Pod nou peste Dunare la Braila spre Tulcea (DN22B - DN22)

Evoluția lucrărilor de dezvoltare a rețelei de drumuri naționale

Pod nou peste Dunare la Braila spre Tulcea (DN22B - DN22)

Mesajde Costin » Mie, 19 Apr 2017, 12:43

Podul suspendat peste Dunare de la Braila - un proiect asteptat de peste 20 de ani

Lungime: 23,4 km - 1,9 km doar Podul (cu o deschidere de 1,2 km) + ~20 km drum nou

Cost constructie: cca. 445 mil. euro

STADIU ACTUAL: SF-ul a fost revizuit si aprobat in 2016. Documentatia pentru lansarea licitatie de proiectare+executie e aproape de a fi scoasa la licitatie

Evolutia detaliata a proiectului in josul paginii

---

Podul suspendat de la Braila, al cincilea pod peste Dunare in Romania, e mai aproape de realizare ca niciodata. Promis in repetate randuri de toate guvernele care s-au perindat la conducere in ultimii 20 de ani, proiectul are finalizat Studiul de Fezabilitate din 2016 si vine la pachet cu peste 20 de km de drum de legatura construiti de la zero, de-o parte si de alta a Dunarii. Costul total al proiectului? Circa 450 de milioane de euro.

----

Studiul de Fezabilitate al Podului suspendat de la Braila a fost elaborat in 2016 si aprobat in comitetele tehnico-economice din Ministerul Transporturilor si Compania de Drumuri. Realizarea podului este prinsa in Master Planul de Transport, cu surse de finantare nerambursabile aferente perioadei 2014 - 2020. Conform informatiilor din SF, valoarea totala a investitiei depaseste 2 miliarde de lei, fara TVA.

Lungimea totala a Proiectului este de 23,413 km si cuprinde doua sectiuni:

- drumul principal Braila - Jijila, cu o lungime 19,095 km ( include si lungimea podului si a viaductelor de acces (viaduct de acces la pozitia km 4+486.10, cu o lungime de 110 m si viaduct de acces la pozitia km 6+570,52 km, cu o lungime de 110m)

- drumul de legatura cu DN22 Smardan - Macin, in lungime de 4,328 km

Astfel, traseul incepe la intersectia DN2B Buzau- Braila - Galati cu Soseaua Baldovinesti (km 110+344 DN2B). Traseul drumului proiectat se termina la km 19+095, in DN22 Rm.Sarat ¬ Braila - Tulcea (km 108+310), spre Tulcea. Traseul include o ramificatie de la km 7+940, in directia sud, pana la intersectia cu drumul existent Smardan - Macin (DN22).

Podul suspendat

- Lungimea totala de 1.974,30 de metri, din care 1.120 metri reprezinta deschiderea centrala si doua deschideri laterale de 489,65 m si 364,65 m.
- Latimea totala a podului va fi de 31,70 metri.
- Calea pe pod va avea 22,00 metri si va fi alcatuita din 4 benzi de circulatie de cate 3,50 m latime fiecare, 4 benzi de incadrare de cate 0,5 m latime, doua acostamente de 1,50 m latime si o zona mediana cu latimea de 3,00m.
- La acestea se adauga, de o parte si de alta, 2 benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si intretinere, trotuarele avand de cate 2,80 m fiecare.
- Va fi pozitionat intre km 4+596,10 si km 6+570,52 pe drumul principal Braila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunarea (kilometraj pe Dunare, masurat de la Sulina). De o parte si de alta vor fi construite doua viaducte de acces in lungime de cate 110 metri, care se vor adauga lungimii podului suspendat.
- Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal si tiranti verticali de legatura intre tablier si cablul principal. Blocurile de ancorare sunt integrate in teren, in afara digurilor Dunarii.
- Tablierul este realizat din grizi casetate cu inaltime de 3.5 m. Grinda casetata din otel este alcatuita dintr-un platelaj ortotrop cu placi rigidizate de minim 16 mm grosime si saibe de rigidizare dispuse la 600 mm. Antretoazele sunt localizate la fiecare 4.0 m si sunt rigidizate cu placi prevazute cu degajari.

Drumul principal Braila - Jijila

Va avea o lungime de 19,095 Km si va fi prevazut cu doua benzi de circulatie pe sens, benzi de incadrare, acostamente, zona mediana si zona de parapete.

Pe tronsonul cuprins intre km 4+486,10 si km 6+680,30, unde drumul traverseaza fluviul Dunarea, se vor construi doua viaducte de acces in lungime de cate 110,00 metri fiecare. Traseul include o ramificatie pe directia Sud, pana la intersectia cu drumul existent Smardan - Macin (DN22).

Drumul de legatura cu DN22 Smardan - Macin

Cu o lungime de 4,328 km, acest drum va fi prevazut cu o banda de circulatie pe sens. Drumul de legatura urmeaza sa porneasca de la km 7+940 al drumului principal (Braila- Jijila) si se va intersecta cu DN22 Smardan-Macin.

Click pe planuri pentru a le deschide mai mare, intr-o ferastra separata:

Imagine

Imagine

----

Cronologia proiectului:

1996 - Studiu de prefezabilitate care a avut la baza un studiu din 1986 ce a analizat trei amplasamente pentru constructia Podului peste Dunare in zona Braila

1997 - Actualizare a studiului din 1996, ca urmare a Planului de Amenajare a Teritoriului Judetean Braila

2001 - Studiul "Constructia unui Pod peste Dunare in zona Braila", elaborat de JETRO (Japan External Trade Organization), in colaborare cu S.C. IPTANA S.A. Bucuresti, in vederea obtinerii unui imprumut de la statul Japonez.

2003 - Studiul de fezabilitate elaborat de S.C. IPTANA S.A dupa normele romanesti, cu obtinerea unor acorduri si avize

18 iunie 2014 - A fost lansata licitatia pentru "Reactualizare Studiu de Fezabilitate pentru Pod suspendat peste Dunare in zona Braila". Valoarea estimata: 10,65 milioane de lei (fara TVA)

24 octombrie 2014 - Au fost depuse noua oferte la licitatie.

28 aprilie 2015 - A fost atribuit contractul catre ISPCF + PEGASO INGEGNERIA (loc 1) cu oferta de 5.635.643,87 RON (fara TVA).

27 octombrie 2016 - SF-ul este aprobat in cadrul Comitetului Tehnico - Economic al CNAIR

22 martie 2017 - SF-ul este aprobat in Comitetul Tehnico - Economic al MT

18 aprilie 2017 - CNAIR SA a transmis Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice, Documentatia de Atribuire pentu executia unui Proiect care cuprinde Podul suspendat peste Dunare, in zona Braila. Dupa obtinerea validarii, CNAIR SA urmeaza sa publice Anuntul de Participare pentru lansarea licitatiei publice.


http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-in...20-ani.htm
2017: 1060 km feroviari / 2087 rutieri. 2016: 2586km feroviari / 1354 km rutieri. 2015: 3541km feroviari / 3299km rutieri. 2014: 4253km feroviari / 2264km rutieri.
Avatar utilizator
Costin
Site Admin
 
Mesaje: 5486
Membru din: Dum, 24 Ian 2010, 06:57
Localitate: Bucuresti 4 / Sibiu

Re: Pod suspendat peste Dunare Braila - Tulcea (DN22B - DN22

Mesajde Costin » Mie, 19 Apr 2017, 12:44

Incerc sa sap zilele astea dupa niste documentatie tehnica, o sa o pun aici daca gasesc ceva relevant.
2017: 1060 km feroviari / 2087 rutieri. 2016: 2586km feroviari / 1354 km rutieri. 2015: 3541km feroviari / 3299km rutieri. 2014: 4253km feroviari / 2264km rutieri.
Avatar utilizator
Costin
Site Admin
 
Mesaje: 5486
Membru din: Dum, 24 Ian 2010, 06:57
Localitate: Bucuresti 4 / Sibiu

Re: Pod nou peste Dunare la Braila spre Tulcea (DN22B - DN22

Mesajde andrei11 » Mie, 19 Apr 2017, 13:11

Intentia de a construi acolo un pod a fost de foarte multa vreme, până la urma au ales sa construiască Giurgeni - Vadul Oii. Mi-e frica sa nu rămână tot la stadiu de intentie incă foarte mult timp. Oricum ce au de gând cu M 4 ? Daca fac M 4 până la Tulcea :lol: ar trebui sa construiască podul de la Brăila cu profil de autostradă. :mrgreen: E părerea mea.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 11276
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Pod nou peste Dunare la Braila spre Tulcea (DN22B - DN22

Mesajde shoppy » Mie, 19 Apr 2017, 13:19

Deci nu are legatura cu santierul abandonat de langa strada Vadul Gheghetului http://wikimapia.org/#lang=ro&lat=45.28...1&z=18&m=b
27: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SK, SW, TR, XK (Bucuresti)
2016: avion 12.8k km, tren 2.1k km, masina 21.7k km, metrou 2.5k km, bicicleta 730km
2017: avion 3.2k km, masina 8.7k km, metrou 2.7k km, bicicleta 200km
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 5939
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Pod suspendat la Braila & DX? Brăila – Jijila

Mesajde TibiV » Lun, 17 Iul 2017, 22:34

Propun un nou topic... Foarte frumos daca va fi realizat, desi baietii care sunt acum la putere au declarat ca au alte prioritati... :(

Hai sa le luam pe rand...

Din 28.04.2017
http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/comunicat-de-presa-28042017-0

Contractul pentru proiectarea şi execuţia podului suspendat de la Brăila, postat în SEAP.
Podul de la Brăila va fi cea mai complexă lucrare de infrastructură din ultimii 27 de ani.
După ce va fi construit, Podul suspendat de la Brăila se va număra printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală (1.120 metri).


Cu o valoare pentru proiectare şi execuţie de 2.025.494.965 Lei fără TVA (aproximativ 500 de milioane de euro), acesta reprezintă cel mai mare contract pentru un proiect de infrastructură, atribuit in ultimii 27 de ani.

Anunţul de participare pentru proiectarea şi execuţia Podului suspendat peste Dunăre la Brăila a fost validat astăzi, 28.04.2017, de către ANAP , iar mâine, 29.04.2017 va putea fi vizualizat în SEAP.
CNAIR SA. a stabilit ca termen limită pentru primirea ofertelor data de 11.08.2017, ora 16:00.

Contractul va fi atribuit în baza celui mai bun raport calitate-preţ, iar durata acestuia va fi de 114 luni. Astfel 18 luni sunt alocate proiectării, 36 de luni execuţiei lucrărilor iar perioada de garantie va fi de minim 60 de luni.

Proiectul de investiţie, cu o lungime totală de 23,413 km cuprinde inclusiv proiectarea şi executia drumului principal, Brăila – Jijila şi a drumului de legatura cu DN22, Smârdan – Măcin.

Informaţii suplimentare:

Podul suspendat. Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legatură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării.
Lungimea totală a acestuia va fi de 1.974,30 metri la care se adaugă două deschideri laterale de 489,65 metri, pe malul dinspre Brăila şi 364,65 metri pe malul dinspre Tulcea. De o parte şi de alta vor fi construite doua viaducte de acces, în lungime de câte 110 metri, care se vor adăuga lungimii podului suspendat. Gabaritul pe verticală al podului suspendat va fi de cel putin 38 m de la nivelul maxim de inundaţie al Dunării, astfel încat să fie indeplinite criteriile de navigaţie fluvială. Laţimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri şi va fi alcatuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,50 m laţime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m laţime, două acostamente de 1,50 m lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3,00 m. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având laţimi de câte 2,80 m fiecare.
Podul suspendat va fi poziţionat între km 4+596,10 şi km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).

Podul suspendat peste Dunăre este cuprins în Master Planul General de Transport al României şi face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiţii Teritoriale Integrate), finanţabile din POIM 2014 - 2020, Axa Prioritară 2 "Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient".
Drumul principal Braila – Jijila. Va avea o lungime de 19,095 Km şi va fi prevazut cu două benzi de circulaţie pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană şi zona de parapete.

Pe tronsonul cuprins între km 4+486,10 şi km 6+680,30, unde drumul traversează fluviul Dunărea, se vor construi doua viaducte de acces în lungime de câte 110,00 metri fiecare.

Traseul include o ramificaţie pe direcţia Sud, până la intersecţia cu drumul existent Smârdan - Măcin (DN22).
Drumul de legatură cu DN22 Smârdan - Măcin. Cu o lungime de 4,328 km, acest drum va fi prevăzut cu o bandă de circulaţie pe sens. Drumul de legatură urmează să pornească de la km 7+940 al drumului principal (Braila- Jijila) şi se va intersecta cu DN22 Smârdan-Măcin.


Suntem aproape in Delta Dunarii, asa ca acordul de mediu este foarte important.
Acordul de mediu este o sursa importanta de informatii (descrierea exacta a traseului si lucrarilor necesare), are 53 de pagini si il gasiti aici: http://www.anpm.ro/documents/28797/2152104/Acord+de+mediu+pod+suspendat+peste+Dunare+la+braila.pdf/3bddd954-bafe-4bd0-94bb-3a376d342b76?version=1.0

Cateva planuri din SF...
(Costin, daca esti de acord cu topic separat, planurile astea trebuie neaparat sa le salvezi local, pentru ca nu prea am incredere in blogspot... )

Imagine
Observati ca pilonii podului sunt un pic descentrati fata de maluri, dar in felul asta se asigura inaltimea libera maxima exact deasupra senalului navigabil al Dunarii...
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine
Ultima oară modificat de TibiV pe Lun, 17 Iul 2017, 22:48, modificat de 2 ori în total.
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 5763
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Pod suspendat la Braila & DX? Brăila – Jijila

Mesajde TibiV » Lun, 17 Iul 2017, 22:43

Macar SF-ul asta este din 2015, nu din 2007...
Realizatorul SF-ului, ISPCF (lider de asociere) a fost atat de "amabil" incat sa produca si niste "artistic view"...
Imagine

Imagine

Imagine

Pe 10 iulie, MT a publicat proiectul de HG pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai podului.
http://mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/1628-hg10072017dirtac

HG-ul nu a fost inca aprobat pana astazi, 17 iulie 2017.

Dar sinteza arata asa:
Imagine
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 5763
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Pod nou peste Dunare la Braila spre Tulcea (DN22B - DN22

Mesajde Costin » Mar, 18 Iul 2017, 08:57

Cand sunt semne ca se misca ceva concret in acest sens, facem subforum dedicat cu structura binecunoscuta. Pana atunci, puneti totul aici.
2017: 1060 km feroviari / 2087 rutieri. 2016: 2586km feroviari / 1354 km rutieri. 2015: 3541km feroviari / 3299km rutieri. 2014: 4253km feroviari / 2264km rutieri.
Avatar utilizator
Costin
Site Admin
 
Mesaje: 5486
Membru din: Dum, 24 Ian 2010, 06:57
Localitate: Bucuresti 4 / Sibiu

Re: Pod nou peste Dunare la Braila spre Tulcea (DN22B - DN22

Mesajde shoppy » Mar, 18 Iul 2017, 09:22

:evil: , canalul navigabil nu este centrat pe albie, se poate sa aiba dreptate cu SF-ul...
27: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SK, SW, TR, XK (Bucuresti)
2016: avion 12.8k km, tren 2.1k km, masina 21.7k km, metrou 2.5k km, bicicleta 730km
2017: avion 3.2k km, masina 8.7k km, metrou 2.7k km, bicicleta 200km
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 5939
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1


Înapoi la Lucrări la drumuri naționale


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori