Topic: Budapesta - tramvaie
59 posts, 18070 views
📖 Pagination options
- Dr2005
-
Posted:
-
Budapesta - tramvaie
Dr2005
Trecem la tramvaie.
Modelul CSMG.2 a fost contruit de Uzinele Ganz între anii 1967 şi 1978. Sunt vagoane dublu-articulate, bidirecţionale, cu 8 osii, contemporane cu V3A-urile şi Timişurile noastre. În anul 1999, o parte dintre ele au fost modernizate, primind chopper-e produse de firma Ansaldo, devenind KCSV7. Alte vagoane, cu ocazia RK-urilor s-au ales doar cu interior modernizat şi butoane pentru uşi... în plus, CSMG.2 nemodernizate (mai sunt destule) nu au deloc încălzire (deci, se întâmplă şi la case mai mari), ceea ce la -10 grade Celsius e extrem de neplăcut. Cele modernizate au 3 radiatoare mici (câte unul pe fiecare secţiune)... chiar nu îi înţeleg, e loc suficient pe pereţii vagoanelor să fie instalate rezistenţe suficient de lungi să fie ca vara în salon. La V2A-urile din Bucureşti (inclusiv la V2A-2S) se reuşise asta.
Să vedem câteva vagoane:
#1308 si #1318 - Depoul Budafok:
#1316, linia 47, Budafok kocsiszin:
#1342, linia 41, Bathyany Ter...
... şi la Kamaraerdei Ifusagi Park. Chiar nu înţeleg necesitatea tramvaiului pe acolo... ultimele 3 staţii de pe traseu au fost doar 2 călători (unul eram eu) la dus (şi nici nu a mai oprit în ele) şi 3 la întors.
La cap de linie a fost efectuată o staţionare de vreo 12 minute (tocmai plecase vagonul anterior, iar intervalul de succedare era de 15 minute), cu cele 5 uşi DESCHISE, la -10 grade C afară şi vreo -8 în tramvai (asta lângă unul din cele 3 mici radiatoare, în alte zone cred că era mai frig). În ultima poză vedeţi şi capătul de linie.
Trecem la tramvaie.
Modelul CSMG.2 a fost contruit de Uzinele Ganz între anii 1967 şi 1978. Sunt vagoane dublu-articulate, bidirecţionale, cu 8 osii, contemporane cu V3A-urile şi Timişurile noastre. În anul 1999, o parte dintre ele au fost modernizate, primind chopper-e produse de firma Ansaldo, devenind KCSV7. Alte vagoane, cu ocazia RK-urilor s-au ales doar cu interior modernizat şi butoane pentru uşi... în plus, CSMG.2 nemodernizate (mai sunt destule) nu au deloc încălzire (deci, se întâmplă şi la case mai mari), ceea ce la -10 grade Celsius e extrem de neplăcut. Cele modernizate au 3 radiatoare mici (câte unul pe fiecare secţiune)... chiar nu îi înţeleg, e loc suficient pe pereţii vagoanelor să fie instalate rezistenţe suficient de lungi să fie ca vara în salon. La V2A-urile din Bucureşti (inclusiv la V2A-2S) se reuşise asta.
Să vedem câteva vagoane:
#1308 si #1318 - Depoul Budafok:
13081318_125.jpg (466.24 KB; downloaded 5569 times)
#1316, linia 47, Budafok kocsiszin:
1316_001_289.jpg (437.27 KB; downloaded 5569 times)
#1342, linia 41, Bathyany Ter...
1342_002_102.jpg (406.33 KB; downloaded 5571 times)
1342_003_104.jpg (379.7 KB; downloaded 5568 times)
13421401_152.jpg (399.68 KB; downloaded 5573 times)
... şi la Kamaraerdei Ifusagi Park. Chiar nu înţeleg necesitatea tramvaiului pe acolo... ultimele 3 staţii de pe traseu au fost doar 2 călători (unul eram eu) la dus (şi nici nu a mai oprit în ele) şi 3 la întors.
La cap de linie a fost efectuată o staţionare de vreo 12 minute (tocmai plecase vagonul anterior, iar intervalul de succedare era de 15 minute), cu cele 5 uşi DESCHISE, la -10 grade C afară şi vreo -8 în tramvai (asta lângă unul din cele 3 mici radiatoare, în alte zone cred că era mai frig). În ultima poză vedeţi şi capătul de linie.
1342_004_656.jpg (389.22 KB; downloaded 5570 times)
1342_005_452.jpg (451.8 KB; downloaded 5570 times)
1342_006_153.jpg (451.63 KB; downloaded 5570 times)
1342_007_170.jpg (427.69 KB; downloaded 5570 times)
1342_008_867.jpg (423.98 KB; downloaded 5570 times)
1342_009_201.jpg (673.16 KB; downloaded 5571 times)
1342_018_357.jpg (392.02 KB; downloaded 5578 times)
1342_019_127.jpg (281.04 KB; downloaded 5569 times)
cl_kamaraerdei_ifusagi_park_551.jpg (429.78 KB; downloaded 5568 times)
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Budapesta
Dr2005
Interiorul acestui vagon... curat, vopsit cu bun-gust... dar foarte, foarte friguros.
Diverse afişe din interior... programul liniilor de transport de 24 decembrie (zi scurtă, de la 16 mai exista doar mersul pe jos în oraş), tarife şi lista staţiilor. Desigur, lista nu este întoarsă la capăt de linie (m-am fript de vreo 2 ori pe alt traseu crezând că merg spre centru).
Interiorul acestui vagon... curat, vopsit cu bun-gust... dar foarte, foarte friguros.
1342_001_209.jpg (398.01 KB; downloaded 5570 times)
1342_010_340.jpg (431.95 KB; downloaded 5567 times)
1342_015_211.jpg (408.32 KB; downloaded 5570 times)
1342_017_907.jpg (495.02 KB; downloaded 5568 times)
Diverse afişe din interior... programul liniilor de transport de 24 decembrie (zi scurtă, de la 16 mai exista doar mersul pe jos în oraş), tarife şi lista staţiilor. Desigur, lista nu este întoarsă la capăt de linie (m-am fript de vreo 2 ori pe alt traseu crezând că merg spre centru).
1342_011_907.jpg (384.73 KB; downloaded 5567 times)
1342_012_189.jpg (613.62 KB; downloaded 5573 times)
1342_013_172.jpg (396.04 KB; downloaded 5567 times)
1342_014_202.jpg (371.95 KB; downloaded 5568 times)
- Dr2005
-
Posted:
-
Budapesta - tramvaie
Dr2005
#1401, linia 19, Bathyany Ter:
#1402, linia 41, la Epitesz Utca ...
... şi la Bathyany Ter:
Din staţie se poate vedea şi Parlamentul, pe celălalt mal (Pesta) al Dunării.
#1407 - Depoul Budafok:
#1430 - Depoul Budafok:
#1433, linia 41, Epitesz Utca:
#1438, linia 49, Ferenc Jozsef Hid:
#1443, linia 47, lângă Depoul Budafok:
#1401, linia 19, Bathyany Ter:
1401_001_190.jpg (437.51 KB; downloaded 5633 times)
1401_002_166.jpg (368.17 KB; downloaded 5633 times)
1401_003_340.jpg (421.3 KB; downloaded 5631 times)
1401_004_385.jpg (402.92 KB; downloaded 5636 times)
1401_005_150.jpg (398.67 KB; downloaded 5634 times)
#1402, linia 41, la Epitesz Utca ...
1402_001_772.jpg (468.88 KB; downloaded 5635 times)
... şi la Bathyany Ter:
1402_002_132.jpg (377.34 KB; downloaded 5633 times)
1402_003_175.jpg (375.72 KB; downloaded 5633 times)
Din staţie se poate vedea şi Parlamentul, pe celălalt mal (Pesta) al Dunării.
1402_004_158.jpg (351.16 KB; downloaded 5632 times)
#1407 - Depoul Budafok:
1407_001_160.jpg (497.6 KB; downloaded 5636 times)
#1430 - Depoul Budafok:
1430_001_572.jpg (432.55 KB; downloaded 5634 times)
#1433, linia 41, Epitesz Utca:
1433_001_174.jpg (442.63 KB; downloaded 5635 times)
#1438, linia 49, Ferenc Jozsef Hid:
1438_001_572.jpg (356.57 KB; downloaded 5640 times)
1438_002_306.jpg (356.69 KB; downloaded 5633 times)
1438_003_959.jpg (356.62 KB; downloaded 5636 times)
1438_004_910.jpg (367.91 KB; downloaded 5645 times)
#1443, linia 47, lângă Depoul Budafok:
1443_001_110.jpg (409.65 KB; downloaded 5635 times)
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Budapesta
Dr2005
#1458, linia 47, Epitesz Utca:
Este modelul vechi de Ganz, cu iluminare cu lămpi cu incandescenţă şi fără sistem de încălzire.
#1459, linia 47, aproape de Ferenc Jozsef Hid...
.. şi la Epitesz Utca:
#1461, linia 47, aproape de Ferenc Jozsef Hid...
... şi lângă Depoul Budafok:
#1458, linia 47, Epitesz Utca:
Este modelul vechi de Ganz, cu iluminare cu lămpi cu incandescenţă şi fără sistem de încălzire.
14581459_202.jpg (450.32 KB; downloaded 5631 times)
1458_001_628.jpg (283.84 KB; downloaded 5631 times)
1458_002_144.jpg (422.25 KB; downloaded 5632 times)
#1459, linia 47, aproape de Ferenc Jozsef Hid...
1459_001_487.jpg (444.6 KB; downloaded 5632 times)
.. şi la Epitesz Utca:
1459_002_170.jpg (479.4 KB; downloaded 5631 times)
#1461, linia 47, aproape de Ferenc Jozsef Hid...
1461_001_438.jpg (422.12 KB; downloaded 5631 times)
... şi lângă Depoul Budafok:
1461_002_159.jpg (431.78 KB; downloaded 5641 times)
1461_003_208.jpg (381 KB; downloaded 5631 times)
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Budapesta
Dr2005
Tatra T5C5 a fost primul model de tramvai produs de CKD Praga fără pedale , fiind echipat cu controller... se pare că aşa ar fi cerut BKV, din motive de uniformizare a parcului, deşi soluţia acceleratorului fusese preferată de toţi clienţii de până atunci, acesta fiind mult mai uşor de întreţinut şi permiţând acceleraţii şi frânări mai line. Au fost construite între 1978 şi 1984, fiind numerotate de la #4000 la #4171 şi de la #4200 la #4349. Sunt unidirecţionale aşa că, pentru a putea întoarce (nu există bucle) circulă cuplate câte 2 sau chiar 3 vagoane.
Începând cu anul 2003, unele vagoane au fost modernizate, primind chopper, bord modernizat, afişaje electronice şi o modernizare a salonului călătorilor. Vagoanele astfel modernizate au fost denumite T5C5K.
Voi ordona vehiculele după numărul de inventar cel mai mic din cuplu (,,triplete" nu am prins).
Interesant de precizat că, la Budapesta, cel puţin în Buda, tronsoanele cele mai solicitate (de exemplu, cel din cartierul Budafok) sunt acoperite de câte 2 - 3 trasee de tramvai, cu mici diferenţe între ele, care circulă intercalate. Practic, deşi intervalul de succedare între vehicule este de 10 - 20 de minute, vehiculele se succed la 5-6 minute (sau chiar mai des). De fapt, sunt foarte puţine tronsoane de linie pe care circulă numai un traseu de tramvai. Pe când aşa ceva şi în Bucureşti?! In plus, a existat (dar cred ca s-a renuntat la idee) o numerotare a liniilor de tramvai in functie de zona deservită. De exemplu, 41, 47, 49 şi... 18 au porţiuni însemnate de traseu comun (nu înţeleg ce caută 18 între ele).
#4014+#4015, linia 18, cap de linie Moszkva Ter ...
... şi în apropierea Depoului Budafok:
#4034+#4035, linia 18, cap de linie Moszkva Ter:
#4042+#4043, linia 18, cap de linie Moszkva Ter:
#4054+#4055, linia 18, staţia Epitesz Utca:
Tatra T5C5 a fost primul model de tramvai produs de CKD Praga fără pedale , fiind echipat cu controller... se pare că aşa ar fi cerut BKV, din motive de uniformizare a parcului, deşi soluţia acceleratorului fusese preferată de toţi clienţii de până atunci, acesta fiind mult mai uşor de întreţinut şi permiţând acceleraţii şi frânări mai line. Au fost construite între 1978 şi 1984, fiind numerotate de la #4000 la #4171 şi de la #4200 la #4349. Sunt unidirecţionale aşa că, pentru a putea întoarce (nu există bucle) circulă cuplate câte 2 sau chiar 3 vagoane.
Începând cu anul 2003, unele vagoane au fost modernizate, primind chopper, bord modernizat, afişaje electronice şi o modernizare a salonului călătorilor. Vagoanele astfel modernizate au fost denumite T5C5K.
Voi ordona vehiculele după numărul de inventar cel mai mic din cuplu (,,triplete" nu am prins).
Interesant de precizat că, la Budapesta, cel puţin în Buda, tronsoanele cele mai solicitate (de exemplu, cel din cartierul Budafok) sunt acoperite de câte 2 - 3 trasee de tramvai, cu mici diferenţe între ele, care circulă intercalate. Practic, deşi intervalul de succedare între vehicule este de 10 - 20 de minute, vehiculele se succed la 5-6 minute (sau chiar mai des). De fapt, sunt foarte puţine tronsoane de linie pe care circulă numai un traseu de tramvai. Pe când aşa ceva şi în Bucureşti?! In plus, a existat (dar cred ca s-a renuntat la idee) o numerotare a liniilor de tramvai in functie de zona deservită. De exemplu, 41, 47, 49 şi... 18 au porţiuni însemnate de traseu comun (nu înţeleg ce caută 18 între ele).
#4014+#4015, linia 18, cap de linie Moszkva Ter ...
40144015_001_168.jpg (382.24 KB; downloaded 5632 times)
40144015_002_353.jpg (368.78 KB; downloaded 5632 times)
40144015_003_483.jpg (384.94 KB; downloaded 5634 times)
... şi în apropierea Depoului Budafok:
40144015_004_103.jpg (457.28 KB; downloaded 5629 times)
40144015_005_354.jpg (423.79 KB; downloaded 5629 times)
#4034+#4035, linia 18, cap de linie Moszkva Ter:
40344035_001_103.jpg (404.93 KB; downloaded 5629 times)
40344035_002_112.jpg (373.89 KB; downloaded 5629 times)
#4042+#4043, linia 18, cap de linie Moszkva Ter:
40424043_001_124.jpg (414.46 KB; downloaded 5629 times)
40424043_002_144.jpg (404.12 KB; downloaded 5640 times)
#4054+#4055, linia 18, staţia Epitesz Utca:
40544055_001_129.jpg (443.18 KB; downloaded 5631 times)
40544055_002_403.jpg (395.17 KB; downloaded 5629 times)
40544055_003_130.jpg (409.23 KB; downloaded 5628 times)
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Budapesta
Dr2005
#4118+#4136, linia 59, Moszkva Ter:
#4170+#4171, linia 18, Budafok kocsiszin:
#4314+#4327, linia 61, Moszkva Ter:
#4118+#4136, linia 59, Moszkva Ter:
41184136_001_702.jpg (455.99 KB; downloaded 5633 times)
41184136_002_175.jpg (420.56 KB; downloaded 5633 times)
41184136_003_593.jpg (382.03 KB; downloaded 5633 times)
41184136_004_487.jpg (411.34 KB; downloaded 5633 times)
#4170+#4171, linia 18, Budafok kocsiszin:
41704171_001_162.jpg (453.33 KB; downloaded 5633 times)
41704171_002_166.jpg (428.57 KB; downloaded 5632 times)
41704171_003_713.jpg (410.26 KB; downloaded 5634 times)
#4314+#4327, linia 61, Moszkva Ter:
43144327_001_142.jpg (464.7 KB; downloaded 5633 times)
43144327_002_162.jpg (454.2 KB; downloaded 5633 times)
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Budapesta
Dr2005
Am păstrat pentru sfârşit cele mai lungi tramvaie din lume, Siemens Combino, realizate ca şi comandă specială pentru Budapesta.
