Milano - Metroul

Transportul în comun și infrastructura din Italia

Milano - Metroul

Mesajde BodoMinea » Dum, 08 Ian 2017, 15:23

schema_rete_metro.jpg
schema_rete_metro.jpg (806.06 KiB) Vizualizat de 794 ori

La începutul anului 2017, rețeaua de metrou din Milano, operată de Azienda Trasporti Milanesi are 4 linii (și una în construcție M4 către aeroportul Linate) ce se întind de-a lungul a aproximativ 100 de kilometri și 113 stații, numărând zilnic peste 1.1 milioane de călători.

Parcul numără 959 de rame din diferite generații. Unele nu au deloc sistem de informare, decât indicare a direcției și a părții de deschidere a ușilor, altele au afișaje LED, altele un sistem avansat de anunț audio și afișare LCD, care arată corespondențele și punctele de interes (din când în când arată și imagini de pe camerele CCTV din tren). Îl puteți oberva în albumul foto. Alimentarea se face atât prin șina a3-a (750vDC - liniile 1 și 4 - totuși M1 are și zone echipate în întregime cu cablu de alimentare pentru a permite trenurilor de pe liniile 2 și 3, care nu sunt echipate cu colectori să ajungă la depou) cât și prin cablu de catenară (liniile 2 și 3, 1500vDC). Rețeaua este în mare parte subterană, în afară de extensia nordică și de cea spre Assago a liniei 2. Stațiile sunt echipate cu afișaje de informare dinamică cu LED. Biletele, magnetice sau carduri contactless (valabile și pe rețeaua de suprafață și trenuri urbane) trebuie validate și la intrarea și la ieșirea din sistem - deși un sistem de zone tarifare nu este instituit în Milano, așa se determină cine călătorește în limita zonei de tarif urban și cine vine din municipalitățile vecine. Toate accesele sunt echipate cu multiple aparate de vânzare și reîncărcare a titlurilor de călătorie.

Trenurile operează zilnic începând puțin înainte de ora 6:00 am, până la 00:30, la intervale de 2-3 minute pe tronsoanele principale, și aproximativ dublu pe extensii. Noaptea circulă autobuze ce urmăresc traseul și secvența de opriri a liniilor de metrou.

Cea mai nouă linie de metrou a fost și cea mai interesantă pentru mine - M5, deschisă parțial în prima parte a anului 2013, cu extensia spre stadionul San Siro terminată 2 ani mai târziu este complet automată. Are 13 km și 19 stații echipate cu uși la peron și este operată în totalitate cu trenuri AnsaldoBreda Driverless Metro, la fel ca cele ale metroului din Copenhaga. Grație sistemului Driverless Automatic Train Control instalat de Ansaldo STS acestea circulă fără personal la bord și se poate ocupa întreaga lungime a trenului (metrou ușor articulat subteran, lungime 50m, lățime 2.65, 95 locuri pe scaun, capacitate totală 536 persoane, trenuri bidirecționale de 4 vagoane), inclusiv primele locuri care beneficiază de o vedere perfectă a tunelului.





TREN km 2018: ☆8700, 2017: 5800, 2016: 3500, 2015: 1200 | AUTO km 2018: 1890, 2017: 4700, 2016: 5400, 2015: 5100, 2014: 2800
✈ km 2018: 5400, 2017: 19800, 2016: 6900 | Video & Foto Transport: Canal Youtube | Galerie Imgur
Avatar utilizator
BodoMinea
Membru Silver
 
Mesaje: 818
Membru din: Dum, 13 Dec 2015, 12:02
Localitate: București

Înapoi la Italia / Italia


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori