Știri și articole din presă

Construcția unui nou pod peste Dunăre la Brăila, ca legătură între DN22B și DN22, spre Tulcea

Știri și articole din presă

Mesajde Costin » Mie, 19 Apr 2017, 12:43

Podul suspendat peste Dunare de la Braila - un proiect asteptat de peste 20 de ani

Lungime: 23,4 km - 1,9 km doar Podul (cu o deschidere de 1,2 km) + ~20 km drum nou

Cost constructie: cca. 445 mil. euro

STADIU ACTUAL: SF-ul a fost revizuit si aprobat in 2016. Documentatia pentru lansarea licitatie de proiectare+executie e aproape de a fi scoasa la licitatie

Evolutia detaliata a proiectului in josul paginii

---

Podul suspendat de la Braila, al cincilea pod peste Dunare in Romania, e mai aproape de realizare ca niciodata. Promis in repetate randuri de toate guvernele care s-au perindat la conducere in ultimii 20 de ani, proiectul are finalizat Studiul de Fezabilitate din 2016 si vine la pachet cu peste 20 de km de drum de legatura construiti de la zero, de-o parte si de alta a Dunarii. Costul total al proiectului? Circa 450 de milioane de euro.

----

Studiul de Fezabilitate al Podului suspendat de la Braila a fost elaborat in 2016 si aprobat in comitetele tehnico-economice din Ministerul Transporturilor si Compania de Drumuri. Realizarea podului este prinsa in Master Planul de Transport, cu surse de finantare nerambursabile aferente perioadei 2014 - 2020. Conform informatiilor din SF, valoarea totala a investitiei depaseste 2 miliarde de lei, fara TVA.

Lungimea totala a Proiectului este de 23,413 km si cuprinde doua sectiuni:

- drumul principal Braila - Jijila, cu o lungime 19,095 km ( include si lungimea podului si a viaductelor de acces (viaduct de acces la pozitia km 4+486.10, cu o lungime de 110 m si viaduct de acces la pozitia km 6+570,52 km, cu o lungime de 110m)

- drumul de legatura cu DN22 Smardan - Macin, in lungime de 4,328 km

Astfel, traseul incepe la intersectia DN2B Buzau- Braila - Galati cu Soseaua Baldovinesti (km 110+344 DN2B). Traseul drumului proiectat se termina la km 19+095, in DN22 Rm.Sarat ¬ Braila - Tulcea (km 108+310), spre Tulcea. Traseul include o ramificatie de la km 7+940, in directia sud, pana la intersectia cu drumul existent Smardan - Macin (DN22).

Podul suspendat

- Lungimea totala de 1.974,30 de metri, din care 1.120 metri reprezinta deschiderea centrala si doua deschideri laterale de 489,65 m si 364,65 m.
- Latimea totala a podului va fi de 31,70 metri.
- Calea pe pod va avea 22,00 metri si va fi alcatuita din 4 benzi de circulatie de cate 3,50 m latime fiecare, 4 benzi de incadrare de cate 0,5 m latime, doua acostamente de 1,50 m latime si o zona mediana cu latimea de 3,00m.
- La acestea se adauga, de o parte si de alta, 2 benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si intretinere, trotuarele avand de cate 2,80 m fiecare.
- Va fi pozitionat intre km 4+596,10 si km 6+570,52 pe drumul principal Braila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunarea (kilometraj pe Dunare, masurat de la Sulina). De o parte si de alta vor fi construite doua viaducte de acces in lungime de cate 110 metri, care se vor adauga lungimii podului suspendat.
- Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal si tiranti verticali de legatura intre tablier si cablul principal. Blocurile de ancorare sunt integrate in teren, in afara digurilor Dunarii.
- Tablierul este realizat din grizi casetate cu inaltime de 3.5 m. Grinda casetata din otel este alcatuita dintr-un platelaj ortotrop cu placi rigidizate de minim 16 mm grosime si saibe de rigidizare dispuse la 600 mm. Antretoazele sunt localizate la fiecare 4.0 m si sunt rigidizate cu placi prevazute cu degajari.

Drumul principal Braila - Jijila

Va avea o lungime de 19,095 Km si va fi prevazut cu doua benzi de circulatie pe sens, benzi de incadrare, acostamente, zona mediana si zona de parapete.

