Infrastructura feroviară din RomâniaLucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din RomâniaCoridorul IV feroviarLucrarile pe tronsonul Brasov - Sighisoara

 

Topic: Discuții despre lucrări

66 posts, 25010 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Pagination options
Discuții despre lucrări Robert24

In acest topic se vor purta discutii despre aceste lucrari

 


Re: Discutii despre lucrari George

Pe mine m-ar interesa in mod deosebit doua lucruri:

1) Cand vor incepe licitatiile pentru aceste tronsoane, care deja anul acesta ar fi trebuit sa intre in executie, in mod normal? Cate loturi vor fi? Iarasi vom asista la o telenovela a licitatiilor intre competitori inversunati, care insa de indata ce primesc o lucrare o incep in ritm de melc?

2) Iarasi va fi dezastrul de pe Campina - Predeal (2007 - 2010, cel putin, s-a frecat menta), Sighisoara - Simeria (unde se freaca menta de prin 2011/2012 pana in prezent si traficul de calatori este practic strangulat)?

De fapt, in raport de amploarea lucrarilor, daca nu va fi un urias santier bine organizat (ca la autostrada Sibiu - Orastie, loturile 1,2 si 4, macar) poate dura mult si bine...sa speram ca de data asta vom avea un constructor care si construieste ca in vest, nu doar factureaza...

 


Re: Discutii despre lucrari Robert24

Teoretic anul acesta ar trebui sa se faca licitatiile si Lucrarile sa inceapa in 2015. Practic, cine stie... Cu siguranta vor fi minim 3-4 loturi. Oricum pe jumatate din distanta se merge cu 30-40 sau chiar mai putin, asa ca nu se vor simti limitarile cauzate de lucrari  ;)

 


Re: Discutii despre lucrari bercenicity

Robert24 wrote:
COMUNICAT DE PRESĂ        

CFR SA a semnat 4 contracte de finanţare cu Comisia Europeană, în valoare totală de 689 milioane de euro, pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare

Bucureşti, 30 decembrie 2015

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a semnat contracte de finanţare cu Comisia Europeană (INEA- Innovation and Networks Executive Agency) pentru 4 proiecte feroviare, în valoare totală de 689 milioane de euro, în cadrul Programului Connecting Europe Facility (CEF). Cofinanţarea naţională va fi asigurată din bugetul de stat, în proporţie de 15%.

Cel mai important proiect aprobat si finantat de Comisia Europeană in proportie de 85% este proiectul de modernizare a legăturii feroviare între Brașov și Sighișoara, secțiunea Brașov-Apaţa și Caţa-Sighișoara, care are o valoare de 677.739.059 milioane euro. Obiectivul principal al proiectului este promovarea mobilității sustenabile de-a lungul Coridorului Rin – Dunăre, prin creșterea vitezei de circulație a trenurilor, reducerea timpului de călătorie pentru trenurile de călători și de marfă, creșterea siguranței circulației prin introducerea sistemelor moderne de management al traficului și semnalizare, şi, nu în ultimul rând, protejarea mediului în conformitate cu noile standarde de interoperabilitate și regulamente ale Uniunii Europene.



Si bucatile cele mai interesante Apata - Racos si Racos - Cata cu cele doua tuneluri pe cand? :(

 


Re: Discutii despre lucrari Robert24

Vom cere MT un raspuns oficial saptamana viitoare...

 


Re: Discutii despre lucrari TibiV

Deocamdata nu avem lucrari, dar stim de unde vom lua banii pentru viitoarele lucrari...

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2016/3027-18-iulie-2016-comunicat-aprobare-cerere-finantare-tronson-aata-cata-site

CFR SA a obţinut finanţare europeană, în valoare totală de 440 milioane de euro, pentru modernizarea tronsonului Apaţa - Caţa

Bucureşti, 18 iulie 2016
Comisia Europeană a aprobat cererea de finanţare, în valoare totală de 440 milioane de euro, transmisă de Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA pentru modernizarea tronsonului feroviar Apaţa - Caţa, în cadrul Programului Connecting Europe Facility (CEF).

Proiectul transmis de CFR SA a primit un garant de finanțare din partea Comisiei Europene în valoare 440.007.116 Euro, ceea ce reprezintă 81,74% din valoarea totală a investiție (538.300.852 Euro). Cofinanțarea va fi asigurată de la bugetul de stat, respectiv 98.293.736 Euro pentru perioada 2016-2020 și 167.571.408 Euro, pentru perioada 2021-2023.

Tronsonul feroviar Apaţa - Caţa reprezintă un lot important în cadrul proiectului de reabilitarea a liniei de cale ferată Brașov – Sighișoara, componentă a Coridorului Rin - Dunăre, pentru circulația trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h.Prin atragerea acestor fondurilor europene, CFR SA asigură continuitate programelor de reabilitare a infrastructurii feroviare asumate în POIM, şi contribuie în mod direct la îndeplinirea obiectivului de modernizare a ramurii nordice a Coridorului IV feroviar, cuprinsă între Curtici – Braşov – Constanţa, precum şi la realizarea absorbţiei programate a fondurilor europene.

"Accesarea fondurilor în cadrul mecanismului de finanţareCEF asigură finalizarea lucrărilor de modernizare pe coridoarele de transport feroviar şi contribuie la îndeplinirea obiectivelor strategice ale României şi implicit ale CFR SA, în cadrul exerciţiului financiar comunitar 2014-2020, cu beneficii importante pentru întreaga societate şi impact direct în dezvoltarea infrastructurii feroviare”, a declarat Marius CHIPER, director general al CFR SA.

Programul Connecting Europe Facility (CEF) urmărește accelerarea investițiilor în domeniul rețelelor de transport, energie și telecomunicații transeuropene și mobilizarea finanțărilor publice sau private şi valorificarea sinergiilor dintre sectoarele de transport, telecomunicații și energie, sporind astfel eficacitatea intervențiilor UE și permițând optimizarea costurilor.

 


Re: Discutii despre lucrari abc_XC

Bucureşti, 6 decembrie 2016

START la licitaţia pentru reabilitarea căii ferate BRAŞOV – SIGHIŞOARA

A fost lansată licitaţia deschisă pentru reabilitarea tronsonului feroviar Braşov – Sighişoara pe secţiunile Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara. Valoarea totală estimată a contractului este de 3,1 mld. RON fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată de Comisia Europeană prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), în proporţie de 85%, iar cofinanțarea în proporţie de 15% de la bugetul de stat.

Reabilitarea celor două secţiuni Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara, în lungime totală de 86 de km, va contribui la atingerea obiectivului principal de promovare a mobilității sustenabile pe secțiunea Frontiera Ungară - Curtici - Arad - Simeria - Sighișoara - Brașov, prin:
- creșterea vitezei de circulație la 160 km/h
- reducerea duratei de transport
- creșterea siguranței feroviare
- facilităţi pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă
- introducerea sistemelor moderne de semnalizare şi de management al traficului
- îmbunătăţirea gradului de confort oferite călătorilor în staţiile de cale ferată.

În scurt timp va fi lansată şi licitaţia pentru secţiunea de mijloc Apaţa-Caţa, pentru care CFR SA a semnat contractul de finantare cu Comisia Europeană în luna noiembrie 2016.

Proiectul de reabilitare pe aceste două secţiuni Brasov-Apaţa şi Caţa - Sighişoara cuprinde o gamă variată de lucrări de infrastrutură şi suprastructură feroviară: terasamente linii C.F, consolidări, poduri şi viaducte, podeţe, tuneluri, pasaje superioare, drumuri, linie de contact, trafic feroviar, sistem de informare a călătorilor, energoalimentare, telecomunicaţii, comunicaţii pentru semnalizare, fibră optică, supraveghere video, arhitectură, rezistenta, instalatii electrice, instalatii sanitare, instalaţii termoventilaţie, apărări de maluri, semnalizare, protecţia mediului. Pe acest traseu se afla 11 puncte de secţionare, toate centralizate electrodinamic (CED) - 4 staţii de cale ferată, 15 halte, 2 noduri de cale ferată principale şi un tunel dublu de 660 m lungime.

„Invităm companiile importante de profil să participe la această licitaţie, fiind convinşi de faptul că realizarea unui proiect de asemenea anvergură necesită o implicare serioasă pe termen lung şi o abordare profesionistă care la final va fi benefică pentru dezvoltarea transportului feroviar şi a zonei în care se derulează lucrările”, a declarat Marius CHIPER, director general al CFR SA.

Anunţul de participare la procedura licitaţie deschisă şi documentaţia de atribuire, cu nr. 171875/06.12.2016, sunt deja disponibile în Sistemul Electronic al Achiziţiilor Publice (S.E.A.P.), la adresa http://www.e-licitatie.ro. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 01.02.2017, ora 16.00.

Sursa este pagina de facebook CFR Infrastructura:https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/?fref=ts

 


Re: Discutii despre lucrari abc_XC

CFR SA a semnat contractele pentru întocmirea documentaţiilor cadastrale şi de evaluare a imobilelor din zona şantierelor Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara
Bucureşti, 27 martie 2017

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA şi Asocierea S.C. Cornel & Cornel TOPOEXIM S.R.L., S.C.P. Cîmpeanu şi Asociaţii, S.C. GEOTER Proiect S.R.L. şi S.C. THEOTOP S.R.L.au semnat contractele pentru întocmirea documentaţiilor cadastrale şi de evaluare a imobilelor afectate de proiectul de utilitate publică Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov – Simeria, subsecţiunile Braşov – Apaţa (Lot 1) şi Caţa – Sighişoara (Lot 2).

Terenurile pentru care se vor întocmi documentaţiile de cadastru au o suprafaţă totală de aproximativ 4,6 ha, sunt situate pe raza unităţilor administrativ teritoriale (UAT) din judeţele Braşov şi Mureş (Braşov, Bod, Feldioara, Măieruş, Belin, Apaţa, Caţa, Secuieni, Saschiz, Vânători, Albeşti, Sighişoara), iar evaluarea necesară proiectului se va realiza pentru un număr de 1300 imobile(parcele de teren cu sau fără construcţii pe ele).

Valoarea totală a celor două contracte de prestări servicii  (lot 1 şi lot 2) este de 11.690.817,6 lei, plăţile aferente fiind asigurate din grantul acordat de Comisia Europeană prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (MIE) Sector Transporturişi de la Bugetul de Stat.

Contractul a fost atribuit asocierii S.C. Cornel & Cornel TOPOEXIM S.R.L., S.C.P. Cîmpeanu şi Asociaţii, S.C. GEOTER Proiect S.R.L. şi S.C. THEOTOP S.R.L., în urma desfăşurării unei licitaţii deschise, cu anunţ de participare publicat în SEAP.

Sursa este pagina CFR SA:http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2017/3477-27-martie-2017-intocmire-documentatii-cadastrale-cata-sighisoara-si-brasov-apata

 


Re: Discutii despre lucrari drbm

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-...sighisoara

Direcţia Comunicare şi Relaţii Externe                                 Tel/Fax:021/ 3117080, CFR 122905
Serviciul Comunicare Mass-Media                    
Nr. 17/2/252/25.08.2017

COMUNICAT DE PRESĂ

5 operatori economici au depus oferte în licitaţia pentru reabilitarea tronsonului feroviar Braşov – Sighişoara
pe secţiunile Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara


Bucureşti, 25 august 2017

CFR SA informează că prin depunerea ofertelor în procedura de licitaţie pentru obiectivul Reabilitarea liniei cf  Braşov – Simeria, componentă a Coridorului Rin - Dunăre, pentru circulaţia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h; Secţiunea: Braşov – Sighişoara, subsecţiunile 1.Braşov – Apaţa şi 3. Caţa – Sighişoara a fost încheiată cu succes încă o etapă în procesul de reabilitare a infrastructurii feroviare.

În data de 23.08.2017 s-a încheiat procesul de depunere în SEAP a ofertelor aferente acestui obiectiv.Au fost depuse 5 oferte de către următorii operatori economici:
-          IC Ictas Insaat Sanayi ve Ticaret A.S.;
-          Impreza Pizzaroti& C SpA Italia S.p.A.;
-          S.C. Alstom Transport S.A.;
-          Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A.;
-          STRABAG A.G.

Valoarea lucrărilor licitate este estimată la 3.190.570.000 lei fără TVA (cca 700 mil.euro), sursa de finanţare fiind asigurată de Comisia Europeană prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), în proporţie de 85%, iar cofinanţarea în proporţie de 15% de la bugetul de stat. Durata de executie este de 48 de luni, la care se adaugă 60 de luni perioada de notificare a defecţiunilor.

Lucrarile de modernizare a infrastructurii feroviare aferente celor două secţiuni Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara, în lungime totală de 86 de km, vor contribui la atingerea obiectivului principal de promovare a mobilităţii sustenabile pe secţiunea Frontiera Ungară - Curtici - Arad - Simeria - Sighişoara - Braşov, prin:
- creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h
- reducerea duratei de transport
- creşterea siguranţei feroviare
- facilităţi pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă
- introducerea sistemelor moderne de semnalizare şi de management al traficului
- îmbunătăţirea gradului de confort oferit călătorilor în staţiile de cale ferată.

În cadrul contractului de execuţie lucrări vor fi executate o gamă variată de lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară: terasamente linii C.F, consolidări, poduri şi viaducte, podeţe, tuneluri, pasaje superioare, drumuri, linie de contact, trafic feroviar, sistem de informare a călătorilor, energoalimentare, telecomunicaţii, comunicaţii pentru semnalizare, fibră optică, supraveghere video, arhitectură, instalatii electrice, instalatii sanitare, instalaţii termoventilaţie, apărări de maluri, semnalizare, protecţia mediului. Pe acest traseu se afla 11 puncte de secţionare, toate centralizate electrodinamic (CED) - 4 staţii de cale ferată, 15 halte, 2 noduri de cale ferată principale şi un tunel dublu de 660 m lungime.

După evaluarea ofertelor de către comisia special nominalizată în acest sens se va întocmi raportul procedurii şi se vor transmite comunicările privind caştigătorul acestei proceduri de achiziţie.

 


Re: Discutii despre lucrari drbm

http://m.hotnews.ro/stire/22032279

Licitatie uriasa la CFR: 624 de milioane de euro pentru reabilitarea a 28 de km de cale ferata intre Brasov si Sighisoara. Un traseu modificat si doua tuneluri lungi de 12 km

CFR SA a scos la licitatie, la finalul lunii septembrie, modernizarea subsectiunii Apata-Cata, parte a tronsonului feroviar Brasov - Sighisoara. Valoarea totala estimata a contractului este de 2,86 miliarde lei, fara TVA (623,24 milioane euro), sursa de finantare fiind asigurata de Comisia Europeana prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), in proportie de 81,74%, iar cofinantarea in proportie de 18,26% de la bugetul de stat.

Subsectiunea 2. Apata CapY- Cap X Cata (km 208+088,954 - km 236+157,940), circa 28 de km, va fi reabilitata prin intermediul unui contract de lucrari care va acoperi lucrarile civile din statii, terasamente si consolidari, poduri, podete, tuneluri, drumuri, energoalimentare si telecomunicatii feroviare, precum si lucrarile ERTMS (ETCS nivel 2 + GSMR), semnalizare si centralizare electronica.

Sectiunea presupune un traseu nou pentru linia de cale ferata din Transilvania, eliminand o bucla pe care vechea cale ferata o face in zona Apata-Ormenis-Augustin-Racos. Astfel, dupa statia Apata, traseul caii ferate "coteste" spre  vest prin tunelul Ormenis, evitand bucla care trecea pe langa localitatea Augustin. Noul traseu, imediat dupa statia Racos, nu va mai face un "ocol" pe la Rupea, ci va merge drept, prin tunelul Homorod.    

Proiectul prevede realicarea a trei tuneluri, doua dintre ele avand o lungime considerabila:

- Tunel Homord - 5 km
- Tunel Mureni - 700 metri
- Tunel Ormenis - 6,9 km

Pentru celelalte doua sectiuni Brasov - Apata si Cata - Sighisoara, CFR a lansat licitatia pentru lucrari inca din decembrie 2016, cu o valoare estimata de circa 3,1 miliarde de lei. Procedura s-a prelungit in urma unor contestatii, iar depunerea ofertelor a avut loc in cele din urma pe 23 august.

Pentru cele doua loturi s-au inscris in cursa 5 asocieri, iar in prezent licitatia este in etapa de evaluare a ofertelor.

 


Re: Discutii despre lucrari drbm

Și schița atașată articolului, privind noul traiect prevazut în zona Augustin-Homorod-Rupea.
jpg.jpg (41.66 KB; downloaded 6645 times)

 


Re: Discutii despre lucrari TibiV

Adminii...
Aici este MEMORIUL TEHNIC pentru Brasov-Sighisoara, are 65 de pagini...

Este o documentatie tehnica foarte interesanta, dar nu cred ca are rost sa o punem pe forum pagina cu pagina....

 


Re: Discutii despre lucrari TibiV

De pe PUM.
Cat de "util" este sa bagam sume uriase in primul tunel nou prin care se va circule cu 65 km/h... :(









Nu vreau sa comentez, caci imi va sari prietenul in cap...
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=69.msg173867#msg173867
cristi5 wrote:
Aici avem la pagina 16:

III.21. STAŢIA SIGHIŞOARA
Viteza de circulaţie existentă este de 100 km/h.
Distanţa între liniile curente variază între 4.96 m şi 10.67 m.
Din analiza profilelor longitudinale, au fost evidenţiate următoarele defecte în profil longitudinal: - lungimi ale elementelor de profil mai mici de 200 m;
Cotele existente caracteristice, măsurate la nivelul şinei, pe parcursul intervalului sunt următoarele:
1. la km 297+477.2 (începutul staţiei): NSS = 355.365 m;
2. la km 299+038.5 (sfârşitul staţiei): NSS = 352.144 m;
Declivitatea maximă pe acest interval este de 4.7‰.
Între firele de circulaţie există diferenţe de nivel de până la 25 cm, generate de succesiunea refacţiilor în timp, pe fiecare fir de circulaţie. Distanţa măsurată din axul liniei până la marginea platformei căii ferate are valori cuprinse între 2,50 m şi 3,10 m. Taluzele de rambleu şi de debleu sunt acoperite cu materiale rezultate în urma lucrărilor de ciuruire. Pe unele zone pe care linia este la nivelul terenului natural nu există şanţuri de platformă, fie pentru că nu au fost executate, fie pentru că în timp, au fost acoperite cu pământ şi piatră spartă rezultată din ciuruirile de la R.K.

Din analiza profilelor transversale, rezultă următoarele deficienţe:
1. platforme cu lăţimi insuficiente;
2. taluzuri de debleu sau rambleu cu înclinări mari;
3. lipsa şanţurilor de platformă;
4. şanţuri neprotejate şi supuse degradării (erodare, colmatare);


CAPITOLUL IV – SOLUŢIILE PROIECTATE
IV.1. LUCRĂRI PROIECTATE PE INTERVALE ŞI STAŢII
Proiectul de reabilitare al liniei c.f. Braşov – Sighişoara se va întocmi pentru tronsonul cuprins între km. 169 + 120 ( kilometraj existent vechi ) / km 170+296.000 (kilometraj nou ), (semnal intrare cap “X” Braşov) km 299 + 392.750( kilometraj existent vechi ) ) / km 282+842 ( kilometraj nou ) (semnal intrare cap “Y” Sighişoara fir I )
1 .Lungimea traseului existent : 129,127km;
2 .Lungimea traseului proiectat : 112.546km:
3 .Lungimea totală celor 15 variante de traseu : 62.413km;
4 .Lungimea totală a celor trei tuneluri noi proiectate : 14.27km
Viteza maximă de circulaţie actuală a trenurilor de călători înscrisă în livretele de mers 2009 - 2010 este de 120 Km/h.
Viteza maximă de circulaţie proiectată pentru trenurile de călători va fi:

- Vmax = 35 km/h de la km 170+296 (semnal intrare cap „X” Braşov) la km 172+100 (semnal iesire cap „Y” Braşov);
- Vmax = 95 km/h de la km 172+100(semnal iesire cap „Y” Braşov) la km 173+349;
- Vmax = 160 km/h de la km 173+349 până la km 280+718 (semnal intrare cap „X” Sighişoara);
- Vmax = 80 km/h de la km 280+718 (semnal intrare cap „X” Sighişoara) la km 282+842 (semnal intrare cap „Y” Sighişoara);

 


Re: Discutii despre lucrari shoppy

Pai toate trenurile opresc in Sighisoara, nici nu ai timp sa accelerezi de la 0 la 65 in 1.3km. Si daca era sa indulceasca acea curba, trebuia sa demoleze cimitirul si toate casele din imagine https://www.google.ro/maps/@46.2249434, ... 6656?hl=en .

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrarile pe tronsonul Brasov - Sighisoara  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420539 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use