#2012, linia 6, aproape de Gara Nyugati ...
... şi la Moszkva Ter:
#2017, linia 6:
#2018, linia 4, cap de linie Moszkva Ter:
#2023, linia 6, Budapest Nyugati pu.:
#2027, linia 4, cap de linie Moszkva Ter:
#2032, linia 6, cap de linie Moszkva Ter:
#2034, linia 4:
Am păstrat pentru sfârşit cele mai lungi tramvaie din lume, Siemens Combino, realizate ca şi comandă specială pentru Budapesta.
#2012, linia 6, aproape de Gara Nyugati ...
2012_001_101.jpg (455.53 KB; downloaded 5639 times)
2012_002_159.jpg (449.59 KB; downloaded 5627 times)
... şi la Moszkva Ter:
2012_003_189.jpg (402.93 KB; downloaded 5625 times)
#2017, linia 6:
2017_001_111.jpg (355.31 KB; downloaded 5626 times)
#2018, linia 4, cap de linie Moszkva Ter:
2018_001_106.jpg (356.5 KB; downloaded 5627 times)
#2023, linia 6, Budapest Nyugati pu.:
2023_001_765.jpg (401.57 KB; downloaded 5626 times)
#2027, linia 4, cap de linie Moszkva Ter:
20272032_724.jpg (388.85 KB; downloaded 5627 times)
#2032, linia 6, cap de linie Moszkva Ter:
2032_001_123.jpg (372.4 KB; downloaded 5627 times)
#2034, linia 4:
2034_001_186.jpg (366.73 KB; downloaded 5624 times)
- macheta218
-
Posted:
-
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Budapesta
Dominatrix
Cele mai lungi tramvaie pentru calatori, ca cele mai lungi tramvaie in circulatie din lume sunt tramvaiele de transport marfa din Dresden: 59400 mm. http://en.wikipedia.org/wiki/CarGoTram
Totusi, Siemens se lauda ca modelul Supra care circula in Budapesta poate fi comandat cu lungimi de pana la 72 metri, adica 8 sectiuni.
Cele mai lungi tramvaie pentru calatori, ca cele mai lungi tramvaie in circulatie din lume sunt tramvaiele de transport marfa din Dresden: 59400 mm. http://en.wikipedia.org/wiki/CarGoTram
Totusi, Siemens se lauda ca modelul Supra care circula in Budapesta poate fi comandat cu lungimi de pana la 72 metri, adica 8 sectiuni.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Budapesta
Dominatrix
Aici gasiti si o schema actualizata a retelei de tramvai din Budapesta.
http://villamosok.hu/menet/terkep/terke ... 05-01.html
Cercurile reprezinta locatiile aparatelor de cale. Click pe ele pentru a vedea pozitionarea propriu-zisa a liniilor.
Aici gasiti si o schema actualizata a retelei de tramvai din Budapesta.
http://villamosok.hu/menet/terkep/terke ... 05-01.html
Cercurile reprezinta locatiile aparatelor de cale. Click pe ele pentru a vedea pozitionarea propriu-zisa a liniilor.
- bercenicity
-
Posted:
-
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Budapesta
Dominatrix
Pacat ca nu au intercalat si o remorca, fiindca cel putin teoretic BKV'ul ar trebui sa mai aiba pe inventar doua bucati.
Pacat ca nu au intercalat si o remorca, fiindca cel putin teoretic BKV'ul ar trebui sa mai aiba pe inventar doua bucati.
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Budapesta - tramvaie
Robert24
In 2014, in Budapesta circula 595 tramvaie, de urmatoarele tipuri:
- Ganz articulate CSMG2 nemodernizate (constr. intre 1967 si 1978): 103 buc - deservesc liniile 19, 24, 41, 47, 48, 49
(1301, 1307, 1310, 1313-1320, 1324, 1333, 1341-1342, 1349, 1357, 1360-1361, 1363-1369, 1400-1402, 1404, 1406-1413, 1415-1435, 1437-1448, 1450-1481)
- Ganz articulate KCSV7 - modernizate cu chopper Ansaldo in 1997: 30 buc - deservesc liniile 2, 19, 41, 49
(1321, 1325-1332, 1335-1337, 1339-1340, 1343-1348, 1350-1356, 1359, 1362, 1370)
- Tatra T5C5 (constr. intre 1980-1984): 240 buc - deservesc liniile 1, 1A, 12, 14, 18, 28, 28A
(in intervalul 4000-4349)
- Tatra T5C5K - modernizate cu IGBT intre 2002 si 2004: 80 buc - deservesc liniile 18, 59, 59A, 61
(in intervalul 4001-4348)
- Duewag TW6000 - construite in 1975-1977, achizitionate SH din Hanovra intre 2001-2002 si apoi in 2011 - 92 buc (1500-1502, 1504-1592)
si LHB TW6000 - construite in 1979-1980, achizitionate SH din Hanovra in 2012 - 10 buc (1600-1609) - deservesc liniile 3, 28, 28B, 37, 37A, 42, 50, 51, 51A, 52, 62, 62A, 69
- Siemens Combino NF12B - introduse in 2006-2007 - 40 buc - deservesc liniile 4 si 6
(2001-2040)
In 2014, in Budapesta circula 595 tramvaie, de urmatoarele tipuri:
- Ganz articulate CSMG2 nemodernizate (constr. intre 1967 si 1978): 103 buc - deservesc liniile 19, 24, 41, 47, 48, 49
(1301, 1307, 1310, 1313-1320, 1324, 1333, 1341-1342, 1349, 1357, 1360-1361, 1363-1369, 1400-1402, 1404, 1406-1413, 1415-1435, 1437-1448, 1450-1481)
- Ganz articulate KCSV7 - modernizate cu chopper Ansaldo in 1997: 30 buc - deservesc liniile 2, 19, 41, 49
(1321, 1325-1332, 1335-1337, 1339-1340, 1343-1348, 1350-1356, 1359, 1362, 1370)
- Tatra T5C5 (constr. intre 1980-1984): 240 buc - deservesc liniile 1, 1A, 12, 14, 18, 28, 28A
(in intervalul 4000-4349)
- Tatra T5C5K - modernizate cu IGBT intre 2002 si 2004: 80 buc - deservesc liniile 18, 59, 59A, 61
(in intervalul 4001-4348)
- Duewag TW6000 - construite in 1975-1977, achizitionate SH din Hanovra intre 2001-2002 si apoi in 2011 - 92 buc (1500-1502, 1504-1592)
si LHB TW6000 - construite in 1979-1980, achizitionate SH din Hanovra in 2012 - 10 buc (1600-1609) - deservesc liniile 3, 28, 28B, 37, 37A, 42, 50, 51, 51A, 52, 62, 62A, 69
- Siemens Combino NF12B - introduse in 2006-2007 - 40 buc - deservesc liniile 4 si 6
(2001-2040)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Budapesta - tramvaie
Robert24
Ganz CSMG2
Ganz CSMG2
bud_1357.jpg (339.7 KB; downloaded 4677 times)
bud_1442.jpg (325.74 KB; downloaded 4678 times)
📖 Pagination options