Infrastructura feroviară din RomâniaLucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din RomâniaCoridorul IV feroviar

 

Topic: Discutii generale

83 posts, 38063 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Re: Coridorul IV feroviar ionescu63

CFR va plăti peste 200 mil. euro pentru realizarea tronsonului Sighişoara - Aţel
Asocierea FCC Construccion - Alpine Bau GmbH - Azvi va executa lucrările de construcții și reparații pentru tronsonul de cale ferată Sighişoara - Aţel (23,3 Km), parte integrantă a secţiunii Coşlariu - Simeria, contract evaluat la peste 207,7 milioane euro, a anunțat, vineri, compania CFR.
Termenul de execuţie a lucrărilor este de 36 de luni calendaristice, la care se adaugă perioada de garanţie de 24 de luni de la terminarea lucrărilor.
Propunerea financiară desemnată câştigătoare, în urma licitaţiei deschise, este de 872,6 milioane de lei (aproximativ 207,7 milioane euro), fără TVA.
Proiectul cuprinde lucrări de reabilitare/modernizare a infrastructurii feroviare care să asigure viteze maxime de cel puţin 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru cele de marfă, lucrări executate pe linie dublă, în condiţiile asigurării derulării circulaţiei feroviare în zona lucrărilor pe întreaga perioadă de execuţie.
Finanţarea este asigurată de Comisia Europeană (85%), prin Fondul de Coeziune, şi de Guvernul României (15 %), cu fonduri de la bugetul de stat.


http://www.money.ro/cfr-va-plati-peste- ... 99821.html

 


Re: Coridorul IV feroviar ionescu63

Cele mai scumpe proiecte de infrastructură ce vor fi inaugurate în anii următori: reabilitările de căi ferate
Deşi în continuare infrastructura rutieră va beneficia de cei mai mulţi bani de investiţii de la Ministerul Transporturilor (peste 1,8 miliarde de euro anul viitor), cele mai "scumpe" proiecte ce vor fi finalizate în anii următori vor fi cele de refacere a reţelei de căi ferate. Astfel, cele mai costisitoare investiţii sunt cele de reabilitare a căii ferate situate pe ruta Coridorului IV paneuropean, cele trei tronsoane situate în partea vestică a ţării (Coşlariu-Sighişoara, Coşlariu-Simeria şi Frontieră-Curtici-Simeria) urmând să coste peste circa 2,2 miliarde de euro, potrivit calculelor ZF. De altfel, aceste proiecte reprezintă o premieră pentru România ultimilor 8 ani, în contextul în care sunt primele proiecte de căi ferate finanţate din fonduri europene.
Ministerul Transporturilor şi-a stabilit ca prioritate pentru următorii ani reabilitarea Coridorului IV paneuropean de căi ferate, din cadrul căruia doar 211 kilometri sunt modernizaţi în prezent şi au linie dublă electrificată (Bucureşti-Câmpina, Bucureşti Nord-Bucureşti Băneasa-Fundulea şi Feteşti-Constanţa). Se mai află în execuţie încă 152 de kilometri de cale ferată, pe rutele Predeal-Câmpina şi Fundulea-Feteşti, cu o valoare contractuală cumulată de peste 542 de milioane de euro şi care au ca termen de finalizare sfârşitul acestui an

http://www.zf.ro/constructii-imobiliare ... te-9112528

 


Re: Coridorul IV feroviar DrulaM

un BAR pe M 1000



071 by Mariusic1, on Flickr



070 by Mariusic1, on Flickr



069 by Mariusic1, on Flickr



068 by Mariusic1, on Flickr

 


Re: Coridorul IV feroviar George

Si noi povestim aici aiurea in tramvai de mers cu 140 km/h sau 160 km/h...

Deci despre ce vorbim?!
Cand se merge cu 70 km/h, mai rau ca in anii 70 - 80, probabil....

Era insa evident de la bun inceput ca chiar daca linia suporta constructiv 160 km/h, ea trebuie intretinuta periodic, schimbate sinele etc. mai ales pentru ca este intens circulata, nu cred ca le-a zis nimeni celor de la CFR si MT ca nu trebuie sa faca nimic 10 ani!

 


Re: Coridorul IV feroviar shoppy

CFR Infra are pentru intretinere doar vreo 5% din cat e defapt nevoie, practic ei traiesc din TUI platit lunar pe sub mana de privati, dasta ii si lasa sa mearga pe bandaje terminate si osii care bat.

 


Re: Coridorul IV feroviar DrulaM

pai poate vagonul are locuri plane sau in cel mai rau caz brocuri unde chiar afecteaza linia ; la locuri plane nu se afecteaza linia .

 


Re: Coridorul IV feroviar ionescu63

CFR a atribuit contracte de 1,4 miliarde de lei pentru reabilitarea a 66 kilometri de cale ferata
CFR SA a atribuit doua contracte in valoare totala de 1,4 miliarde de lei (aproximativ 334 mil. euro) fara TVA, pentru lucrari de modernizare pe segmentele Atel - Micasasa (lotul I) si Micasasa - Coslariu (lotul II), ambele loturi de lucrari fiind situate pe tronsonul Coslariu- Sighisoara, parte integranta a Coridorului IV Pan European. Pentru portiunea Atel - Micasasa contractul a fost atribuit consortiului SC Impresa Pizzarotti & C. S.p.A. Pentru segmentul Micasasa - Coslariu contractul a fost atribuit asocierii Aktor - Arcada.

Pentru portiunea Atel - Micasasa, oferta castigatoare este de 712,5 milioane de lei lei (aproximativ 166 mil. euro), fara TVA.

Pentru segmentul Micasasa - Coslariu, oferta castigatoare este de 721,8 milioane lei (aproximativ 168 mil. euro), fara TVA.

In ambele cazuri, termenul de executie a lucrarilor este de 3 ani la care se adauga perioada de garantie de 2 ani.
Proiectele cuprind lucrari de reabilitare si modernizare a infrastructurii feroviare pe o lungime totala de 66,2 km, din care 29,6 km intre Atel- Micasasa (lotul I), respectiv 36,6 km intre Micasasa- Coslariu (lotul II).
Lucrarile vor asigura viteze maxime de 160 km/h pentru trenurile de calatori si de 120 km/h pentru cele de marfa.

Ce lucrari vor fi executate pe portiunea de 29,6 km dintre Atel - Micasasa

•lucrari de consolidare terasamente: 722 m;
•lucrari de protectie albie si terasamente: 1.961 m;
•poduri: 14 poduri noi;
•podete: 1 podet reabilitat, 32 podete noi si 3 podete desfiintate;
•lucrari pasaje denivelate proiectate: 1 pasaj inferior;
•lucrari de protectia mediului: panouri fonoabsorbante 2.817 m.

Ce lucrari vor fi executate pe portiunea de 36,3 km dintre Micasasa si Coslariu

•lucrari de consolidare terasamente: 4.605 m;
•lucrari de protectie albie si terasamente: 332 m;
•poduri: 2 poduri reabilitate si 4 poduri noi;
•podete: 3 podete reabilitate, 47 podete noi si 2 podete desfiintate;
•lucrari pasaje denivelate proiectate: 1 pasaj inferior;
•lucrari de protectia mediului: panouri fonoabsorbante 3.213 m.

Sursa de finantare este asigurata din fonduri europene (85%) si din fonduri de la bugetul de stat (15%).

Impresa Pizzarotti, companie italiana, lider european in domeniul produselor prefabricate grele. Impressa Pizzarotti lucreaza in prezent alaturi de italienii de la Tirrena Scavi la tronsonul de autostrada Bucuresti-Moara Vlasiei.

Aktor (Grecia) a castigat, alaturi de Vinci (Franta), constructia tronsonului de autostrada Comarnic - Brasov, insa in aprilie 2010 consortiul a denuntat unilateral contractul, motivul oficial fiind lipsa fondurilor. Reprezentantii consortiului au aratat ca statul roman nu a acceptat anumite clauze, situatie  care a condus la imposibilitatea de a obtine finantare.

http://economie.hotnews.ro/stiri-compan ... ferata.htm

 


Re: Coridorul IV feroviar George

http://www.evz.ro/detalii/stiri/dafora- ... 65594.html

Se pare ca avem un castigator si pentru Curtici - Radna, in sfarsit...ma bucur ca e si Swietelsky printre ei, astia chiar construiesc cai ferate, i-am vazut si prin Germania.

Despre Astaldi.... :lol:

 


Re: Coridorul IV feroviar George

O stire poate un pic mai clara, se pare ca pentru Curtici - Radna si Sighisoara - Atel contractele au fost SEMNATE, ceea ce inseamna ca s-a depasit faza contestatiilor (cel putin cea administrativ-jurisdictionala, de la CNSC).

http://www.capital.ro/detalii-articole/ ... 60973.html

 


Re: Coridorul IV feroviar Dominatrix

CFR a semnat contracte de 479 milioane de euro pentru a moderniza linii şi gări

CFR SA a încheiat, marţi, şase contracte pentru modernizarea a două sectoare de cale ferată şi patru gări, cu o valoare totală de 479 milioane euro, iar CNADNR a semnat un contract de 22,7 milioane euro pentru construcţia unui lot al centurii Braşov şi un altul pentru supervizarea lucrărilor, potrivit Mediafax.

Primul contract semnat a fost cu consorţiul Astaldi - Swietelsky - Alstom - Euro Construct - Dafora pentru modernizarea liniei frontieră Curtici - Arad km 614, în valoare de 248 milioane euro, fără TVA. Termenul de execuţie este de un an şi trei luni, la care se adaugă o perioadă de garanţie de doi ani.

Al doilea contract vizează modernizarea tronsonului Sighişoara - Aţel (Sibiu) în lungime de 23,3 kilometri şi a fost semnat cu asocierea FCC Construction - Alpine - AZVI, pentru 208 milioane euro, fără TVA. Termenul de execuţie al lucrărilor este de trei ani, la care se adaugă o garanţie de doi ani de la terminarea acestora.

Sursa de finanţare pentru cele două contracte este asigurată de Comisia Europeană (85%) şi de la bugetul de stat (15%).

Totodată, CFR SA a semnat cu Sociedad Anonima - De Obras Y Servicios - Copasa - Labracom Construct Oradea un contract de 6,3 milioane euro lucrări de moderinizare a gării din Zalău, care se vor derula pe o perioadă de un an şi cinci luni.

Pentru modernizarea staţiei Bistriţa a fost încheiat un contract cu Copisa Constructora Pirenaica - Puentes Y Calzadas Infraestructuras - SC 2 Invest, care va încasa 8,5 milioane euro, fără TVA. Perioada de execuţie este de un an şi cinci luni.

Pentru modernizarea gării Botoşani, CFR a încheiat un contract, de 3,2 milioane euro, fără TVA, cu consorţiul Compania Construcţii Feroviare - Conplast - West Star - Construcţii Erbaşu. Lucrările trebuie finalizate în doi ani.

Gara din Râmnicu Vâlcea va fi modernizată de firma Concefa Sibiu, pentru 4,9 milioane euro, fără TVA. Firma trebuie să finalizeze lucrările în doi ani.

Pentru cele patru contracte de modernizare a gărilor finanţarea este asigurată de Comisia Europeană (69,25%) şi de la bugetul de stat (30,75%).

Totodată, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a semnat cu firma românească Vectra Service construcţia lotului doi al centurii Braşov, pentru 22,7 milioane euro, urmând ca supervizarea lucrărilor să fie asigurată de firma Elgis România, pentru 760.000 de euro.

http://www.romanialibera.ro/bani-afacer ... 52858.html

 


Re: Coridorul IV feroviar Dominatrix

Nazare: 900 milioane de euro de la UE pentru reabilitarea căilor ferate

Ministrul Transporturilor Alexandru Nazare a declarat, vineri, că Uniunea Europeană va aproba, în următoarele săptămâni, fonduri de 900 de milioane de euro pentru reabilitarea a 110 kilometri de cale ferată, scrie Agerpres.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor, Alexandru Nazare s-a întâlnit, vineri, la Bruxelles, cu comisarul european responsabil cu politica regională, Johannes Hahn.

"Am primit vestea bună că în următoarele săptămâni vom primi de la Comisia Europeană aprobarea pe alte două proiecte majore, de data aceasta proiecte care privesc reabilitarea căii ferate. Sunt două proiecte, Frontieră - km 614 şi Simeria - Coşlariu, în valoare de peste 900 milioane de euro, pentru reabilitarea a 110 km de cale ferată. Odată cu aprobarea acestor proiecte, vom putea face deja rambursări pentru că avem contractele semnate sau în fază finală de licitaţie", a declarat Alexandru Nazare.

http://www.realitatea.net/nazare-900-mi ... z1mj2e11X8

----------------------------

Comunicat MT:

Întâlnirea ministrului Alexandru Nazare cu domnul Johannes Hahn, comisar european pentru politică regională

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, domnul Alexandru Nazare, s-a întâlnit astăzi, 17 februarie a.c., la Bruxelles, cu domnul Johannes Hahn, comisarul European responsabil cu politica regională. Ministrul Nazare i-a prezentat comisarului Hahn situația privind efectele negative asupra economiei românești generate de căderile masive de zăpadă din ultimele săptămâni, ministrul român avansând ca soluție utilizarea fondurilor aferente Programului Operațional Sectorial-Transporturi pentru achiziția de echipamente si materiale care să prevină repetarea situației din ultimele două săptămăni, dar care să poată fi folosite și în intervențiile de deszăpezire pe toate modurile de transport. ”Am evaluat împreună cu domnul comisar Hahn posibilitatea utilizării fondurilor din POS-T alocate axei prioritare pentru siguranța traficului  în vederea dotării cu echipamente pentru deszăpezirea rețelei nationale de drumuri naționale și autostrăzi și a liniilor de cale ferată”, a declarat ministrul Alexandru Nazare.

În cadrul discuţiilor, cei doi oficiali au abordat tema absorbţiei fondurilor europene pentru infrastructură alocate prin Programul Operaţional Sectorial-Transporturi 2007-2013. Comisarul Hahn şi ministrul Nazare au trecut în revistă progresele importante făcute de MTI în cadrul acestui program în 2011, progrese care au generat o creştere de zece ori a ratei rambursărilor de plăţi de la Bruxelles faţă de 2010, analizând în acelaşi timp priorităţile MTI pentru 2012 în acest domeniu.

„Am primit vestea bună că în următoarele săptămâni vom primi de la Comisia Europeană aprobarea pe alte 2 proiecte majore, de data aceasta proiecte care privesc reabilitarea căii ferate. Sunt două proiecte, Frontieră – km 614 și Simeria – Coșlariu, în valoare de peste 900 milioane de euro pentru reabilitarea a 110 km de cale ferată. Odată cu aprobarea acestor proiecte vom putea face deja rambursări pentru că avem contractele semnate sau în fază finală de licitație.”, a declarat ministrul Alexandru Nazare.

http://www.mt.ro/nou/comunicate.php?id=127

 


Re: Coridorul IV feroviar Dominatrix

Pariu pe viteza: incepe megaproiectul pe liniile de tren

Arad. Eusebiu Pistru anunţă că în maximum două luni încep mega-lucrările de 315 milioane de euro la linia ferată ce trece prin Arad.
Vom circula cu 160 de kilometri pe oră pe calea ferată care străbate Aradul de la frontieră la Curtici spre Radna şi apoi spre alte judeţe. Ultima semnătură a fost pusă pe contractul de reabilitare a liniei ferate Frontieră – Curtici – Arad iar faptul ne-a fost confirmat de către secretarul de stat Eusebiu Pistru.

În valoare de 312 milioane de euro, proiectul de reabilitare a căii ferate Frontieră-Curtici-Arad va fi realizat de un consorţiu format din cinci firme: Alstom (Franţa) – Swietelsky (Austria) – Astaldi (Italia) – Euroconstruct Trading 98 – Dafora. Arădeanul Eusebiu Pistru susţine în plus că veştile bune curg una după alta: lucrarea de reabilitare a acestei linii, de care se vorbeşte de mult, va începe în maximum două luni, urmând ca în doi ani să fie finalizată în totalitate.

Veştile sunt şi mai bune dacă enumerăm investiţiile ce vor fi făcute pe banii europeni în cadrul acestei lucrări. Iar lista acestora este şi lungă, şi spectaculoasă, dacă ar fi să ne luăm după Pistru. Potrivit secretarului de stat, nu doar liniile vor fi schimbate în totalitate (cei 43 de kilometri de linie vizaţi), pentru a garanta trenurilor posibilitate de a circula în regim de viteză (linie de mare viteză), ci şi toate gările care vor fi întâlnite pe traseu, inclusiv staţia CFR Arad. În plus, vor fi realizate două megapasaje iar două clădiri noi vor prinde viaţă lângă Gara Arad.

Două lucrări spectaculoase sunt prevăzute a fi realizate în cadrul acestei investiţii. Pentru că o linie de mare viteză elimină din start oprirea la barieră, vor fi ridicate două pasaje. Unul dintre acestea este cel de la Curtici. Este vorba, potrivit lui Eusebiu Pistru, de un pasaj rutier care va trece peste cele şapte linii de tren la capătul staţiei CFR. Acesta va face legătura între drumul judeţean care duce la Zona Liberă Curtici Arad şi oraş, inclusiv coborârea spre ştrand.

Un alt proiect, şi mai spectaculos, este cel de la Arad. Datele acestui pasaj au fost prezentate de către Eusebiu Pistru în urmă cu câteva luni. Pasajul pietonal va porni de pe 6 Vânători, va trece peste liniile de tren şi va avea câte o coborâre pe fiecare peron din Gara Arad. Parte a investiţiei de reabilitare a căii ferate de pe culoarul IV pan-european Curtici-Arad-Simeria, pasarela va coborî şi pe platoul din faţa Staţiei CFR.

Lifturi şi scări rulante

Iar lucrările cuprinse în proiect nu se opresc aici. „Se va dubla linia de cale ferată de la Curtici spre frontiera cu Ungaria, pe o lungime de şapte kilometri. Tot sistemul de linii de cale ferată va fi refăcut, adus la standarde europene, astfel încât să se poată circula cu viteză de acum peste aceste linii. Vor fi realizate peste tot şi lucrări de artă (în cazul acestui tronson – podeţe -n.r.), iar la Arad va fi refăcut întreg sistemul de linii şi peroane. Accesul la peroane se va face cu ajutorul lifturilor şi scărilor rulante care vor fi poziţionate într-o clădire nouă, pe care o vom ridica în prelungirea clădirii actuale. O altă clădire de mentenanţă, dedicată birourilor, va fi ridicată în spate. Aici vor fi mutate toate birourile cu excepţia celor de la Comercial, care vor rămâne în gară”, ne-a detaliat parte din proiect Pistru.

Alte linii

Tot secretarul de stat ne-a mai indicat faptul că între Arad şi Glogovăţ se reabilitează ambele fire de circulaţie, ca de altfel şi între Glogovăţ-Cicir- Ghioroc, iar în Gara Glogovăţ tot sistemul de linii.

Semnalizare nouă

Pe toată lungimea de tronson vizată va fi reabilitat şi întreg sistemul de electrificare, pentru ca acesta să corespundă vitezei cu care vor rula trenurile. Se va schimba, totodată, şi întreg sistemul de semnalizare.

http://www.aradon.ro/pariu-pe-viteza-in ... en/1072713

 


Re: Coridorul IV feroviar Dominatrix

S-a dat unda verde pe calea ferata

Arad. Veşti bune: s-a semnat ordinul de începere a lucrărilor la mega-proiectul de reabilitare a căii ferate Frontieră- Curtici- Arad.

Mai devreme decât sperau chiar şi oficialii. Şi nu cu câteva zile, ci cu două luni. La mijlocul săptămânii, Ministerul Transporturilor a dat ordinul de începere al lucrărilor la mega-proiectul de reabilitare a liniei de cale ferată Frontieră-Curtici- Arad. Vestea ne-a fost dată de secretarul de stat Eusebiu Pistru, care a precizat faptul că iniţial se credea că lucrările vor începe în maximum două luni, dar că lucrurile au prins avânt odată cu vremea. „Ne-am mişcat mult mai rapid decât anticipam, aşa că miercuri s-a dat ordinul de începere pentru reabilitarea căii ferate care trece prin judeţul nostru”, a precizat Eusebiu Pistru.
Aşa cum am menţionat de curând, nu este vorba de vreo lucrare oarecare care începe acum, ci de una pe fonduri europene, de care se vorbeşte de ani de zile, care va costa 315 milioane de euro, şi care implică lucrări spectaculoase. La finalul ei, gările prin care trece linia de cale ferată vizată vor fi modernizate, vor fi ridicate pasaje spectaculoase, iar trenul va circula cu 160 de kilometri pe oră pe şine.

Investiţiile incluse în proiect

Reamintim cititorilor noştri că reabilitarea căii ferate Frontieră-Curtici-Arad va fi realizată de consorţiu Alstom (Franţa) – Swietelsky (Austria) – Astaldi (Italia) – Euroconstruct Trading 98 – Dafora şi că primele investiţii vizează înlocuirea liniilor de cale ferată (43 de kilometri). Totul va fi dublat, însă, potrivit secretarului de stat, de modernizarea tuturor gările care vor fi întâlnite pe traseu, inclusiv staţia CFR Arad şi de realizarea a două lucrări spectaculoase: pasajul rutier de la Curtici peste şapte linii de tren, care va face legătura între drumul judeţean care duce la Zona Liberă Curtici Arad şi oraş, şi pasajul pietonal de la Arad, care va porni de pe 6 Vânători, va trece peste liniile de tren şi va avea câte o coborâre pe fiecare peron din Gara Arad şi pe platoul din faţa staţiei CFR.
Lifturi, scări rulante şi clădiri noi
Tot în cadrul proiectului va fi dublată, potrivit lui Eusebiu Pistru, linia de cale ferată de la Curtici spre frontiera cu Ungaria, pe o lungime de şapte kilometri, la Arad va fi refăcut întreg sistemul de linii şi peroane, iar accesul la peroane se va face cu ajutorul lifturilor şi scărilor rulante care vor fi poziţionate într-o clădire nouă, ce se va ridica în prelungirea clădirii actuale. O altă clădire de mentenanţă, dedicată birourilor, va fi ridicată în spate. Nici sistemul electric şi nici semnalizarea nu au fost uitată: pe toată lungimea de tronson vizat va fi reabilitat şi întreg sistemul de electrificare, pentru ca acesta să corespundă vitezei cu care vor rula trenurile. Se va schimba, totodată, şi întreg sistemul de semnalizare.

Lucrarea este planificată a se finaliza în doi ani, costurile fiind în mare suportate din fonduri de la Uniunea Europeană.

http://www.aradon.ro/s-a-dat-unda-verde ... ta/1075545

 


Re: Coridorul IV feroviar George

Calea ferată poate intra în reparaţii. Bruxelles-ul a aprobat două proiecte în valoare de 944 mil. euro

Oficialii europeni au aprobat acordarea finanţării nerambursabile pentru două proiecte majore de infrastructură feroviară în România, în valoare totală de 944 milioane de euro, din care 771 milioane de euro reprezintă fonduri europene, a anunţat, astăzi, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI).

Conform unui comunicat al instituţiei, avizul a fost anunţat de comisarul european pentru politică regională, Johannes Hahn, cu prilejul unei întâlniri cu ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare.Cele două proiecte vizează reabilitarea tronsonului de cale ferată Frontieră-Curtici-km 614 şi tronsonul ferată Simeria-Coşlariu.

“Decizia CE de a aproba finanţarea pentru proiecte de modernizare a căii ferate de pe Coridorul 4 în valoare de 940 milioane de euro va avea un impact major pentru relansarea economiei româneşti, în general, şi pentru revitalizarea sectorului feroviar, în particular”, a declarat, în comunicat, Alexandru Nazare.

Potrivit lui, prin reabilitarea acestor tronsoane viteza de deplasare pe calea ferată se va dubla pentru a măsura impactul extraordinar al acestor investiţii. “Suntem în linie dreaptă pentru îndeplinirea obiectivului ambiţios din acest an în ceea ce priveşte absorbţia fondurilor europene pentru infrastructură, iar astfel de decizii confirmă direcţia bună în care s-a înscris Ministerul Transporturilor în acest domeniu”, a adăugat ministrul.

Cele două proiecte nu sunt sigurele în ceea ce priveşte fondurile europene pentru reabilitarea căii ferate. Nazare crede că, până la sfârşitul primului semestru din 2012, există posibilitatea ca oficialii de la Bruxelles să dea undă verde şi pentru tronsonul Coşlariu-Sighişoara, proiect în valoare de peste 900 milioane de euro, ceea ce va însemna că în acest an România va avea în execuţie proiecte pentru modernizarea căii ferate de aproape două miliarde de euro din fonduri europene.

Cine va realiza lucrările la cele două tronsoane

Reabilitarea tronsonului de cale ferată Frontieră-Curtici-Arad Km 614 presupune modernizarea a 41,1 kilometri (linie dublă) de cale ferată pentru circulaţia trenurilor la viteze de până la 160 km/h. Proiectul prevede modernizarea staţiilor de pe acest tronson, instalaţii de centralizare electronică noi în staţiile Curtici, Şofronea şi Glogovăţ, implementarea sistemului ERTMS/ETCS nivel 2 + GSM-R, peroane noi în staţia Arad, pasarele şi copertine noi în staţiile Arad şi Şofronea, instalaţii de telecomunicaţii moderne, dar şi construirea unei clădiri de mentenanţă în staţia Arad.

Contractul de execuţie a lucrărilor a fost semnat în februarie 2012 cu asocierea Alstom Transport, Swietelsky Baugesellsachaft m.b. H, Astaldi S.p.A, Euro Construct Trading ´98 şi Dafora, valoarea contractului fiind de 248 milioane de euro iar termenul de execuţie de 27 de luni. Finalizarea lucrărilor este estimată pentru sfârşitul primului semestru 2014. În data de 15 martie 2012, a fost emis ordinul de începere a lucrărilor.

Reabilitarea tronsonului Simeria-Coşlariu presupune modernizarea a 74,43 kilometri de cale ferată pentru circulaţia trenurilor la viteze de până la 160 km/h. Tronsonul Coşlariu - Simeria prevede un număr total de 33 poduri, 47 podeţe noi şi 14 reabilitate şi 6 pasaje (4 superioare şi 2 inferioare), 1 tunel cu lungimea de 780 de metri, nouă staţii cu centralizare electronică. De asemenea, vor fi modernizate staţiile de cale ferată Alba-Iulia, Orăştie, Podu Mureş, Coşlariu, Sântimbru, Barabant, Vinţu de Jos, Blandiana, Şibot, Aurel Vlaicu. Tronsonul Coşlariu - Simeria este împărţit în două loturi, Simeria-Vinţu de Jos şi Vinţu de Jos-Coşlariu. Contractul pentru execuţia lucrărilor pe lotul 2, Vinţu de Jos - Coşlariu, a fost semnat în decembrie 2011 cu antreprenorul Impressa Pozzarotti & C S.p.A., valoarea contractului fiind de 182,6 milioane euro, iar durata estimată a lucrărilor de 30 de luni.

Reabilitarea acestor tronsoane va conduce la reducerea timpului de călătorie cu trenul astfel: de la 50 de minute la 40 de minute pentru trenurile locale de călători, respectiv cu 20%, de la 38 de minute la 20 de minute pentru trenurile de lung parcurs de călători, respectiv cu 31,6%, de la 41 de minute la 26 de minute pentru trenurile de marfă, respectiv cu 36,6%, conform datelor comunicate de MTI.

http://www.capital.ro/detalii-articole/ ... 944-m.html

Sa inteleg ca pentru Simeria - Vintu de Jos exista inca diverse contestatii si nu s-a semnat niciun contract?

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Coridorul IV feroviar  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420647 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use