⚠️ Încearcă noul forum!

Stiri, noutati, perspective

Totul despre lucrările de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde TibiV » Joi, 01 Aug 2019, 10:07

Astazi au lansat licitatia ”Reabilitarea liniei de cale ferată Roman - Iaşi – Frontieră” – Studiu de Fezabilitate
Valoare estimata:19.411.623 RON
Termen de depunere oferte:10.09.2019
Durata contract:23 de luni

Tot azi au lansat si "Reabilitarea liniei de cale ferata Focsani - Roman" - Studiu de Fezabilitate
Valoare estimata:20.382.204 RON
Termen de depunere oferte:04.09.2019
Durata:23 de luni

In cazul ambelor licitatii, obiectivul este reconstructia pentru 160 km/h la calatori si 120 km/h la marfa.

"Errare humanum est, sed perseverare diabolicum!"

Sursa: Seneca
:(

(Daca este cazul, puteti muta postarea la M500 / M600...)
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 9895
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde shoppy » Joi, 01 Aug 2019, 12:18

Pe coridoarele de 200 pot intra doar marfare usoare, deci ca sa faci un coridor de 200 trebuie sa ai la el ruta alternativa electrificata pentru marfarele grele, deci nu prea vad o ruta in toata tara pretabila la transofrmat in coridor de 200.
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK
Canal YouTube reportaje lucrări de infrastructură
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 9490
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde misterr » Vin, 02 Aug 2019, 20:37

CFR va moderniza toate intersecțiile de cale ferată cu drumuri naționale. Costul lucrărilor

Click pe imagine pentru video:

Imagine

Toate intersecțiile de cale ferată cu drumurile naționale vor fi modernizate în următorii doi ani.

Autoritățile promit lucrări de 35 de milioane de lei pentru că aceste zone de traversare a căilor ferate să fie bine semnalizate și iluminate, în acelaşi fel la nivel național. Din păcate, în ultimii șapte ani, din cauza proastei semnalizări s-au produs peste 200 de accidente, soldate cu victime.

În anumite intersecţii de cale ferată cu un drum naţional ar trebui să apară stâlpi de iluminat cu încărcare solară, bariere, separatoare de sens şi covoare rutiere antiderapante. Totul, pentru a preveni accidentele. Bilanţul din ultimii 7 ani este tragic: în astfel de locuri au fost peste 200 de accidente cu 400 de răniţi şi 28 de morţi.

Toate cele 246 de puncte vor fi modernizate în doi ani, potrivit unei hotărî adoptate recent de guvern.

Alin Şerbănescu, CNAIR: Am decis să uniformizăm semnalizarea la nivelul tuturor trecerilor cu calea ferată la drumurile naţionale. Când un om observă o anumită configuraţie se aşteaptă că acolo să urmeze o cale ferată.

Până atunci, şoferii se confruntă zilnic cu situaţii periculoase la trecerile cu calea ferată.

Tânăr: Multe dintre ele nici nu sunt semnalizate sau nu sunt sigur că merg chestiile alea, sunt nişte beculeţe de-abia se văd şi stau foarte atent să mă uit şi când trec dau foarte tare să trec.

Sute de victime şi-au pierdut viaţa lovite de tren.

Multe dintre tragediile produse în intersecţiile de cale ferată cu drumurile puteau fi evitate dacă autorităţile şi-ar fi dat interesul, spun reprezentanţii Asociaţiei ″Construim România″⁣. Aceştia atrag atenţia că o parte din reţeaua de cale ferată nu mai este întreţinută în niciun fel de CFR, iar în multe locuri indicatoarele sunt acoperite de vegetaţie.

Paul Dorneanu, Asociaţia Construim România: Compania naţională ar trebui să demareze programe pentru realizarea de pasaje rutiere. Să facă un audit şi să se remedieze problemă pentru că sunt multe căi ferate abandonate.

Lucrările de modernizare la trecerile cu calea ferată vor costa 35 de milioane de lei - bani europeni şi de la guvern.
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3987
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde TibiV » Sâm, 03 Aug 2019, 09:00

COMUNICAT DE PRESĂ
CFR SA a lansat l[/i][/b]icitaţiile pentru studiile de fezabilitate necesare modernizării liniei CF Ploiești Triaj - Focșani - Roman - Iași - Frontieră
[i]Bucureşti, 1 august 2019


[b]Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a lansat licitaţiile pentru
realizarea studiilor de fezabilitate necesare modernizării liniei de cale ferată Ploiești Triaj - Focșani - Roman - Iași - Frontieră (406 km), pentru viteza maximă de circulație a trenurilor de călători cu 160 km/h și viteza maximă proiectată de circulație cu 200 km/h, conform parametrilor tehnici prevăzuţi de standardele şi cadrul legislativ şi de reglementare naţional şi european.

Procedurile de licitație pentru realizarea studiilor de fezabilitate este organizată pe 3 tronsoane:

Ploiești Triaj - Focșani (143 km)
Valoare estimată: 19.827.586,35 RON (fără TVA)
Durata contractului: 23 luni
Finanțare: programe din Fonduri de Coeziune (FC)

Focșani - Roman (147 km)
Valoare estimată: 20.382.204,15 RON (fără TVA)
Durata contractului: 23 luni
Finanțare: programe din Fonduri de Coeziune (FC)

Roman - Iaşi - Frontieră (116 km)
Valoare estimată: 19.411.623 RON (fără TVA)
Durata contractului: 23 luni
Finanțare: programe din Fonduri de Coeziune (FC)

Studiile de fezabilitate, în valoare totală estimată de 59,6 milioane RON, vor respecta actele normative şi reglementările specifice infrastructurii feroviare, construcții, aplicabile, în vigoare, în vederea prezentării unui proiect ˮmaturˮ, care să corespundă celei mai eficiente soluții din punct de vedere tehnico - economic, pentru care să se aprobe asigurarea sursei de finanțare pentru implementarea obiectivului de investiție, cu respectarea conformității standardelor impuse pentru Coridoarele Europene și Coridoarele TEN-T și asigurarea specificațiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul României, inclusiv pentru modernizarea staţiilor de cale ferată.

Menționăm faptul că linia de cale ferată Ploiești Triaj - Focșani - Roman - Iași - Frontieră (406 km), situată pe ruta Coridorului IX de transport, este o linie importantă a rețelei de cale ferată din România, deoarece preia traficul internațional european de pe cele 2 coridoare centrale aflate pe teritoriul țării noastre și asigură legătura Coridorului Rhin - Dunăre (fostul Coridor IV) cu țările din Sud - Estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia) și țările din Nord - Estul Europei (Republica Moldova, Ucraina, Rusia).

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2019/4880-1-august-2019-cfr-sa-a-lansat-licitatiile-pentru-studiile-de-fezabilitate-necesare-modernizarii-liniei-cf-ploiesti-triaj-focsani-roman-iasi-frontiera

Nu stiu daca nu ar trebui un topic separat...
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 9895
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde PTMZ » Dum, 06 Sep 2020, 13:53

Au fost pregătiți indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea căii ferate Caransebeș - Arad:
Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor a pregătit indicatorii tehnico-economici pentru modernizarea căii ferate Caransebeș-Arad. Valoarea totală a investiției pentru acest sector din Ramura Sudică a Coridorului IV paneuropean va fi de 1,8 miliarde de euro și lucrările ar trebui să fie gata în trei ani de zile.

Pe site-ul Ministerului Transporturilor a fost pus în dezbatere publică proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timişoara – Aradˮ, lucrare de utilitate publică de interes național. Lucrările se vor desfășura pe teritoriul județelor Caraș-Severin, Timiș și Arad, după cum se precizează în proiectul de act normativ.

1,8 miliarde de euro pentru modernizarea căii ferate Caransebeș-Arad
Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) se ridică la 8.782.157.000 de lei, echivalentul a aproximativ 1,8 miliarde de euro. Preţurile au fost calculate pe baza cursului valutar valabil la data de 1 octombrie 2019, de 4,7511 lei pentru un euro. Din această sumă totală, lucrările de construcţii-montaj vor costa 6.745.313.000 lei, adică aproape 1,4 miliarde de euro.

Durata de execuţie a investiţiei a fost stabilită la 36 de luni (trei ani de zile), însă experiențele anterioare au demonstrat că termenele inițiale nu pot fi respectate, în mare măsură din cauza numeroaselor contestații la licitații, dar și ca urmare a problemelor suplimentare ivite pe parcurs. Rămâne de văzut dacă măcar de această dată românii vor avea parte de o surpriză plăcută.

În ceea ce privește eşalonarea investiţiei, ea este relativ uniformă pe durata celor trei ani, fiind prevăzută cheltuirea a aproximativ 2,9 miliarde de lei în fiecare an.

Modernizarea căii ferate Caransebeș-Arad va fi făcută cu bani europeni
Proiectul de modernizare a tronsonului feroviar Caransebeș – Timișoara – Arad își propune să perfecționeze calitatea serviciilor feroviare, prin dublarea liniei de cale ferată pe întreaga lungime, exceptând distanţa dintre Aradu Nou şi Arad, zonă unde se realizează o variantă nouă de traseu, și anume linia dublă 218A. În urma finalizării proiectului, viteza de circulaţie va crește la 160 km/oră pentru trenurile de călători și la 120 km/oră pentru garniturile de marfă. Lungimea traseului care face obiectul proiectului este de 162 km.

Finanțarea obiectivului de investiții se va realiza din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, și din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA, precum și din alte surse legal constituite. Proiectantul este societatea Consis Proiect SRL, al cărei pachet majoritar de acțiuni a fost preluat în 2007 de compania spaniolă de consultanță în domeniul ingineriei și arhitecturii Prointec.

Contractul ar putea fi semnat anul viitor
Contractul pentru începerea lucrărilor ar putea fi semnat anul viitor, după cum declara pe 11 august 2020 ministrul Transporturilor, Lucian Bode. El a făcut la vremea respectivă unele precizări legate de Ramura Sudică a Coridorului IV paneuropean.

”Tot un proiect matur e Coridorul Sudic, de la Calafat, Craiova, Drobeta Turnu Severin, Caransebeș, Timișoara, Arad. Din acest tronson, pentru cele două sectoare, dintre Arad și Timișoara, respectiv Timișoara-Caransebeș, sunt studiile de fezabilitate într-un stadiu avansat și noi putem să semnăm contractele de execuție anul viitor și până în 2026 să finalizăm realizarea acestor obiective”, spunea ministrul Transporturilor.

În prezent, cel mai rapid tren, InterRegio 72 operat de CFR Călători, străbate cei 155 km dintre Caransebeș și Arad (pe actualul traseu al căii ferate) în două ore și 28 de minute.

Avatar utilizator
PTMZ
Membru Silver
 
Mesaje: 1180
Membru din: Dum, 16 Dec 2018, 14:51

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde PTMZ » Mar, 22 Sep 2020, 13:28

A fost semnat contractul cu Baicons Impex pentru un studiu de fezabilitate privind un racord din M300, ce va deservi Aeroportul Brașov-Ghimbav:
CFR a acordat contractul de realizare a SF cale ferată magistrala 300 – Aeroport Brașov – Ghimbav firmei Baicons.

Contractul are o valoare de 1,2 milioane lei. Firma câștigătoare va realiza:
• Studiul de Fezabilitate final pentru ˮRealizare conexiune feroviară cu Aeroportul Internațional Brașov Ghimbavˮ,
• Studiul de traseu pentru legătura la magistrala 300 în zona Bod-Feldioara pentru sporirea accesibilității și pentru realizarea unei legături directe cu Terminalul intermodal Feldioara, întocmit similar unui studiu de prefezabilitate
• Studiu privind electrificarea traseului Brașov – Bartolomeu (– Ghimbav) – stație Terminal AIBG – legătura cu magistrala 300, întocmit similar unui studiu de prefezabilitate

La licitație a mai participat și compania Consis deținută de spaniolii de la Prointec. Durata contractului este de 12 luni.

Sursa: Club Feroviar
Avatar utilizator
PTMZ
Membru Silver
 
Mesaje: 1180
Membru din: Dum, 16 Dec 2018, 14:51

Anterior

Înapoi la Lucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori