Ideile voastre de petitii si proiecte din partea asociatiei

Totul despre Organizația Non-Guvernamentală "Metrou Ușor".

Re: Ideile voastre de petitii si proiecte din partea asociat

Mesajde Costin » Sâm, 12 Mai 2018, 23:27

Ce intelegi prin "noi sa salvam"?
2018: 630 km feroviari / 2968 rutieri. 2017: 1690km feroviari / 2087 rutieri. 2016: 2586km feroviari / 1354 km rutieri. 2015: 3541km feroviari / 3299km rutieri. 2014: 4253km feroviari / 2264km rutieri.
Avatar utilizator
Costin
Site Admin
 
Mesaje: 6834
Membru din: Dum, 24 Ian 2010, 06:57
Localitate: Bucuresti 4 / Sibiu

Re: Ideile voastre de petitii si proiecte din partea asociat

Mesajde GPS » Vin, 25 Mai 2018, 15:31

După cum se știe Clujul este unul din puținele orașe care mai dețin vehicule ROCAR, respectiv troleibuze ROCAR. Mai jos o scrisoare adresată către CTP, în care le-am prezentat 2-3 proiecte în care ar putea fi incluse aceste vehicule. Cu puțin efort aceasta poate fi modificată și trimisă către CTP din partea Asociației, mai ales că aceste vehicule au o situație incertă.


Bună ziua

În acest mesaj aș dori să prezint situația troleibuzelor ROCAR din patrimoniul CTP și să reliefez câteva dintre oportunitățile create de repunerea în funcțiune a acestora în scop turistic.

Înființarea unui muzeu la Cluj este așteptată de mult timp de toți pasionații de transport public din România. Pentru acesta, societatea a păstrat mai multe vehicule istorice precum:

Vagon motor Timiș 2 01
Vagon remorcă Timiș 2 01
ROCAR 117E 007
ROCAR 312E 659

Mai mult, în patrimoniul CTP se mai află unele dintre puținele troleibuze ROCAR 212E, ROCAR 217E, ROCAR 312E, sau ROCAR 412E (ROCAR de SIMON) ce se mai pot găsi în România. Acestea sunt:

020 - ROCAR 217E
022 - ROCAR 217E
055 - ROCAR 217E
056 - ROCAR 217E
060 - ROCAR 217E
076 - ROCAR 212E
077 - ROCAR 312E
079 - ROCAR 312E
080 - ROCAR 212E
086 - ROCAR 217E
135 - ROCAR 412E
136 - ROCAR 412E

Probabil că societatea are în vedere păstrarea a unui singur vehicul din fiecare model (022 - ROCAR 217E, 076 - ROCAR 212E, 079 - ROCAR 312E și 136 - ROCAR 412E), însă prin acest mesaj aș dori să prezint câteva avantaje ale păstrării tuturor vehiculelor ROCAR rămase, mai ales că, de curând, CTP a casat unele vehicule aflate într-o stare bună (chiar dacă societatea susținea că aceste vehicule sunt uzate din punct de vedere fizic și moral), precum ROCAR 217E: 037, 039, 051, sau ROCAR 212E: 063.

Unul dintre cele mai mari avantaje ale păstrării tuturor vehiculor ar fi crearea unei "linii muzeu". Parcul de troleibuze al acesteia ar putea fi compus din 3 sau 4 troleibuze ROCAR 217E, un troleibuz ROCAR 212E (076), cele două ROCAR 312E (077 și 079) și unicul troleibuz ROCAR 117E - 007. Unul dintre cele două troleibuze ROCAR 217E rămase poate fi păstrat ca rezervă, iar unul ca exponat static în cadrul muzeului, alături de celălat troleibuz ROCAR 212E (080).

Pe lângă acesta, un alt avantaj ar reprezenta închirierea vehiculelor pentru trasee tematice (turistice) organizate, sau în scop publicitar fără a afecta celelalte proiecte în care sunt implicate vehiculele de acest fel

Un ultim avantaj prezentat este acela al transformării unuia dintre troleibuze într-un vehicul mai special, precum un "Troleibuz de Petrecere" sau un "Troleibuz Restaurant". Folosirea unui troleibuz articulat (de tip 217E) ar prezenta avantajul unui spațiu mai mare pentru desfășurarea activităților.

Prezervarea patrimoniului istoric nu a fost niciodată un punct forte în România. Unul dintre cele mai mari pierderi din punct de vedere istoric a fost abandonarea avioanelor ROMBAC, singurele avioane cu reacție produse în țară. Nu vrem să se repete situația și în cazul acestor troleibuze. Proiectul propus ar reașeza Clujul pe harta turismului și în acest domeniu și ar face cinste acestui oraș, care ar da dovadă că își respectă istoria și că își valorifică trecutul. În plan național, Clujul ar putea fi un exemplu demn de urmat și pentru celelalte orașe, ale căror vehicule retrase au un viitor incert.

În materie de transport, Clujul a fost deschizător de drumuri pentru România, fiind primul oraș care să comande autobuze electrice. Eu sper că autoritățile vor face primul pas și în vederea salvării patrimoniului istoric, dându-le o nouă viață troleibuzelor retrase - parte a istoriei Clujului, cât și a istoriei României.
GPS
Membru Silver
 
Mesaje: 1866
Membru din: Dum, 07 Iun 2015, 18:47

Re: Ideile voastre de petitii si proiecte din partea asociat

Mesajde Puss in Boots » Mie, 01 Aug 2018, 09:04

Asociatia poate face o petitie catre RATB pentru pastrarea cate unui exemplar si tot ceea ce e propus catre casare pentru un eventual muzeu?
Puss in Boots
Membru Bronze
 
Mesaje: 2439
Membru din: Vin, 05 Mai 2017, 09:08

Re: Ideile voastre de petitii si proiecte din partea asociat

Mesajde ikarus13 » Mie, 01 Aug 2018, 11:51

Eu zic ca ar fi o idee buna dar nu stiu daca o reusim. Eu ajut daca imi zice cineva si cum sa fac asta
---ikarus13-Metrouusor---
~Roșca Mihai Cristian~
Avatar utilizator
ikarus13
Membru Gold
 
Mesaje: 848
Membru din: Dum, 07 Aug 2011, 22:19
Localitate: Bucuresti,sector 4,Berceni

Re: Ideile voastre de petitii si proiecte din partea asociat

Mesajde Puss in Boots » Mie, 01 Aug 2018, 12:46

Eu am trimis o adresa si la PMB si la RATB (oricum PMB e cea care decide dar asa ca idee). Ma gandeam ca poate Asociatia sa aiba un cuvant nitel mai greu decat o P.F. plus ca sunt oameni mult mai capabili si mai cunoscatori incat sa faca o propunere mai completa si mai buna :bere:
Puss in Boots
Membru Bronze
 
Mesaje: 2439
Membru din: Vin, 05 Mai 2017, 09:08

Anterior

Înapoi la Asociația "Metrou Ușor": Obiective, activități, proiecte, informații


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori