Infrastructura feroviară din RomâniaLucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din RomâniaCoridorul IV feroviar

 

Topic: Discutii generale

82 posts, 37630 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Discutii generale ionescu63

CFR S.A. a acordat contractul de execuţie al tronsonului Vinţu de Jos-Simeria asocierii  Swietelsky – Strabag – Alstom – Arcada – Euro Construct – Transferoviar Grup care a prezentat o ofertă financiară de circa 320 de milioane de euro fără TVA. Această linie de tren face parte din secţiunea Coşlariu-Simeria(axa prioritară TEN -T 22) şi reprezintă primul proiect pe infrastructura feroviară finanţat din fonduri europene după 2003  dar şi primul proiect major finanţat prin Programul Operaţional Sectorial de Transport 2007-2013, potrivit reprezentanţilor companiei de stat. Banii provin de la Comisia Europeană, în proporţie de 85% şi de la bugetul de stat.

http://www.money.ro/premiera--tren-de-1 ... 51626.html

Avem asadar prima atribuire din programul de modernizare a retelei feroviare pe coridorul IV feroviar:Vinţu de Jos-Simeria, desi acesta a fost al doilea tronson scos la licitatie.
Primul tronson scos la licitatie a fost: Frontieri - Curtici - Arad - km 614 in lungime de 41,185 km si care se pare ca este contestat.

 


Re: Coridorul IV feroviar ionescu63

CFR SA a atribuit contractul de reabilitare a tronsonului de cale ferată Frontieră-Curtici-Arad, în valoare de 1,08 miliarde de lei (248,2 milioane de euro) fără TVA, câştigător fiind consorţiul Astaldi (Italia) - Swietelsky (Austria) - Alstom (Franţa) - Euroconstruct Trading 98 (Dan Beşciu şi Sorin Vulpescu) - Dafora (Gheorghe Călburean).

http://www.zf.ro/companii/calea-ferata- ... ri-8956108

Primele doua tronsoane scoase la licitatie sunt atribuite. :P

 



Re: Coridorul IV feroviar ionescu63

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a atribuit contractul pentru execuţia lucrărilor de construcţii şi instalaţii pe tronsonul Vinţu de Jos - Coşlariu, secţiunea 3 Coşlariu - Simeria, firmei Impresa Pizzaroti&CS.p.a. Propunerea financiară desemnată câştigătoare, în urma licitaţiei deschise, este de 766.924.828 lei (echivalentul a 176.183.052 euro), fără TVA

http://www.money.ro/cfr-sa-va-plati-pes ... 55136.html

Si avem a treia atribuire

 


Re: Coridorul IV feroviar flobir

O mica diferenta intre cele trei contracte:
- contractele pentru Vinţu de Jos - Coşlariu si Vinţu de Jos – Simeria nu includ centralizare electronica, GSM-R si ETCS
- pe cind Frontieră-Curtici-Arad include cel putin GSM-R si ETCS Level 2 (parca si centralizare electronica).

Ar mai trebui sa fie anuntat cistigatorul pentru proiectul pilot ETCS level 2 + ERTMS Chitila-Crivina, desi nu prea mai e pilot in conditiile in care Frontieră-Curtici-Arad este deja intr-o faza mai avansata

 


Re: Coridorul IV feroviar Dominatrix

flobir wrote:
Ar mai trebui sa fie anuntat cistigatorul pentru proiectul pilot ETCS level 2 + ERTMS Chitila-Crivina, desi nu prea mai e pilot in conditiile in care Frontieră-Curtici-Arad este deja intr-o faza mai avansata
S-a anuntat...

Nokia, parte a unui consorțiu care desfășoară un contract de 37,2 milioane de euro cu statul

Consorțiul format din firmele Thales (Germania) - Thales (România) – Siemens (România) – Nokia Siemens (Finlanda) - Nokia Siemens (România) va implementa proiectul pilot operaţional ETCS/ERTMS, nivel 2 pe tronsonul Buftea – Crivina (38 Km), potrivit unui comunicat remis de CFR SA, beneficiarul proiectului.

Valoarea contractului este de 161.946.080 lei (fără TVA), circa 37,2 milioane de euro. Proiectul este finanțat din fonduri europene (85%), prin Fondul de Coeziune, şi de Guvernul României (15 %), cu fonduri de la bugetul de stat. Lucrările trebuie finalizată în doi ani de zile. Lucrarea va avea o garanție de 30 de luni.

Implementarea sistemului pilot operaţional ETCS/ERTMS, nivel 2 este primul proiect major finanţat din fonduri europene, prin programul POS-T 2007-2013, aprobat de Comisia Europeană şi contractat de CFR SA.

Proiectul pilot ETCS/ERTMS (de management al traficului feroviar), nivel 2 are ca principal scop întocmirea unui set de reguli de operare din punct de vedere tehnic şi comercial, conform normelor europene. Acest set de reguli de operare, împreună cu echipamentele speciale montate în cale, vor constitui baza de implementare a sistemului ETCS/ERTMS, nivel 2 pe tot Coridorul IV paneuropean.

Potrivit CFR SA, acest proiect ar trebui să ducă la îmbunătăţirea siguranţei circulaţiei, la creşterea capacităţii de transport și a vitezei de circulaţie.

Prin sistemul GSM-R, personalul feroviar din locomotivă va ști exact starea echipamentelor de pe calea ferată. Sistemul ETCS/ERTMS nivel 2 implică utilizarea sistemului ETCS, a instalaţiilor de centralizare electronică (CE), a blocului de linie automat electronic integrat (BLAI) şi a sistemului GSM-R.

http://www.capital.ro/detalii-articole/ ... 56470.html

 


Re: Coridorul IV feroviar ionescu63

O centralizare a situatiei pe Coridorul IV feroviar
New Bitmap Image.jpg (75.75 KB; downloaded 7737 times)

 


Re: Coridorul IV feroviar George

Daca continua tendinta asta de economisire, s-ar putea incepe cel putin Simeria - Gurasada, daca nu chiar si mai mult!  :)

 


Re: Coridorul IV feroviar ionescu63

La asta m-am gandit si eu cand am facut tabelul, dupa discutia avuta in celalalt topic de la rutier.

 


Re: Coridorul IV feroviar ionescu63

Dintr-o harta privind investiile prioritare ale MTI/CFR costul tronsonului Gurasada -Simeria este estimat la aprox. 720 mil euro.
Daca si pe celelalte tronsoane in curs de atribuire economiile ar fi aproximativ la acelasi nivel ar rezulta, sa zicem, economii de 120- 150mil euro. Undeva sub 20%.
Fara realocari din alte programe operationale nu se poate acoperii integral acest tronson.
Mai exista si varianta impartirii in loturi mai mici si acoperirea unui lot (deci o parte din intregul tronson).
New Bitmap Image (2).jpg (104.83 KB; downloaded 7651 times)

 


Re: Coridorul IV feroviar George

Ar fi totusi foarte bine daca s-ar reusi includerea in actualul exercitiu financiar a tronsonului Gurasada - Simeria!
Nu mai zic ca acum 2 ani am fost foarte dezamagit cand am aflat ca banii nu ajung pentru tot coridorul IV si ne lungim si dupa 2014!
Atunci banii trebuie investiti si in alte parti, cum ar fi coridorul IV sudic, Craiova - Calafat, zic eu, si Craiova - Bucuresti, Ploiesti - Focsani - Bacau etc.
Probabil vise frumoase, la cat de dezinteresat este MTI de domeniul feroviar...din pacate dezechilibrul in favoarea proiectelor rutiere a ramas cel putin acelasi!

 


Re: Coridorul IV feroviar ionescu63

Cerintele sunt foarte multe  iar fondurile alocate, inclusiv fondurile europene nerambursabile, sunt foarte limitate. "Arta" este de a face o prioritizare cat mai buna a investitiilor.
Si sa speram ca vor mai ramane ceva fonduri de la alte programe operationale.

 


Re: Coridorul IV feroviar ionescu63

CFR a semnat contracte de peste 200 milioane de euro pentru lucrări de infrastructură
"Semnăm astăzi contracte de 216 milioane euro, după ce au mai fost semnate deja contracte de 50 milioane euro pe parcursul anului", a declarat ministrul Transporturilor, Anca Boagiou, prezentă la semnare.
Primul contract, de 176,18 milioane euro, se referă la modernizarea tronsonului Vinţu de Jos - Coşlariu, (35,4 kilometri) din judeţul Alba, care a fost semnat cu firma italiană Impressa Pizzarotti. Contractul are o durată de execuţie este doi ani şi jumătate, la care se adaugă doi ani de garanţie.
Termenul de finalizare este anul 2014, iar lucrările sunt finanţate în proporţie de 85% din Fondurile de Coeziune, şi 15% de la bugetul de stat.
Alte două contracte au fost semnate cu asocierea Swietelsky - Sopmet - Dafora pentru modernizarea a cinci tuneluri din regionalele Braşov şi Timişoara. Valoarea cumulată celor două contracete este 4,9 milioane euro.
Ultimile cinci contracte au fost semnate pentru modernizarea gărilor din Brăila (Arcada Company - Leonhard Weiss - Isaft Litoral - 7,6 miloane euro), Piatra Neamţ (Confer Group - Wiebe România - Radaria - 4,7 miliioane euro), Sf. Gheorghe (Confer Group - Wiebe România - Radaria - 5,97 milioane euro), Vaslui (Arcada Company - Leonhard Weiss - Isaft Litoral - 5,05 milioane euro) şi Piteşti (Unicon - Leonhard Weiss - 11,31 miliioane euro).

http://www.adevarul.ro/financiar/CFR-co ... 39768.html

 


Re: Coridorul IV feroviar ionescu63

CFR pierde la tribunal. În joc, o miză de peste 300 de milioane de euro
Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a anulat decizia Companiei Naţionale de Căi Ferate prin care oferta consorţiului format din FCC Construccion, Alpine Bau, Azvi și Straco Grup a fost descalificată din licitația pentru proiectul de reabilitare a tronsonului Vinţu de Jos – Simeria.
Oferta pe care CFR a descalificat-o era cu 22 de milioane de euro mai ieftină decât cea care a câștigat licitația, inițial.
Compania Natională de Căi Ferate CFR SA a atribuit inițial contractul pentru execuţia lucrărilor de construcţii şi instalaţii pe tronsonul Vinţu de Jos - Simeria asocierii de firme Swietelsky - Strabag - Alstom - Arcada - Euro Construct - Transferoviar Grup. Oferta câștigătoare a venit cu o propunere financiară de peste 317 milioane de euro, fără TVA.
Decizia CNSC dovedeşte conformitatea ofertei consorţiului FCC - Alpine - Azvi – Straco şi nelegalitatea deciziei CFR de a respinge această ofertă, cu circa 22 de milioane de euro mai economică decât cea a asocierii declarate iniţial câştigătoare a licitaţiei.
Avocatii NNDKP au reprezentat cu succes consorţiul în contestarea deciziei nelegale a CFR de a descalifica oferta depusă în procedura de licitaţie publică pentru atribuirea contractului de execuţie a lucrărilor de construcţii şi instalaţii pe acest tronson.Conform deciziei CNSC, CFR a fost obligată sa reevalueze oferta consorţiului, respectiv ofertele operatorilor economici implicaţi în procedură, şi să emită un nou raport al procedurii de atribuire, cu respectarea legislaţiei privind licitaţiile publice.Proiectul a fost coordonat de Simona Neagu, partener în practica de litigii la NNDKP, şi a beneficat de sprijinul practicii de achiziţi publice, coordonate de Adina Chilim-Dumitriu.Proiectul pentru reabilitarea tronsonului Vinţu de Jos - Simeria, parte integrantă a secţiunii Coşlariu - Simeria, cuprinde lucrări de reabilitare și modernizare a infrastructurii feroviare, care să permită viteze maxime de 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru cele de marfă.

http://mobil.money.ro/article/1190926

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Coridorul IV feroviar  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use