Mentenanta lucrarilor de arta (poduri, pasaje, tunele)

Totul despre lucrările de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România

Mentenanta lucrarilor de arta (poduri, pasaje, tunele)

Mesajde TibiV » Mar, 11 Iul 2017, 22:55

Nu am unde sa postez un asemenea "pachet", asa ca am pornit topic nou...
Daca cineva are chef sa le imparta pe "caprarii", este binevenit.

CFR Infrastructura a postat pe 5 iulie poze cu 6 poduri (din 7 despre care vorbeste in postare...

https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/1647174385317423

București, 5 iulie 2017
Modernizare 7 poduri feroviare CF București – Videle/ Brazi - Ploiești Sud/Ploiești Sud - Ploiești Triaj
♦ Obiective – stadiul execuției
◘ Pod km 1+150 (linia CF Colectoare Mogoşoaia) - 63,72%
◘ Pod km 20+474 (București - Videle) - 57,24%
◘ Pod km 21+084 (București - Videle) - 62,40%
◘ Pod km 21+434 (București - Videle) - 63,64%
◘ Pod km 21+888 (București - Videle) - 47,30%
◘ Pod km 57+540 (Ploiești Sud - Ploiești Triaj) - 100%
◘ Pod km 57+560 (Brazi - Ploiești Sud) - 39,28 %
♦ Scop
◘ creșterea gradului de siguranță în transport feroviar prin reducerea riscului de accidente, creșterea vitezei de circulație pentru transport de marfă și de pasageri, reducerea costurilor de operare și de întretinere a infrastructurii feroviare și a materialului rulant.
♦ Constructor
◘ Asocierea formată din IMPLENIA BAUGESELLSCHAFT m.b.H. şi S.C. METABET CF SA
♦ Perioadă de execuție: 2015-2018

Pod km 1+510, linia cf Colectoare Mogoşoaia (jud. Ilfov)
♦ Etapa: montare tablier metalic cu o deschidere
◘ Lucrările de modernizare a podului CF de la km 1+510, linia cf Colectoare Mogoşoaia (jud. Ilfov), constau în demolarea podului existent și înlocuirea acestuia cu un pod oblic, cu o singură deschidere, infrastructură din beton și tabliere metalice.
◘ Execuție lucrărilor pentru montarea tablierelor se desfășoară în perioada 04.07.2017-14.07.2017, în intervalul orar 22:00 – 05:00.
♦ Restricții în circulația rutieră în zona șantierului
◘ În perioadele 04.07.2017 - 06.07.2017, respectiv 12.07.2017 - 14.07.2017, în intervalul orar 22:00 - 05:00, traficul rutier pe DN 1A, în zona km. 12+950 va fi închis, iar circulația se va desfășura deviat pe ruta ocolitoare DN Centura București, km. 64+400, - Intersecție DN 1A, km. 12+260, - DN 7, km. 11+500, - DN 7, km. 13+200, - DN Centura București (varianta veche) - DN 1A, km. 13+300 și retur
◘ în perioada 06.07.2017 - 12.07.2017, în intervalul orar 22:00 - 05:00, circulația se va desfășura alternativ pe sensul de mers Târgoviște - București și retur


Le pun in ordinea "numerelor de pe tricou"... Lipseste un pod, cel de la km 20+474 (București - Videle)

Podul peste DN1A de la Mogosoaia are 5 poze
◘ Pod km 1+150 (linia CF Colectoare Mogoşoaia) - 63,72%
Imagine

Imagine
Poza asta chiar mi-a placut...
Imagine

◘ Pod km 21+084 (București - Videle) - 62,40%
Imagine

◘ Pod km 21+434 (București - Videle) - 63,64%
Imagine

◘ Pod km 21+888 (București - Videle) - 47,30%
Imagine

◘ Pod km 57+540 (Ploiești Sud - Ploiești Triaj) - 100%
Imagine
(Adica asta este gata ?!... Nu prea pare. Dar cred ca poza este veche de 2-3 luni. In cele 3 poze precedente de pe Bucuresti-Videle muncitorii au niste caciulite pe sub castile de protectie, deci sigur nu sunt poze din iunie-iulie... )

◘ Pod km 57+560 (Brazi - Ploiești Sud) - 39,28 %
Imagine
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 9228
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Mentenanta lucrarilor de arta (poduri, pasaje, tunele)

Mesajde TibiV » Vin, 13 Oct 2017, 12:23

O veste asteptata de peste un deceniu...

https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/1751313411570186

București, 13 octombrie 2017

Podul Grădiștea – au început studiile geotehnice

Lotul 1 - Redeschiderea circulaţiei feroviare pe pod peste râul Argeș, între Vidra și Grădiștea
Au început măsurătorile pentru determinarea caracteristicilor geotehnice ale terenului de fundare în zona Podului de la Grădiștea. Acestea investigații au drept scop asigurarea unui grad ridicat de încredere asupra viabilității traseului, a soluțiilor tehnice și a structurilor definite în cadrul studiului de fezabilitate.

Studiul de fezabilitate realizat de Asocierea BAICONS IMPEX S.R.L.- ACCIONA INGENIERIA S.A. va prezenta varianta optimă de traseu şi planificarea activităților proiectului tehnic printr-o soluție de execuție pe 2 loturi:
♦ Lotul I - Redeschiderea circulaţiei feroviare pe podul peste râul Argeș, între Vidra și Grădiștea
♦ Lotul II – Modernizarea liniei CF București Nord - Giurgiu Nord, până la Frontieră
În prima etapă se va elabora documentația tehnico-economică necesară lansării procedurii de proiectare și execuție a lucrărilor pentru redeschiderra circulației pe podul de cale ferată peste râul Arges (lotul I), iar în etapa a doua vor fi stabilite soluțiile tehnice pentru modernizarea liniei București Nord - Giurgiu Nord – Fontieră (lotul II).

Obiectivele generale ale proiectului:
◘ redeschiderea circulației pe podul de la Grădiștea
◘ modernizarea liniei CF Bucureşti Nord - Jilava - Giurgiu Nord – Frontieră
◘ îmbunătăţirea confortului și a siguranţei feroviare
◘ reducerea timpului de călătorie prin creşterea vitezei de circulaţie
◘ creşterea traficului de marfă de tranzit
◘ asigurarea legăturilor/conexiunilor feroviare aferente segmentelor Jilava - Bucureşti Progresu și Giurgiu Nord - Giurgiu Oraş

Au si poze, chiar reusite...

Imagine

Imagine
"Utilaj Bereta T41 - prelevare probe de pământ prin forare (20 m)"
Imagine
"Penetrometru Pacani TG 73-200 - aparat de tesatre in situ pentru determinarea caracteristicilor geotehnice ale terenului de fundare"
Imagine
"Proba de pământ prin forare la o adâncime de 20 m"
Imagine

Imagine

Imagine

"Probe de pământ prelevate de la diferite adâncimi"
Imagine

P.S.
Daca credeti ca se potriveste mai bine pe alt topic, va rog sa mutati...
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 9228
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Mentenanta lucrarilor de arta (poduri, pasaje, tunele)

Mesajde shoppy » Vin, 13 Oct 2017, 13:17

Trebuie sa construiasca 3 ditai rambleele...
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (Predeal)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 8850
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Mentenanta lucrarilor de arta (poduri, pasaje, tunele)

Mesajde drbm » Joi, 16 Noi 2017, 20:34

TRAFIC FEROVIAR ÎNTRERUPT ÎN JUDEŢUL BACĂU

Sursa: INFOTRAFIC

Data: 15 Noiembrie 2017

Ora: 17:15


Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că în perioada 15 – 24 noiembrie 2017, pentru a permite executarea unor lucrări programate la unele podeţe de cale ferată situate între staţiile CF Comăneşti şi Asău, în judeţul Bacău, circulaţia feroviară pe acest tronson va fi întreruptă.

Astfel, trenurile InterRegio 1540 şi 1541 (pe relaţia Iaşi – Braşov, respectiv Braşov – Iaşi) vor fi anulate. Celelalte trenuri de călători vor fi anulate doar pe relaţia Comăneşti – Asău, iar călătorii vor fi transbordaţi între cele două staţii cu mijloace de transport în comun puse la dispoziţie de către RTFC Galaţi.

https://www.politiaromana.ro/ro/info-tr ... etul-bacau
drbm
Membru Silver
 
Mesaje: 457
Membru din: Mar, 23 Feb 2016, 16:27

Re: Mentenanta lucrarilor de arta (poduri, pasaje, tunele)

Mesajde TibiV » Vin, 05 Ian 2018, 20:03

"Benzinarii" le-au pus cateva cateva intrebari celor de la CFR Infra.
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=69.msg181308#msg181308

Mi se pare foarte interesant tabelul cu cheltuieli pentru lucrari RK (la linii, nu material rulant) din ultimii 16 ani.
Se pare ca Boc a fost cel care a aprobat, in plina criza, cele mai importante lucrari de RK...
Iar din 2014 incoace a fost o adevarata rusine. Mai putin de 100 mil. RON anual. Cum sa nu se duca :evil: liniile CF ?....
Imagine
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 9228
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Mentenanta lucrarilor de arta (poduri, pasaje, tunele)

Mesajde TibiV » Mie, 18 Apr 2018, 11:35

COMUNICAT DE PRESĂ

CFR SA deschide 14 şantiere pentru lucrări de modernizare a podurilor şi podeţelor din sudul ţării


Bucureşti, 16 aprilie 2018
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că în perioada 16 - 20 aprilie 2018 are loc predarea amplasamentelor şi deschiderea şantierelor de lucrări pentru modernizarea a 14 poduri şi podeţe aflate în județele Argeș, Olt, Dolj, Gorj, Mehedinți și Sibiu.

Cele 14 obiective feroviare sunt incluse în 2 contracte de lucrări, în valoare totală de 34,2 milioane lei (fonduri externe nerambursabile - 75% şi buget de stat - 25%) şi vor fi modernizate de SC ARCADA COMPANY SA, perioada de implemetare fiind de 36 de luni (execuție+garanție) pentru fiecare lot în parte.

Lucrările de modernizare, structurate pe două loturi, au drept scop dezvoltarea infrastructurii feroviare din sudul ţării, prin creşterea gradului de confort şi îmbunătăţirea indicatorilor de siguranţă, pe următoarele intervale de stații:

Lotul I– 3 poduri și 2 podețe
Pod km 115+565 - între staţiile Măldăieni şi Mihăieşti (jud. Olt)
Pod km 200+306 - între staţiile Malu Mare şi Banu Mărăcine (jud. Dolj)
Pod km 99+523 - între staţiile Goleşti şi Piteşti (jud. Argeş)
Podeţ km 226+575 - între staţiile Balş şi Spineni (jud. Dolj)
Podeţ km 357+760 - între staţiile Valea Fratelui şi Turnu Roşu (jud. Sibiu)

Lotul III- 4 poduri și 5 podețe
Pod km 40+875 - între staţiile Bărbăteşti şi Jupăneşti (jud. Gorj)
Pod km 55+812 - între staţiile Pojogeni şi Copăcioasa (jud. Gorj)
Pod km 15+550 - între staţiile Jirov şi Corcova (jud. Mehedinţi)
Pod km 20+698 - între staţiile Corcova şi Motru Est (jud. Mehedinţi)
Podeţ km 286+035 - zona staţiei Filiaşi (jud. Dolj)
Podeţ km 279+884 - între staţiile Coţofeni şi Răcari (jud. Dolj)
Podeţ km 5+303 - zona staţiei Tânţăreni (jud. Gorj)
Podeţ km 6+592 - între staţiile Tânţăreni şi Gilort (jud. Gorj)
Podeţ km 6+939 - între staţiile Tânţăreni şi Gilort (jud. Gorj)

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2018/4166-16-aprilie-2018-cfr-sa-deschide-14-santiere-pentru-lucrari-de-modernizare-a-podurilor-si-podetelor-din-sudul-tarii
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 9228
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Mentenanta lucrarilor de arta (poduri, pasaje, tunele)

Mesajde shoppy » Lun, 01 Oct 2018, 13:19



28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (Predeal)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 8850
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Mentenanta lucrarilor de arta (poduri, pasaje, tunele)

Mesajde misterr » Joi, 03 Ian 2019, 22:50

Odiseea unui tunel de cale ferată mai bătrân decât România: trece pe sub un mare oraş, a fost construit în doi ani, iar repararea lui a durat peste două decenii

Imagine

Tunelul de cale ferată trece pe sub oraşul Galaţi şi leagă gara de restul infrastructurii feroviare. A fost construit în 1896-1898, iar în 1996 a intrat în reparaţii. Acestea s-au încheiat în decembrie 2018, la 22 de ani distanţă. Tunelul are 770 de metri lungime, iar repararea lui a costat peste 20 de milioane de euro, adică 25.000 de euro pentru fiecare metru liniar.

Firul 1 al tunelului de cale ferată care leagă gara din Galaţi de reţeaua feroviară electrificată a României (Galaţi-Brăila-Bucureşti) a fost, în sfârşit, redeschis circulaţiei, după o adevărată odisee de 22 de ani, răstimp în care s-au făcut lucrări care au costat, conform devizului final, peste 20 de milioane de euro.

Amintitul tunel (cunoscut şi numele de Tunelul Fileşti) are două fire, însă din 1996, când au început amplele reparaţii de la firul 1, trenurile au circulat doar pe firul 2 (practic, sunt două tuneluri, aflate la circa 20 de metri unul de celălalt), iar acest lucru a generat întârzieri în trafic pentru că trenurile care veneau sau soseau în gara Galaţi erau obligate să se aştepte unele pe altele pentru a putea trece.

Este de menţionat şi faptul că gara din Galaţi mai are o legătură cu reţeaua naţională de cale ferată: linia veche Galaţi-Bârlad-Iaşi. Aceasta a fost inaugurată în urmă cu 121 de ani (în 1898), însă nu este electrificată şi nici nu mai prezintă siguranţă din cauza alunecărilor de teren din zona lacului Brateş şi a faptului că tunelul Tălăşmani-Docăneasa şi-a depăşit perioada de garanţie structurală.

Tunelul Fileşti, cel care tocmai a fost redeschis, are şi el o istorie aparte, având în vedere că este prima construcţie de acest fel din România care a fost realizată pe sub un oraş. A fost construit într-un timp record de numai doi ani şi jumătate (1896-1898) lucru care pare de domeniul fantaticului dacă ne gândim că, la un secol distanţă, reparaţiile au durat 22 de ani (1996-2018).

Al doilea fir al tunelului a fost construit în perioada socialistă dar, în ciuda faptului că tehnologia avansase considerabil între timp, a fost nevoie de cinci ani (adică dublu faţă de primul) pentru a fi gata: 1962-1967. Cei de la CFR Infrastructură au concluzionat, chiar cu prilejul redeschiderii firului vechi, că şi al doilea fir ar avea nevoie de consolidări costisitoare, precizând însă că, momentan, se circulă în siguranţă prin el.

Oricum, momentan prin ambele tuneluri se merge cu restricţie de viteză (maximum 30 de kilometri la oră) deoarece în cel tocmai redeschis structura trebuie lăsată să „se aşeze”, iar în cel nereparat sunt luate măsuri de precauţie.

Tunelul Fileşti de pe firul I al liniei CFR Bucureşti–Galaţi are o lungime totală de 770 de metri şi, conform expertizei pe baza căreia s-au făcut reparaţiile, „a fost construit în terenuri loessoide sensibile la umezire şi argilă nisipoasă galbenă”. Practic, el a fost conceput ca un uriaş tub din piatră şi beton, pe lângă care există un tunel tehnologic care preia şi scoate din subteran, la capătul sudic, apele provenite din izvoare şi din infiltraţiile pluviale.

Imagine
Tunelul de cale ferată care trece pe sub Galaţi, în timpul lucrărilor

Costurile pentru reparaţii au ajuns la circa 25.000 de euro pentru fiecare metru liniar, cheltuielile fiind amplificate şi de faptul că, în perioada 1996-2000, după demararea lucrărilor, pe traseul lui au apărut o serie de tasări serioase (pământul de deasupra s-a scufundat şi cu mai mult de un metru), care au avariat zeci de locuinţe şi mai multe străzi (printre care legăturile principale pe axa nord-sud a oraşului Galaţi: bulevardul Coşbuc şi strada Traian).

CFR Infrastructură a precizat că lucrările s-au desfăşurat cu foarte mari întârzieri deoarece banii s-au dat cu ţârâita. De altfel, subfinanţarea anuală a condus la mai multe întreruperi ale lucrărilor, cu mai multe implicaţii negative, ce amintesc de balada meşterului Manole: degradarea terasamentului şi abateri ale axului tunelului, atât în plan orizontal, cât şi vertical, din cauza unor tasări suplimentare. Unele lucrări au fost refăcute, din acest motiv, de mai multe ori.

Valoarea totală actualizată a lucrărilor, făcute de societatea specializată Tunele SA Braşov, a fost de peste 94 de milioane de lei (puţin peste 20 de milioane de euro), adică mai mult decât dublul costurilor estimate, în 1996, la 39 de milioane de lei.
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3535
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Mentenanta lucrarilor de arta (poduri, pasaje, tunele)

Mesajde shoppy » Vin, 04 Ian 2019, 01:07

Pe Galati-Barlad circula un privat iar problema alunecarilor de teren din zona Lacului Brates a fost rezolvata de cativa ani.
Impreuna cu tunelul Saligny de la Constanta, cred ca sunt singurele tunele de CF supratraversate de CF, doar ca aici CF de deasupra nu mai exista iar la Constanta nu se mai foloseste tunelul.
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (Predeal)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 8850
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1


Înapoi la Lucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori