Diverse lucrari pe M200 (exclusiv coridorul IV)

Totul despre lucrările de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România

Diverse lucrari pe M200 (exclusiv coridorul IV)

Mesajde Costin » Sâm, 29 Iun 2013, 21:24

Spuneam in alt topic de situatia destul de grava de pe M200 in zona statiilor Valea Homorod - Bradet - Persani, unde ar trebui stabilizate doua rambleuri si coasta unui deal, in apropiere de Bradet. Pe dealul respectiv situatia este, in prezent, penibila... solul a fost stabilizat cu nuiele impletite, restrictia este de 5km/h si exista si un paznic (care pazeste dealul sa nu plece, probabil). In zona a fost consolidat recent tunelul de la Bradet, iar linia se prezinta intr'o stare destul de buna, acestea fiind singurele probleme.

Ei bine, au fost contractate lucrari de consolidare a terasamentului in zona inca din 2012, lucrarile au inceput in aprilie 2013 si vor dura 2 ani, conform imaginii de mai jos (poz. 5, extrasa din lisa de investitii a RCF Brasov: [link]).

Tot acolo vedem ca se vor executa lucrari aditionale la consolidarea podului din Arpas (poz. 3 in document), precum si consolidarea terasamentului inspre Vintu de Jos, intre Tilisca si Apold (poz. 4).

Imagine

Cateva observatii: Podul din Arpas este cel luat de viitura acum vreo 3 ani, reparat relativ prompt si corect (trenul trece lejer cu 80km/h pe pod). Un articol din primavara aparut intr'un ziar local din Sibiu spunea ca "o hidrocentrala de pe Olt" nu poate functiona la capacitate maxima din cauza unui pod CFR subdimensionat (ideea era ca podul se afla peste un canal de protectie / overflow al barajului, canalul trebuie largit, deci trebuie modificat si podul). Pot banui ca este vorba de acelasi pod ghinionist... E doar o presupunere.

De asemenea, "linia 205" se refera la linia Brasov-Sibiu, nicidecum la Babeni-Alunu (nu inteleg notatia).
Fişiere ataşate
Capture.JPG
Capture.JPG (126.59 KiB) Vizualizat de 2755 ori
Avatar utilizator
Costin
Site Admin
 
Mesaje: 8462
Membru din: Dum, 24 Ian 2010, 06:57
Localitate: Oslo

Re: Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare

Mesajde George » Dum, 30 Iun 2013, 19:08

Din tabel ar rezulta ca portiunea afectata are o lungime de doar 25 m?! si atunci de dureaza 2 ani?...
Credeam ca e o problema mai ampla in zona Persani...
George
Membru Gold
 
Mesaje: 2103
Membru din: Dum, 02 Mai 2010, 11:43
Localitate: Bucuresti

Re: Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare

Mesajde Costin » Dum, 30 Iun 2013, 19:53

Pai sunt 3 probleme in zona... dealul si doua rambleuri. Ce se rezolva acum pare a fi dealul (am masurat pe Google Earth si asa da, cu aproximatie). Nu stiu solutia tehnica adoptata, dar cred ca e nevoie de mai mult decat niste terase cu maluri din beton...
Fişiere ataşate
bradet.jpg
bradet.jpg (505.24 KiB) Vizualizat de 4506 ori
Avatar utilizator
Costin
Site Admin
 
Mesaje: 8462
Membru din: Dum, 24 Ian 2010, 06:57
Localitate: Oslo

Re: Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare

Mesajde George » Dum, 30 Iun 2013, 20:39

Multumesc pentru precizari!
Si rambleurile?...
Ar fi interesant sa ajungem macar la un 2 h 15 min intre Brasov - Sibiu...asa ar incepe sa devina interesanta M 200...
George
Membru Gold
 
Mesaje: 2103
Membru din: Dum, 02 Mai 2010, 11:43
Localitate: Bucuresti

Re: Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare

Mesajde Costin » Dum, 30 Iun 2013, 21:54

Nu apar in document lucrari la rambleuri...

Timpul e nerealist, in majoritatea curbelor e restrictie la 40-50 km/h, la fel si peste macazuri... Adica tot ce inseamna traverse din lemn (foarte uzate).
Avatar utilizator
Costin
Site Admin
 
Mesaje: 8462
Membru din: Dum, 24 Ian 2010, 06:57
Localitate: Oslo

Re: Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare

Mesajde SPA29 » Dum, 30 Iun 2013, 21:59

George scrie:Multumesc pentru precizari!
Si rambleurile?...
Ar fi interesant sa ajungem macar la un 2 h 15 min intre Brasov - Sibiu...asa ar incepe sa devina interesanta M 200...

M 200 este extrem de interesantă, dar nu ştiu de ce nu fac o minimă investiţie ca să devină o opţiune viabilă, în dauna mizeriilor de dube. De când au introdus 372/373 nu au făcut nciodată 2:34 sau 2:26. Cu 372 am avut întârziere de 35 minute, iar 373 avea întârziere, până să ajungă la Sibiu, de aproape o oră. A recuperat în jur de jumătate de oră pe drum.
Avatar utilizator
SPA29
Membru Gold
 
Mesaje: 750
Membru din: Mar, 29 Iun 2010, 09:08
Localitate: Brasov

Re: Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare

Mesajde George » Dum, 30 Iun 2013, 22:27

La viabil ma gandeam si eu. Traversele acelea uzate mentionate de cos ar trebui inlocuite, pentru a garanta o viteza rezonabila.
Mai important, cel putin in sezonul de vara (macar iunie - septembrie) ar trebui introduse trenuri regio suplimentare, pentru a permite turistilor numerosi sa ajunga spre muntii Fagaras fara a depinde de dubele alea mizerabile. A fost foarte nasol cand podul de la Carta era prabusit, atunci s-a vazut ce rau e fara tren!
Dar cred ca tot ce sare de 2 h 30 min e cam nerezonabil pentru aceasta linie si face ca optiunea tren pentru Bucuresti - Sibiu sa devina cam neatractiva. Citisem in Dilema Veche ca prin anii 80 se faceau pana in 5 ore. Sunt sigur ca se poate si acum, cu putina bunavointa si ceva investitii.
George
Membru Gold
 
Mesaje: 2103
Membru din: Dum, 02 Mai 2010, 11:43
Localitate: Bucuresti

Re: Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare

Mesajde SPA29 » Lun, 29 Iul 2013, 20:26

Se lucrează "în forţă" în acest moment în zona dealului care stă să o ia la goană. Săptămâna viitoare voi trece din nou prin zonă şi voi încerca să fac nişte poze, dacă or fi geamurile mai curate.
Ce este stresant şi ruşinos de-a dreptul: IR 1527 este ţinut în gara din Tălmaciu aproape 20 minute, din cauză că IR 373 are întârziere de minim 40 minute, iar asta înseamnă că 1527 are întârzieri zilnice de minim 20 mimute. Ieri seară pentru IR 373 nu se vindeau bilete decât pentru mers în picioare. Nu merci!
Avatar utilizator
SPA29
Membru Gold
 
Mesaje: 750
Membru din: Mar, 29 Iun 2010, 09:08
Localitate: Brasov

Re: Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare

Mesajde Costin » Lun, 29 Iul 2013, 21:33

Vesti bune cu dealul... Dar la tunel mai fac ceva?
Avatar utilizator
Costin
Site Admin
 
Mesaje: 8462
Membru din: Dum, 24 Ian 2010, 06:57
Localitate: Oslo

Re: Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare

Mesajde SPA29 » Mie, 31 Iul 2013, 14:27

cos scrie:Vesti bune cu dealul... Dar la tunel mai fac ceva?

Vineri, becurile erau aprinse, dar niciun muncitor nu era la interior. Am crezut ca se apuca de finisare, dar pauza.
Avatar utilizator
SPA29
Membru Gold
 
Mesaje: 750
Membru din: Mar, 29 Iun 2010, 09:08
Localitate: Brasov

Re: Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare

Mesajde Costin » Mar, 24 Dec 2013, 10:36

Situatia la 23 decembrie 2013:
Lucrari finalizate la Tunelul Bradet, trenurile circula cu 40-45 km/h in tunel (nu mai mult deoarece dupa tunel urmeaza o limitare la 20). Totusi, peretii laterali de la intrarile in tunel nu au fost renovati in nici un fel. Multe placi de piatra sunt umflate, altele sunt lipsa...
La dealul care o ia la vale au inceput o lucrare foarte desteapta (am ramas surprins): se consolideaza de la baza dealului in sus. In prima faza au amenajat doua terase late (aprox. 8m) cu maluri de beton si multe scurgeri (poate apa era o problema?), urmand sa urce spre terasamentul CF cu mai multe astfel de terase. Fata de asta-vara, au avansat destul de mult.

La rambleurile cu probleme, nici o miscare (pana si trenurile abia se misca cu ~20km/h :twisted: )
Avatar utilizator
Costin
Site Admin
 
Mesaje: 8462
Membru din: Dum, 24 Ian 2010, 06:57
Localitate: Oslo

Re: Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare

Mesajde SPA29 » Dum, 09 Feb 2014, 18:48

Cateva imagini din 30.09.2013. Intre timp lucrarile au mai avansat, dar nu cine stie ce.
Fişiere ataşate
WP_001096.jpg
WP_001097.jpg
WP_001099.jpg
WP_001102.jpg
Avatar utilizator
SPA29
Membru Gold
 
Mesaje: 750
Membru din: Mar, 29 Iun 2010, 09:08
Localitate: Brasov

Re: Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare

Mesajde Costin » Mar, 15 Apr 2014, 09:04

Update la zona Bradet - Persani: Intre timp au fost finalizate malurile dealului cu probleme, inclusiv scurgerile de apa. Nu imi dau seama daca mai e ceva de facut sau nu, oricum ieri dupa-amiaza nu era nici o miscare pe santier.

Ambele rambleuri cu probleme au restrictie de 30 km/h dar nu se misca absolut nimic in zona, nici nu cred ca au fost contractate lucrari pentru ele.

Tunelul de la Bradet este finalizat si se circula fara restrictii. Totusi ma mir ca nu reabiliteaza si peretii de sprijin de la accesele in tunel, ar fi cazul... Sunt multe infiltratii de apa, placarile cu piatra slefuita sunt in stare proasta (multe placi umflate sau lipsa) etc.

Ca fapt divers, abaterile din Avrig Hm. se abordeaza cu 5 km/h, a durat cam 15 minute intrarea, stationarea (3-4 min.) si iesirea din statie. IR 1527 intra pe abatuta ca sa il lase pe IR 373 pe directa.
Avatar utilizator
Costin
Site Admin
 
Mesaje: 8462
Membru din: Dum, 24 Ian 2010, 06:57
Localitate: Oslo


Înapoi la Lucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori