Infrastructura feroviară din RomâniaLucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din RomâniaCoridorul IV feroviar

 

Topic: Lucrarile pe tronsonul Predeal-Brasov

44 posts, 11488 views
 
Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
Lucrarile pe tronsonul Predeal-Brasov TibiV

http://cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2020/5299-4-iunie-2020-cfr-a-desemnat-castigatorul-licitatiei-pentru-studiu-de-fezabilitate-pe-sectia-cf-predeal-brasov

CFR SA a desemnat câştigătorul licitaţiei pentru elaborarea studiului de fezabilitate pe secția CF Predeal – Brașov
Bucureşti, 04 iunie 2020

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a desemnat Asocierea Egis România - Egis Rail SA – Italrom Inginerie Internațională SRL câştigătoarea procedurii de licitaţie publică pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar modernizării secțiunii feroviare Predeal – Brașov (26,9 km), cu o ofertă financiară în valoare de 14.199.246 RON(fără TVA).

În cadrul studiului de fezabilitate, prestatorul va analiza și stabili soluția optimă de modernizare a infrastructurii feroviare, va întocmi documentația necesară pentru obținerea avizelor și acordurilor în etapa studiului de fezabilitate, alături de documentația de licitație pentru faza de proiectare și execuție, precum și pentru supravegherea lucrărilor de construcție.

Menționăm faptul că, sursa de finanţare este asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare, iar termenul de întocmire a studiului de fezabilitate este de 23 luni.

 


Re: Lurarile pe tronsonul Predeal-Brasov PTMZ

Bode a anunțat că vinerea trecută a fost semnat contractul:
Studiul de fezabilitate va dura 23 de luni (aproape doi ani) și a fost semnat cu asocierea condusă de firma Egis Franța.

Anunțul semnării contractului pentru realizarea SF a fost făcut joi la Brașov de către ministrul Transporturilor, Lucian Bode. „Am reușit, de asemenea și pe componenta de feroviar să închidem coridorul IV pan-European prin semnarea în data de 21.08.2020 a contractului pentru realizare SF, pentru ultimul segment lipsă, Predeal-Brașov în lungime de 27 de km”, a spus el.

Totuși rămâne neclară soarta sectorului Apața  – Cața, pentru care nu a fost desemnat oficial un câștigător al lucrărilor de modernizare.

La SF Predeal – Brașov, Egis este asociată cu Italrom, Geostud, Protelco și Electric Rail project.

Sursa: Club Feroviar

 


Re: Lucrarile pe tronsonul Predeal-Brasov bercenicity

Posibil sa apara si o alternativa tunel sub actuala gara Predeal.
Annotation 2020-08-28 113214.gif (26.06 KB; downloaded 2741 times)

 


Re: Lucrarile pe tronsonul Predeal-Brasov shoppy

Da, sunt niste variante cu tunel plecand de la Azuga.

 


Re: Lucrarile pe tronsonul Predeal-Brasov George

N-aș sparge în veci banii pentru fantezii cu tunelele astea, un RK decent Predeal - Brașov e arhisuficient, se mai scot 15 min în minus și gata.

 


Re: Lucrarile pe tronsonul Predeal-Brasov andrei11

Chiar e frumos traseul actual Predeal - Brașov !

 


Re: Lucrarile pe tronsonul Predeal-Brasov drbm

De acord, dar vorbim despre un coridor de transport, și nu despre un tren de plăcere. Coridorul nou și eficient poate coexista cu actualul traseu. Ca în Elveția, de pildă.

 


Re: Lucrarile pe tronsonul Predeal-Brasov drbm

George wrote:
N-aș sparge în veci banii pentru fantezii cu tunelele astea, un RK decent Predeal - Brașov e arhisuficient, se mai scot 15 min în minus și gata.

Pe același principiu nu se justificau nici alte tunele, și totuși, spre fluidizarea și eficientizarea transportului, ele s-au făcut sau se fac.
Hai să nu vorbim despre RK-ul unei linii proiectate pentru traficul feroviar și vitezele de acum 100 de ani!

 


Re: Lucrarile pe tronsonul Predeal-Brasov andrei11

De acord cu voi. Să fie atunci tunel Azuga - Brașov ( Timiș ). ( vreo 15 km, nu ? )
drbm wrote:
Hai să nu vorbim despre RK-ul unei linii proiectate pentru traficul feroviar și vitezele de acum 100 de ani!

Și București - Constanța a fost proiectată acum 100 ( și ceva ) de ani. Și tot același traseu îl are !
Dacă e mai  rentabil tunelul nicio problemă. Oricum și actualul traseu trebuie să rămână ca și rezervă.

 


Re: Lucrarile pe tronsonul Predeal-Brasov drbm

În linie dreaptă, chiar mai puțin, dacă palierul străpungerii nu începe fix de la Azuga, ci spre Predeal, cu continuare cu o declivitate decentă pe viaducte și poate noi tunele spre Dârste...
Depinde ce iese la studiu...
_______________________________________________
Pe o câmpie lucrurile nu diferă semnificativ, planul e plan, slavă Domnului nu s-a cutat scoarța intre timp :D
Dar tehnologia de atunci, pentru trecerile montane serveau nevoilor de transport din acea vreme. Idem proiectarea.

Traseul trebuie să rămână funcțional, chiar și numai din motive strategice. Ar fi o imbecilitate să "cadă la rectificare"!

 


Re: Lucrarile pe tronsonul Predeal-Brasov andrei11

Stai că nu înțeleg ! Problema traseului este Predeal - Timișul de Sus sau întreg traseul de la Sinaia spre Predeal ? Respectiv Predeal -  Timișul de Sus ?

 


Re: Lucrarile pe tronsonul Predeal-Brasov cris_m

De ce ar trebui sa se mearga la munte cu 160, respectiv 120 km/h? In Austria, de exemplu, nu am vazut la munte ÖBB-ul zburand. La deal si la campie e alta discutie, acolo da, mergea repede. Timpul poti sa-l recuperezi pe alte tronsoane sau chiar prin reparatii si ridicarea unor restrictii.

 


Re: Lucrarile pe tronsonul Predeal-Brasov andrei11

Mult Off topic !
Traversarea cea mai ușoară a munților este prin  Valea Oltului. Vechiul regim știa acest lucru. Se începuseră două lucrări destul de dificile,  Calea Ferată Pitești - Râmnicu Vâlcea ( dublă / electrifcată ) și dublarea liniei Râmnicu Vîlcea - Tălmaciu. S-a început cu ce e mai greu, dublarea tunelelor.  Tălmaciu - Sibiu este deja linie dublă de 50 de ani ( sau chiar mai bine ).  De ce a fost abandonat acest traseu ?  București - Pitești - Rm Vâlcea - Sibiu ?

 


Re: Lucrarile pe tronsonul Predeal-Brasov oc7avian

S-a dezbătut chiar recent la benzinari. Recomand o lectură de aici, care a continuat pe topicul dedicat

Pe scurt, linia actuală are geometrie proastă, este diesel, simplă. Doar viaductele au tablier pentru dublare. Tunelurile sunt pentru linie simplă, fără gabarit de electrificare. În plus, geologia solului e nefavorabilă + soluții proate de implementare în trecut.

Recomand însă întreaga lectură cu multă căldură (e destul de lungă)

 


 
Go to page:  1 2 3 4
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Coridorul IV feroviar  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420651 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use