Stiri, noutati, perspective

Totul despre lucrările de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde misterr » Sâm, 25 Aug 2018, 10:15



misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3074
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde abc_XC » Mar, 25 Sep 2018, 14:03

Sursa informatiei este pagina de Facebook CFR Infrstructura:https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/2197879853580204
Trenurile circulă din nou pe ruta Târgovişte - Pietroşiţa!

CFR SA a finalizat lucrările de consolidare a terasamentului şi de stabilizare a apărării de mal între staţiile Fieni şi Pietroşiţa, ceea ce permite reluarea circulaţiei pe ruta directă Târgovişte - Pietroşiţa.
Lucrările de proiectare şi execuţie necesare redeschiderii liniei în condiţii de siguranţă au fost realizate de asocierea SC ISPCF SA/SC GDO MOV IMPEX, în baza unui contract în valoare de 1,7 milioane lei, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri de la bugetul de stat.
Serviciul public de transport feroviar de călători din nordul judeţului Dâmboviţa va fi asigurat pe ruta directă Târgovişte - Pietroşiţa de cele 8 trenuri ale operatorului naţional CFR Călători, începând de marţi 25 septembrie 2018 şi de cele două trenuri ale operatorului privat Transferoviar Călători, din data de 30 septembrie 2018.
Pentru informații actualizate, călătorii care circulă cu trenurile operatorului naţional de transport feroviar sunt rugați să consulte pagina de internet a CFR Călători sau să solicite informaţii la numerele de telefon 021/9521.

De asemenea, călătorii care folosesc serviciul public de transport feroviar al operatorului privat sunt rugați să consulte pagina de internet a Transferoviar Călători sau să solicite informaţii actualizate de la personalul de tren.

Linia CF Fieni - Petroşiţa a fost închisă în luna martie, din cauza surpării taluzului şi erodării malului drept al râului Ialomiţa pe o porţine de 150 m, fenomen cauzat de ploile abundente și de creşterea debitelor râului, care au afectat zona feroviară pe intervalul Fieni - Pietroşiţa.
Foto: CFR Infrastructura

CF Fieni - Pietrosita0.jpg
Situatia in luna martie.
CF Fieni - Pietrosita0.jpg (118.87 KiB) Vizualizat de 1070 ori

CF Fieni - Pietrosita.jpg
CF Fieni - Pietrosita.jpg (194.22 KiB) Vizualizat de 1070 ori

CF Fieni - Pietrosita1.jpg
CF Fieni - Pietrosita1.jpg (161.01 KiB) Vizualizat de 1070 ori
abc_XC
Membru Silver
 
Mesaje: 568
Membru din: Vin, 24 Iun 2016, 18:49

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde misterr » Lun, 05 Noi 2018, 20:53

Cu ce viteză medie vor rula trenurile când se vor termina lucrările de un miliard de euro dintre Sighișoara și Simeria și de ce porțiunile cu 160 km/h vor fi scurte

Imagine
Lucrari pe Coridorul IV
Foto: CFR Infrastructura

Acum trenurile fac peste opt ore și jumătate între Brașov și Arad, însă peste cinci ani timpul ar trebui să fie cu trei ore mai scurt dacă se vor termina lucrările de câteva miliarde de euro. Câteva șantiere se apropie de final și primele rezultate se vor vedea între Sighiloara și Simeria unde trenurile ar trebui să ajungă să facă și o oră și jumătate, față de peste patru ore în prezent. Despre care vor fi vitezele medii și de ce viteza maximă de 160 km/h va fi pe scurte porțiuni puteți citi mai jos.

Acum 80 de ani se circula mult mai rapid


De mai bine de șase ani călătoria cu trenul către vest durează mai mult din cauza uriașelor șantiere feroviare din Ardeal. Lucrările au acumulat câțiva ani întârziere și, spre exemplu, cei 174 km dintre Sighișoara și Simeria sunt acum parcurși în cel mai bun caz în 4 ore și 20 de minute (Nu există tren direct).

Foarte des când vine vorba de șantierele feroviare din Ardeal este menționată viteza maximă de 160 km/h pe care o vor atinge trenurile de pasageri. Viteza medie reală va fi mult sub 160 km/h din mai multe motive, pornind de la traseu, până la vagoane și sistemul de management a traficului.

Imagine
Parcursul unui tren de lux București - Paris în 1939

Cât făceau cele mai rapide trenuri între Sighișoara și Simeria

1939: 2 ore și 21 de minute
1970 2 ore și 41 minute
1989 2 ore și 25 minute
2008 2 ore și 41 minute
2018 4 ore și 20 minute

Imagine
Noul tunel Daneș de lângă Sighișoara (foto - CFR Infrastructură)

În 1989 trenurile rapide făceau cam 6 ore și 15 minute între Brașov și Arad, via Sighișoara - Deva, în timp ce în prezent trenurile InterRegio fac 8 ore și jumătate via Făgăraș - Sibiu - Deva. De precizat că pe magistrala 200, de la Brașov la Vințu de Jos cei 231 km sunt neelectrificați și sunt parcurși în patru ore și 25 de minute, cu 20 de minute mai mult decât în 1989.

Cele două perechi de trenuri internaționale 346/347 și 472/473 merg de la Brașov către Arad pe M200 (via Sibiu - Vințu de Jos) și nu pe M300, via Sighișoara - Blaj din cauza restricțiilor de viteză. Și este de înțeles, fiindcă de la Brașov la Teiuș cei 229 km sunt parcurși în aproape cinci ore, față de trei ore și 10 minute în 1989.

Imagine
Podul în formă de atc de peste Târnava (foto CFR Infrastructură)

Diferențele sunt mari și restricțiile de viteză fac, spre exemplu, ca timpii de parcurs să fie cu 60% mai mari între Brașov și Sighișoara față de acum 30 de ani. Cele mai rapide personale de atunci făceau mai puțin timp decât cele mai rapide trenuri IR de acum.

Între Coșlariu și Sighișoara timpii de parcurs au crescut cu 45%, iar între Alba Iulia și Simeria, cu 50%. Comparația este între 1989 și 2018, cu mențiunea că timpii slabi de acum sunt din cauza șantierelor.

Imagine

În această primăvara au început lucrările și între Deva și Km 614 (lângă Arad), iar din cauza lucrărilor trenurile acumulează întârzieri fiindcă sunt nevoite să oprească în diverse gări, în funcție de circulația altor trenuri. De exemplu și trenurile internaționale opresc aproape zilnic în Glogovăț, Șibot sau Blandiana.

CFR a spus că mai repede de 2022-2023 lucrările nu vor fi finalizate pe tot parcursul coridorului IV,

Primele porțiuni cu viteză decentă

Lucrările se apropie de final pe un tronson, cei 37 km dintre Micăsasa și Coșlariu, unde vitezele vor crește și acest lucru se va vedea în Mersul Trenurlor care va intra în vigoare în decembrie. Acum, trenurile IR fac 51 de minute pe cei 37 km, din noul mers vitezele vor fi mai mari, dar inițial se va circula pe un singur fir și unele trenuri se vor încrucișa în gări. Coșlariu este la 15 km de Alba Iulia, iar Micăsasa este la 10 km de Copșa Mică.

Imagine
Lucrări între Coșlariu și Simeria (foto Alex George)

”Pe lotul Micăsasa-Coşlariu, linia (partea de infrastructură şi suprastructură) este aproape de finalizare, dar este în curs de modernizare partea de instalaţii şi semnalizare. Din acest motiv trenurile sunt proiectate pentru planul de mers 2018-2019 să circule cu viteza maximă de 120 Km/h. În prezent, dar şi în planul de mers viitor, trenurile vor circula pe tronsonul de linie menţionat, pe un singur fir de circulaţie, ceea ce va duce la încrucişări de trenuri în anumite staţii de cale ferată. Circulaţia pe ambele fire va fi posibilă la finalizarea tuturor instalaţiilor de semnalizare, centralizare şi telecomandă”, spun cei de la CFR.
--------
Cum vor simți călătorii schimbările și cu cât se reduc timpii de parcurs?

Viteza medie a trenurilor interregio (IR), pe acest tronson, va fi în noul plan de mers de 90-100 Km/h, ceea ce va conduce la reducerea duratei de parcurs pe tronsonul Sighişoara-Coşlariu cu circa 35-40 minute.

Asta înseamnă că pe cei 98 km dintre Sighișoara și Coșlariu trenurile fac în prezent între 2 ore și 8 minute la IR și 2 ore și 50 de minute la Regio, iar după primele modificări cele mai rapide trenuri Regio vor face cam o oră și jumătate. Când lucrările vor fi gata distanța ar trebui să poată fi parcursă într-o oră și câteva minute.

Acum 30 de ani cel mai iute tren, trenul Rapid 22, făcea o oră și 28 de minute între Coșlariu (unde avea și oprire) și Sighișoara.

Imagine
Parcursul trenului 347 pe 26 octombrie (sursa - infofer). Cu ONI sunt marcate stații unde trenul nu avea opriri programare. Cokoana din stânga ONI indică întârzierea acumulată de tren

În prezent tronsonul Vințu de Jos - Coșlariu este cel mai n urmă cu lucrările, astfel că cel puțin doi ani de acum îniante pe cei 33 km viteza va fi de 45 km/h în medie.

Imagine
Parcursul trenului Rapid 22 în 1989

În aproximativ doi ani, maxim trei, ar trebui să fie finalizate în totalitate lucrările între Sighișoara și Simeria, iar distanța se va reduce cu 8 km datorită noilor lucrări. Ce se va întâmpla cu timpii de mers?

Viteza maximă de 160 km/h va putea fi atinsă de trenurile de călători pe anumite porțiuni, dar vor fi zone cu limitare la 120 km/h, iar în curbe vitezele maxime vor fi între 65 și 100 km/h. Probabil că majoritatea trenurilor Regio vor rula în medie cu 85 km/h, iar trenurile internaâionale, două, maxim trei, cu 100-110 km/h/

După finalizarea lucrărilor proiectate, pe distanța Sighișoara – Simeria, viteza maximă de circulație a trenurilor va fi de 160 km/h pentru trenurile de călători și 120 km/h pentru trenurile de marfă, pe o distanță de 125 km de cale ferată reabilitată, iar pe o distanță de 41 de km de cale ferată reabilitată, viteza maximă de circulație va fi de 120 km/h, atât pentru trenurile de călători, cât și pentru trenurile de marfă. Pe anumite zone unde există curbe cu raze mai mici de 600 m, viteza de circulație este limitată la valori cuprinse între 65 km/h și 100km/h (pe intervalele de circulație Sighișoara – Daneș (10 km), Valea Lungă – Blaj, (12 km) între stațiile Mediaș și Blaj).

Menționăm că în urma implementării proiectului de modernizare, distanța de cale ferată între Sighișoara și Simeria este de 166 km, datorită noilor variante de traseu realizate pentru a se asigura circulația trenurilor cu viteze maxime de 160 km/h.
Considerăm că la finalizarea tuturor lucrărilor pe acest tronson de linie (Sighişoara-Simeria) durata de parcurs a trenurilor interregio se va reduce la 1,5 – 2 ore, spun cei de la CFR.

Vitezele medii nu vor fi chiat atât de mari precum se așteaptă publicul larg și fiindcă există destul de multe treceri la nivel. De exemplu Asociația Pro Infrastructura nota că sunt 10 treceri la nivel pe cei 43 de km dintre Vințu de Jos și Simeria.

Imagine
Podu Mureș (foto CFR Infrastructură)

În plus, viteze mari de 140-160 km/h nu vor putea fi atnse până când nu va fi instalat ERTMS, sistemul tehnic european de management al traficului și control a vitezei trenului. ERTMS/ETCS nivel 2/GSM-R cumulează tehnologii de monitorizare şi coordonare în sistem computerizat a traficului feroviar și permite creşterea cu 20-25% a capacităţii de circulaţie în staţiile de cale ferată

În plus, contribuie la reducerea timpului de efectuare a parcursurilor la intrare în staţii și la coordonarea automată a traficului cu sistemul de informare a publicului călător, prin actualizarea în timp real a informaţiilor pe panourile de afişaj din gări şi de la peroane/

La bordul locomotivelor sunt instalate sisteme computerizate ce se află în permanentă comunicare cu balize de la sol și, spre exemplu, este comparată viteza trenului cu cea maximă permisă pe fiecare segment. ERTMS a fost testat în această vară pe cei 17 km dintre Arad și Curtici la viteza de 160 km/h. Trenurile fac 14 minute între cele două localități, dar când sunt întârzieri timpul se poate reduce la 10-11 minute.

160 km/h, o viteză fantastică pentru trenurile românești

Încă un element important: doar o parte dintre vagoanele CFR pot rula la 160 km/h, cele mai multe având viteze maxime posibile de 120-140 km/h. Automotoarele companiilor private și vagoanele ”suportă” viteze maxime de 100 km/h, cu excepția Astra Transcarpatic și Softrans.





160 km/h este o viteză fantastic de mare pentru sistemul feroviar românesc unde trenurile de pasageri rulează în medie cu 43 km/h și cele de marfă cu 15-20 km/h, foarte rar acestea din urmă având porțiuni de peste 60 km/h. Pentru trenurile de călători viteza maximă de 160 km/h este atinsă doar pe București - Constanța unde două din cele opt trenuri zilnice fac două ore pe 225 km, existând cazuri când acestea u ajuns cu 8-9 minute mai repede. Aceste două trenuri rulează fără oprire și cea mai rapidă porțiune este de 100 km între București Obor și Ciulnița, parcursă în 40 de minute.

Trenurile IR care fac trei opriri între București și Constanța fac cu 25 de minute mai mult decât cele care nu opresc deloc, în timp ce trenurile care opresc în toate stațiile fac 4 ore și jumătate.

În ce stadiu sunt lucrările între Simeria și Sighișoara

Lucrările de modernizare a tronsonului feroviar de 174 km dintre Simeria și Sighișoara sunt finalizate în proporție de 94%, dar trebuie spus că au început în 2012 și vitezele medii sunt acum de 45-50 km/h.

CFR a anunțat recent că lucrările de modernizare între Simeria și Sighișoara (174 km ) au în acest moment un grad de execuție de aproximativ 94%, cele mai avansate lucrări fiind cele de pe tronsonul Coșlariu – Sighișoara, unde stadiul de execuție a ajuns la 96%, cu un avans de 4% față de segmentul Simeria - Coșlariu, care înregistrează un progres fizic de 92%.

Imagine
Lucrări între Coșlariu și Simeria (foto Alex George)

♦ Stadiul de execuție a lucrărilor pe loturi

♦ Coşlariu - Sighişoara (99,04 km) – 96%
◘ lotul Sighișoara - Ațel (30,87 km) - 95% Cost total 187 milioane euro
◘ lotul Ațel - Micăsasa (31,58 km) - 94%: Cost totaal 160 milioane euro
◘ lotul Micăsasa - Coșlariu (36,68 km) - 99% Cost total 154 milioane euro

♦ Simeria - Coşlariu (74,43 km) – 92%
◘ lotul Simeria - Vințu de Jos (41,40 km) - 96% Cost total 304 milioane euro
◘ lotul Vințu de Jos - Coșlariu - (33,03 km) - 88% Cost total 164 milioane euro

♦ Cele mai importante construcții noi realizate între Simeria și Sighișoara:
◘ Podul în formă de Arc (134,6 m) peste râul Târnava Mare
◘ Tunelul Sighişoara (401 m)
◘ Tunelul Daneş (969 m), cel mai lung tunel de cale ferată construit în România după 1989
◘ Pasajul superior rutier peste DN 13
◘ Pasaj superior rutier Daneș
◘ Tunelul Turdaș (780 m), primul tunel din România construit prin metoda tranşee complet deschisă. Metoda implică realizarea în trepte a excavaţiei, realizarea platformelor pentru execuţia pereţilor, a grinzilor, a pereţilor mulaţi, realizarea picioarelor, a boltei şi turnarea betonului de umplutură şi în final refacerea terenului. Pereţii mulaţi ai tunelului vor împiedica pătrunderea apelor în interior, iar noul tunel va fi dotat cu un sistem modern de colectare şi evacuare a apei pluviale.
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3074
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde misterr » Mie, 09 Ian 2019, 21:57

Care este stadiul lucrărilor pe șantierele feroviare de peste 3 miliarde euro din Ardeal - Un segment este aproape gata, pe altele lucrările abia au început

Imagine
Intre Simeria si Sighisoara
Foto: CFR Infrastructura

Trenurile care pleacă din București fac peste 9 ore până la Cluj și mai mult de 10 ore până la Arad. De mai bine de șase ani s-au semnat primele contracte pentru modernizarea a peste 250 km de cale ferată din Transilvania pe traseul Coridorului IV paneuropean feroviar. Întârzierile cu reabilitarea sunt mari, dar pe 100 km lucrările sunt aproape gata și se văd primele scurtări ale timpilor de parcurs în Mersul Trenurilor. Însă între Simeria și Arad lucrările abia au început în primăvară și trenurile rulează cu viteză scăzută, apărând des întârzieri. Nici între Brașov și Sighișoara nu se vor vedea curând îmbunătățiri ale timpilor de parcurs.

Este clar că mai repede de 2023-2024 lucrările nu vor fi finalizate pe tot parcursul. În prezent pe multe segmente viteza medie este între 45 si 50 km/h, cele mai mici viteze fiind între Deva și Arad, în timp ce între Sighișoara și Alba Iulia vitezele medii au mai crescut, dar nu cu mult, ci cu 30-40% pe câteva zeci de km.

Cât fac trenurile între Curtici și Brașov

Imagine

Coridorul IV Pan-European are 2.000 km ți cuprinde traseul Nurnberg - Praga - Viena - Budapesta - Curtici - Simeria - Sighișoara - Brașov - București-Constanța. În 10 ani s-a reparat distanța Predeal - Constanța (cel mai rapid tren face 4 ore și 54 minute pe 365 km). De la Predeal la Arad sunt 481 km prin Sighișoara și 459 km prin Sibiu, iar trenurile fac peste 9 ore și jumătate. Așadar, între Constanța și Predeal viteza medie este este de 72 km/h, iar de la Predeal la Arad viteza este de sub 50 km/h.

1. Brașov - Sighișoara

Este una dintre cele mai lente secțiuni de pe întregul coridor și de aproape zece ani restricțiile de viteză fac ca trenurile să facă între 155 și 240 de minute pe cei 130 km. Cel mai rapid tren de acum face cu 55 de minute mai mult decât făceau trenurile rapide în 2005.

Viteza proiectată pentru secțiunea Brașov – Sighișoara este de maximum 160 km/h pentru trenurile de călători si de maximum 120 km/h pentru trenurile de marfă. Durata de parcurs estimată după reabilitare este de 47 minute/trenuri călători și 60 de minute/trenuri de marfă.

Costurile vor trece de un miliarde de euro fiindcă se vor construi și tunele noi. Lungimea traseului se va scurta cu 12 km.

Parcursul trenului internaționat IR 347 este reprezentativ pentru cum se circulă în această perioadă dinspre vest, către est. Trenurile intră cu întârziere de câteva zeci de minute în țară și mai adună între Arad și Deva, unde sunt lucrări

Imagine
(sursa - Infofer)

Lucrările nu au început, iar după ce vor începe, durata lor va fi de cel puțin patru ani.

2. Sighișoara - Simeria

Sunt deja câțiva ani de când vitezele medii ale trenurilor pe traseul Brașov - Sighișoara - Simeria sunt de 45-50 km/h și situația va mai dura cel puțin un an. Însă între Sighișoara și Simeria lucrările sunt aproape gata și s-a ajuns în faza de recepționare. Nu sunt însă gata lucrările pentru instalarea sistemului ERTMS.

Stadiul fizic implementare sistem ERTMS:

Sighișoara - Coșlariu - 89 %

Simeria - Coșlariu - 75 %


ERTMS este sistemul tehnic european de management al traficului și control a vitezei trenului. ERTMS/ETCS nivel 2/GSM-R cumulează tehnologii de monitorizare şi coordonare în sistem computerizat a traficului feroviar și permite creşterea cu 20-25% a capacităţii de circulaţie în staţiile de cale ferată. Viteze mari de 140-160 km/h nu vor putea fi atnse până când nu va fi instalat ERTMS.

