Infrastructura feroviară din RomâniaLucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România

 

Topic: Proiecte de infrastructura cuprinse in bugetul 2013

6 posts, 4702 views
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Proiecte de infrastructura cuprinse in bugetul 2013 Utilizator anonim

CFR Infrastructura
Principalele programe incluse in proiectul de buget pe anul 2013 sunt:

a) LUCRARI DE REABILITARE TRONSOANE DE CALE FERATA (inclusiv lucrari
de electrificare) In cadrul acestui program este inclusa reabilitarea unui total de 516,7 km
dupa cum urmeaza:
- SECTIUNEA FETESTI – CONSTANTA (finantat initial prin imprumut JBIC)
finalizarea lucrarilor de reabilitare la parametri de coridor pan-european a sectiunii de 79
km;
- DOAGA – TECUCI – BARBOSI - continuarea lucrarilor de electrificare a liniei
duble Tecuci-Barbosi, inclusiv cele pentru dispeceratul de coordonare a activitatii in
complexul cf Galati, ceea ce va conduce la un consum mai redus de energie pentru
tractiunea trenurilor, reducerea timpilor de mers si cresterea sigurantei circulatiei;
- LINIA NOUA VALCELE – RAMNICU VALCEA cu o lungime de 38 km, vor
continua lucrarile la acest tronson de cale ferata, care va contribui la reducerea distantei
Bucuresti – Sibiu cu 117 km;
Tronsonul Bucuresti Baneasa – Fetesti (ISPA) cu o lungime totala de 141 km;
Tronsonul Campina – Predeal (ISPA) cu o lungime totala de 48 km;
Tronson Curtici – Simeria lucrarile urmeaza a fi abordate in 3 sectiuni: - finantare
din Fondul de coeziune:
- Frontiera – Curtici - Arad – km 614, in lungime de 41,2 km
- Simeria – Coslariu, in lungime de 74,4 km
- Coslariu - Sighisoara – 89,5 km

b) Statii de cale ferata
- b.1. Modernizarea unor statii de cale ferata din Romania - Programul include
modernizarea a 16 statii de cale ferata situate in resedinte de judet: Giurgiu, Alexandria
(cerere de finantare retrasa), Slatina, Pitesti, Ramnicu Valcea, Resita Sud, Sfantu
Gheorghe, Targu Mures, Vaslui, Botosani, Piatra Neamt, Bistrita, Zalau, Braila, Calarasi,
Slobozia.
- b.2. Reabilitarea unor statii de cale ferata din Romania – Programul include
reabilitarea a 5 statii de cale ferata: Targu Jiu, Miercurea Ciuc, Targoviste, Baia Mare si
Satu Mare.
- b.3. Informatizare gari - Proiectul vizeaza inlocuirea sistemelor de centralizare
electrodinamice cu unele electronice, moderne, in 11 statii de cale ferata (proiectare plus
executie): Craiova, Caransebes, Lugoj, Drobeta Turnu Severin, Chiajna, Palas, Focsani,
Chitila, Buciumeni, Constanta si Fetesti. Proiectul este finantat din credite rambursabile,
imprumuturi Dexia Kommunalkredit Bank AG si Société Générale + BRD Groupe Société
Générale si bugetul de stat.

c) Reabilitare poduri
- c.1. Podurile peste Dunare, linia cf 800, Bucuresti – Constanta, km 152+149 (Pod
Borcea) si km 165+817 (Pod Dunarea) - Lucrarile la aceste poduri cu o lungime de 2,554
km (968 m - Borcea, 1.596 m – Dunarea) vor demara in anul 2013.
- c.2. Reabilitare poduri, podete si tuneluri de cale ferata - Acest program include un
total 96 de obiective din care: 48 poduri, 40 podete, 8 tuneluri.

d Modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferata
Acest program include un numar de 112 treceri la nivel cu calea ferata situate pe
raza a 37 judete.

e. Sistem de detectare a cutiilor de osii supraincalzite.
Acest proiect include implementarea unui astfel de sistem intr-un numar de 21
locatii situate in 18 judete, conectate la un post de comanda central.

f. Modernizarea instalatiilor de centralizare electromecanica
Acest program include instalatiile de la sectiile Lugoj - Ilia si Siculeni –Adjud.

g. Proiect pilot ERTMS
Proiectul va fi realizat pe tronsonul Buciumeni – Brazi (37 km) de pe linia Bucuresti
– Ploiesti, parte a Coridorului IV. Aceasta va fi prima implementare a unui sistem de
semnalizare si de management de trafic modern, care este adoptat de UE ca sistem care
sa asigure interoperabilitatea feroviara (lucru nerealizat de sistemele clasice de
semnalizare existente in diferite tari). (Fondul de Coeziune si buget de stat).

h. Redeschiderea circulatiei feroviare pe podul nou de cale ferata peste raul Arges,
linia cf Bucuresti - Giurgiu intre statiile cf Vidra si Gradistea”.

i. Linie de cale ferata de mare viteza pe ruta Frontiera HU-RO – Bucuresti –
Constanta”.

j. Reabilitarea liniei de cale ferata Bucuresti-Constanta, tronsonul Baneasa-Fetesti,
Lucrari in statia Fetesti.

k. Lucrari de reparatii capitale – acest program include proiecte de reparatii capitale
la infrastructura feroviara publica si imbunatatirea conditiilor de siguranta a circulatiei.

 


Re: Proiecte de infrastructura cuprinse in bugetul 2013 ByOnu

Utilizator anonim wrote:
...- LINIA NOUA VALCELE – RAMNICU VALCEA cu o lungime de 38 km, vor
continua lucrarile la acest tronson de cale ferata, care va contribui la reducerea distantei
Bucuresti – Sibiu cu 117 km...


Este cumva vorba (si) de bijuteria inginereasca numita viaductul Topolog? :o

Sa ne fie intr-un ceas bun, multumim de info! :D

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Proiecte de infrastructura cuprinse in bugetul 2013 Utilizator anonim

Da, dar din pacate fondurile alocate sunt si aici destul de mici...

Untitled.jpg (75.27 KB; downloaded 4205 times)


Untitled1.jpg (92.51 KB; downloaded 4198 times)

 


Re: Proiecte de infrastructura cuprinse in bugetul 2013 George

Aproape toate lucrarile mentionate se fac din fonduri europene, ISPA sau POS-T.
Unele sunt oricum terminate, de exemplu Campina - Predeal, si acum practic se platesc datoriile.
La Bucuresti - Constanta se mai face ceva pentru mentenanta liniei si reinstalarea semnalizarilor?

Interesant ar fi cati bani provin de la BUGETUL DE STAT propriu-zis (iar nu de  la UE) pentru reparatii la calea ferata, altele decat lucrarile finantate din POS-T. Acolo se vede cati bani (nu) baga statul in calea ferata!

Alta chestiune, deja ar trebui dat drumul la studiile de fezabilitate pentru Predeal - Brasov - Sighisoara, SImeria - Radna, altfel nu putem depune proiectele in 2014. Exista ceva in buget de acest gen? Banuiesc ca nu!

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Proiecte de infrastructura cuprinse in bugetul 2013 Utilizator anonim

George wrote:
La Bucuresti - Constanta se mai face ceva pentru mentenanta liniei si reinstalarea semnalizarilor?


Mai au baietii de furat pe vreo doua distante si e gata. Revenind la modul serios - au tot montat ETCS dar nu sunt la curent cu stadiul de implementare al proiectului, totusi pana in vara sper sa ii dea drumul, ar fi o tragedie sa se mearga in sezon cu 2 ore intarziere ca acum.

Parerea mea este ca urmatoarea lucrare de modernizare de cale ferata ar trebui sa fie pentru Brasov - Sighisoara, fiind una din cele mai demolate linii din tara. Iar pentru est ar trebui prioritizata si Ploiesti - Buzau - Focsani.

 


Re: Proiecte de infrastructura cuprinse in bugetul 2013 George

Utilizator anonim wrote:
Parerea mea este ca urmatoarea lucrare de modernizare de cale ferata ar trebui sa fie pentru Brasov - Sighisoara, fiind una din cele mai demolate linii din tara. Iar pentru est ar trebui prioritizata si Ploiesti - Buzau - Focsani.


Total de acord cu ambele, sunt cam cele mai distruse linii si este inadmisibil. Am scris in alt topic. Dar pentru Brasov - Sighisoara ar trebui deja incepute studiile de mediu, de fezabilitate etc., ca sa inceapa in 2014/2015, nu in 2018!!!!

 


Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420650 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use