Transportul în lumeEuropaMoldovaChişinău

 

Topic: Chișinău - generalități despre transportul public

17 posts, 12443 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Chișinău - generalități despre transportul public Dominatrix

Fără microbuze în Chișinău până în 2025

Până în anul 2025, rutele de microbuz s-ar putea să dispară din centrul Capitalei și să fie strămutate la periferii, iar în locul lor municipalitatea intenționează să dezvolte transportul public de alternativă.

Până în anul 2015, urmează să fie construită o linie de tramvai sau de monoşină pe sectorul Aeroport-Botanica-Centru-Buiucani-Zona de agrement Vatra, scrie Info-Prim Neo. Iar până în 2025, se preconizează construirea unei linii de tramvai care va uni toate sectoarele oraşului şi o linie de tramvai rapid, care va cuprinde toate localităţile municipiului Chişinău.

De asemenea se plănuiește şi construcţia unor linii de teleferic, care ar uni sectorul Buiucani şi cartierul Sculeni, precum şi sectoarele Râşcani şi Ciocana.

http://www.adevarul.ro/moldova/actualita ... 205.html

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Moldova - Chisinau ADY881

La Chisinau producatorul MAZ din Belarus au adus 2 autobuze noi MAZ 203, pentru testari:
primeTV wrote:
Două autobuze noi din Belarus vor fi testate timp de o lună pe rutele municipale

Două autobuze noi au fost aduse la Chişinău din Belarus pentru a fi testate pe rutele municipale. Timp de o lună, acestea vor circula prin toată Capitala, pentru a vedea dacă fac faţă drumurilor şi fluxului de pasageri din oraş. Dacă oferta va fi avantajoasă, după perioada de probă, conducerea parcului de autobuze urmează să caute bani pentru o eventuală achiziţie de automobile noi.
Atât pe interior cât şi pe exterior, autobuzele au un design asemănător cu cel al troleibuzelor procurate de Regia Transport Electric din Belarus. Totuşi, dacă un troleibuz a costat municipalitatea circa 100 de mii de euro, autobuzele propuse au un cost estimat la circa 100 de mii de dolari unitatea.
Autobuzele vor circula timp de o lună, treptat, pe toate cele 19 rute municipale. Ulterior, conducerea parcului de autobuze ar urma să caute bani pentru a procura câteva unităţi noi. La şedinţa de astăzi a primăriei, directorul Regiei Transport Electric, Gheorghe Morgoci a declarat că subalternii săi ar putea asambla astfel de autobuze la Chişinău, după modelul şi practica cu troleibuzele. Această ofertă l-a amuzat pe edil.
„Regia Transport electric degrabă la olimpiadă o să participe. Are troleibuz din 49, funcţionează, are troleibuze din 70, 90, acuma asamblează troleibuze, mai trece şi la asamblare de autobuze şi nu orice fel, dar Mercedes”, a menţionat Dorin Chirtoacă.
În prezent, parcul urban de autobuze deţine 101 de unităţi de transport. Pentru a face faţă numărului de pasageri, administraţia locală spune că ar mai avea nevoie de cel puţin alte 50 de vehicule.

Autobuzul este de acelasi tip ca si troleele din Galati(cu exceptia modului de propulsie firesc), la caracteristici este asemanator cu Citarourile noastre(are o capacitate de 100 locuri, 100% low floor), pretul dupa sursa citata mai sus, va fi in jur de 100.000$ per unitate, adica ~71.000euro.
Insa mi-a trezit nedumerirea urmatoarea fraza:
Dacă oferta va fi avantajoasă, după perioada de probă, conducerea parcului de autobuze urmează să caute bani pentru o eventuală achiziţie de automobile noi.

Adica cum asa pur si simplu, fara licitatie? Sau o fi fost facuta deja?

Sursa articol:http://www.prime.md/rom/news/social/item6112/

 


Re: Moldova - Chisinau Robert24

E grav daca s-a ajuns sa se faca comparatii la caracteristici intre MAZ-uri si Citaro...  :|

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Moldova - Chisinau ADY881

@Robert 24
M-am referit strict la capacitate si dotari. In ce priveste fiabilitate sunt sigur ca MAZ-ul este mult sub Citaro, insa la bugetul Chisinaului, si tinand cont ca Moldova din cate stiu inca nu are acces la fonduri europene, acum autobuzele MAZ sunt  o solutia potrivita, fata de flota actuala. Dubii, cum am scris mai sus, imi starneste ca nu se aude de  licitatii.

Surse poze: http://protv.md/stiri/actualitate/autobuze-noi-doar-pentru-test-pe-strazile-din-capitala-nu-avem---305261.html
http://diez.md/2014/02/10/doua-autobuze-din-belarus-sunt-testate-la-chisinau/

 


Re: Chisinau - generalitati transport public PTMZ

A fost relansat sistemul GPS pentru autobuzele din Chișinău, după ce în urmă cu o lună sistemul fusese deconectat din motive tehnice, juridice și financiare. În următoarele săptămâni va fi reactivat și în troleibuze:
Sistemul GPS a fost relansat în autobuzele din municipiul Chişinău. Astfel, fiecare persoană poate accesa online aplicaţia care arată în timp real locația autobuzelor, staţiile de aşteptare a transportului public şi ora de sosire a mijlocului de transport în fiecare staţie. Anunțul despre reluarea programului a fost făcut astăzi, 25 noiembrie, de primarul capitalei Ion Ceban.

Potrivit edilului, GPS-urile vor fi relansate în următoarele săptămâni și în toate troleibuzele din capitală.

„În acest sens, a fost agreată o foaie de parcurs. Astfel urmărim să oferim călătorilor posibilitatea de a monitoriza online itinerarul unui sau altui mijloc de transport public, orarul de circulație, costul și durata călătoriei”, a spus Ceban într-o postare pe Facebook.

Sistemul GPS din capitală a fost lansat cu mare fast la sfârșitul anului de către Regia Transport Electric Chișinău (RTEC) printr-o licitație publică. Învingătoare a ieșit compania Dekart, care a oferit instalarea sistemelor GPS în cele 350 unități de transport și deservirea timp de doi ani la prețul de 415 901 lei. Pe de altă parte, autoritățile publice locale ar fi trebuit să achite operatorului de telefonie pentru conexiunea mobilă și servicii de hosting, scrie PrimariaMea.

Totuși, potrivit sursei, la 9 octombrie, troleibuzele din Chișinău au dispărut de pe aplicația Easy Way, serviciul fiind deconectat de către compania Dekart. Aceștia au motivat deconectarea prin faptul că RTEC a încălcat de multiple ori condițiile contractului, cauzând cheltuieli suplimentare companiei. Mai mult, într-un interviu pentru NewsMaker, aceștia menționează că dispozitivele GPS nu au fost utilizate în toate troleibuzele, uneori în locul lor fiind conectat telefonul mobil al angajaților pentru încărcare sau au fost deteriorate prin ruperea cablurilor. Din acest motiv, nu era posibilă vizualizarea în timp real a tuturor unităților de transport.

Mai mult, compania a fost nevoită să înlocuiască dispozitivele respective, suportând costuri suplimentare. De asemenea, aceștia menționează că, timp de un an, autoritățile nu au achitat pentru conexiunea mobilă și hosting, Dekart fiind nevoiți să acopere și costurile respective. Începând cu data de 27 iunie 2020, Direcția transport ar fi încetat să răspundă la apeluri, iar viceprimarul de ramură, Victor Chironda, nu ar fi răspuns la o scrisoare oficială la acest subiect.

Sursa: Ziarul de Gardă

 


Re: Chisinau - generalitati transport public PTMZ

A fost dat startul oficial de implementare a proiectului pilot privind sistemul de taxare electronică în transportul public municipal.

Primăria dă start pentru implementarea sistemului de taxare electronică
Despre aceasta a anunțat primarul Capitalei, Ion Ceban, transmite Știri.md.

''Testarea va începe în timpul apropiat şi va fi efectuată de către companiile MasterCard şi VISA care vor suporta toate cheltuielile.

În acest sens am semnat două memorandumuri separate cu conducerea fiecărei companii pentru a putea începe conlucrarea cu întreprinderile municipale de transport public.

Mulțumesc reprezentanților companiilor pentru suport și bunele practici în acest sens.

Astfel, Direcţia generală transport public şi căi de comunicaţii, Î.M. „Regia Transport Electric Chișinău" și Î.M. „Parcul Urban de Autobuze", vor încheia contracte cu operatorii prestatori de servicii de taxare electronică, vor testa proiectul-pilot pe câte una sau două rute de troleibuz și tot atâtea rute de autobuz.

Iniţial, 2-3 luni sistemul de taxare electronică va fi implementat (va fi instalat echipamentul electronic, instruiţi angajaţii întreprinderilor municipale de transport, campanii de informare). Ulterior, acest sistem va fi pilotat pentru o perioadă de până la 6 luni.

Cele două companii care vor implementa proiectul pilot, nu vor fi favorizate în cadrul licitaţiilor care vor fi organizate ulterior pentru implementarea sistemului de profil în transportul public din municipiu.

Proiectul privind implementarea sistemului de taxare electronică în transportul public municipal va fi implementat în bază de parteneriat public-privat'', a declarat edilul.

Sursa: Știri.md

 


Re: Chisinau - generalitati transport public PTMZ

Regia Transport Electric și Parcul Urban de Autobuze din capitală urmează să recepționeze, de la compania Mastercard și Visa, echipamentul necesar pentru a lansa proiectul pilot de taxare electronică pe 1-2 rute de troleibuz și autobuz, a comunicat luni, 15 februarie, viceprimarul Victor Chironda la ședința operativă de la Primărie, transmite IPN.

RTEC și PUA vor primi echipamentul necesar pentru a lansa pilotarea taxării electronice

O campanie de consultanță a fost selectată pentru a colecta date despre utilizarea transportului public de către călători. Informațiile vor fi transmise unei companii contractate de Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare care va finaliza studiul de fezabilitate pentru implementarea taxării electronice. Echipamentul electronic se preconizează a fi instalat în 90 de troleibuze și 45 de autobuze, a precizat primarul Ion Ceban.

Autoritățile municipale au anunțat mai devreme că vor începe testarea taxării electronice din luna martie. Proiectul-pilot va dura o perioadă de până la șase luni și va fi efectuată de către companiile MasterCard şi VISA, care vor suporta toate cheltuielile.

Sunt zece ani de când autoritățile municipale își propun să implementeze taxarea electronică în transportul public municipal. În 2010, Primăria anunța că, cel târziu în 2012, locuitorii capitalei nu vor mai trebui să cumpere bilete de la taxator, pentru că vor achita costul călătoriei cu un card electronic. După aceasta, în repetate rânduri, autoritățile au anunțat amânări și termene noi.

Sursa: Radio Chișinău

 


Re: Chisinau - generalitati transport public PTMZ

Au fost anunțate rutele de transport public în care va fi testat proiectul de implementare a sistemului de taxare electronica. Astfel, pentru început sistemul va fi aplicat în 90 de troileibuze de pe rutele 10, 22, 30, 32 și 46 de autobuze de pe rutele 2, 5, 9, 19, 26, 33.

Proiectul pilot va dura șase luni și va începe la mijlocul lunii martie curent.

Sistemul de taxare electronică în transportul public municipal va fi implementat în bază de parteneriat public-privat, iar până la inițierea acestuia autoritățile responsabile vor instala echipamentul electronic în transportul public, vor instrui angajaţii întreprinderilor municipale de transport și vor încheia contracte cu operatorii prestatori de servicii de taxare electronică.

Pe parcursul acestei săptămâni va avea loc o ședință cu toate persoanele responsabile de acest proiect, în cadrul căreia urmează să fie definitivate mai multe scenarii, pentru a cuprinde toate categoriile de cetăţeni, inclusiv persoanele care posedă abonament la călătoria cu transportul public sau persoanele care beneficiază de facilităţi la călătoria în transportul public.

Sursa: tv8.md

 


Re: Chisinau - generalitati transport public PTMZ

Primarul capitalei, Ion Ceban, s-a adresat Legislativului cu un demers privind posibila majorare a capitalului statutar al Parcului Urban de Autobuze. În cadrul Comisiei parlamentare economie, buget și finanțe, edilul a declarat că acest lucru ar permite negocieri directe cu producătorii de autobuze și troleibuze.

În fața deputaților, primarul Chișinăului a vorbit despre necesitatea stringentă a unităților de transport public, atât în capitală, cât și în suburbii. Potrivit acestuia, procesul de achiziționare ar trebui urgentat din cauza capacității limitate de a transporta pasagerii, în special în orele de vârf.

Primarul spune că ar putea fi lansată o nouă licitație privind cumpărarea autobuzelor, dar că procesul ar urma să dureze mai multe luni. „Altă soluție ar fi pe partea de asamblare, este vorba de 120 de milioane de lei pentru asamblarea unităților de transport noi la Chișinău”, a adăugat Ion Ceban.

În urma întrevederii de miercuri, vicepreședintele Comisiei economie, buget și finanțe, socialistul Petru Burduja, a dat asigurări că membrii comisiei vor studia problema invocată de autoritățile municipale și vor lua o decizie în acest sens.

Anterior, a fost organizată o licitație care a fost câștigată de compania ISUZU. Primăria urma să achiziționeze de la aceasta 100 de autobuze, iar suma prevăzută pentru lotul de unități noi era de 270 de milioane de lei. Ulterior, însă, licitația a fost anulată de Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor.

Sursa: Agora.md

 


Re: Chisinau - generalitati transport public PTMZ

Ca parte a unor noi restricții epidemiologice, s-a luat decizia reducerii programului de transport din Chișinău astfel:
Transportul public în municipiul Chișinău va fi sistat în zilele de sâmbătă și duminică și redus în cursul celorlalte zile ale săptămânii în raza municipiului.

Sursa: Radio Europa Liberă


Edit:
Cât privește transportul public din municipiul Chișinău, acesta va funcționa în continuare la capacitate maximă, în zilele de lucru, cu respectarea obligatorie a prescripțiilor de sănătate publică. În zilele de sâmbătă și duminică, transportul va activa conform programului stabilit pentru zilele de odihnă, cu monitorizarea strictă a regimului epidemiologic.

Sursa: Cotidianul.md

 


Chișinău - generalități transport public Andrei Andraș

Chișinău vrea să urmeze exemplul Brașovului pentru un transport în comun prietenos cu mediul

Transportul în comun al municipiului Brașov este un exemplu de bună practică pentru primarul municipiului Chișinău, Ion Ceban, care a solicitat astăzi o întâlnire la sediul RATBV cu conducerea Primăriei Brașov și cea a societății de transport. Întâlnirea a fost una de informare, delegația din Chișinău dorind, pe de o parte, să preia din exemplul Brașovului în materie de organizare a transportului și transformare a flotei într-una „verde“, iar pe de altă parte, să evalueze posibilitatea de a achiziționa o parte dintre autobuzele RATBV scoase la licitație.

„În cursul zilei de astăzi, împreună cu conducerea RATBV, am întâmpinat delegația oficială de la Chișinău, venită în vizită pentru a vedea un exemplu de bune practici implementate cu succes la Brașov privind transportul transportul verde. Obiectivele întâlnirii au fost prezentarea modului în care orașul Brașov a reușit să implementeze transportul verde, precum și modul de funcționare al dispeceratului, iar un alt subiect de discuție a fost acela de a achiziționa de la RATBV autobuzele pe care noi nu le mai folosim. În cadrul vizitei de astăzi am efectuat și o călătorie cu un autobuz electric, împreună cu delegația, pentru a le arăta cum funcționează acest tip de transport la Brașov, fapt de care au fost foarte încântați“, a declarat viceprimarul Flavia Boghiu.

Delegației i-a fost prezentată flota RATBV, dispeceratul integrat, sistemul de încărcare rapidă pentru autobuzele electrice și a fost organizată o călătorie de probă cu un autobuz electric, până la capătul RATBV de pe Independenței.

„Am discutat astăzi aici, la regia dumneavoastră, mai multe subiecte legate de transportul urban din Brașov, am rămas plăcut impresionat de inițiativele de transformare a parcului auto spre un parc ecologic, ceea ce aveți astăzi – autobuzele, troleibuzele – și multe alte lucruri care sunt frumoase, Planul de Mobilitate Urbană care urmează să fie actualizat, benzile dedicate, sistemul de GPS. Este foarte bine că este foarte bine administrat, este administrat eficient. Totodată, ne uităm la parcul auto care este scos la licitație, să vedem dacă putem să folosim unele dintre aceste mașini. Echipa tehnică urmează să determine, pe componenta exclusiv tehnică, dacă vom participa la licitație. Acum am solicitat această discuție pentru a vedea dacă putem corespunde sub raportul standardelor interne“, a declarat primarul general al Chișinăului, Ion Ceban.

Mâine, 10 martie, RATBV va scoate la licitație, pentru a treia dată, 38 de autobuze vechi – MAN, MAZ și BMC.

Primăria Municipiului Brașov

 


Re: Chisinau - generalitati transport public PTMZ

Primăria municipiului Chişinău a lansat astăzi, 16 martie, proiectul-pilot de taxare electronică în transportul public municipal, în parteneriat cu Moldova Agroindbank şi MasterCard. Proiectul se implementează în 110 unităţi de transport. Este vorba de trei rute de troleibuz (10, 22, 30) şi două de autobuz (2, 5), transmite IPN.

Prim-vicepreşedintele MAIB, Aliona Stratan, a declarat că Moldova Agroindbank îşi propune dezvoltarea continuă a sistemului şi infrastructurii de plăţi, iar acest proiect e unul dintre proiectele strategice ale băncii în direcţia smart city. „În tot ce realizăm şi dezvoltăm în ultima perioadă, Moldova Agroindbank îşi propune să aducă confort, comoditate şi rapiditate pentru clienţii săi. Sistemul de plată e unul foarte simplu: e necesar să aveţi orice instrument de plată (card, telefon sau ceas inteligent), vă apropiaţi de validator şi, fără comisioane, veţi efectua plata. Pentru început, taxatorul va rămâne prezent în troleibuz şi, apropiindu-se de fiecare pasager, va încasa plata. Însă ulterior, în unităţile de transport vor fi instalate validatoare staţionare. Noi suntem siguri că e un proiect important atât pentru locuitorii capitalei, cât şi pentru vizitatori”, a spus Aliona Stratan.

Directorul oficiului Mastercard în Moldova, Irina Untila, a menţionat că în prezent, achitarea fără numerar e un răspuns la necesităţile utilizatorilor şi ale timpului. Plata fără contact e sigură, comodă şi mai igienică decât cea în numerar. Plata poate fi efectuată cu orice card emis în ţară, peste hotare sau cu orice alt gadget dotat cu un sistem integrat de achitare la distanţă. La efectuarea cu succes a plăţii, este emis un semnal sonor, iar în chitanţă va fi tipărită data, ora şi costul călătoriei, a explicat Irina Untila.

Primarul Capitalei, Ion Ceban, a reiterat că proiectul pilot va dura şase luni şi că au fost selectate rutele cele mai aglomerate. Taxatorii nu îşi vor pierde locurile de muncă întrucât pentru început vor ghida pasagerii în utilizarea dispozitivelor, iar ulterior vor fi reprofilaţi. Proiectul privind implementarea sistemului de taxare electronică în transportul public municipal va fi implementat în bază de parteneriat public-privat.

Sursa: Adevarul

 


Re: Chisinau - generalitati transport public PTMZ

Strategia pentru transport în Chișinău, propusă spre dezbateri publice

Ca oamenii să utilizeze mai des transportul public și mai puțin propriile mașini, municipalitatea va trebui să introducă tichete unice pentru toate tipurile de transport public (autobuze, troleibuze), dar și abonamente care vor permite călătoria cu mai multe mijloace de transport public. Aceste abonamente vor face ca pasagerii să plătească mai puțin pentru o călătorie. Utilizarea transportului public va face să dispară multe ambuteiaje și va aduce mai mulți bani în bugetul municipal. Totodată, autoritățile publice locale vor trebui să pună pe linie troleibuze și autobuze noi și moderne, au menționat astăzi la Chișinău experți cehi, la prezentarea Strategiei pentru transport și mobilitate inteligentă pentru municipiu, precum și a Planului de acțiuni aferent, transmite IPN.

Victor Chironda, viceprimar de Chișinău, a menționat că tehnologiile digitale au potențialul de a revoluționa modul în care ne mișcăm, făcând mobilitatea mai inteligentă, mai eficientă și, de asemenea, mai ecologică. „Această strategie, dar și experiența echipei cehe de experți ne va ajuta să aplicăm practicile europene moderne de planificare a mobilității și de gestionare a traficului în Chișinău”, a afirmat viceprimarul municipiului Chișinău.

Victor Chironda a menționat că astfel de strategii privind transportul public au fost multe la Primărie, dar municipalitatea nu le-a pus în aplicare, iar documentele au ajuns să se prăfuiască prin sertare. Odată cu schimbarea șefilor, nu trebuie să se schimbe și viziunile, inclusiv în ceea ce privește transportul public. Din moment ce se aplică abordări diferite a unei probleme, unele acțiuni nu au continuitate, a adăugat viceprimarul de Chișinău.

În ceea ce privește crearea intersecțiilor cu două niveluri, Victor Chironda a spus că acestea ar fi costisitoare, iar autoritățile publice locale nu ar avea bani pentru asemenea construcții. Totodată, viceprimarul a relevat că unele acțiuni, prevăzute în strategie, au început deja.

Potrivit viceprimarului, odată cu prezentarea Strategiei pentru transport și mobilitate inteligentă, a fost dat startul procesului de consultare publică a documentului, care va dura două săptămâni. Ulterior Strategia și Planul de acțiuni aferent vor fi prezentate spre aprobare Consiliului municipal Chișinău. Strategia este în engleză, în proces de traducere în română, și urmează a fi publicată pe site-ul Primăriei.

Strategia pentru transport și mobilitate inteligentă a fost elaborată de Primăria Chișinău, cu suportul PNUD Moldova și a Cehiei. Pe parcursul anului 2020, echipa de experți, ghidată de Miroslav Svítek, profesor al Universității Tehnice Centrale din Praga, a colectat și a analizat date care reflectă situația în domeniul planificării și gestionării transportului în municipiu. Strategia se bazează pe șapte piloni: managementul traficului, transport public, parcări,  transport alternativ (biciclete, trotinete electrice), siguranță rutieră, electromobilitate, sistem central de transport inteligent.

Sursa: IPN

 


Re: Chisinau - generalitati transport public PTMZ

O nouă rută de troleibuz va fi lansată în această săptămână. Aceasta va circula pe strada Columna din Capitală, a anunțat primarul Capitalei, Ion Ceban, în cadrul ședinței serviciiilor municipale de luni, 19 iulie.

„Pentru a evita ambuteiajele, în perimetrul străzilor Mitropolit Bănulescu-Bodoni şi A. Puşkin, parcarea în zonă va fi interzisă, prioritate având transportul public”, a spus Ceban.

Deocamdată nu a fost anunțat traseul noii rute de troleibuz.

„Examinăm posibilitatea de a face şi o bandă dedicată pentru ruta de troleibuz care va circula pe acest traseu. Tot de săptămâna aceasta, dacă ne permite timpul, vom începe lucrările de aplicare a marcajului rutier pentru benzile dedicate transportului public pe bd. Gr. Vieru, str. Mitropolit Bănulescu-Bodoni, str. A. Mateevici între Bodoni şi Puşkin şi pe str. A. Puşkin până la strada Albișoara”, a adăugat Ceban.

Potrivit informațiilor oferite de primarul Capitalei, astăzi încep lucrările de montare a indicatoarelor rutiere pe arterele enumerate mai sus, pentru a fluidiza traficul rutier şi a crea condiţii pentru transportul public.

Sursa: Cotidianul.md

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Chişinău  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420531 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use