Transportul în lumeEuropaItalia / ItaliaTrenuri în Italia

 

Topic: Trenord - Lombardia, Milano și peste graniță, TILO/SBB

2 posts, 3505 views
Trenord - Lombardia, Milano și peste graniță, TILO/SBB BodoMinea

Generalități
Trenord este o companie italiană de cale ferată responsabilă de transportul de pasageri cu trenuri regionale în regiunea Lombardia. A fost înființată de Trenitalia și Ferrovie Nord Milano (FNM - gestionar de infrastructură) pentru a gestiona operațiunile în zonă. Mai multe companii, printre care și Lenord (ex. FNM) au fost combinate pentru a deveni Trenord. Parcul de material rulant este destul de variat, pe rutele regionale circulând și compuneri clasice de locomotivă și vagoane (cu opțiunea de operare push-pull) la rame electrice etajate pentru rutele suburbane (TAF/TSR), rama specială pentru serviciul de aeroport Malpensa Express (CSA) și diverse automotoare (cele mai vechi, spre exemplu clasa 668 sunt scoase din serviciu și înlocuite cu noile ATR 220).

Rețeaua feroviară suburbană Milano
Separat de metroul operat de ATM, în Milano există și o rețea subterană de cale ferată (sub)urbană cu gabarit de tren, alimentare overhead și semnalizare corespunzătoare. Trenurile de navetă în serviciu suburban ale Trenord, figurate pe harta de mai jos circulă prin subteran în limita orașului - stațiile au sisteme de informare, automate de vânzare bilete la accese, unde este cazul conexiuni cu metroul și căile ferate de suprafață. La nevoie aceste linii se pot folosi și de către trenuri regionale, și chiar se practică acest lucru mai ales pentru cursele care nu ajung în gările centrale. Biletele (1.50 eur călătoria) și abonamentele urbane (folosite pentru metrou/tramvai/autobuz etc.) sunt valabile și la trenuri în limita ariei urbane hașurate pe hartă (care de obicei se extinde în afara rețelei subterane). Având în vedere că pe tronsonul de mijloc se întâlnesc mai multe linii de serviciu suburban, la anumite ore intervalul între trenuri este de doar câteva minute, deci acest mijloc de transport se poate utiliza ca alternativă la metrou pentru a călători între anumite puncte ale orașului. Ramele folosite pentru acest serviciu au sisteme de informare audio și cu afișaje,

Harta Rețelei
map-sb.jpg (513.12 KB; downloaded 3366 times)

Peron stație subterană
20161225_110415.jpg (255.69 KB; downloaded 3364 times)




Interior ramă etajată TSR
20161225_111949.jpg (166.29 KB; downloaded 3381 times)

Interior ramă etajată TSR
20161225_112030.jpg (169.7 KB; downloaded 3369 times)


Trenul Malpensa Express
Trenord operează legătura feroviară dintre . Trenurile în serviciu standard opresc în general de 5 ori pe traseu și în acest fel parcurg distanța în Aeroport - Gara centrală în 36 de minute (oprind în toate cele 9 stații se fac 50 de minute, iar variantele express 29 de minute). O clasă specială de rame numită CSA deservește această legătură între aeroportul Malpensa și stațiile CF Centrale și Cadorna. Circulă unul sau două trenuri pe oră, aproximativ de la 5:00 AM la 00:30.



Legătura feroviară cu acest aeroport operează încă din 1999, dar de atunci serviciile și materialul rulant au fost îmbunătățite și reorganizate.
Schema rețelei feroviare suburbane în stație, la peron - poza are orientarea corectă dar pe forum mai apar anomalii...apăsați pe ea pentru a vedea corect
20161223_113520.jpg (126.05 KB; downloaded 3364 times)

 


Servicii Regio, RegioExpress (inclusiv internațional - TILO/ BodoMinea

Harta serviciilor regionale Trenord
mapparegionale_2016_01_a3.png (1.01 MB; downloaded 3367 times)

În afară de serviciile suburbane cu orar cadențat și cele de aeroport prezentate mai sus, Trenord operează și o schemă complexă de conexiuni feroviare regionale în regiunea Lombardia și nu numai, unele curse continuându-se peste graniță.

TILO/SBB
Operațiunile trenurilor regionale internaționale RegioExpress TILO dintre Italia (Lombardia) și Elveția (cantonul Ticino) pe teritoriul italian sunt coordonate de Trenord. Asta înseamnă că trenurile sunt afișate ca Trenord, bilete sunt emise cu ei ca și carrier iar ei se ocupă de contractul de utilizare a infrastructurii. Ramele electrice Stadler Flirt folosite pentru aceste curse sunt ale operatorului național elvețian SBB: sunt dotate cu aer condiționat, sisteme de informare audio și cu afișaj, toalete, locuri pentru biciclete, zone la nivelul intrărilor pentru persoane cu dizabilități. Ele circulă cuplate câte două pentru serviciile RegioExpress și câte una pentru serviciile suburbane extinse (acestea din urmă oprind în toate stațiile). Biletele se pot achiziționa și de la Trenord dar și de la automatele operatorului național Trenitalia și nu au rezervare pentru o anumită cursă și dată. Odată cumpărate sunt valabile pentru relația respectivă și trebuie taxate înainte de urcare folosind aparatul special de la peron.

Stadler FLIRT RABe 524 #113 al Schweizerische Bundesbahnen (SBB) ca tren TILO spre Bellinzona
20161222_163153.jpg (308.47 KB; downloaded 3368 times)

Interior ramă Stadler FLIRT
20161222_164516.jpg (162.22 KB; downloaded 3365 times)

Taxator de bilete regionale Trenord la peron. Din nou forumul întoarce poza deși la mine apare ok, apăsați pentru a vedea corect.
20161223_113028.jpg (202.32 KB; downloaded 3366 times)

Având în vedere faptul că bilete Trenord sunt taxate de către călător, personalul din tren nu efectuează mereu controale, dar sunt prezenți pentru asistență și posibilitatea de a plăti călătoria la bord în situații excepționale.







--
Rama electrică Stadler FLIRT: interesant să notăm că rama care a venit la noi în țară pentru teste pe inelul feroviar este din aceași clasă de trenuri și are o configurație interioară foarte asemănătoare cu cele TILO prezentate mai sus și aparține de Trenitalia, fondator Trenord și shareholder 50%. Deci e posibil ca pentru noul contract de operare regională să introducă și trenuri moderne din proprietatea lor în afară de cele închiriate sau preluate ca și carrier... poate pentru regiunea Lombardia sau prin alte locuri, unde popularitatea transportului feroviar pe rute regionale scurte și medii a scăzut din cauza materialului rulant vechi și nu prea confortabil.

 


Home page  • 
Parent forum: Trenuri în Italia  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420528 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use