Pe tronsonul cuprins intre km 4+486,10 si km 6+680,30, unde drumul traverseaza fluviul Dunarea, se vor construi doua viaducte de acces in lungime de cate 110,00 metri fiecare. Traseul include o ramificatie pe directia Sud, pana la intersectia cu drumul existent Smardan - Macin (DN22).

Drumul de legatura cu DN22 Smardan - Macin

Cu o lungime de 4,328 km, acest drum va fi prevazut cu o banda de circulatie pe sens. Drumul de legatura urmeaza sa porneasca de la km 7+940 al drumului principal (Braila- Jijila) si se va intersecta cu DN22 Smardan-Macin.

Click pe planuri pentru a le deschide mai mare, intr-o ferastra separata:

Imagine

Imagine

----

Cronologia proiectului:

1996 - Studiu de prefezabilitate care a avut la baza un studiu din 1986 ce a analizat trei amplasamente pentru constructia Podului peste Dunare in zona Braila

1997 - Actualizare a studiului din 1996, ca urmare a Planului de Amenajare a Teritoriului Judetean Braila

2001 - Studiul "Constructia unui Pod peste Dunare in zona Braila", elaborat de JETRO (Japan External Trade Organization), in colaborare cu S.C. IPTANA S.A. Bucuresti, in vederea obtinerii unui imprumut de la statul Japonez.

2003 - Studiul de fezabilitate elaborat de S.C. IPTANA S.A dupa normele romanesti, cu obtinerea unor acorduri si avize

18 iunie 2014 - A fost lansata licitatia pentru "Reactualizare Studiu de Fezabilitate pentru Pod suspendat peste Dunare in zona Braila". Valoarea estimata: 10,65 milioane de lei (fara TVA)

24 octombrie 2014 - Au fost depuse noua oferte la licitatie.

28 aprilie 2015 - A fost atribuit contractul catre ISPCF + PEGASO INGEGNERIA (loc 1) cu oferta de 5.635.643,87 RON (fara TVA).

27 octombrie 2016 - SF-ul este aprobat in cadrul Comitetului Tehnico - Economic al CNAIR

22 martie 2017 - SF-ul este aprobat in Comitetul Tehnico - Economic al MT

18 aprilie 2017 - CNAIR SA a transmis Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice, Documentatia de Atribuire pentu executia unui Proiect care cuprinde Podul suspendat peste Dunare, in zona Braila. Dupa obtinerea validarii, CNAIR SA urmeaza sa publice Anuntul de Participare pentru lansarea licitatiei publice.


http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-in...20-ani.htm
Avatar utilizator
Costin
Site Admin
 
Mesaje: 8254
Membru din: Dum, 24 Ian 2010, 06:57
Localitate: Oslo

Re: Știri, noutăți, perspective

Mesajde stefan_br » Vin, 20 Oct 2017, 20:27

De pe site-ul Ministerului Transporturilor:

Câștigătorul pentru construcția Podului suspendat de la Brăila, cea mai amplă lucrare de infrastructură din ultimii 27 de ani, a fost desemnat astăzi!

Asocierea ASTALDI S.p.A. – IHI INFRASTRUCTURE SYSTEMS CO. LTD. a fost declarată astăzi câștigătoarea contractului pentru proiectarea și execuția

Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila. Lucrare cu o valoare de 1.995.932.260,25 lei, fără TVA.


Durata contractului, care va fi semnat după expirarea perioadei legale de depunere a contestațiilor, este de 48 de luni din care 12 luni proiectare și 36 luni execuție.

Perioada de garanție a lucrărilor va fi de 120 luni.


Asocierea ASTALDI S.p.A. – IHI INFRASTRUCTURE SYSTEMS CO. LTD. va trebui să proiecteze și să construiască, potrivit contractului Podul suspendat, care reprezintă principala structură a proiectului, două viaducte de câte 110 m lungime, un drum principal cu o lungime de 19,095 km și un drum de legătură cu DN22 (Smardan – Măcin), în lungime de 4,328 km.

Proiectul este cuprins în Master Planul General de Transport al României şi face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiţii Teritoriale Integrate), finanţabile din POIM 2014 - 2020, Axa Prioritară 2 "Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient".


După ce va fi construit, Podul suspendat de la Brăila se va număra printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală (1.120 metri).
:477: :2176:
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Avatar utilizator
stefan_br
Moderator forum
 
Mesaje: 2417
Membru din: Dum, 29 Aug 2010, 11:08
Localitate: Braila/Bucuresti

Re: Pod nou peste Dunare la Braila spre Tulcea (DN22B - DN22

Mesajde drbm » Lun, 23 Oct 2017, 14:23

Ținută la secret. Contestație la podul de la Brăila

Ministerul Transporturilor s-a grăbit să anunțe desemnarea unui consorțiu câștigător pentru podul de la Brăila, trecând sub tăcere existența unei contestații la această licitație.

Firmele chineze de construcții, China Communications Construction Company, China Road and Bridge Corporation, CCCC Second Harbour Engineering, CCCC Highway consultants, asociate cu firma regelui asfaltului Dan Besciu (foto), respectiv Euroconstruct Trading 98, și cu firma spaniolă Eptisa, au depus o contestație la licitația pentru proiectarea și construirea unui pod peste Dunăre la Brăila.

Informația a fost trecută sub tăcere de către noua conducere a Ministerului Transporturilor. Aceasta s-a mărginit vineri să anunțe câștigarea licitației de către asocierea firmelor italiană, Astaldi, și japoneză, IHI Infrastructure, fără a informa de existența unei contestații.

Aceasta a fost depusă joi 19 octombrie cu o zi înainte de anunțul Ministerului Transporturilor, condus de proaspătul ministru Felix Stroe, privind desemnarea firmei câștigătoare. Contestația nu este semnată de firmele CCC-Euroconstruct Trading-Eptisa însă nu putea fi depusă decât de acestea deoarece în cursa finală pentru contract s-au calificat doar asocierea condusă de italieni și cea condusă de chinezi.

Modul pentru care ministerul lui Felix Stroe n-a informat publicul privind contestația este un mister. Unul din posibilele răspunsuri este că Compania Națională de Administrare a Infreastructurii Rutiere, subordonată Ministerului Transporturilor, nu a informat ministerul despre existența contestației. A doua variantă, este că informarea CNAIR a fost făcută dar că Ministerul Transporturilor a preferat să o treacă sub tăcere pentru a nu umbri măreața victorie.

Ce contestă nemulțumiții

Firmele CCCC-Euroconstruct-Eptisa contestă lipsa de transparență a CNAIR și susțin că, la cât de bună era oferta loc, nu aveau cum să fie clasată pe locul 2. Procedura licitației a presupus că firma câștigătoare este desemnată pe baza unui punctaj alcătuit în proporție de 40% din preț și 60% din un cumul de indicatori referitori la experianța inginerilor prezenți în proiect, perioada de proiectare, garanția lucrărilor. Chinezii zic că prețul lot a fost mai mic, că experții lor trebuiau să ia punctaj maxim și că, prin urmare, nu puteau ajunge pe locul 2.

Potrivit contestațiie depuse la CNSC, CCCC, Eptisa și firma lui Besciu cer suspendarea procedurii, revaluarea ofertei lor și acces liber la dosarul cauzei deschis de ei. Ei spun că nu li s-a explicat exact modul de punctare a ofertei lor, cum au primit punctajul. ”Autoritatea contractantă a refuzat să indice subscrisei motivele care au fundamentat poziția a II-a în clasament. Nicio informație, alta decât poziția în clasament , nu a fost comunicată subscrisei”, spun reprezentanții asoicerii CCC Euroconstruct.

Asocierea Astaldi- IHI Infrastructure a câștigat licitația la un preț infim mai mic decât valoarea maximă pe care o puteau prezenta. Oferta lor a fost de 1,99 miliarde lei, fără TVA, in condițiile în care valoarea maximă acceptabilă era 2,02 miliarde lei. Durata contractului, care va fi semnat după expirarea perioadei legale de depunere a contestațiilor, este de 48 de luni din care 12 luni proiectare și 36 luni execuție. Perioada de garanție a lucrărilor va fi de 120 luni, potrivit ofertei desemnate câștigătoare. Firmele urmau să construiască două viaducte de câte 110 m lungime, un drum principal cu o lungime de 19,095 km și un drum de legătură cu DN22 (Smardan – Măcin), în lungime de 4,328 km.

Proiectul este cuprins în Master Planul General de Transport al României şi face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiţii Teritoriale Integrate), finanţabile din POIM 2014 - 2020, Axa Prioritară 2 "Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient".

După ce va fi construit, Podul suspendat de la Brăila se va număra printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală (1.120 metri).


Ținută la secret. Contestație la podul de la Brăila
http://m.digi24.ro/stiri/economie/trans...ila-815601
Doru-Cireaşă_avatar_1472722896
Doru Cireaşă
23.10.2017
---
News Suite bit.ly/newssuiteapp
_______
Notă: greșelile multiple de sintaxă și ortografie sunt reproduse întocmai, textul fiind citat ca atare.
drbm
Membru Silver
 
Mesaje: 457
Membru din: Mar, 23 Feb 2016, 16:27

Re: Pod nou peste Dunare la Braila spre Tulcea (DN22B - DN22

Mesajde stefan_br » Sâm, 23 Mar 2019, 16:54

Cum se spera ca va arata acest pod.






Va las si o pagina de Facebook unde se pun des fotografii cu stadiul lucrarilor.

https://www.facebook.com/pg/PodBraila/p ... e_internal
:477: :2176:
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Avatar utilizator
stefan_br
Moderator forum
 
Mesaje: 2417
Membru din: Dum, 29 Aug 2010, 11:08
Localitate: Braila/Bucuresti

Re: Pod nou peste Dunare la Braila spre Tulcea (DN22B - DN22

Mesajde abc_XC » Vin, 12 Apr 2019, 20:08

Lucrarile incep si aici timid. Pentru inceput cu putina arheologie. Sursa este pagina de facebook DRDP Constanta:https://www.facebook.com/DRDPCT/posts/2409397082629426
Descarcare arheologica.jpg
Descarcare arheologica.jpg (72.12 KiB) Vizualizat de 587 ori

Armare grinda.jpg
Armare grinda.jpg (149.88 KiB) Vizualizat de 587 ori
abc_XC
Membru Silver
 
Mesaje: 660
Membru din: Vin, 24 Iun 2016, 18:49

Re: Pod nou peste Dunare la Braila spre Tulcea (DN22B - DN22

Mesajde andrei11 » Mar, 07 Mai 2019, 18:34

Ce știți de treaba asta ? ( Preluare Antena 3 )

Comisarul european pentru politică regională, Corina Creţu, a declarat marţi, într-o conferinţă de presă susţinută la Brăila, că, la Comisia Europeană, nu a fost depusă nici până în prezent cererea de finanţare pentru Podul peste Dunăre, cel mai important proiect de infrastructură demarat în estul României după 1989.
„Am fost şi am văzut şantierul Podului peste Dunăre. Am fost impresionată de munca de zi cu zi a celor care lucrează pentru acest proiect major, aşa cum îl numim noi, pentru că este în valoare de peste 50 milioane de euro. Podul de la Brăila este inclus în Masterplanul de transport, pe care l-am adoptat, împreună cu domnul prim-ministru Ponta, în 2015 şi reprezintă unul din obiectivele propuse pentru a primi finanţare europeană prin Programul Operaţional de Infrastructură Mare. Deşi domnul prim-ministru Tudose a semnat partea de cofinanţare şi, practic, s-au pornit lucrările, din păcate, nu a fost depusă nici până acum cererea de finanţare pentru Podul peste Dunăre”, a declarat Corina Creţu.

Comisarul european a mai precizat că, în aceste condiţii, există riscul ca unele cheltuieli să nu fie eligibile şi să se piardă bani europeni.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 16548
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Pod nou peste Dunare la Braila spre Tulcea (DN22B - DN22

Mesajde TibiV » Vin, 17 Mai 2019, 01:28

Sunt semne foarte clare ca se misca ceva concret...



(Scuze, dar nu este filmarea mea si nu am avut cum sa scot cucul din cadru... ;) )
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 9159
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20


Înapoi la Pod peste Dunăre la Brăila spre Tulcea (DN22B - DN22)


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator