de legiunile romane în timpul războaielor cu dacii, motiv pentru care pe hărÅ£ile de istorie este trecut sub denumirea de "coridorul IV strategic roman".
      Există ÅŸi o legendă locală, care spune că, la sfârÅŸitul secolului XVIII ÅŸi la începutul secolului XIX, fiecare familie de localnici a participat la construirea unei porÅ£iuni din acest drum, în funcÅ£ie de posibilităţile fizice ÅŸi financiare ale sale. Potrivit altor surse, ÅŸoseaua a fost construită ÅŸi pietruită de germani în timpul primului razboi mondial , din raÅ£iuni militare, însă a fost foarte puÅ£in folosită. Transalpina a fost reconstruită în perioada interbelică ÅŸi dată în folosinţă în 1935, când a fost inaugurată de regele Carol al II-lea. Drumul a mai fost reabilitat în timpul celui de-al doilea razboi mondial, când germanii aveau nevoie de această cale de acces din motive militare. De atunci Transalpina a fost foarte puÅ£in întreÅ£inuta.
      Traseul era folosit din timpuri  stravechi de catre pastorii din Marginimea Sibiului care isi treceau turmele in Oltenia, fiind nu mai mult decat o cararuie prapastioasa pentru cai, numita sugestiv "Poteca Dracului".
      Inaugurarea Transalpinei s-a facut in primele zile ale anului 1935 de catre regele Carol al II-lea la Poiana Sibiului. La acea vreme, drumul era considerat o mare realizare tehnica, cu rol economic, strategic si militar, cu atat mai mult cu cat oamenilor le era proaspata in minte perioada  in care li se impusese religia catolica si cand unele familii au plecat pe acest drum pentru a-si pastra traditia. Conform memoriilor localnicilor, circa 200 de localnici din Jina, aflat acum in judetul Sibiu, insotiti de preotul satului, au luat drumul bejaniei, traversand muntii pe "Poteca Dracului" si stabilindu-se in localitatea Corbii de Piatra din actualul judet Arges. Asa se explica si faptul ca locuitorii din Marginimea Sibiului si cei din localitatile Novaci, Vaideeni si Babeni, aflate dincolo de munti, in judetul Valcea, au aceleasi costume nationale, aceleasi traditii si aceeasi ocupatie: pastoritul, fiind cunoscuti sub numele de "ungureni".
     Transalpina, Drumul Regelui, porneste  din Jina de unde coboara pe o distanta de 7 km pana la Sugag. De aici incepe urcusul. Dupa cativa kilometri se ajunge la barajul Tau si apoi la barajul Oasa. Transalpina continua traversand in partea stanga Barajul Oasa mergand apoi pana la Obarsia Lotrului.
     Tot de la barajul Oasa, in dreapta, se poate lua spre colonia de la "Fetita", unde s-a construit o manastire. De acolo, urcand la Sureanu, se trece prin "Luncile Prigoanei", un loc de trista amintire pentru localnici, deoarece aici erau pedepsiti cei ce vroiau sa plece in bejenie, si se ajunge la Cabana si iezerul Sureanu, magnific descris de Lucian Blaga, in acelasi "Hronicul si cantecul varstelor".Vechea cabana Oasa este acoperita acum de apele lacului de la barajul cu acelasi nume, ca de altfel si celebrul "brad stramb" al lui Mihail Sadoveanu de pe Valea Frumoasei, iar de aici se ajunge in localitatea Sadu si apoi in Talmaciu, dupa ce se parcurg 62 km de peisaj minunat.
      De la Obarsia Lotrului, aflata intr-o vale cu o deschidere foarte frumoasa, sunt mai multe posibilitati: se  poate merge in stanga spre Brezoi ce se afla la circa 60 km, trecand pe langa Lacul Vidra si apoi prin statiunea Voineasa, sau in dreapta spre Petrila, care e cale de 28 de km. Pentru a continua insa Drumul Regelui, Transalpina, DN 67C trebuie mers inainte spre Novaci. De fapt, de abia acum incepe cea mai spectaculoasa parte a Drumului Regal, drumul prin zona alpina, adevarata Transalpina. Serpentinele se insiruie una dupa alta, ducandu-ne in locuri tot mai inalte: Stefanu, Carbunele, Muntinu, Urdele. Dintr-o data muntele  dispare, iar in fata se intinde platoul de pe varful Papusa de unde se coboara in Statiunea Ranca si apoi la Novaci unde ia sfarsit Transalpina.
       In 1935, la inaugurarea Transalpinei, Carol al II-lea si suita sa au parcurs traseul Novaci - Salistea in opt ore. In zilele noastre datorita  lucrarilor aflate in curs pe traseul Jina - Sugag, Transalpina este parcursa pe traseul Sebes - Sugag - Obarsia Lotrului - Ranca - Novaci intr-un timp de aproximativ 3 - 4 ore.


Sursa: http://www.transalpina.biz/istoria.html

Avand in vedere ca schimbarea ministrului transporturilor duce la schimbarea prioritatilor stie cineva daca acest drum o sa fie terminat in acest an?

 


Re: Transalpina mindmasster

Am fost eu in vara pe acolo. O sa urc maine niste poze. Oricum calitatea asfaltului este una superioara . Te crezi pe autostrada

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Transalpina Dr2005

După zăpezile de iarna asta nu cred că mai e asfalt de o calitate superioară  :lol:

 


Re: Transalpina Gabi23

Transalpina, concurenta Transfagarasanului, reabilitata cu 385 mil. €

Lucrarile la cea mai inalta sosea din tara se afla aproape de final  Deschiderea completa a DN 67C, cel mai probabil anul viitor, il va transforma intr-unul dintre cele mai frumoase drumuri din Europa
Soseaua aflata la cea mai inalta alti­tudine din tara nu este Transfagara­sanul, asa cum poate multi sunt tentati sa creada, ci Transalpina - cunoscuta oficial sub denu­mirea de DN 67C. Drumul face legatura intre Bengesti si Sebes si se intinde pe 148 de kilometri. Traverseaza Muntii Parang, printre Valea Jiului si Valea Oltului, fiind paralela cu acestea. Strabate localitatea Ranca si trece pe la Obarsia Lotrului (inter­sectand DN 7A Petrosani - Voineasa - Brezoi) si pe langa Lacul Oasa. Zona nu este foarte cunoscuta turistilor, dar ascunde un poten­tial turistic urias: soseaua ajunge pana la 2.145 de metri altitudine, in Pasul Urdele, mai sus decat Transfagarasanul (2.042 metri, la Balea Lac), si ofera ocazia de a admira unul dintre cele mai frumoase peisaje din Romania.

De la drum forestier la supersosea

Transalpina a devenit circulabila in 1935, dupa ce a fost pietruita in timpul domniei Regelui Carol al II-lea. Reabilitata de nemti in al Doilea Razboi Mondial, soseaua a fost uitata complet de autoritati, nefiind niciodata asfaltata. Asta pana in septembrie 2008, cand CNADNR a decis sa scoata la licitatie un contract de reabilitare a soselei, adju­decat de Romstrade pentru 385 de milioane de euro (2,6 milioane de euro pe kilometru, in medie).
Lucrarile ar trebui sa fie finalizate in toamna acestui an si, cu toate ca foarte putina lume credea ca acest proiect se va concretiza, inclusiv ministrii Trans­por­turilor de dupa, reabilitarea este aproa­pe de final.
In prezent, peste 90% din sosea este asfaltata, iar o buna parte este chiar finalizata - inclusiv cu rigole de scurgere si parapeti, ceea ce Transalpina n-a avut niciodata. Dincolo de controversele care au aparut la atribuirea contractului asupra oportunitatii cheltuirii a aproape 400 de milioane de euro pentru un drum de care nu auzise mai nimeni, reabilitarea DN 67C a presupus lucrari de anvergura rar intalnite pentru un drum de munte (practic, pe multe portiuni, a trebuit creata o sosea cu totul noua, incepand de la fundatie si pana la dublarea caii carosabile, sapatul in munte si dinamitare de stanci).

Potential turistic urias

Ceea ce pana acum trei ani era un drum forestier pe care nu aveau acces decat curajosii cu vehicule 4x4 promite sa devina, la finalizarea lucrarilor, cea mai buna sosea de munte din Romania. Promovarea eficien­ta a Transalpinei, combinata cu ma­su­ri eficiente de mentinere a unui tinut natural nepoluat de gratare si gunoaie, ar atra­ge nu doar turisti romani, ci si o mul­time de straini.
Dupa toate probabilitatile, soseaua va fi data in folosinta integral in prima parte a anului viitor. In aceasta vara, aproape sigur, partea cea mai frumoasa a Transalpinei, intre Ranca si Obarsia Lotrului, va fi complet finalizata.

„Rivalul” pierde teren

De anul viitor, Transfagarasanul nu doar ca va avea un concurent pe masura, dar risca sa piarda „competitia” cu Transal­pina daca soseaua nu va trece printr-o reabilitare completa. Plin de gropi - in special in zona din dreptul Lacului Vidraru -, cu tuneluri care arata ca niste grote si invadat de grataragii, Transfagarasanul tinde sa nu-si mai regaseasca farmecul care l-a facut celebru in toata Europa. O parte din sosea a fost insa asfaltata luna trecuta, de catre CNADNR, pentru organizarea Raliu­lui Argesului (programat pentru 17-19 iu­nie). Cu o mobilizare demna de vremuri anterioare anului 1989, asfaltatorii n-au reusit insa sa termine la timp reabilitarea, asa ca raliul nu s-a mai tinut, iar lucrarile au fost oprite definitiv, tipic romaneste.

Transalpina - DN 67C

   * Lungime totala: 148 km - intre DN 67 (Bengesti ) si DN1/DN7 (Sebes)
   * Anii constructiei: 1930-1935
   * Punctul cel mai inalt: Pasul Urdele - 2.145 metri
   * Portiunea cea mai frumoasa: Ranca - Obarsia Lotrului
   * Reabilitare completa: 2009-2011
   * Cost reabilitare: 2,6 mil. euro/km


Sursa: http://www.financiarul.com/articol_6366 ... 82%AC.html

 


Re: Transalpina vancouver

2010.09 - 57108292.jpg (278.3 KB; downloaded 7357 times)


DSCN0215.jpg (175.72 KB; downloaded 7356 times)

 


Re: Transalpina vancouver

http://www.transalpina.biz/poze.html - aici gasiti o multime de poze superbe de pe Transalpina, actualizari cu starea drumului, etc..

Tot pe acest site se gasesc harti si alte informatii utile:

tranasalpina_harta_traseu_ok.jpg (191.67 KB; downloaded 7289 times)


altitudini transalpina distante.jpg (57.41 KB; downloaded 7279 times)


Iar aici transalpina vazuta de pe bicicleta, în iunie 2011:
http://hcampian.blogspot.com/2011/06/nebunie-la-inaltime-transalpina-dus.html

cele mai frumoase poze de pe acest blog:
Picture 16.png (523.11 KB; downloaded 7278 times)


Picture 23.png (579.62 KB; downloaded 7284 times)


Picture 29.png (506.87 KB; downloaded 7281 times)



oricum superb.

 


Re: Transalpina George

Superb! Sa speram ca vor fi mai mult biciclisti decat cocalari si grataragii...

 


Re: Transalpina Dominatrix

Foto aici: http://www.adevarul.ro/actualitate/EXCL ... 46709.html

Şosea record! Transalpina, mai tare decât Transfăgărăşanul, e aproape gata!

Lucrările la cea mai înaltă şosea din ţară sunt gata în proporţie de 98%. Din cei 120 de km dintre Novaci şi Jina, 113 km au fost finalizaţi. Chiar dacă nu a fost dată în folosinţă în mod oficial, pe Transalpina se circulă foarte bine.

Doar mici porţiuni au rămas neterminate, însă maşinile pot trece fără probleme. Avantajul este că puţină lume ştie că se poate circula în condiţii foarte bune, aşa că nu mai pierzi timpul, aşteptând minute bune pentru ca nesfârşita coloană de maşini să înainteze. Iar peisajul este superb!

Când va fi finalizată complet, şoseaua Transalpină va fi una din cele mai frumoase şosele din Europa. Până acum, Transfăgăraşanul era cunoscut de mulţi ca fiind drumul aflat la cea mai înaltă altitudine din România. Şi asta pentru că Transalpina, cunoscută oficial sub denumirea de DN 67C, nu a fost niciodată asfaltată şi figurează doar ca drum naţional. Ei bine, Transalpina este mai înaltă cu 103 metri, ajungând până la 2.145 de metri altitudine, în Pasul Urdele, în timp ce Transfăgărăşanul ajunge la 2.042 metri, la Bâlea Lac.

Transalpina, denumită şi "Drumul Regelui", face legătura între Transilvania şi Oltenia, mai exact între Sebeş, judeţul Alba şi Bengeşti judeţul Gorj şi se întinde pe 148 de kilometri. Traversează Munţii Parâng, printre Valea Jiului şi Valea Oltului, fiind paralelă cu acestea, apoi străbate localitatea Rânca şi trece pe la Obârşia Lotrului (intersectând DN 7A Petroşani - Voineasa - Brezoi) şi pe lângă Lacul Oaşa.

A fost odată un drum forestier, dar în curând va fi cea mai tare şosea de munte din România

Transalpina a devenit circulabilă în 1935, fiind pietruită în timpul domniei Regelui Carol al II-lea. După ce a fost reabilitată de nemţi în al Doilea Război Mondial, şoseaua a fost uitată complet de autorităţi şi nu a mai fost niciodată asfaltată. După mai bine de şapte decenii, în septembrie 2008, CNADNR a decis să scoată la licitaţie un contract de reabilitare a şoselei, adjudecat de Romstrade pentru 385 de milioane de euro, asta însemnând în medie cam 2,6 milioane de euro pe kilometru.

Lucrările de asfaltare şi modernizare au început în 2009, iar constructorii şi-au propus să le finalizeze până la sfârşitul acestui an. La vremea respectivă, acest proiect a fost unul destul de controversat. Costul mare, de aproape 400 de milioane de euro pentru un drum de care nu auzise mai nimeni, a stârnit nenumărate discuţii.

Acum, şoseaua Transalpină este gata în proporţie de 98%. Lucrările nu au fost deloc uşoare. A fost necesară crearea unei şosele cu totul noi, de la fundaţie şi până la dublarea căii carosabile, s-a săpat în munte şi s-au dinamitat mai multe stânci.

Ce a mai rămas de făcut

Doar un kilometru mai trebuie finalizat, pentru ca partea cea mai frumoasă a Transalpinei, între Rânca şi Obârşia Lotrului să fie complet finalizată. De asemenea, între Jina şi Dobra a mai rămas de asfaltat o porţiune de 5 km, dar care poate fi parcursă de şoferi fără probleme.

Traseul spectaculos de pe Transalpină poate pune la grea încercare nervii şoferilor, pentru că pe unele porţiuni lipsesc parapeţii de protecţie de pe marginea şoselei. Aşa că pe măsură ce urci, traseul devine destul de periculos, mai ales dacă ai parte de ceaţă sau ploaie. Șeful Serviciului Public Salvamont Gorj, Sabin Cornoiu a declarat exclusiv pentru adevarul.ro că de la începutul anului nu s-a înregistrat niciun accident.


"Drumul Regelui" - un potenţial turistic uriaş

Dacă acum câţiva ani, Transalpina era doar un drum forestier, după ce se vor termina lucrările, va fi cea mai bună şi cea mai spectaculoasă şosea din ţara noastră. Acest lucru ar putea aduce sute de mii de turişti români, dar şi străini. Pentru asta însă, este nevoie de o promovare puternică şi de luare a unor măsuri pe termen lung, în aşa fel încât să nu se transforme într-o zonă plină de gunoie şi grătare sau plină de gropi, aşa cum este în prezent Transfăgărăşanul.

Este posobilă impunerea unei taxe

Transalpina va fi o şosea cu destinaţie exclusiv turistică. De aceea, pentru a putea circula pe DN 67C s-ar putea impune o taxă specială, pentru a putea fi menţinută la standardul ridicat, în care va fi după finalizarea completă. De altfel, în toate țările Uniunii Europene se aplică taxe pentru asemenea şosele turistice.

Harta:
Transalpina_Harta_.jpg (138.43 KB; downloaded 7100 times)

Video:


 


Re: Transalpina vancouver

Si poze din articolul de mai sus:

2011.08.11 - 8.jpg (42.86 KB; downloaded 7102 times)


2011.08.11 - 18.jpg (27.77 KB; downloaded 7101 times)


2011.08.11 - 28.jpg (27.75 KB; downloaded 7102 times)


2011.08.11 - 48.jpg (22.87 KB; downloaded 7103 times)


Din pacate pozele par facute de un amator, nici vorba de un ziarist experimentat. Si probabil cu telefonul.

 


Re: Transalpina Dominatrix

Transalpina a depăşit Transfăgăraşanul la numărul de maşini care o tranzitează

Transalpina, şoseaua construită la cea mai mare altitudine din România, care traversează Munţii Parâng de la nord la sud, a devansat Transfăgărăşanul din punctul de vedere al traficului de maşini.

"O situaţie întocmită de reprezentanţii de la Drumuri Naţionale (secţia Târgu-Jiu - n.r.) a arătat faptul că, într-o zi lucrătoare, timp de patru ore, 1.600 de maşini au urcat din Novaci către Transalpina, numărul fiind mult mai mare decât cel înregistrat în perioadele anterioare. Mai mult, mii de maşini tranzitează zilnic Transalpina, lucru care ne arată că acest drum a depăşit Transfăgărăşanul şi nu poate decât să ne bucure, cu toate că, deocamdată, nu este atât de mediatizat", a declarat, vineri, subprefectul Marcel Romanescu.

Reprezentantul guvernului a arătat că drumul rutier, care atinge altitudinea maximă în Pasul Urdele (2.145 de metri), nu este prevăzut pentru tranzitul camioanelor sau al maşinilor de mare tonaj, fiind destinat cu precădere traficului uşor cu scopul dezvoltării turismului în zonă.

Afirmaţiile subprefectului survin în condiţiile în care autorităţile sunt chemate să se pronunţe asupra cererii unui investitor privat, care a concesionat terenul obştei Berceşti, pe o perioadă de 49 de ani, şi care intenţionează să amenajeze la Rânca o carieră de granit, ceea ce ar însemna şi tranzitarea Transalpinei de camioane.

"În acest moment, Transalpina nu este prevăzut să fie tranzitat de camioane sau maşini mari, este destinat dezvoltării turismului. Eu nu sunt împotriva investiţiei respective, mai ales că investitorul va plăti taxe primăriei Novaci şi s-a angajat că va crea locuri de muncă pentru o sută de persoane din zonă, dar trebuie să găsim soluţii, atât pentru ca drumul să nu fie distrus de camioanele ce îl vor tranzita cu granit, cât şi pentru persoanele care locuiesc în apropierea locului unde va fi cariera, să nu fie deranjate de dinamitările care vor avea loc sau, mai rău, să nu le fie distruse casele", a spus Marcel Romanescu.

Potrivit acestuia, o întâlnire între autorităţile locale, reprezentanţii instituţiilor chemate să dea avizele necesare înfiinţării carierei de granit şi concesionarul terenului din Berceşti este prevăzută pentru 23 august în vederea găsirii unei soluţii.

Sursa: http://www.money.ro/transalpina-a-depas ... 59661.html

 


Re: Transalpina ioan

Cateva poze facute pe Transalpina.Mai este de lucrat la cateva poduri. Am intalnit cateva zeci de camioane cu busteni si altele care carau piatra.Nu stiu cat o sa tina asfaltul daca se circula cu camioanele. Drumul nu este marcat deci nu va avantati noaptea pe acolo :)
DSC00106.JPG (263.96 KB; downloaded 6962 times)
DSC00108.JPG (257.23 KB; downloaded 6963 times)
DSC00137.JPG (351.47 KB; downloaded 6964 times)
DSC00138.JPG (401.24 KB; downloaded 6961 times)
DSC00193.JPG (304.56 KB; downloaded 6963 times)
DSC00195.JPG (270.54 KB; downloaded 6962 times)
DSC00196.JPG (297.64 KB; downloaded 6963 times)
DSC00230.JPG (271.56 KB; downloaded 6968 times)
DSC00231.JPG (254.02 KB; downloaded 6962 times)
DSC00232.JPG (261.08 KB; downloaded 6964 times)

 


Re: Transalpina ioan

continuare
DSC00238.JPG (399.3 KB; downloaded 6960 times)
DSC00241.JPG (355.22 KB; downloaded 6962 times)
DSC00242.JPG (314.96 KB; downloaded 6961 times)
DSC00243.JPG (274.27 KB; downloaded 6962 times)
DSC00244.JPG (341.24 KB; downloaded 6961 times)
DSC00245.JPG (365.32 KB; downloaded 6959 times)
DSC00247.JPG (380.53 KB; downloaded 6960 times)
DSC00254.JPG (343.6 KB; downloaded 6961 times)
DSC00279.JPG (381.33 KB; downloaded 6988 times)
DSC00337.JPG (406.14 KB; downloaded 6961 times)

 


Re: Transalpina ioan

si o poza a lacului
DSC00335.JPG (373.53 KB; downloaded 6963 times)

 


Re: Transalpina vancouver

Avem poze publicate de cinxx pe SSC, aici am selectat câteva numai cu zonele in care drumul nu este inca asfaltat - dar e vorba de sectoare scurte, in general drumul e de la f. bun în sus.
2011.08.17 - by Cinxx p1040657.jpg (561.61 KB; downloaded 6821 times)


2011.08.17 - by Cinxx p1040683w.jpg (648.58 KB; downloaded 6819 times)


2011.08.17 - by Cinxx p1040686b.jpg (682.52 KB; downloaded 6820 times)


2011.08.17 - by Cinxx p1040693.jpg (561.54 KB; downloaded 6820 times)


2011.08.17 - by Cinxx p1040694z.jpg (602.09 KB; downloaded 6831 times)

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări finalizate  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use