Imagine
Foto; CFR Infrastructură

Distanța dintre Simeria și Sighișoara se va reduce de la 174 km, la 166 km, datorită noilor variante de traseu realizate pentru a se asigura circulația trenurilor cu viteze maxime de 160 km/h. După finalizarea lucrărilor proiectate, pe distanța Sighișoara – Simeria, viteza maximă de circulație a trenurilor va fi de 160 km/h pentru trenurile de călători și 120 km/h pentru trenurile de marfă, pe o distanță de 125 km de cale ferată reabilitată, iar pe o distanță de 41 de km de cale ferată reabilitată, viteza maximă de circulație va fi de 120 km/h.

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a demarat procedurile pentru recepţia pe categorii de lucrări între Simeria şi Sighişoara, pe cei 174 km unde lucrările au început acum mai bine de cinci ani. Primele semne de creștere a vitezei de rulare se văd în Mersul Trenurilor de acum, iar pe aproximativ 100 km de pe Coridorul IV feroviar, în Ardeal, trenurile pot rula și cu viteze de 120 km/h.

Cât făceau cele mai rapide trenuri între Sighișoara și Simeria

1939: 2 ore și 21 de minute
1970 2 ore și 41 minute
1989 2 ore și 25 minute
2008 2 ore și 41 minute
2017 4 ore și 20 minute
2019: 2 ore și 46 minute

Ce se vede în Mersul Trenurilor care a intrat în vigoare la 9 decembrie

Sighișoara - Blaj

După mulți ani în sfârșit se scurtează timpii de parcurs între Sighișoara și Alba Iulia. De exemplu, cei 80 km dintre Blaj și Sighișoara erau parcurși anul trecut în 103-107 minute, iar de la 9 decembrie 2018 cel mai rapid tren parcurge distanța în 63 de minute. Alte trenuri IR fac 72 - 77 de minute.

Imagine
Zona Orăștie (sursa Google Street View)

Blaj - Alba Iulia

Între Blaj și Alba Iulia sunt 40 km dar în Mersul de anul trecut nu era niciun tren direct, cea mai rapidă variantă fiind cu două trenuri IR și durata este de o oră și zece minute. Din noul mers este și un tren direct, internaționalul - IR 346, care face 43 de minute (45 de minute este durata pentru perechea sa, IR 347).

Imagine
Calea ferată în zona ilia (sursa Google Street View)

Loturile și principalele construcții

♦ Coşlariu - Sighişoara (99,04 km)
◘ lotul Sighișoara - Ațel (30,87 km) Cost total 187 milioane euro
◘ lotul Ațel - Micăsasa (31,58 km) Cost totaal 160 milioane euro
◘ lotul Micăsasa - Coșlariu (36,68 km) Cost total 154 milioane euro

♦ Simeria - Coşlariu (74,43 km)
◘ lotul Simeria - Vințu de Jos (41,40 km) Cost total 304 milioane euro
◘ lotul Vințu de Jos - Coșlariu - (33,03 km) Cost total 164 milioane euro

3. Simeria - Km 614 (lângă Arad)

Lucrările de reabilitare a căii ferate dintre Simeria și Ghioroc (lângă Arad) au început în primăvară și probabil se vor termina în 2023 sau 2024, iar trenurile vor putea atinge 160 km/h pe o mare parte din traseu. În acest moment cele mai rapide trenuri fac peste trei ore pe cei 158 km dintre Arad și Simeria din cauza restricțiilor de viteză și la aceasta se adaugă și întârzieri, trenurile fiind oprite în diverse stații pe parcurs, cel mai adesea Glogovăț și Vărădia.

Imagine
Calea ferată în zona Glogovăț (sursa Google Street View)

Cât făceau cele mai rapide trenuri pe cei 158 km dintre Arad și Simeria:

1939: 2 ore și 18 minute
1970: o oră și 54 de minute
1989: o oră și 59 de minute
2008; 2 ore și un minut
2018: 3 ore și un minut
2019: 3 ore și 14 minute

Secțiunea, parte din Coridorul Feroviar Rin-Dunăre, are aproape 144 de kilometri și este împărțită în patru tronsoane: 2A între KM 614 (Ghioroc) și Bârzava, 2B Bârzava-Ilteu, 2C Ilteu-Gurasada și 3 între Gurasada și Simeria. Valoarea totală este de aproximativ 2,03 miliarde de euro.

Imagine
Zona Săvârșin (Google Street View)

Lucrările pe variantele noi de traseu au început pe întreg sectorul abia la finalul lunii mai 2018, când au fost emise autorizațiile de construire, la aproximativ un an de la semnarea contractelor.

Stadiul lucrărilor

Pentru contractele de lucrări, aferente proiectului “Reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră - Curtici – Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan - European pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h” tronsonul 2: km 614 – Gurasada (subtronsoanele 2A, 2B şi 2C) şi tronsonul 3: Gurasada – Simeria, stadiul fizic este:

Subtronson 2A – 6 %

Subtronson 2B – 5 %

Subtronson 2C – 1%

Tronson 3 – 5 %

Pe această linie trenurile de călători circulau la data întocmirii proiectului cu o viteză medie tehnica de 78 km/h, iar viteza maximă admisă era de 100 km/h pentru trenurile de călători și 60 km/h pentru trenurile de marfă.

Imagine
Calea ferată lângă Arad (sursa Google Street View)

Implementarea proiectului va permite circulația cu viteza de 160 km/h pe o lungime de cca. 89% din lungimea secțiunii. Pe 6% din lungime se va circula cu viteza de 120 km/h, iar pe 5% din lungime se va circula cu viteza de 100 km/h.

Valoarea totală a proiectului pentru reabilitarea celor 141 km este de 9.52 miliarde lei și este finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 75% din valoarea totală eligibilă aprobată va fi asigurată din Fondul de Coeziune, iar restul de finanțare va fi asigurată de la bugetul de stat.

Pentru acest proiect Comisia Europeană a anunțat pe 19 februarie 2018 că dă aprobarea pentru o finanțare europeană de 1,3 miliarde euro.

Tronsoane si valoarea lucrărilor

Sub-tronsonul 2a: km 614 - Cap Y Bârzava:
Valoare: 1.689.959.733,89 lei
Asocierea Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA, Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie S.p.A. si SC Thales Systems Romania SRL denumită "Asocierea Astaldi-FCC-Salcef-Thales

Sub - tronson 2b: Cap Y Barzava - Cap Y Ilteu
Valoare: 1.783.393.462,68 lei
Asocierea Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA, Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie S.p.A. si SC Thales Systems Romania SRL denumita "Asocierea Astaldi-FCC-Salcef-Thales

Sub - tronson 2c: Ilteu - Gurasada;
Asocierea RailWorks
Valoare: 1.498.976.758,87 lei

Tronson 3: Gurasada - Simeria;
Valoare: 2.636.523.184,68 lei
Asocierea "FCC - ASTALDI - CONVENSA, tronson" 3, formata din FCC Construcction SA, Astaldi S.p.A, Contratas Y Ventas SA - Lider Asociere FCC Construcction

4. Km 614 - Arad - Curtici - Frontieră

Pe cei 41 de km lucrările au început acum șapte ani și pe cei 17 km dintre Curtici și Arad trenurile fac 13 minute. A fost testat și sistemul ERTMS și mai trebuie recepționate părți din lucrări.

Pentru contractul de lucrări Reabilitarea liniei de cale ferata Frontieră - Curtici – Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan - European pentru circulația trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, tronson 1: Frontieră – Curtici – Arad – Km 614 lucrările aferente lotului de semnalizare sunt finalizate, testate şi recepționate, conform sub-clauzei 10.2. Recepția unor părți de lucrări, urmând ca în perioada imed
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3074
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde alliens » Lun, 14 Ian 2019, 17:21

Dezamagitori yotusi timpii scosi pe sectiunile reabilitate. Daca vor fi timpii finali, reabilitarea e un esec, miliarde de euro cheltuiti ca sa atingem timpii din 1939 sau 1989, nici vorba de evolutii in pas cu vremurile
alliens
 
Mesaje: 154
Membru din: Sâm, 18 Mar 2017, 21:01

Anterior

Înapoi la Lucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori