In noaptea de sambata spre duminica (24.09.2017, incepand cu ora 02:00) forumul si portalul nu vor fi disponibile pentru cateva ore, fiind inchise pentru mentenanta. Ne cerem scuze!

Discutii generale

Prezentarea lucrărilor de modernizare a Coridorului IV feroviar (Constanța - București - Brașov - Sighișoara - Simeria - Arad - Curtici)

Re: Discutii generale

Mesajde shoppy » Dum, 10 Sep 2017, 17:22

Pai si exista in Europa coridoare pe care se circula 200 calatori si 120 marfa?
27: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SK, SW, TR, XK (Bucuresti)
2016: avion 12.8k km, tren 2.1k km, masina 21.7k km, metrou 2.5k km, bicicleta 730km
2017: avion 3.8k km, masina 9.4k km, metrou 2.7k km, bicicleta 230km
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 6167
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Discutii generale

Mesajde TibiV » Dum, 10 Sep 2017, 20:25

Marfa chiar mai jos....

Iti dau ca exemplu nu doar o cale ferata obisnuita, ci cel mai lung tunel feroviar din lume (57 km), inaugurat anul trecut.

https://en.wikipedia.org/wiki/Gotthard_Base_Tunnel

Maximal speed: 250 kilometres per hour (155.3 mph)[4]
Operational speed: Freight trains – minimal 100 km/h (62 mph); Passenger trains – 200 km/h (124 mph)[78]


Trenurile de marfa au restrictii suplimentare legate de tonajul/osie, greutatea totala a trenului, echipamentele de franare de pe vagoane etc.
Marfarele uzeaza linia mult mai puternic decat trenurile de calatori, in special in timpul franarilor...
Asa ca atunci cand citesti undeva ca "Linia X este apta de 160, 200 sau 250 km/h", sa stii ca este vorba exclusiv de trenuri de pasageri. Nu de marfare.

Tunelul Gothard este ultimul racnet in constructia de tuneluri si de cai ferate si a beneficiat de o inaugurare pe masura: cancelarul Germaniei, presdintele Frantei, premierul Italiei: http://www.mediafax.ro/externe/merkel-hollande-si-renzi-la-inaugurarea-tunelului-saint-gothard-cel-mai-lung-din-lume-video-15409512
Dar dupa ce ai bagat in el peste 10 miliarde de euro si 17 ani de munca, nu o sa lasi marfarele sa ti-l strice si le limitezi la ~100 km/h.
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 6015
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Discutii generale

Mesajde shoppy » Dum, 10 Sep 2017, 20:57

La Gothardul aia este ce suporta nu ce se face, asa si Channel Tunnel suporta trafic de marfa si se foloseste atat de mult ca locomotivele de marfa au ajuns la noi(da ai "Le Shuttle" dar acelea sunt niste garnituri speciale care nu circulau decat intre terminale).
Nu cred ca ai linii pe care sa se circule si calatori cu 200 si marfa.
27: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SK, SW, TR, XK (Bucuresti)
2016: avion 12.8k km, tren 2.1k km, masina 21.7k km, metrou 2.5k km, bicicleta 730km
2017: avion 3.8k km, masina 9.4k km, metrou 2.7k km, bicicleta 230km
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 6167
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Discutii generale

Mesajde TibiV » Lun, 11 Sep 2017, 00:16

shoppy scrie:Nu cred ca ai linii pe care sa se circule si calatori cu 200 si marfa.

:o :shock: :o

Nu-i asa ca asta este doar de dragul de a ma contrazice, ca sa ai tu ultimul cuvant ?!?!?!...
(Mama ce iti place sa ai ultimul cuvant... De obicei nu imi pun mintea cu tine, dar uneori exista riscul sa ii "impresionezi" pe cei mai tineri, si atunci raspund...)

Parca tocmai asta am zis mai sus: trenurile de marfa nu pot circula cu aceeasi viteaza ca si trenurile de calatori. (PUNCT)

Marfa circula mult mai lent pentru ca ar uza in mod agresiv calea de rulare (de la sina si macaze pana la prisma...)

Ce nu iti iese ?
Ai intrebat:
shoppy scrie:Pai si exista in Europa coridoare pe care se circula 200 calatori si 120 marfa?

Ti-am raspuns: DA !...
Chiar si pe cele mai noi linii, marfarele nu au voie sa circule decat mult mai lent, pentru a nu distruge linia.

Daca ti se pare greu de inteles, vin la varianta simpla: daca fac o pista separata pentru biciclisti, pe acolo nu au voie TIR-uri.
Daca nu am pista separata, ci un drum comun, biciclistul nu va avea limita de viteza. TIR-ul insa va avea.

Ce faci acum este o "intoarcere ca la Ploiesti", pentru ca intre timp te-ai lamurit ca da, "exista coridoare pe care se circula cu 200 calatori si 120 marfa".

M-ai reclamat o data ca "te-am atacat", poti sa ma mai reclami inca o data.
Pentru urmatoarea fraza: esti Gica contra, singurul care are dreptate, care trebuie sa aiba mereu ultimul cuvant, si care simte o placere deosebita sa ii arate "partenerului de dialog" ca este un prost. Si asta cam in toate topicele, in toate domeniile.

Daca ai asemenea obiective, este treaba ta, si dupa cum am spus nu te mai contrazic daca afara este senin si tu spui ca ploua.
Dar nu trebuie ca altii membri mai tineri ai forumului sa aiba de suferit si sa ia "de bun" tot ce spui....
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 6015
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Discutii generale

Mesajde shoppy » Lun, 11 Sep 2017, 09:13

Imi pare rau sa-ti spun dar tu nu intelegi despre ce este vorba, eu inteleg foarte bine cu ce viteza circula un marfar, de aceea iti spun ca nu este fezabil sa ai pe aceeasi linie trenuri de calatori la 200 si marfare la maxim 120 descarcate.
In primul rand cand incepi sa cresti vitezele peste 160 lucrurile se complica foarte rau si foarte repede, la 200 tolerantele infrastructurii devin foarte mici, trec cateva marfare si trebuie sa burezi sau sa reglezi din nou catenara.
Apoi vine semnalizarea, pentru 200 ai sisteme de siguranta suplimentare care trebuiesc montate pe locomotive, si asa ajungi sa ai necesare la marfare doar locomotive compatibile cu sistemul de 200 care ele nu o sa circule niciodata mai mult de 120.
Si apoi ai planificarea, este foarte greu sa planifici un marfar la 100 intre calatori cu 200, practic marfarele alea o sa aiba niste timpi de asteptare foarte mari pentru ca altfel o sa fie prinse din urma foarte repede de calatorii cu 200.
Si in final deranjamentele, daca ti se strica un marfar si blocheaza calatori la 200 atunci intarzierile cresc foarte repede, TGV-urile si ICE-urile cu locomotive nu au 2 locomotive ca le sunt necesare la tractiune, ci pentru rebrusari rapide si pentru a elibera linia cat mai repede in caz de avarie, asa ca si pe 200 operatorul unui marfar o sa aiba restrictii de tonaj, toate trenurile cu 2 locomotive sau o droaie de tampoane pe parcurs.
Si chiar daca in alte tari exista marfare navete rapide de containere sau RO/LA, daca ii pui sistemului romanesc aceleasi restrictii la marfare care le ai in Germania, pai a 2-a zi nu mai circula decat Siemensurile CTV, DB si RCA(care nu le mai avem pe niciunele(de ce oare?),si nu stiu exact cu ce vagoane).

De aici iti rezulta atat de mutle restrictii pentru marfare ca ajung sa le fie inutil un coridor de 200 calatori, de aceea ce face UE este logic:
- coridoare modernizate calatori / marfa la 160/120
- LGV sau segmente de bypasare a zonelor grele, ambele construite de la zero cu viteze peste 200, si pe care circula doar trenuri de calatori

De aceea ideea voastra ca "ori il face de 200 ori il lasa cum este" este, daca nu gresita, atunci foarte discutabila.

Si nu inteleg de ce esti atat de combativ si de unde ai atata incredere in propriile idei, nu ai lucrat in domeniu, nu ai o facultate de inginerie cu legatura cu domeniul feroviar, esti pasionat si ai descoperit wikipedia de ieri de azi, te-ai mai gasit cu inca, cativa ca tine, si gata, le stiti pe toate si va certati cu toata lumea. Domeniul feroviar nu este asa, un fel de tramvai da mai mare, fenomenele nu sunt la indemana oricui iar ce ti-am spus eu mai sus nu scrie pe wikipedia, nu se afla nici in depou nici pe marginea liniei oricate ore ai petrece acolo, si nu se descopera nici la discutii cu oameni de acelasi nivel oricat de lungi ar fi acelea.
De aceea, in legatura cu domeniul feroviar iti spun fara rautate, tie si oricui s-a trezit peste noapte specialist pe forum de specialitate, respectati-va batranii si specialistii adevarati, ca nu sta nimeni prea mult sa explice chichite de specialitate la pusti care nu-si vad lungul nasului.
27: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SK, SW, TR, XK (Bucuresti)
2016: avion 12.8k km, tren 2.1k km, masina 21.7k km, metrou 2.5k km, bicicleta 730km
2017: avion 3.8k km, masina 9.4k km, metrou 2.7k km, bicicleta 230km
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 6167
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Discutii generale

Mesajde bercenicity » Lun, 11 Sep 2017, 10:19

Westabahn:
https://www.youtube.com/watch?v=p4oj7jukVbM

Marfare la 02:10 si 02:39 - 100km/h
RailJet la 00:20 - 225km/h si la 03:29 - 230 km/h
Avatar utilizator
bercenicity
Membru Silver
 
Mesaje: 1270
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 10:32
Localitate: BerceniCity

Re: Discutii generale

Mesajde shoppy » Lun, 11 Sep 2017, 11:08

Pai da, cum ziceam, au luat un coridor si l-au dublat pe portiunile grele unde nu se putea creste viteza, nu au dus intreg coridorul la 200(ca mai dadeau drumu la cate un marfar bine, noi doar visam la cata redundanta au acolo in sistem)(si observati ca marfarele sunt usoare, au un singur Bo-Bo la tractiune).
Asta se poate intampla si la noi, nu zice nimeni ca, daca se justifica traficul, nu-ti da UE bani sa bypasezi segmentele grele sau aglomerate.
27: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SK, SW, TR, XK (Bucuresti)
2016: avion 12.8k km, tren 2.1k km, masina 21.7k km, metrou 2.5k km, bicicleta 730km
2017: avion 3.8k km, masina 9.4k km, metrou 2.7k km, bicicleta 230km
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 6167
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Anterior

Înapoi la Coridorul IV feroviar


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori