Transportul în lumeEuropaMoldovaTrenuri în Republica Moldova

 

Topic: Transportul feroviar din Republica Moldova

146 posts, 34777 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 11
 
 

📖 Pagination options
Transportul feroviar din Republica Moldova macheta218

Prezentarea noilor trenuri modernizate de Remarul Pascani.  



 


Re: Republica Moldova Robert24

Primul tren modernizat va fi pus in circulatie in zilele urmatoare

Primul tren modernizat în România a fost supus ultimelor testări tehnice pe şinele de cale ferată moldoveneşti, înainte de a fi lansat oficial pe cursa Bender-Ocniţa. Duminică, 22 iulie 2012, jurnaliştii şi bloggerii au avut ocazia să facă o cursă specială cu primul tren modernizat pe direcţia Chişinău-Ungheni. Călătoria a fost organizată de Calea Ferată din Moldova în contextul procedurilor de testare a locomotivei. La eveniment a participat şi Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor, Anatol Şalaru.

În acest context, Ministrul Anatol Şalaru s-a arătat mulţumit că în rezultatul renovării primului tren european s-a reuşit reducerea cheltuielilor de consum şi jumatate din timpul total petrecut în tren pe direcţia Bender-Ocniţa. De asemenea, Ministrul a menţionat că în prezent sunt purtate negocieri cu BERD şi BEI, înb scopul renovării în total 14 trenuri vechi care vor circula pe căile ferate din Moldova.

Cu noul tren modernizat, călătorii vor ajunge la Ocniţa în 5 ore şi jumătate. Anterior, trenurile vechi efectuau aceeaşi cursă în 8 ore şi jumătate. Directorul general al CFM, Vitalie Strună, a declarat că pe ruta Bender – Ocniţa, trenul va staţiona doar în centrele raionale pentru a dezvolta o viteză mai mare şi a ajunge mai rapid la destinaţie.

Primul tren modernizat a fost reutilat România în 63 de zile. Acesta a fost adus în Republica Moldova la 5 iunie 2012. Până în prezent, locomotiva cu 3 vagoane a fost supusă unor proceduri de testări tehnice în cadrul cărora specialiștii de la CFM au fost instruiți asupra detaliilor tehnice de exploatare.

Noua garnitură dispune de 267 de locuri, trei clase sociale și este dota cu scaune confortabile, aer condiţionat, toalete igienizate, geamuri termopan, acces la internet, televizoare, uşi automate şi un sistem care îi va informa pe călători despre opririle care urmează.

Reprezentanţii CFM au precizat că noul tren va fi pus în circulaţie în zilele următoare din considerentul că sunt efectuate ultimele lucrări privind coordonarea graficului de mişcare a trenurilor. În rezultatul elaborării acestui grafic, reprezentanţii CFM îşi propun interconectarea cursei respective cu cursele internaţionale. Costul biletelor de la Bender până la Ocniţa vor constitui 55, 90, 110 lei, în funcţie de clasa aleasă.


http://www.railway.md/ro/ - 24 iulie 2012

 


Re: Republica Moldova Robert24

De mâne trenul modernizat va asigura cursa Chişinău – Ocniţa, Ocniţa - Chişinău

Mâne pasagerii care călătoresc cu trenul din Chişinău spre Ocniţa vor avea posibilitatea să se deplaseze cu trenul local D1 M, cu un nivel înalt de confort. Trenul nou modernizat va circula în zilele impare, iar călătorii încă pot procura bilete la preţurile vechi până la Ocniţa. Majorarea acestora se va face în viitorul apropiat. În zilele pare, pasagerii se vor putea deplasa cu un alt tren, care asigură legătura dintre gările Chişinău – Ocniţa, preţul la bilete rămânând cel vechi.

La moment, trenul va asigura cursa Chişinău – Ocniţa, Ocniţa – Chişinău. Nu este asigurată legătura cu oraşul Bender pe motiv că nu au fost definitiv coordonată deplasarea prin punctul Bulboaca cu Serviciul Vamal şi Serviciul Grăniceri. Trenul modernizat va staţiona numai în centrele raionale. Pentru călătorii din nordul ţării, această cursă face legătura cu trenul nr. 105 – 106 cu ruta Chişinău – Bucureşti – Chişinău.

Noul grafic de deplasare Chişinău – Ocniţa, Ocniţa – Chişinău:

Chişinău: 09.15, Călăraşi 10.04 – 10.06, Bereşti 11.12 – 11.14, Făleşti 11.56– 11.58, Bălţi 12.33 – 12.35, Drochia 13.16 – 13.18, Donduşeni 13.53 – 13.55, Ocniţa 14.30.
Ocniţa: 15.08, Donduşeni 15.39 – 15.41, Drochia 16.19 – 16.21, Bălţi 16.59 – 17.01, Făleşti 17.32 – 17.34, Bereşti 18.15 – 18.18, Călăraşi 19.30 – 19.32, Chişinău 20.21.

http://www.railway.md/ro/ - 26 iulie 2012

 


Re: Republica Moldova Robert24

Din 31 iulie 2012 a început vânzarea biletelor, conform clasei de confort, pentru trenurile locale accelerate (trenul modernizat D1M nr. 801 - 802 şi trenul D1 nr. 851 – 852 ). Astfel, cele două trenuri locale care circulă pe ruta Chişinău – Ocniţa – Chişinău fac parte din categoria trenurilor accelerate, pentru că dezvoltă o viteză mai mare de 50 km/h, reducând astfel, timpul de deplasare de la opt la cinci ore dintre staţiile Chişinău şi Ocniţa. Din acest considerent, preţul la bilete a fost reevaluat conform unor tarife aprobate de „Calea Ferată din Moldova” încă din 2001. Astfel, pasagerii care circulă cu trenul de tip vechi în zilele pare, cât şi pasagerii vagonului clasa III a trenului modernizat D1M, achită pentru un bilet de la Chişinău până la Ocniţa 26,10 lei. Călătorii care procură un bilet pentru clasa a II în trenul modernizat plătesc 37,70 lei, iar pentru clasa I – 61,50 lei.

Aceasta nu este o mărire a preţului la o călătorie cu trenul de la Chişinău până la Ocniţa. Majorarea propriu – zisă va fi efectuată în urma analizei comisiilor de profil ale Ministerului Transportului şi Ministerului Economiei, iar costul pentru o călătorie cu trenul nu va depăşi preţul unei călătorii cu microbuzul.

http://www.railway.md/ro/ - 1 august 2012

PS: In lei romanesti:
- clasa III nou / singura clasa vechi - 26,10 lei moldovenesti = 7,50 lei romanesti
- clasa II nou - 37,70 lei moldovenesti = 11 lei romanesti
- clasa I nou - 61,50 lei moldovenesti = 18 lei romanesti

PS2: NU inteleg de ce circula doar in zile impare?!?! Se observa din orar ca cursa dus-intors se face in aceeasi zi  :roll:

 


Re: Moldova - Chisinau stakee

Pam pam

http://newsmoldova.md/06032014/flux-de-stiri/11907.htm

CHIŞINĂU, 6 mar – News-Moldova. Trenul modernizat de pe ruta Ungheni-Chișinău a luat foc în această dimineaţă în apropiere de Gara Străşeni. Incendiul a izbucnit aproape de ora 5 dimineaţa, transmite News-Moldova cu referire la informaţiile oferite de Departamentul Situaţiilor Excepţionale.

Din fericire, nici un pasager nu a avut de suferit. Potrivit datelor preliminare oferite de pompieri, incendiul a izbucnit din cauza unui scurt circuit la generator.

Focul a fost stins de trei autospeciale. A fost afectată doar cabina mașinistului și afumat vagonul din apropiere. Pasagerii şi-au continuat drumul spre Chişinău cu un alt tren.

Un caz similar a avut loc acum un an în trenul de pe ruta Ocniţa- Chişinău. Trenul, la fel, a fost modernizat la uzina din Paşcani, România. Atunci deplasarea trenului a fost blocată de declanşarea sistemului anti-incendiu provocat de fumul de ţigară.

Potrivit datelor oferite de Calea Ferată a Moldovei din patru trenuri modernizate la Paşcani, doar unul este în stare funcţională. Pentru reutilarea fiecărei garnituri de tren, Moldova a plătit 2,2 milioane euro.

Bezy-myanny-j1.jpg (163.14 KB; downloaded 8478 times)

 


Re: Calea ferata din Republica Moldova Robert24

Gara din Chisinau dateaza din 1870. In urma cu putini ani a fost partial modernizata.

Din aceasta gara pleaca 5 trenuri internationale (3 catre Moscova de 14-18 vagoane, unul catre Bucuresti si unul catre St. Petersburg), un tren de "cursa lunga" care trece granita catre Odesa, si unul de "cursa lunga" intern catre Ocnita.
Mai exista si 6 trenuri suburbane catre Ungheni, Basarabeasca si Bender.

C gara1.jpg (249.88 KB; downloaded 8469 times)
C gara2.jpg (186.57 KB; downloaded 8468 times)
C gara3.jpg (280.8 KB; downloaded 8479 times)
C gara4.jpg (253.01 KB; downloaded 8474 times)
C gara5.jpg (213.1 KB; downloaded 8470 times)
c gara6.jpg (262.69 KB; downloaded 8480 times)

 


Re: Calea ferata din Republica Moldova Robert24

Automotorul Ganz pentru Ocnita. (Nu stiu daca cel modernizat a fost reparat, daca circula?...)

c automotor1.jpg (224.44 KB; downloaded 8469 times)
c automotor2.jpg (235.53 KB; downloaded 8500 times)
c automotor3.jpg (356.28 KB; downloaded 8510 times)

 


Re: Calea ferata din Republica Moldova Robert24

Gararea trenului international "Prietenia" catre Bucuresti.

c natasa.jpg (254.84 KB; downloaded 8484 times)

 


Re: Calea ferata din Republica Moldova Robert24

Si locomotiva care va fi utilizata pana la Ungheni.

c loco1.jpg (216.25 KB; downloaded 8487 times)

 


Re: Calea ferata din Republica Moldova stakee

De pe canalul lui Dave Spencer



 


Re: Calea ferata din Republica Moldova Gaby

Pozele au fost realizate în data de 14.08.2015 în jurul gării Ungheni Moldova.



Republica Moldova vs Romania by Lucian Găbițu, on Flickr



Aburoasa, Ungheni Moldova by Lucian Găbițu, on Flickr



706-3 by Lucian Găbițu, on Flickr



4M33-5538 by Lucian Găbițu, on Flickr

 


Re: Calea ferata din Republica Moldova Robert24

Se lansează cursa feroviară Chișinău – Iași

Î.S. „Calea Ferată din Moldova”, în premieră, va lansa miercuri, 30 septembrie 2015, cursa feroviară Chișinău – Iași (Stația Socola), începând cu ora 6:17.

În acest context, pe data de 28.09.2015, directorul general al CFM, Iurii Topala, va avea o întrevedere cu directorul general al „CFR” SA, Dan Marian Costescu, la București, la sediul CNCF „CFR” SA, în cadrul căreia oficialii vor semna Convenția între Î.S. „Calea Ferată din Moldova” și Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA cu privire la reglementarea traficului feroviar de frontieră.

Totodată, vor fi semnate și alte documente corespunzătoare subiectului precum:

Instrucția cu privire la exploatarea trecerii de frontieră Ungheni (CFM) – Socola (CFR) pentru ecartament 1520 mm.
Convenția între „CFM” și Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA din România cu privire la reglementarea traficului feroviar de frontieră.
Acordul privind traficul de utilizare a Infrastructurii pentru calea ferată de frontieră încheiat între Compania Națională de Căi Ferate CNCF „CFR” SA și Î.S. „Calea Ferată din Moldova”.

Prețurile stabilite pentru noua rută feroviară vor fi următoarele:

Vagon de clasa I – 230 de lei moldovenesti (45 RON)
Vagon de clasa II – 185 lei moldovenesti (36 RON)
Vagon de clasa III – 165 de lei moldovenesti (32 RON)

În același timp, la solicitarea deputaților din Parlamentul Republicii Moldova, cât și a ministrului Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor, Iurie Chirinciuc, vor fi implementate următoarele reduceri pentru elevii și studenții din învățământul de stat și din învățământul privat acreditat:

Vagon de clasa I – 25%
Vagon de clasa II – 20%
Vagon de clasa III – 20%

Cursa Chișinău-Iași va circula zilnic de la ora 6:17.

Administrația CFM urmărește ca prin intermediul cursei Chișinau-Iași să răspundă solicitărilor din partea călătorilor, să atragă cât mai mulți tineri și să motiveze populația să opteze pentru un mijloc de transport sigur.

Acest proiect comun moldo-român va contribui la creșterea competitivității, la intensificarea schimburilor comerciale și la dezvoltarea infrastructurii feroviare.

www.railway.md

 


Re: Calea ferata din Republica Moldova Robert24

Lansarea cursei feroviare Chișinău-Iași

Astăzi, directorul general al Î.S. „Calea Ferată din Moldova”, Iurii Topala, a susținut un briefing de presă, în cadrul căruia a anunțat despre lansarea, în premieră, a cursei feroviare Chișinău – Iași (Stația Socola), începând cu ora 6:17 (30.09.2015). În cadrul evenimentului de mâine vor fi prezenți ministrul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor, Iurie Chirinciuc și directorul general CFM, Iurii Topală.

Amintim, că pe data de 28.09.2015, directorul general al CFM, Iurii Topala și directorul direcției Juridice al CFM, Ion Briceac au avut o întrevedere cu delegația „CFR” SA, în frunte cu directorul general al „CFR” SA, Dan Marian Costescu, la București, la sediul CNCF „CFR” SA. În cadrul vizitei, oficialii au negociat și au semnat Convenția între Î.S. „Calea Ferată din Moldova” și Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA cu privire la reglementarea traficului feroviar de frontier, dar și alte documente importante precum:
- Instrucția cu privire la exploatarea trecerii de frontieră Ungheni (CFM) – Socola (CFR) pentru ecartament 1520 mm.
- Convenția între „CFM” și Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA din România cu privire la reglementarea traficului feroviar de frontieră.
- Acordul privind traficul de utilizare a Infrastructurii pentru calea ferată de frontieră încheiat între Compania Națională de Căi Ferate CNCF „CFR” SA și Î.S. „Calea Ferată din Moldova”.

Totodată, părțile au stabilit orarul de circulație, dar și prețurile pentru călătorie.

Atenție! Cu scopul de a motiva călătorii să circule cu trenul, toți călătorii, fără excepție, vor beneficia de reduceri:

Prin urmare, prețurile pentru cursa Chișinău-Iași vor fi următoarele:
Vagon de clasa I – 173 lei moldovenesti (34 RON)
Vagon de clasa II – 148 lei moldovenesti (29 RON)
Vagon de clasa III – 132 lei moldovenesti (26 RON).

Copii vor beneficia de 50% reducere pentru biletul de călătorie.

Trenul va circula zilnic şi va porni din Chișinău la ora 6:17 minute dimineaţa, iar din Iași (st. Socola) la ora 17:17. Noua garnitură este dotată cu wi-fi, aer condiționat și oferă toate comoditățile pentru o călătorie plăcută, ecologică și sigură.

Administrația CFM urmărește ca prin intermediul cursei Chișinau-Iași să răspundă solicitărilor din partea călătorilor, să atragă cât mai mulți tineri și să motiveze populația să opteze pentru un mijloc de transport sigur.

Acest proiect comun moldo-român va contribui la creșterea competitivității, la intensificarea schimburilor comerciale și la dezvoltarea infrastructurii feroviare.

www.railway.md

 


Re: Calea ferata din Republica Moldova andrei11

Upss, sunt depasit de situatie, si Cls III cum arata ?

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 11
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Trenuri în Republica Moldova  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420554 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use