Consilieri ai Primarului General, Gabriela Firea, alături de reprezentanți ai direcțiilor de specialitate din carul PMB, precum și reprezentanți ai Companiei Municipale Dezvoltare Durabilă, s-au întâlnit astăzi la sediul PMB cu reprezentanți ai Asociației ”Inițiativă Prelungirea Ghencea” pentru a discuta despre Proiectul de Hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții "Penetrație Prelungirea Ghencea - Domnești și Supralărgire Bulevardul Ghencea între str. Brașov și Terminalul Tramvaiului 41", care va fi supus aprobării Consiliului General al Municipiului București în ședința de mâine.
Proiectul presupune lărgirea și modernizarea bulevardului Ghencea, pe o lungime de 6 km, începând de la capătul tramvaiului 41 și până la Șoseaua de Centură. Noua arteră va avea câte două benzi pe sens, linie de tramvai în zona mediană, piste de biciclete, trotuare cu o lățime de 6 m, spații verzi între trotuar și partea carosabilă (3m).
Se va realiza, de asemenea, un nod intermodal (tramvai 41, autobuze și microbuze ale liniilor preorășenești) și o parcare de tip Park&Rîde cu o capacitate de 300 de locuri, ce poate fi extinsă până la 500 de locuri într-o dezvoltare ulterioară.
Proiectul propus se va corela cu Nodul Rutier de la Domnești care se află sub coordonarea CNAIR, prin care se realizează legătura cu Centura București.
În cadrul întâlnirii, specialiștii din cadrul Primăriei Capitalei au explicat faptul că acest proiect se va derula etapizat.
Astfel, în prima etapă, care va fi demarată în primăvara anului viitor, vor fi relocate și modernizate toate rețelele de utilități, Distrigaz, ApaNova, Enel, Luxten. După finalizarea acestei etape, vor fi demarate lucrările de lărgire a drumului de la 2 la 4 benzi pe sens, precum și pregătirea șantierului pentru realizarea trotuarului și a pistelor pentru biciclete.
Cea de-a doua etapă presupune, de asemenea, construirea unei linii de tramvai pe care să poată circula tramvaiul 41 și a buclei de întoarcere a acestuia, pentru a încuraja cetățenii să folosească transportul în comun în defavoarea autoturismelor proprii.
În cea de-a treia etapă, va fi realizat nodul intermodal care ar putea include și o stație de tren, în funcție de rezultatul discuțiilor care se derulează în prezent între reprezentanții PMB și cei ai CFR.
Studiul de fezabilitate al proiectului a fost realizat de Compania Municipală Dezvoltare Durabilă Ș.A. și este finalizat, iar în acest moment se lucrează la elaborarea proiectului tehnic, astfel încât, în cazul unui vot favorabil din partea CGMB, până la sfârșitul anului vor fi expropriate terenurile și se va trece la demolările necesare.
Termenul pentru finalizarea obiectivului de investiții este de doi ani de la demararea procedurilor de expropriere, iar pentru că termenul de execuție a lucrărilor să fie cât mai scurt, acestea vor fi realizate de Compania Municipală Străzi, Poduri și Pasaje București.
Valoarea totală a investiției este de 559 milioane lei, aproximativ 122 milioane euro.
Înapoi la Lărgire Prel. Ghencea și pasaj peste DNCB spre Domnești
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori