Pod nou peste Dunare la Braila spre Tulcea (DN22B - DN22)

Evolutia lucrarilor de dezvoltare a retelei de drumuri nationale

Pod nou peste Dunare la Braila spre Tulcea (DN22B - DN22)

Mesajde Costin » Mie, 19 Apr 2017, 12:43

Podul suspendat peste Dunare de la Braila - un proiect asteptat de peste 20 de ani

Lungime: 23,4 km - 1,9 km doar Podul (cu o deschidere de 1,2 km) + ~20 km drum nou

Cost constructie: cca. 445 mil. euro

STADIU ACTUAL: SF-ul a fost revizuit si aprobat in 2016. Documentatia pentru lansarea licitatie de proiectare+executie e aproape de a fi scoasa la licitatie

Evolutia detaliata a proiectului in josul paginii

---

Podul suspendat de la Braila, al cincilea pod peste Dunare in Romania, e mai aproape de realizare ca niciodata. Promis in repetate randuri de toate guvernele care s-au perindat la conducere in ultimii 20 de ani, proiectul are finalizat Studiul de Fezabilitate din 2016 si vine la pachet cu peste 20 de km de drum de legatura construiti de la zero, de-o parte si de alta a Dunarii. Costul total al proiectului? Circa 450 de milioane de euro.

----

Studiul de Fezabilitate al Podului suspendat de la Braila a fost elaborat in 2016 si aprobat in comitetele tehnico-economice din Ministerul Transporturilor si Compania de Drumuri. Realizarea podului este prinsa in Master Planul de Transport, cu surse de finantare nerambursabile aferente perioadei 2014 - 2020. Conform informatiilor din SF, valoarea totala a investitiei depaseste 2 miliarde de lei, fara TVA.

Lungimea totala a Proiectului este de 23,413 km si cuprinde doua sectiuni:

- drumul principal Braila - Jijila, cu o lungime 19,095 km ( include si lungimea podului si a viaductelor de acces (viaduct de acces la pozitia km 4+486.10, cu o lungime de 110 m si viaduct de acces la pozitia km 6+570,52 km, cu o lungime de 110m)

- drumul de legatura cu DN22 Smardan - Macin, in lungime de 4,328 km

Astfel, traseul incepe la intersectia DN2B Buzau- Braila - Galati cu Soseaua Baldovinesti (km 110+344 DN2B). Traseul drumului proiectat se termina la km 19+095, in DN22 Rm.Sarat ¬ Braila - Tulcea (km 108+310), spre Tulcea. Traseul include o ramificatie de la km 7+940, in directia sud, pana la intersectia cu drumul existent Smardan - Macin (DN22).

Podul suspendat

- Lungimea totala de 1.974,30 de metri, din care 1.120 metri reprezinta deschiderea centrala si doua deschideri laterale de 489,65 m si 364,65 m.
- Latimea totala a podului va fi de 31,70 metri.
- Calea pe pod va avea 22,00 metri si va fi alcatuita din 4 benzi de circulatie de cate 3,50 m latime fiecare, 4 benzi de incadrare de cate 0,5 m latime, doua acostamente de 1,50 m latime si o zona mediana cu latimea de 3,00m.
- La acestea se adauga, de o parte si de alta, 2 benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si intretinere, trotuarele avand de cate 2,80 m fiecare.
- Va fi pozitionat intre km 4+596,10 si km 6+570,52 pe drumul principal Braila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunarea (kilometraj pe Dunare, masurat de la Sulina). De o parte si de alta vor fi construite doua viaducte de acces in lungime de cate 110 metri, care se vor adauga lungimii podului suspendat.
- Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal si tiranti verticali de legatura intre tablier si cablul principal. Blocurile de ancorare sunt integrate in teren, in afara digurilor Dunarii.
- Tablierul este realizat din grizi casetate cu inaltime de 3.5 m. Grinda casetata din otel este alcatuita dintr-un platelaj ortotrop cu placi rigidizate de minim 16 mm grosime si saibe de rigidizare dispuse la 600 mm. Antretoazele sunt localizate la fiecare 4.0 m si sunt rigidizate cu placi prevazute cu degajari.

Drumul principal Braila - Jijila

Va avea o lungime de 19,095 Km si va fi prevazut cu doua benzi de circulatie pe sens, benzi de incadrare, acostamente, zona mediana si zona de parapete.

Pe tronsonul cuprins intre km 4+486,10 si km 6+680,30, unde drumul traverseaza fluviul Dunarea, se vor construi doua viaducte de acces in lungime de cate 110,00 metri fiecare. Traseul include o ramificatie pe directia Sud, pana la intersectia cu drumul existent Smardan - Macin (DN22).

Drumul de legatura cu DN22 Smardan - Macin

Cu o lungime de 4,328 km, acest drum va fi prevazut cu o banda de circulatie pe sens. Drumul de legatura urmeaza sa porneasca de la km 7+940 al drumului principal (Braila- Jijila) si se va intersecta cu DN22 Smardan-Macin.

Click pe planuri pentru a le deschide mai mare, intr-o ferastra separata:

Imagine

Imagine

----

Cronologia proiectului:

1996 - Studiu de prefezabilitate care a avut la baza un studiu din 1986 ce a analizat trei amplasamente pentru constructia Podului peste Dunare in zona Braila

1997 - Actualizare a studiului din 1996, ca urmare a Planului de Amenajare a Teritoriului Judetean Braila

2001 - Studiul "Constructia unui Pod peste Dunare in zona Braila", elaborat de JETRO (Japan External Trade Organization), in colaborare cu S.C. IPTANA S.A. Bucuresti, in vederea obtinerii unui imprumut de la statul Japonez.

2003 - Studiul de fezabilitate elaborat de S.C. IPTANA S.A dupa normele romanesti, cu obtinerea unor acorduri si avize

18 iunie 2014 - A fost lansata licitatia pentru "Reactualizare Studiu de Fezabilitate pentru Pod suspendat peste Dunare in zona Braila". Valoarea estimata: 10,65 milioane de lei (fara TVA)

24 octombrie 2014 - Au fost depuse noua oferte la licitatie.

28 aprilie 2015 - A fost atribuit contractul catre ISPCF + PEGASO INGEGNERIA (loc 1) cu oferta de 5.635.643,87 RON (fara TVA).

27 octombrie 2016 - SF-ul este aprobat in cadrul Comitetului Tehnico - Economic al CNAIR

22 martie 2017 - SF-ul este aprobat in Comitetul Tehnico - Economic al MT

18 aprilie 2017 - CNAIR SA a transmis Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice, Documentatia de Atribuire pentu executia unui Proiect care cuprinde Podul suspendat peste Dunare, in zona Braila. Dupa obtinerea validarii, CNAIR SA urmeaza sa publice Anuntul de Participare pentru lansarea licitatiei publice.


http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-in...20-ani.htm
2017: 1060 km feroviari. 2016: 2586km feroviari / 1354 km rutieri. 2015: 3541km feroviari / 3299km rutieri. 2014: 4253km feroviari / 2264km rutieri.
Avatar utilizator
Costin
Site Admin
 
Mesaje: 5108
Membru din: Dum, 24 Ian 2010, 06:57
Localitate: Bucuresti 1 / Sibiu

Re: Pod suspendat peste Dunare Braila - Tulcea (DN22B - DN22

Mesajde Costin » Mie, 19 Apr 2017, 12:44

Incerc sa sap zilele astea dupa niste documentatie tehnica, o sa o pun aici daca gasesc ceva relevant.
2017: 1060 km feroviari. 2016: 2586km feroviari / 1354 km rutieri. 2015: 3541km feroviari / 3299km rutieri. 2014: 4253km feroviari / 2264km rutieri.
Avatar utilizator
Costin
Site Admin
 
Mesaje: 5108
Membru din: Dum, 24 Ian 2010, 06:57
Localitate: Bucuresti 1 / Sibiu

Re: Pod nou peste Dunare la Braila spre Tulcea (DN22B - DN22

Mesajde andrei11 » Mie, 19 Apr 2017, 13:11

Intentia de a construi acolo un pod a fost de foarte multa vreme, până la urma au ales sa construiască Giurgeni - Vadul Oii. Mi-e frica sa nu rămână tot la stadiu de intentie incă foarte mult timp. Oricum ce au de gând cu M 4 ? Daca fac M 4 până la Tulcea :lol: ar trebui sa construiască podul de la Brăila cu profil de autostradă. :mrgreen: E părerea mea.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 10544
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Pod nou peste Dunare la Braila spre Tulcea (DN22B - DN22

Mesajde shoppy » Mie, 19 Apr 2017, 13:19

Deci nu are legatura cu santierul abandonat de langa strada Vadul Gheghetului http://wikimapia.org/#lang=ro&lat=45.28...1&z=18&m=b
25: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, GB, GE, GR, HR, HU, IT, LU, NL, PT, RO, RS, SK, SW, TR, XK (Buzau)
2016: avion 12.8k km, tren 2.1k km, masina 21.7k km, metrou 2.5k km, bicicleta 730km
2017: masina 4.9k km, metrou 2k km, bicicleta 40km
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 5380
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1


Înapoi la Lucrari la drumuri nationale


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori